Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmainen pojista kuumeessa 38,5. Meni alkuviikon suunnitelmat uusiksi....

Kun tuskin huomennakaan voin viedä hoitoon. Toivottavasti muut muksut eivät tule kipeiksi. Pieni on tosi kipeä.

Tämä mamma jatkaa hoivaamista

Tärpikästä viikkoa =)

Mammariini Kp 15/24-32

Vierailija
2/59 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammariinille voimia jaksaa sairastuvalla. - muistaa itsekin mitä se on-. Onneksi olet itse terveenä, mutta kivaa se ei silti ole. koetahan levät otsekin tarpeeksi.

Tuli mieleen kun taannoin kyselin lasten ikiä, niin moniko teistä on vielä kotona hoitovapaalla? vai oletteko jo kirmanneet töihin?

Mä olen toisaalta niin kypsä kotielämään, mutta osa-aikatyö tuo kivaa vaihtelua arkeen. tekisin enemmänkin vuoroja mutta en ehdi. Lasten a miehen harrastukset vie muut illat ja pitäisi kai olla perhe kasassakin edes joku ilta. Uusi vauva toisi tähänkin jotain säännöllisyyttä..

Samalla aloin miettimään minimi äitiyspäivärahaa. Eikös se ole sen 15,20/päivä. Mutta muistan lukeneeni se nousevan ensi vuonna..?? muistatteko te paljonkohan se olisi? Nämä mun tulot ei riitä nostamaan sitä paljoa tuon minimin yli.. joten taitais aika tiukkaa tulla.

ON: Rinnat edelleen kipeät, hieman ehkä laantunut. mutta selkää juilii edelleen. viikon päästä olen ehkä viisaanpi...*jännää*. enpä tiedä, ei ole kyllä yhtään sellainen olo että olisin raskaana. täytyy jo keskittyä seuraavaan kiertoon.

Viikon alkua ja jaksamista kaikille:

äitix3 kp18/24-??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta viikkoa päin. Mammariinikin oli kirjoittanut nelapilat =) En ole siis ainoa joka teki tämän virheen. Mä kun rustasin tuon viime viikon aloituksen.

Miten maalaisompun kivut? Oletko käynyt lääkärissä?

Mammariinin perheeseen pikaista paranemista! Ja äitix3, toivottavasti se on sitä ;o)

Mulla on kuopus nyt 1v 7kk, joten olen hoitovapaalla. Viimeksi olen ollut töissä 6v sitten...

ON: Mä tein sitten ovistestin tänään, nyt kp12. Täysin negatiivinen tulos =( Eli ei vieläkään sitä ovulaatiota. Ehkä se on sitten tarkoitettu että meille ei sitä nejättä suoda =( Vaa'alla oli tullut 600g lisää tällä hullulla liikunalla. En ole syönyt karkkia tai herkkuja ties koska :o/ Alan nyt kirjaamaan ylös *jokaisen* suupalan! Ehkäpä se siitä. Mut onpahan kunto ainakin kasvanut jos ei muuta!

T: Epätoivoinen anttuli yk4 kp12/26

Vierailija
4/59 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tikutellut oon =(

No kait se sieltä tulee, joten älä Anttuli sinäkään luovu toivosta!

Minä olen palannut töihin heti, kun nuorimmaisesta loppui vanhempainrahakausi ja se oli pikkuinen pakko rako, kun oli otettava perheyrityksen pyöritys käsiin.

Sen jälkeen onkin ollut 30 kriisi ja olen pohtinut mitä oikein haluan tehdä onko tämä sitä työtä jota haluan tehdä vai haluanko enemmän aikaa perheelle ja työn sen mukaan.... pohdinta vieläkin menossa. Lapset kuitenkin kerran vaan noin pieniä ja jotenkin opettajan työ kiehtoo. Olisi ainakin 15v työkokemuspohjaa lukea ammatillisten aineiden opeksi =)

Tänään varmaan pöllytellään taas peittoja =) sekä toivotaan sitä ovista....

