Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä tavallisella kansalaisella on varaa maksaa 50 000 autosta?

Vierailija
18.10.2016 |

Itse en tunne ketään, mutta toistuvasti näkee kalliita autoja. Onko normaalipalkalla mahdollista muka niin kalliiseen autoon?

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velaksi monet niitä ostelevat. Itse ostin kyllä ihan käteisellä, mutta saan kilometrikorvauksia, jotka hieman helpottaa ahdistusta siitä, että jokainen kilometri kustantaa noin 30 senttiä.

Vierailija
2/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velaksi monet niitä ostelevat. Itse ostin kyllä ihan käteisellä, mutta saan kilometrikorvauksia, jotka hieman helpottaa ahdistusta siitä, että jokainen kilometri kustantaa noin 30 senttiä.

Mutta velka-ajaksi tavallinen pulliainen saa vain max 5 vuotta. Sehän rajaa jo aika paljon vaihtoehtoja pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta velka-ajaksi tavallinen pulliainen saa vain max 5 vuotta. Sehän rajaa jo aika paljon vaihtoehtoja pois?

tulipa jännää kieltä, tarkoitin siis että velan maksuajaksi....

Vierailija
4/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ajelee firman liisariautolla. Enpä tiedä turhempaa sijoitusta, kuin ylihinnoiteltu auto, jonka hinta putoaa samassa kun ajat sen liikkeestä ulos.

Vierailija
5/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun auto maksoi 54000. Puolet summasta sain kun annoin vanhan autoni vaihdossa. Loput velkaa.

Vierailija
6/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoauto vie pois osan hinnasta, uusi auto ei välttis ole oikeasti uusi ja käyttämätön, auto voi olla firmalle liisattu, firman oma, tai autoetuauto. Että ei se tarkoita aina että auto on ostettu kaupasta käteisellä tehdastilauksena itselle.

Vierailija
7/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ennemmin mietin kuka raaskii ostaa noin kalliin auton, vaikka olisi varaakin. Mutta kyllähän tuollaisen auton voi ostaa, jos säästää siihen etukäteen. Jos on hyvät tulot ja muuten rahasta tarkka, niin voi olla varaa tuollaiseen autoon. Toki se vaatii sen, että on niin autohullu, että raaskii laittaa noin paljon rahaa kiinni.

Vierailija
8/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa pankista velkaa pidemmäksikin aikaa, ei tarvii aina ottaa sitä autokaupan tarjoamaa kallista rahoitusta.

Vierailija
9/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisella, joka saa pankista lainaa.

Vierailija
10/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tavallisella ole. Yleensä ne uudenkarheat citymaasturit yms. ovat firman taseessa, liisattuja tai harvoin jonkun santanderin lainoittamia. Niitä käyttää lähinnä erittäin paljon ajavat, kiinteistönvälittäjät, myyntimiehet yms. Ei tavallinen perusinssi.

Vierailija
11/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanviljelijöillä,mutta tuo on aika halpa autoksi täällä pohjosessa ☺

12/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se suomalaisen keskipalkka on? 3300? Pariskunnan bpalkka on siis 6600, siitä verot pois, jäljelle jää arviolta 4000? Asumiseen 1500, ruokaan kuulemma (palstalta opittua) 500e, harrastuksiin 500e ja autoon voikin laittaa 1500e kuussa. 50 000 laina maksaa arviolta 7000e ja 5v kuukausieräksi tulee alle tonni. 

Vierailija
13/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon kanssa ihmetelly. Tosi monella ei niin kovatuloisella näkee uusia bemareita ja audeja. Kotimaisemissa rähjäisten pikkutalojen pihoissa on uudet kiiltävät autot. Itselle tuollainen +30 000€ auto ois sulaa hulluutta. Ihan hyvän näkösen saa alle kymppitonnin ja ihan hyväkuntosen.

