Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MARRASMUKSUT(Te, joilla laskettu aika loka-marraskuussa, huhuu!)

08.03.2006 |

Sopisiko tällainen nimi ryhmällemme? Ensisynnyttäjiä kun ollaan suuri osa, laskettu aika yleensä ehtii mennä ennen kuin vauva syntyy. Niinpä varmaan monella vauva tulee vasta marraskuussa, jos la on lokakuun loppupuolella.

Humaukselle vielä: älä huoli niistä alavatsakivuista. Mulla kans ne jatkuu vaan ne toispuoleiset kivut, vaikka ultrassa (rv6+0) oli kaikki hienosti. Nyt elellään rv6+2.

Ensi viikon torstaina taas ultra, silloin rv 7+3.

Taidan soittaa tänään neuvolaan ja varata ajan!

Kuinka moni tietää,millainen keskenmenoriski on, jos on päässyt viikolle 6 asti? Tiedän hyvin, että ne 12 ekaa viikkoa on pahin riskiaika. Pelottaa...

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussasta!!!!

Meille tehtiin VL:ssa ensimmäinen ultra juuri 8+4 viikolla ja siellä näkyi 2.3 cm pitkä vauvanalku sekä tiuhaan lyövä pieni sydän :)

Vaikka tämä raskaus ei olekaan hoitojen tulosta niin halusin varmistaa asian jo aikaisessa vaiheessa (takana iso liuta hoitoja kuitenkin).

Liian aikaisin ei kannata mennä mielestäni eli odottele ihan rauhassa tuonne 8+4 viikolle :)

Onnellista odotusta!!! Nautihan nyt olostasi :)

Toivottelee: Je_Ni & " Pikku-Hippu" rv 10+0

Vierailija
42/86 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut muutaman päivän nettipimennossa. Oireetkin vähentyneet niin ei ole oikein ollut mitään raportoitavaakaan... Mutta sain vihdoin ja viimein varattua alku-ultrankin ensi perjantaille. Teillä monilla oli ultrat huomenna, tulkaa sitten kertomaan kuulumiset!

Kuinka moni teistä on hyvin väsynyt? Ihmettelen eniten sitä ettei lamaannuttavasta väsymyksestä ole tietoakaan, mielestäni se on selkein raskausoire ja sitten ne vatsan repimiset.

Liityn siis vähäoireisiin... ainoastaan rinnat ovat vielä arat ja on turvonnut olo.

Toivotaan että huomisen ultrat näyttävät teille hienoja ihmisen alkuja ja pieniä ihania sykkeitä!

Leiska 6+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh helpotusta!

Hirveä paniikki iski tänään aamupäivällä, että jos en olekaan raskaana! Joo saatte pitää hupsuna ;) Pakko oli sitten tehdä nyt illasta testi vielä kaiken varalta. Helpotus oli suuri, kun testiin piirtyi saman tien vahvaakin vahvempi tulosviiva, vaikka virtsa oli tosi laimeaa (n. 1h edellisestä vessakerrasta). Kyllä se on nyt uskottava, että raskaana ollaan! Huomenna tietysti selviää, että onko kaikki edistynyt niin kuin pitää. Minun ei kuitenkaan nyt tarvitse ajatella, että olisin kuvitellut kaiken.

Joku kyseli väsymyksestä niin mulla sitä on kyllä ollut. Se alkoi jo silloin pari päivää ennen kuin menkat olivat myöhässä ja jossain vaiheessa huolestuinkin (ennen kuin tiesin olevani raskaana), että onko minuun joku burnout iskemässä kun jatkuvasti vaan väsyttää. Se väsymys kyllä vaihtelee sen mukaan, että miten on tullut nukuttua, mutta kyllä nykyisin tarvitsee vähintään yhdet päiväunet ja silti on valmis sänkyyn klo 21-22.