Mammariini taas kp15/24-32

5/59 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hauska on tuo meidän "Nelapilat", varsinkin jos taivuttaa nela-pilat :-D

Mammariinille tsemppiä joo sairastuvalle, pitää oikein puuta koputella, kun on onnistuttu vielä flunssat ym pöpöt suunnilleen välttämään tänä syksynä. Meidän joka syksyinen (ja keväinen) esikoisen kurkunpääntulehduskaan ei ole näyttäytynyt.

Antulle ovispuhuria, eikä nyt lannistuta siellä! Voisiko tuo liikunta vähän pistää elimistöä temppuilemaan? Ihan hyvä ajatus on tuon ruokapäiväkirjan pitäminen. Kyllä sen avulla itse ainakin oppi valitsemaan, mitä suuhunsa laittoi. Niin silloin kultaisina Pv-aikoina, ku paino oikeasti laski, eikä noussu kohisten niin, että melkein korvilla kuulee... Mä ainakin kehun, että tein niin hyvän täytekakun isänpäiväks, etten olis omatekemäks uskonu! Ja sitä on tullu kyllä syötyäkin...

äitix3: kuulostaa hyvältä...bd! Toivottavasti saatais plussa-apila taas ketjuun!

MÄ: No en oo käyny lääkärissä, ku se on täällä jotenkin niin turhauttavaa, buranaa ja kotiin lepäilemään! Soitin tänään pissatuloksista, jotka otettiin viime viikolla, niissä ei ollu mitään. Eilen olin jo ihan varma, että kyse on nimittäin siitä, ku tuntu vähän kirvelyä, mut ei. Meni ohi, ja selkäkipu jäi! Eilen oli kyllä vähän parempi, ja tänäänkin päivä meni kivasti, nyt taas polttelee. Olen ottanu noita lääkkeitä, ja kerroin tänään sinne tk:een tästä. Perjantaina olis aika gynelle, jos sinne asti kestää olla, ku eihän tuolla ole edes sen puolen lääkäriä joka päivä... Tein sen testinkin, et kaikki mahdollisuudet on otettu huomioon, mutta aivan puhdas nega, niinku ounastelinkin. Kauheen kiva, jos joka kuukaus taudin odottelu menee tälläseks! Toi ovis tuntuis kyllä tosi kummalta, mut niinku sanottu, en ole varma enää mistään. Pakko vaan oottaa...

Niin ja mulla kuopus kohta neljä, ja töihin menin, ku löysin hyvän paikan neidin ollessa vähän reilun vuoden. Pojilta olin vielä opiskelija, joten jatkoin aktiivista koulunkäyntiä heti äitiyslomien jälkeen. Nyt oon ollu siis puol vuotta kotona s-lomalla, ja on ollu...mielenkiintosta. Mä nautin kyllä tosi paljon siitä "omasta tekemisestä", et en varmaan pystyis olemaan kotona sillai ihan kokopäiväisesti aina. Vauvalomista oon kyllä nauttinu täysillä, ja ehdottomasti aion nauttia vastekin, jos vaan sellainen vielä suodaan...

-maalaisomppu kp26(22)/32?-

Vierailija
6/59 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No otsikko sen kertookin, mulla on lukihäiriö. ja mä en edes ole kumpanakaan viikkona huomannut otsikossa mitään vikaa... Kaverit ja opettajat ovat saaneet ja saavat hauskoja hetkiä mun kustannuksella.

Niin ja esikoisella on kans sama vaiva.