Vierailija
14/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ennemmin mietin kuka raaskii ostaa noin kalliin auton, vaikka olisi varaakin. Mutta kyllähän tuollaisen auton voi ostaa, jos säästää siihen etukäteen. Jos on hyvät tulot ja muuten rahasta tarkka, niin voi olla varaa tuollaiseen autoon. Toki se vaatii sen, että on niin autohullu, että raaskii laittaa noin paljon rahaa kiinni.

Tai kyllästynyt vanhoihin romuihin tai haluaa ominaisuudet joita ei löydy käytetyistä.

Uusissa autoissa on myös pitkä takuuaika, jolloin sillä voi ajaa monta vuotta aika huoletta.

Vierailija
15/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henoa. Noin puolet autn hinnasta on veroa. Mitä enemmän auto maksaa, sitä enemmän saa muut rahaa. Win win.

Nalle Wahlroosin uusi auto toi veroina kansalaisille 200.000,-

Pelkkiä veroja.

Vierailija
16/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon kanssa ihmetelly. Tosi monella ei niin kovatuloisella näkee uusia bemareita ja audeja. Kotimaisemissa rähjäisten pikkutalojen pihoissa on uudet kiiltävät autot. Itselle tuollainen +30 000€ auto ois sulaa hulluutta. Ihan hyvän näkösen saa alle kymppitonnin ja ihan hyväkuntosen.

- et oikeasti tunne toisten raha-asioita. Palkka ja verotustiedotkaan ei kerro kaikkea.

- kiiltävän auton saa kun vie pesuun 

- et tiedä ellet selvitä milloin auto on käyttöönotettu, uudennäköinen voi olla vaikka yli 5 vuotta vanha auto ellet seuraa aktiivisesti mallien kehitystä

- auton varustetaso merkitsee paljon, perusvarusteilla voi saada kalliin näköisen auton käytettynä paljon halvemmalla kuin verrokki

- ulkomailta voi tuoda huomattavasti halvemmalla auton - tiedätkö mistä ne on ostettu?

- ajokilometrit merkitsee hinnassa huomattavasti.

Summa summarum: jos naapurilla on hienonnäköinen audi, se voi olla muutaman vuoden ajettu, 200 tkm mittarissa, ilman mitään extravarusteita, tuotu saksasta. On vähän eri hinta kuin Audi-kauppiaan tiskillä.

Vierailija
17/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai kyllästynyt vanhoihin romuihin tai haluaa ominaisuudet joita ei löydy käytetyistä.

Uusissa autoissa on myös pitkä takuuaika, jolloin sillä voi ajaa monta vuotta aika huoletta.

"Ominaisuudet joita ei löydy käytetyistä" ...1x extra mukiteline... Penkki nousee sähköllä... Ööh mitä vielä... Peruutustutka... Whupii, kylläpäs elämänlaatuni parani 40 000€ edestä...

Eiköhän tää oo ihan puhdas egojuttu.

Vierailija
18/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ominaisuudet joita ei löydy käytetyistä" ...1x extra mukiteline... Penkki nousee sähköllä... Ööh mitä vielä... Peruutustutka... Whupii, kylläpäs elämänlaatuni parani 40 000€ edestä...

Eiköhän tää oo ihan puhdas egojuttu.

Eletään ja annetaan toisten elää taas, eikös joo. Jotkut arvostaa eri asioita kuin sinä. 

Vierailija
19/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo vuosipalkan hintainen auto mikään juttu ole. Itse en halua ajaa ikivanhalla autolla, vaihdan muutaman vuoden välein uuteen. Säästän sitten jostain muusta.

Vierailija
20/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Mikä se suomalaisen keskipalkka on? 3300? Pariskunnan bpalkka on siis 6600, siitä verot pois, jäljelle jää arviolta 4000? Asumiseen 1500, ruokaan kuulemma (palstalta opittua) 500e, harrastuksiin 500e ja autoon voikin laittaa 1500e kuussa. 50 000 laina maksaa arviolta 7000e ja 5v kuukausieräksi tulee alle tonni. 

Milläs se toinen sitten ajelee? Entäs bensat ja verot, mistä ne maksetaan? Lapsen kulut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi