Ärsyttävimmät asiakkaiden tavat
-rahan/kuittilapun tyrkyttäminen käsi ojossa jo ennen kuin olet ehtinyt lukemaan yhtäkään tuotetta
-kuittilapun tai rahan laittaminen hihnalle (joutuu helposti kassan väliin)
-kapulan käyttämättömyys ja varsinkin jos myyjälle aletaan raivoamaan siitä, että hän veti ostoksiesi perään seuraavan asiakkaan leipäpussin vaikka mitään merkkiä ostoksiesi loppumisesta ei ollut.
-ymmärtämättömyys siitä että myymälässä on muita töitä kuin kassalla olo, jotka täytyy myös hoitaa. Esim. suljet kassan, koska sinulla on muuta töitä, asiakkaat alkaa huutamaan perään, että lähtikö likka ruokatunnille.
- jos haluan pitää taukoni tai lähteä edes suurinpiirtein ajoissa kotiin niin asiakkaat mulkoilee ja käskee takaisin kassalle. Ette kai tekään istuisi palkatta tuntia ylitöissä joka päivä? Sitä paitsi en lähde ikinä ajoissa töistä,mutta mikään ei riitä.
-käskyttäminen: avaas kassa!
-jos lasken laskimella esim. kaljojen määrää tyyliin montako kaljaa on kuudessa laatikossa esim. 24*6 niin johan alkaa haukkuminen miten ei laskea osaa ja matikantunnille pitäisi mennä. Jos takana on pitkä jono niin nopeampaa on laskea laskimella kun alkaa päässä pyörittelemään. Sitä paitsi tuossa tilanteessa laskimen käyttöä häiritsevämpää on sinun kaljan kittaamisesi jos sitä täytyy ostaa peräkärryllinen kerralla.
Kommentit (88)
Ei vastata siihen, mitä kysytään. Esim mikä on nimenne? Vastaus 010111-0011. Tai mikä on kotiosoitteenne, vastaus Hämeenlinna. Huoh.
Kiitti, kerrankin lista, jonka luettuani voin tuntea itseni hyväksi ihmiseksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kassojen korvaaminen automaateilla on vain ajan kysymys, sitten pääset sinäkin rauhaan typeriltä ihmisiltä.
Suurin osa on kyllä mukavia tai ainakin neutraaleja. Pienen joukon typeryyden voi kestää, jos ei ole älyttömän huono päivä.
Kirjastossa: onko teillä yhtä kirjaa. Se oli sininen.. muuta siitä ei muistetakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastossa: onko teillä yhtä kirjaa. Se oli sininen.. muuta siitä ei muistetakaan.
Se on tosiaan ärsyttävä tilanne, kun on jossakin nähnyt kiinnostavan kirjan, mutta viikkojen tai kuukausien päästä kirjastossa siitä ei enää muistakaan kuin jonkin yksityiskohdan. Onneksi kirjastossa on asiantuntevaa henkilökuntaa, jonka kanssa aletaan muistella viime aikojen suosittuja kirjoja johon tuo yksityiskohta täsmää, ja siitä yhdessä haarukoidaan mistä mahdollisesti on kysymys. Usein se löytyykin.
"Jaa täällä onki uus tyttö töissä!"
1. Älä tytöttele
2. Olen ollut täällä töissä jo vuoden, en ole uusi vaikka emme ole aiemmin tavanneetkaan
"Tuleeko muuta?"
1. "No sinä voisit tulla ;)"
2. "Paljon alennusta HAHAHAHAHAH"
"ÄLÄ TEE NOIN, tee niin ja näin.... NO NYT SINÄ TEIT TUON NOIN!!!!"
Osaan kyllä työni, sinun ei tarvitse alkaa neuvomaan minua.
Näitä riittää.
-kolikoiden etsiminen sen jälkeen kun on lyöty jo summa kassaan, ei haittaa jos asiakas tietää että hänellä on kyseinen kolikko ja saa sen nopeasti kaivettua. Mutta se kun etsimällä etsitään kaikki paikat ja vielä varulta vaimonkin taskut jos sieltä joku kolikko löytyisi.
-Vanhat miehet jotka heittää kasan kolikoita kädelle ja kun olet laskemassa kymmensenttisiä niin pappa päättää alkaa heitellä lisää kolikoita laskettavien kolikoiden sekaan sanoen "josko nyt riittäis." Laskut sekoaa ja aloitat alusta, kohta pappa heittää taas lisää kolikoita sekaan.