Rapartointia samalla, rinta varustus ei ole enään hellänä, taii sittten on jo aivan turtana. Mutta, nyt mua olkoi NÄRÄSTÄMÄÄN, Oikeesti, mua EI IKINÄ närästä, nyt join kylässä kupin kahvia ja nyt tekis mieli mennä ykälle ja kurkkua polttaa. Inhottavaa. Ja kyllä nyt saatte sitten lukea lima-asiaa. tai jos ei halua skippaa kappale.Minkälainen vuota raskauden aikana on? mä en ole edes ennen kiinnittänyt huomiota, siis valkovuotoon. Nyt on toosi runsas vuoto, mutta ei kumminkaan samanlainen kuin oviksen aikana.. Normaalia? vai tulehdusta? vai onko kierto ihan päin p...tä ja nyt vasta ovis?

Nyt nauttimaan kynttilöistä ja hyvästä kirjasta.

Täällä Myrskyää!

äitix3 kp18/24-??

7/59 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten mummo saatettu viimeiselle leposijalleen ja pikku hiljaa palataan normiarkeen...tosin nää sivut ovat tökkineet ainaki mulla niin pahasti että eipä tänne ole voinu kauheesti jutustellakkaan...

Kauheesti jänniä hetkiä monella...piinapäivät lähestyy, kaikenlaisia oireita ja oviksen bongailuja...toivotaan että kaikki ne ovat vaan suuntaa kohti nelosta!

Maalaisompulle jaksuja! Toivottavasti syy pian löytyy, mää jo niin aattelin että yllätys plussa sieltä ois tullu, harmin paikka...

Mammariinille pikaisia paranemisia pikkumiehelle!

( . ) koopeet taitaa olla jotain 20 (jos nyt äkkiseltään oikein laski) kovasti ollaan kyllä peittoja pöllyytelty vaikka ei kyllä ihan "tekemisen" kans....Tänään ku imetin kuopusta sohvalla ja nousin siitä ylös pikkumies nukahtaneena sylissäni niin kylläpä repäs kunnolla tuolta oikean puolen munasarjan kohdalta...hih...tosin niinhän tuo repäili viime kierrossakin vaikka mitään tärppiä ei tullukkaan...

Kiloklubilaiset: Anttusanttu: tsemppiä vaan, älä luovuta!! Mää kirjailen syömisiäni tuonne kiloklubille jota mainostettiin jossain vaiheessa tuossa sivun oik reunassa....ilmanen on ja sinne on kiva laittaa kaikenlaisia tilastoja ylös ja se sitte laskee mm sen paljoko saa kaloreita syödä päivässä ja kauanko kestää tavoitteen saavuttaminen yms...Mulla paino junnaa vain samassa (nyt jo kolmatta viikkoa) ei siis nouse eikä laske....suklaata yms en ole syönyt siis 22.9 jälkeen ollenkaan, ainut herkkuni on jäde ollut, täytynee jättää seki pois ;( muuten en näe nälkää ollenkaan ja kalorit ovat alle 1500 per päivä...liikuntaa pitäs harrastaa PALJON enemmän mutta en oikein taho ehtiä...

Odottavat neliapilat! Tulkaa ihmeessä kertomaan kuulumisianne! Ois niin kiva kuulla odottavan oireita tmv. Kauheesti jaksuja teille jos ne oireet ovat jo äityneet "mukaviksi" mutta eikös ne ole aika hyväki juttu...?

Hyvää yötä kaikille, jospa tää mun kirjoittelu taas aktivoitus tästä...en nyt enää muista mitä kaikkea mun pitikään kirjoitella...

nani

Vierailija
8/59 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäs palata työelämään parin viikon päästä, hui! ;) Kuopus on 1v5kk.. Iskä hoitaa lapsia silloin, kun mä oon töissä. On maanviljelijä, niin pystyy talven ajan järjestämään omat hommat, niin että tekee ne sit kun mä oon kotona.. Ja meillä on onneks myös isovanhempia lähettyvillä valmiina auttamaan tarvittaessa.

äitix3: hyvältä kuulostaa.. bd bd bd :)

Mammariini: pikaista paranemista pikkuiselle! Kurjaa, kun nuo pienet sairastaa.