Nyt siis huomiseen ultraan vähän paremmalla mielin ja hus vaan kaikki painajaisunet, jotka saavat minut epäilemään meidän pikku Kirpun olemassaoloa!

mörötin rv 6+4

Vierailija
44/86 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkään en oikeasti uskaltaudu tähän pinoon, mutta luen teidän juttujanne ahkerasti... :) piti vain tulla varmistamaan, että kyllä julkisella ainakin TAYSissa lapsettomuushoitojen " tulokset" ultrataan myös n. rv 7, eli ei tarvitse odotella rv 12 asti. Jos nyt ymmärsin oikein tuon Mondlichtin kommentin. Luomut varmaan ultrataan vasta myöhemmin. Oma ivf:n ultra on tasan 5 viikkoa punktiosta, 22.3. Jos siellä näkyy jotain oikeassa paikassa, taidan liittyä joukkoonne!

-Osse ja Santeri rv 5+4

Vierailija
45/86 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri ultrasta, ja siellä uiskenteli pieni katkarapu, jonka sydän sykki vimmatusti!

Mittaa ötökällä oli 8mm, ja vastasi viikkoja 6+4 (lääkäri kirjoitti paperiin 7-, mutta mitta oli kuulemma hyvä ja normaali, vaikka millin pari pienempi olikin, mitä olisi voinut olla. Mulla siis tänään rv 7+0. Kohtu, limis ym. kaikki oli normaalia.

Laskettu aika on 30.10.! :-D

Lääkärin sanojen mukaan tässä on nyt 95% todennäköisyys, että kaikki sujuu loppuun asti hyvin! Kyllä siinä itku pääsi kun tiedon sai, ja ihan mahtava tunne! Ei tätä voi sanoin kuvailla. Sain mukaan jo äitiyskortinkin! Ja kuvan pikku sintistä :-D

Vierailija
46/86 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Osbornen kuulumiset bongasin jo tuolta naapuripalstalta. Joukkoon vaan, eihän täällä monet muutkaan ole ultrasta vielä varmistusta plussalleen saaneet.

Lämpimät onnitelut myös Mondlichtille ! Ihania uutisia.

Itselle ei mitään erityistä kuulu. Perjantain ultraa jännityksellä odottelen.

Anno ja Santeri Alkio rv 6+5

Vierailija
47/86 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös vaan olekin ihmeellinen tilanne tuo ensimmäinen ultra :) Kyllä nuo pikkuiset aika vimmatusti kasvavat, kun meitin " Hippu" oli 8+4 viikolla " jo" 23mm pitkä vaavinalku!! Tällä hetkellä pitäisi olla taas paljon isompi...ja näyttääkin jo jotensakin vauvalta....uskomatonta! No 2 viikkoa olisi vielä mulla np-ultraan. Nyt alkaa jo tuntumaan, että on raskaana...Rinnat paisuneet ja omituisen näköiset...verisuonia on ilmaantunut pintaan ja masu pullottaa, ei siitä mihkään pääse ja huomaan miten sitä tulee hiplattua tuon tuosta...Aaaah, kyllä elämä on ihanaaaaaaa!!

Iloisin terveisin: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 10+1

Vierailija
48/86 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Mondlicht hyvistä uutisista!

Meillä myös näkyi sitkeä sintti ultrassa, jonka sydän löi vahvasti. Näin tuon sykkeen itsekin :) Kokoa pikkuisella oli 5,8mm ja näin ollen vastasi kooltaan viikkoja 6+3. Saatiin ultrakuva mukaan ja minäkin sain sen äitiyskortin. Tuntuu ihan uskomattomalta, että minusta olisi vihdoin tulossa äiti! Tällä viikolla varaan ajan neuvolaan ja sitten katsellaan, että milloin seuraavan kerran ultrataan. Oireet ovat kyllä nyt voimistuneet ainakin se pahoinvoinnin osalta. Mulla myös alkaa aika lahjakkaasti näkyä verisuonet rinnoissa. Aika mukavaa saada näitä merkkejä tästä raskaudesta eli en ole siitä pahoinvoinnistakaan pahoillani ;) Ilahduttavaa myös kuulla, että tuo keskenmenoriski alkaa olla noin pieni.