Vanhat ihmiset, erityisesti miehet on pahimpia noiden kolikoiden kanssa. Ja kolikkosekoilijoita ei ikinä kiinnosta vaikka takana olisi kilometrin jono.
Tarjoustuotteen hinta tulee kassalla väärin, se on heti kassan vika, joten kassa saa osakseen kyykytysryöpyn. Aivan kuin kassa voisi vaikuttaa kassajärjestelmän toimintaan. Ehei. Yksittäisen tuotteen hinnanmuutos käsin onnistuu kyllä, mutta pysyväksi hinnaksi kassa ei sitä voi muokata. Tiedon eteenpäin vieminen onnistuu myöskin. Kassa ei suuressa tavaratalossa myöskään VOI muistaa kaikkien tuotteiden hintoja ulkoa.
Ymmärrän, että etukortteja alkaa olla vähän jokapaikkaan omansa, ja niissä helposti menee sekaisin. Silti Plussakortti ja S-etukortti ei ole sama. Kerran erään asiakkaan kanssa käytiin seuraavanlainen keskustelu:
-Onko plussakorttia?
-Ai mikä plussa?
-K-plussakortti :)
-Ai S-etu?
-Ei kun K-plussa
-Onks se tää vihree? *näyttää S-etukorttia*
-Yleensä se on vaaleansininen. Se missä on plussapalloja :)
-Ai niin.. plop plop..
-Joo, se just :)
-*vetää kirjastokortin*
-Tuota.. *mua jo vähän naurattaa*
-oho, ootas *kaivelee* ei mulla taida olla mukana ni antaa olla.
-ok, se tekis xx,xx euroa, ole hyvä.
-*asettaa pankkikortin lukijaan* ja ping, plussa näkyy koneella.
-Sulla näyttikin olevan plussa yhdistettynä pankkikorttiin :)
-Ai katosvaan joo! Heh, ei sitä aina muista mikä kortti käy minnekkin :D
Tää ei nyt varsinaisesti ärsyttänyt mutta kun väännän eri etukorteista asiakkaiden kanssa useamman kerran päivässä, saattaa jo vähän puuduttaa.
Joskus ärsyttää asiakkaiden tapa vetää pankkikortti ulos lukijasta jos pin-koodi menee väärin. Sen voi laittaa heti perään uudelleen. Pahimmissa tapauksissa lukija on joudutu buuttaamaan, koska korttia on revitty ees taas ja tiedot kassakoneen ja kortinlukijan välillä menee solmuun. Joskus kassaa syytetty tästä vaikka neuvottu odottamaan rauhassa ja seuraamaan ohjeita.
Yleisestiottaen 99%asiakkaista on todella mukavia ja työskentely kassahenkilönä opiskelujen lomassa on oikein mukavaa. Mutta joskus se 1% onnistuu osumaan v-hermoon ja pilaamaan päivän.
Vierailija kirjoitti:
"Jaa täällä onki uus tyttö töissä!"
1. Älä tytöttele
2. Olen ollut täällä töissä jo vuoden, en ole uusi vaikka emme ole aiemmin tavanneetkaan"Tuleeko muuta?"
1. "No sinä voisit tulla ;)"
2. "Paljon alennusta HAHAHAHAHAH""ÄLÄ TEE NOIN, tee niin ja näin.... NO NYT SINÄ TEIT TUON NOIN!!!!"
Osaan kyllä työni, sinun ei tarvitse alkaa neuvomaan minua.
Näitä riittää.
Tavattoman moni ei osaa, vaikka sinä osaatkin...
Juurikin tuo äsken mainittu pankkikortin repiminen sisään ja ulos kauheaa vauhtia
Pankkikortin naputtelu tiskin pintaa vasten esim. kahvia odotellessa. Vaikka on useimmiten varmaan tahatonta, tulee sellainen olo, että asiakas on kyllästynyt odotteluun ja haluaa hoputtaa aspaa tekemään hommansa nopeammin.
Teleoperaattorin aspana:
-En annan hetua, ku Aira Samulin on sanonut että sitä ei saa antaa puhelimessa. (pitäs henkilöllisyys varmistaa)
-Pojuttelu/tytöttely
-En varmasti oo soittanut näitä palvelupuheluita! (vaikka puheluerittelyssä selvästi niin seisoo)
-Nyt avaat sen liittymän, tai vaihdan operaattoria! (liittymä kiinni maksamattomien laskujen vuoksi)
-Pahimpia on ne jotka soittaa lähinnä vain raivotakseen tai ilkeilläkseen, näitä on lähes mahdon auttaa, eikä kyllä pahemmin huvita yrittääkkään.