Nanillekin kovasti peukutuksia.. bd bd

Anttulille: peukutukset taas oviksen puolesta. Toivottavasti se on sieltä tulossa!Eikös tikut voi näyttää vaikka plussaa vaikka huomenna, vaikkei tänään näyttäis mitään.. Mulla ei kyl oo esim kuopusta tikutellessani tainnut kertaakaan näyttää selkeää plussaa ja niin vaan tuo kuopus tuola nukkuu.. ;)

Omppu toivottavasti kipujen syy selviää ja saat niihin hoidon!

ON: Tänään on edelleen tullut pientä ruskeaa vuotoa.. En kyllä ymmärrä mikä mättää?? En millään usko tai ainakaan halua uskoa, että menkat jo tekee tulojaan! Kp on kuitenkin vasta 18.. Tai sit hormoonit heitteleevät.. Onko teillä koskaan vuotanut esim oviksen aikaan? Onko silloin vuotoa tullut useampana päivänä? Täytyy kait vaan odotellaan mitä tuleman pitää..

sani kp18/24-30

Vierailija
9/59 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut juttujanne ahkerasti koko syksyn. Koneen käyttäjänä olen aika tunari, joten voi olla että tämän yrityksen jälkeen jatkan jälleen pelkän lukijan roolissa... No jos tää joka tapauksessa saapuu luettavaksi, niin on ollut tosi mukavaa seurailla juttujanne. Erityisesti Anttulin huumori uponnut välillä makeasti.

Tämä nelosen haaveilu on ilmeisesti aika monessa muussakin perheessä enemmänkin äidin vastuulla. Meillä on kaks "isoa" eli -98 syntynyt poika ja -01 syntynyt tyttö ja kuopus on siis nyt 9-kuinen tomera pikkuneiti. Täältä opin, että meilläkin siis tehty simpsonit!

Mulla on aina ollut haaveena 4-lapsinen perhe ja tänä syksynä olen muutaman kärryttelylenkin viettänyt pohtien, että vieläkö meille se yksi suotaisiin, jos siis edes kokeilla uskallettaisiin. Mies on kuunnellut pohdintoja välillä hymy huulessa ja antanut mun vaahdota, mutta on muutamaan kertaan todennut, että kyllä tää ajankäytön vrt. pitkät työpäivät ja esikoisen runsaat harrastamiset suhteen olis tässä.. Puhumattakaan autosta jne.

Itselleni olen moneen otteeseen perustellut asiaa mm. käytännöllisyyden kannalta eli kun n. 10 v päästä isommat ei enää meidän kanssa liiku niin kahdesta nuorimmasta olisi seuraa toisilleen. Meidän kaks isompaa tosin riitelyllään vesittää vähän väliä tätä perustelua ja mies todennutkin, että jos otetaan kuopukselle aikaan kaveri mukaan reissuille ja mökille, niin riitelee kuitenkin vähemmän. No, mulla ja mun sisolla on aivan mahtavat välit, joten puolustan aina, että jos nyt saatais aikaiseksi vain 2 v ikäero niin kyllä ne sitten...

Jos Sani tää mun kirjoitus tulee nyt vain sun luettavaksi, kun siis vastaan sun viestiisi, etten vaan aloittaisi ainakaan uutta ketjua ,niin oon pahoillani.

Ai niin , yritystä ei siis olla vielä edes aloitettu ja imettelen vielä pienintä pääosin hyvillä mielinkin, mutta jos sitä pientä ikäeroa siis n. 2v meinattais niin viimeistään joulun tietämillä pitäis juniori lopullisesti tisusta erottaa. Joku nyt ihmettelee tietty, että voihan sitä tjot-meiningillä kokeilla ennenkin, mutta kun meidän tapauksessa ei voi. Mun on lääkärin ohjeella syötävä reilua satsia foolihappoa koko alkuraskaus ja mieluusti ennenkin ja sitä ei voi tehdä imetyksen aikana. Siis tänkin olen jo monta kuukautta sitten selvittänyt, joten välillä ainakin kuume on kova!