Mies on aivan tohkeissaan ja haluaisi jo kertoa koko maailmalle, mutta minä nyt vielä yritän vähän hillitä häntä. Kovasti kädet ristissä nyt kuitenkin toivotaan, että saisimme marraskuussa tämän pienokaisen elävänä ja terveenä syliin!

Mörötin ja " OnniIlona" 6+5 (6+3)

Vierailija
49/86 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÖRÖTIN sinulle myös valtavan suuret onnittelut, upeaa! :) Varmasti on uskomaton olo, mutta miten ihanaa sitä tietoa tulevasta äitiydestä onkaan sulatella. Minullakin on muuten oireet voimistuneet selvästi. Ja laskujeni mukaan olen samassa kuin sinä oot laskenut eli 6+5. Toivottavasti voimistuneet oireet lupaa hyvää. Helppo ymmärtää miehesi intoa, toivottavasti saat sen olemaan vielä liikoja kuuluttelematta :)

Waimo onnittelut sinullekin, hienoa että sydän sykähteli ja siellä oli kasvettukin niinkun pitää.

Anno sulle toivottelen kylmähermoisuutta ultran odottamiseen. Itse kun hädin tuskin oon jaksanut odotella huomiseen ja sulla on vielä muutama päivä. Tsemppiä!

Osborne tervetuloa sitten ultran jälkeen, jos vielä haluat pysytellä hissukseen :) Meillä myös ihan tasan 5 viikkoa punktiosta huomenna kun on ultra.

Kivaa Leiska että sinullakin on nyt ultra varattuna.

Onkos helmikala jo soitellut varhempaa ultra-aikaa?

Niinanii, kyllä täälläkin kohdun seutuvilla nippailee ja lauantaina tuntui pistävää viiltävää kipua oiken munasarjan kohdilla. Se kesti joitakin minuutteja aina hetken kerrallaan ja sitten hävisi taas ja tuli uudestaan. Sen jälkeen ei vastaavaa ole ollut. Harmi että oot joutunut lääkkeitä ottamaan, mutta käsittääkseni tosiaan kivuliaatkin tuntemukset on normaaleja.

Ja itselle ei kummempia kuulu kuin voimistuneita oireita ja ultran odottelua. Huomenna tähän aikaan jo tiedän mitä masuun kuuluu, ihanaa. Testistä asti olen joka vessakäynnillä kytännyt onko verta, mutta nyt alan senkin suhteen jo vähän rauhoittua.

Onnekasta odotusta kaikille! Hyvää vointia ja miksei vähän sitä huonoakin ;)

karelia

Vierailija
50/86 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihanaa kun on kevät ja raskaana. (enpä koskaan ajatellut kirjoittavani tuota...:)

Vierailija
51/86 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihanaa kun on kevät ja raskaana. (enpä koskaan ajatellut kirjoittavani tuota...:)

Vierailija
52/86 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihanaa kun on kevät ja raskaana.

Onnea kovasti kaikille ultrassa käyneille ja sintin nähneille. Se on varmasti mullistava kokemus.

Oma kokemus edessä kahden viikon päästä ja ajattelin nyt kuitenkin malttaa odottaa sinne, vaikka mieli olisi mennä vaikka heti.

Musta tuntuu että mun oireet sijoittuu vatsakipuineen ja heikotuksineen tuonne iltaan. Rinnat on kyllä arat ihan 24h.

Helmikala ja pikkunen rv6+4

Vierailija
53/86 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas sählättyä....:)

Vierailija
54/86 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Joskohan sitä nyt uskaltautuisi mukaan tällaiseen ketjuun. Toinen ultra oli tänään (10+0) ja edelleen syke näkyi. Mittaa vauvalla oli 3 senttiä ja kovasti hän heilutteli siellä käsiä ja jalkoja. Hurjalta näytti :) Toinen alkio oli lopettanut kasvamisen heti alkuunsa eli vain tämä yksi on tulossa.

Meillähän tämä oli jo 5. ivf ja siitä tullut elämäni eka plussa. Yritystä on takana reilut 5 vuotta ja ikääkin mulla on jo 39. Laskettu aika on 9.10.