Vierailija kirjoitti:
-kolikoiden etsiminen sen jälkeen kun on lyöty jo summa kassaan, ei haittaa jos asiakas tietää että hänellä on kyseinen kolikko ja saa sen nopeasti kaivettua. Mutta se kun etsimällä etsitään kaikki paikat ja vielä varulta vaimonkin taskut jos sieltä joku kolikko löytyisi.
-Vanhat miehet jotka heittää kasan kolikoita kädelle ja kun olet laskemassa kymmensenttisiä niin pappa päättää alkaa heitellä lisää kolikoita laskettavien kolikoiden sekaan sanoen "josko nyt riittäis." Laskut sekoaa ja aloitat alusta, kohta pappa heittää taas lisää kolikoita sekaan.Vanhat ihmiset, erityisesti miehet on pahimpia noiden kolikoiden kanssa. Ja kolikkosekoilijoita ei ikinä kiinnosta vaikka takana olisi kilometrin jono.
Eihän tuossa ole mitään ongelmaa. Tehtäväsi on tuolla hetkellä palvella sitä kolikoilla maksavaa asiakasta, riippumatta jonon pituudesta. Asiakkaat ovat erilaisia. Luulisi sinunkin sen tajuavan.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kassojen korvaaminen automaateilla on vain ajan kysymys, sitten pääset sinäkin rauhaan typeriltä ihmisiltä.
Pisteet tästä paikkakuntani kaupalle! Ei tarvitse pelätä vaivaansa kassahenkilöä ja tätä kautta päätyä aihe vapalle, kuinka kelvoton asiakas on.
Jonossa huokaillaan isoon ääneen, että mikä kestää, miksi tuo on noin hidas, eikö ole enempää työntekijöitä. Sitten kun tulee sinun vuorosi, niin ohoh missäs se lompakko olikaan! Miksei mun kortti toimi, kyllä siellä rahaa on!
Ärrh. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kassojen korvaaminen automaateilla on vain ajan kysymys, sitten pääset sinäkin rauhaan typeriltä ihmisiltä.
Pisteet tästä paikkakuntani kaupalle! Ei tarvitse pelätä vaivaansa kassahenkilöä ja tätä kautta päätyä aihe vapalle, kuinka kelvoton asiakas on.
Onneksi lähes kaiken voi jo hoitaa netissä! Roolit on kääntynyt ihan päälaelleen. On lähes henkilökohtainen loukkaus jo pelkkä tervehtiminen. Saatika, jos menet kysymään jotain.
Vierailija kirjoitti:
Pankkikortin naputtelu tiskin pintaa vasten esim. kahvia odotellessa. Vaikka on useimmiten varmaan tahatonta, tulee sellainen olo, että asiakas on kyllästynyt odotteluun ja haluaa hoputtaa aspaa tekemään hommansa nopeammin.
Kannattaa keskittyä ihan vaan siihen työntekoon ja lopettaa turhat kuvitelmat ja "tulkitseminen".
Anteeksi, että olen olemassa. Lupaa jatkossa hoitaa ostokset netin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kassojen korvaaminen automaateilla on vain ajan kysymys, sitten pääset sinäkin rauhaan typeriltä ihmisiltä.
Pisteet tästä paikkakuntani kaupalle! Ei tarvitse pelätä vaivaansa kassahenkilöä ja tätä kautta päätyä aihe vapalle, kuinka kelvoton asiakas on.
Onneksi lähes kaiken voi jo hoitaa netissä! Roolit on kääntynyt ihan päälaelleen. On lähes henkilökohtainen loukkaus jo pelkkä tervehtiminen. Saatika, jos menet kysymään jotain.
Se vaan, että itsepalvelukassoilla ne palvelukassalla kiukuttelijat marisevat sitten muille asiakkaille. Ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun koklasin itsepalvelua, joku ukonrähjä koki minun hidastelevan. Näin varmasti olikin, mutta kun jotkut vaan jaksavat kiukutella ihan-joka-asiasta.
Onneksi kassojen korvaaminen automaateilla on vain ajan kysymys, sitten pääset sinäkin rauhaan typeriltä ihmisiltä.