Toivottavasti en turhaa sepustellut, kun näin tottumattomalle tää on muutenkin vaikeaa pysyä edes hiukan loogisena, kun vois vaikka romaanin näillä ajatuksilla välillä muovata. Nyt kokeillaan!

Hyvää päivänjatkoa kaikille toivottelee uusi kuumeilija Iineri-73 :x

10/59 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hrr...sataa ja tuulee edelleen vaikka tuota myrskyä on ollu jo eilen iltapäivästä asti...ulos ei viitti nenäänsä laittaa ku tuo menee taatusti ytimiin asti...

Sain tuon kuopuksen nukkumaan joten ennen töitten alkua kirjoitan hiukkasen...

Iineri-73: Oikein paljon tervetuloa mukaan! Tänne mahtuu hyvinkin turisemaan omia tuntojaan ja kommentoimaan muitten juttuja...Kuume ei täällä laimene, päinvastoin!

Työelämästä oli puhetta: Mää olen yksit.yrittäjä ja töitä tehtiin samana päivänä ku vauva synty (viikkoa ennen la:ta) ja syntymästä kaks viikkoa tais mennä ku jo "täysillä" töitä tein ja samalla tavalla mennään edelleenki....teen töitä ns. kotikonttorilla joten lapsen (1v3kk) hoito "onnistuu" tässä samalla...Raskasta välillä kyllä on ollut ja miehelleniki sanoin että jos meille joskus neljäs tulee niin taatusti pidän äippälomaa enemmän ku tuon kaks viikkoa...sen verran olen saanut tuta nyt jälkeenpäinki että liian aikasin töitä aloin tekemään...Esikon jälkeen olin 1,5v kotona jonka jälkeen lähin opiskelemaan ja tokan jälkeen olin 2v kotona jonka jälkeen jatkoin koulua...

Anttulille ja Mammariinille samaten tsemppiä tikutukseen, toivotaan että se ovis sieltä löytyis! bd bd

Sanilla kuulostaa kyllä ihan kiinnittymisvuodolta... :) toivottavasti se ois just sitä!! bd bd

äitix3: kyllä tuo sunki tilanne kuulostaa ihan SILTÄ!! En määkään huomannu tuota otsikon virhettä ennen ku te erikseen siitä mainitsitta...mutta ei varmaan ole ollut lukihäiriön kanssa aina helppoa!

Jospa se sittenkin alkaisi tuo joukkoaalto tuonne odottavien puolelle neliapiloista!! Ainaki monella kuulostaa tilanne oikeinkin hyvältä sen suhteen!

Luin tuossa aamulla uutta vauvalehteä vanhempien unettomuudesta (vai mikä se nyt oli)...En halua vähätellä toisten ongelmia mutta ainakaan tuosta kirjoituksesta en hirveää ongelmaa löytänyt tai sitte olen vaan niin turta tän meidän kuopuksen kans joka "tarttee" vieläki kaks kertaa yössä tissiä...ja nyt ku olen huomannut maidon selvää vähenemistä ei enää se entinen "tissi suuhun tyhjäksi tissin vaihto suuhun tyhjäksi" -riitä vaan ku nostan hänet takasi sänkyyn niin ku enneki niin kamalat raivarit nytten vetää ja tissiä imee niin ku viimestä päivää että jospa sieltä vielä jotaki sais...siis miten sillä ihan oikeesti voi olla noin hirvee nälkä koko ajan..? Kauheen väsyny siis olen ja tuntuu ettei mikään uni enää riitä, tosin en edes muista (varmaan joskus vuonna viis) milloin olisin nukkunu 4h pidemmän pätkän...

( .) yöllä käänsin kylkeä niin heräsin hirmuseen repäsykipuun samalta puolen ku eilen...en sitte tiiä mitä tääki on, mitään toiveita en herättele ku sitte vaan pettyy taas...

nani menee nyt töihin jotta saa jotaki aikaseksikin...