Oireista voin kertoa, että ne vaihtelevat hirvittävästi. Pari-kolme viikkoa mulla oli kuvotusta, mikä meni ohi kun söin jotakin. Sitten se meni ohi ja tilalle tuli hirvittävä nälkä. Aamulla herätessä vatsa kurisi ja parin tunnin päästä ruuasta se kurisi taas vaikka kuinka olisi syönyt normaalisti. Nyt nälkäkin taitaa hellittää tai ainakin pari päivää on ollut helpompia. Pelkäsinkin välillä, että ei tästä mitään tule, kun oireita oli niin vähän, mutta ilmeisesti näinkin voi olla. Rinnat toki on olleet arat koko ajan ja satunnaista väsymystä on ollut. Myös uni on ollut katkonaista ja usein heräänkin yöllä joskus neljän maissa ja pissille pitää päästä...

Terkkuja ja onnitteluja kaikille loka-marraskuisille!

Tv. Kamu

Vierailija
55/86 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille, tää on HUIPPU pino. SYLIKAUPALLA onnea teille onnellisille, jotka olette jo ultrassa nähneet pienen vaavin alun.

Annolle kiitos erityistsempeistä ja Niinaniille oirevinkeistä. Lohduttavaa kuulla, että oireet vaihtelevat ja vuoto on yleistä. Vaikkakin oma huolestuttaa vieläkin, kun sitä tuli todella vuorokauden verran ja ihan housuihin asti sen ajan.

Keskiviikkona ultra ja viime yönäkin heräsin painajaiseen, että en ollutkaan raskaana. hassua kyllä, että en ole kertaakaan vielä tuntenut oloani raskaana olevaksi, kun ei ole oireita. Rinnat eivät ole muuttuneet edelleenkään, pahoinvointia ei ole , ei väsytä ja onneksi vuotoakaan ei ole näkynyt enää sen yhden päivän jälkeen. Ainoastaan yksi asia on muuttunut: olen kova urheilemaan, mutta nyt en ole uskaltanut oikein liikkua, kun alavatsassa alkaa juiliin ja vihloon heti, jos liikun kovempaan. Olen yrittänyt käydä lenkillä ja hiihtää, mutta kummaltakin reissulta palasin nopeasti takaisin, kun alavatsassa alkoi vihloa kovasti. Myös muuten, jos siivoan tai töissä menen kovaa tahtia niin vatsassa (kohdussa?) tuntuu...

MITEN MUILLA ON URHEILUN SUHTEEN? TULEEKO TUNTEMUKSIA JA MILLAISIA?

Hyviä olotiloja kaikille ja toivotaan meille kaikille jännääjille uskomattoman ihania ultrakuulumisia!

T, sandee, joka ei millään jaksas odottaa keskiviikkoon asti...

Vierailija
56/86 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään 10+1...Voi en millään malttais odotella sitä np-ultraa...on masukki vähän varmaan muuttunut viime näkemästä :) Viimeksi pituutta oli 2.3 cm ja seuraavaks varmaan jo huimasti enemmän...vaikka silti niiiiin pieni onpi.

Mulla on kans ollut oireet aika vähissä...tai no.....Syön kuin hevonen, ei hemmetti, koko aika on nälkä :D Mulla on aina ollut sellanen viha-rakkaussuhde ruokaan ja nyt tuntuu, että saa " hyvällä omallatunnolla" vähän syöpötellä. Ja minkäs teet, kun NÄLÄTTÄÄÄÄ!!!!:D Töissäkin vähän väliä masu kurnii...heh :)

Muuten on olo kyllä oikein Jeeesss!!! Koskas sulla on np-ultra, meetkö klinikalle vai minne? Mä varasin ajan Väestöliitosta, kun tuntuu joteski turvallisemmalta ku toi julkinen....ja se aika on 27.3. Silloin viikkoja 12+1.

Tosi kivaa, kun mennään samoissa.....!!!!