Vierailija
11/59 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin eilisen illan pupuilut meni poskelleen nuorimman herättyä kesken unien....

Katsotaan saadaanko enää mitään tänään aikaiseksi....

Iineri-73 lle tervetuloa tähän kuumeilevaan sakkiin mukaan =)

Olen Nanin kanssa samaa mieltä Sani, että voisi olla kiinnittymisvuotoa.

Mulla on lukihäiriö ja siitä kait johtuu tuo NELAPILAT =D

Plussa tuulia kaikille!!!

Mammariini kp16/24-32

Vierailija
12/59 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin töistä ja vetäisin kuopuksen kanssa kahden tunnin päiväunet, jos nyt jaksaisi iltaan asti...

Hienoa, Mammariini ovisbongauksista! Munasoluhan elää 12-24h, joten tänään on vielä kelpo aika pöllytellä :) Olisi ihanaa, jos joku muukin nelapila hyppäisi junan kyytiin!

Moni noita tuntemuksia miettii ja kun nyt tässä viime aikoina olen sattuneesta syystä niihin useampaan kertaan perehtynyt ihan faktapohjaltakin, niin tässäpä jotain. Hedelmöittymisen jälkeen munasolulta menee noin 7pv, siirtymiseen kohtuonteloon, jonka jälkeen se kiinnittyy, tuo aika ei kai yleensä heitä kuin korkeintaan päivän verran suuntaan tai toiseen. Vasta tämän jälkeen alkio on yhteydessä äitiin ja oireet mahdollisia. Solun onnistumismahdollisuudet paranevat jos se onnistuu porautumaan limakalvoon syvälle ja kiinnittymään kunnolla. Herkkä raskaustesti voi näyttää positiivista jo 9pv hedelmöityksestä eli vain 2pv kiinnittymisen jälkeen. Istukka alkaa muodostumaan heti ja erittämään hcg:tä, jonka arvo tuplaantuu 1,5-vuorokauden välein ja aiheuttaa äiti-paralle kivan olon. Täältä löytyy vielä tarkemmin jotain, jos jotakuta kiinnostaa :) http://www.solunetti.fi/fi/kehitysbiologia/ihmisen_kehitysbiologia/

Äitix3 limajuttuja :) Mulla ainakin on nyt ollut valkovuoto runsaampaa kuin tavallisesti mutta ei niin vuolasta kuin oviksen aikaan. Enkä vähän venyvää kuitenkin ja välillä ihan tuntuu kun valuu, housutkin kastuu, mutta eivät sillä tavoin läpimäriksi kuin tärppiaikaan. Toivottavasti herkimmät kestivät ja sai jonkun tolkun x-D

Sanille onnea töihinlähtöön! Meillä ainakin on kovasti helpottanut kynnystä se, että mies hoitaa lapsia kun minä olen töissä (mun vuorot työnantaja suostuu laittamaan miehen vuorojen väliin, kun ne ovat tosi aikaiseen tiedossa), niin ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa. Enkä minä lapsia olisi noin pienenä hoitoon laittanutkaan, mitä kuopus nyt on, sitten olisin jäänyt kotiin tavalla tai toisella, minulle se on ihan periaatekysymys. Mutta on kyllä kiva saada välillä älyllistäkin seuraa ja syödä ja käydä vessassa ilman jalassa roikkujaa ;-)

Iineri tervetuloa! Minäkin olen foolihappoa popsinut jo ennakkoon kaikilta lapsilta ja silloin muinoin kun esikoiselta menin neuvolaan, niin siellä ihan kysyttiin että olenko syönyt. Ameriikanmaillahan sitä lisätään viljatuotteisiin ihan tavallisesti, koska niin suurella osalla aikuisia on puutos.