Terkuin: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 10+1

Vierailija
57/86 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla NP-ultra on 30.3. eli viikolla 12+3. Eka neuvola oli viime perjantaina ja sieltä varasivat ajan aluesairaalaan. Menen sinne ihan mielelläni, kun aluesairaalan gyne on hoitanut myös mun lapsettomuutta eli 3 inssiä ja 3 ivf:ää olen ollut hänen hoidossa. Neuvolan täti oli tosi kiva ja muutenkin tuntui, että täällä on julkisella ihan hyvässä hoidossa. Tekevät sekä NP- että rakenneultrat ja NP:n lisänä on verikoe. Myös istukka- tai lapsivesitutkimukseen pääsee Taysiin, jos haluaa ja sokerirasitukseenkin pääsee, jos haluaa. Toki nämä lisäkontrollit ovat mun iän vuoksi, ei niitä nuoremmille niin hövelisti tarjota.

Niin sunkin hippu on varmaan jo yli 3 senttinen. Meillä tarkka mitta oli tänään 30,7 mm ja tosiaan kädet ja jalat heiluivat vimmatusti... Uskomattomalta tuntuu, että lääkärit pystyvät tuosta parin viikon päästä jotakin tutkimuksia tekemään. Oli se vaan niin pieni vielä :)

Terkuin

Kamu

Vierailija
58/86 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu totta kai sitä tuttuun paikkaan menee kaikkein mieluimmin ja mulla on kaikki hoidot aikanaan tehty just tuolla VL:ssa niin siks mä halusin sinne...Ja asutaan suht pienellä paikkakunnalla niin sanon ihan ääneen, että arveluttaa. Siskon lapselta mitattiin niskaturvotus ihan päin mäntyä täällä :( Kävi sitten yksityisellä ja siellä lääkäri oli antanut nipun papereita vietäväksi paikalliseen neuvolaan, jotta saavat " opiskella" :))

Nyt tuli taas ällö olo, vaikka olen koko illan syönyt.....Päivällä mulla valui melkein kuola, kun mietin nakkikastiketta ja perunoita *nam* ja ostin tykötarpeet ja kaikki...Nyt kun pitäis alkaa vääntämään niin *jaiks* ei pysty kyllä nyt...Jospa sitten vaikka huomeissa maistuis. Pitää ehdottaa ukolle jotain muuta murkinaa, kun töistä tulee kotio. Päivällä oli pakko saada jäätelöä....kun teki mieli makeeta ja kylmää....hetken päästä sitten suolasta ja lämmintä ja...huh huh :)) Tätä se sitte on, mutta niin kivaa siltikin-en valita!! Niin kauan ku ruokaa kaapista löytyy, heh :D

Vierailija
59/86 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa ei annettu eilen mitään toivoa, sikiön koko vastaa edelleen rv5+... ei sikiökaikua, ei mitään elon/kasvun merkkejä. Jostain syystä mulla sikiön kasvu pysähtyy rv 5. Jos jotain hyvää tästä kaivetaan, niin tutkimuksiinhan tästä joutuu, jos vaikka selviäisi syy toistuville (4) keskenmenoille.

Eli vuotoa täällä odotellaan ja lähetetään yksi enkeli taas pilven reunalle muiden sisarusten seuraksi. Toiset saavat/tekevät lapsia maan päälle, toiset taivaaseen ;(

Toivon teille KAIKILLE Onnellista Odotusta ja kovasti keväisiä lämpöisiä auringonsäteitä! Ja lupaattehan, että olen ainoa joka tältä listalta poistuu! Älkää seuratko perässä :)

t. Humaus lähdössä töihin, ajatukset aika sekavat

PS. Viime vuonna keskenmeno tuli syntymäpäivänä, saapa nähdä miten tänä vuonna käy, synttäreihin on alle 2 viikkoa...

Vierailija
60/86 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen valtavan pahoillani menetyksestäsi. Kyllä sinua nyt koetellaan...tuli niin paha olo viestistäsi. Tässä itsekin tunteet pinnassa eletään päivä kerrallaan. Toivon teille uskoa tulevaisuuteen ja voimia jaksaa tämänhetkinen tilanne. Iso lohtuhali sinulle, humaus!