Nani, mulla nuo repäisykivut on olleet yleensä selvin raskausoire etukäteen :-) Toisaalta ne varmaan aluksi johtuvat keltarauhasesta joka kasvaa mahdolliseen kuukautisvuotoon asti. Tai sitten jatkaa kasvuaan jos raskaus on alkanut. Mutta jossain vaiheessa ne varmaan kyllä muuttuvat kohdun kiinnikkeiden venymisestä johtuviksi, minäkin nukuin viime yönä mahallaan ja erehdyin yskimään, niin kyllä hetken olin linnunradalla, kun repi joka puolelta... Pitäisi muistaa mennä kippuraan ja pitää mahasta kiinni ja vasta sitten yskiä :(

).( Huono olo alkaa olla aikalailla koko aikaista, mutta kutakuinkin kestettävää vielä. Tosin heti kun oli tässä taannoin yksi helpompi päivä, olin valmis kiipeämään seinille vauhkoilun vuoksi. Jos noita ihan alkuoireita miettii, kun Nani niitä taisi kysyä, niin noiden repäisykipujen lisäksi oli aivan hillitön väsymys, melkein jatkuva vessahätä, lievän hiivatulehduksen oireet (mulla aiemmissakin raskauksissa taipumus, ei koskaan muulloin), menkkatuntemuksia vähemmän kuin tavallisesti, iltapalelu ja lämmöt koholla vähän (mutta aamuisin vain ehkä sen 2 kymmenystä). Eli oikeastaa kaikki olisivat voineet johtua jostain muustakin eikä mulla ollutkaan mikään raskausolo, ne viivat putkahti ihan puskista, mutta jälkikäteen on tietysti helppo olla viisas. Kyllä toi kuvotus on vasta se joka vapauttaa vähän ajatuksia, kaikesta sitä voikin olla tyytyväinen. No vain kerran olen kolmelta lapselta oksentanut, mutta enpä oksenna koskaan mahataudissa tai kankkusessakaan, ei vain onnistu. On siinä kolmen kuukauden krapulassakin kyllä sitten ajan kanssa ihan tarpeeksi kestämistä :-/

Jännityksellä odotan kaikkien piinailuja, olisi sikahienoa saada seuraa tuonne odotuspuolelle! Pöllytelkää nyt niitä siitinpölyjä ketkä vielä kerkeävät!!

Miksuliinu, joka nyt pelkää mahdollista tuulimunaa vielä 13 pv ultraan asti, viikkoja nyt 6+

Vierailija
13/59 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei... No nyt ne kaikki merkit ovat kadonneet, ainoaastaan tuo lima-juttu on "päällä". Ja on aivan kuten Miksuliinu kuvailikin. Jotenkin en nyt kumminkaan jaksaisi uskoa raskauteen, ja vielä näillä kp.päivillä Paras kumminkin asennoitua Tädin tuloon.

Tervetuloa joukkoon! (mä unohdin jo sen nicin), Voi minua.. Ihanaa kun joukkoon tulee uusiakin, kun plussa-aalto on jo osan tempaissut mukanaan.

Meillä mennään koko ajan sellaista hulabaloota edes takasin että hyvä jos ehtii edes hetkeksi rauhoittumaan. no ens viikolla olin töissä pikkujoulu- risteily, ihanaa! pääsee hetkeksi kotoa pois ja ajatukset muualle. Onkos muilla pikkujoulu suunnitelmia?

Nukkuakin mä voisin vaikka ikuisuuden mutta ei vaan ehdi, max8h. yleensä 6-7h. että eipä ihme jos väsyttää. Päikkäreistä voin vain haaveilla...

ehkäpä jatkan pohtimista ja odottelua. eipä tässä oikein muutakaan voi.

äitix3 kp19/24-??

Vierailija
14/59 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli syysmyrsky, joka vissiin vaikutti meidän nettiyhteyksiin ja olin pitkälle iltapäivään ilman yhteyksiä. Huomasin kuinka koukussa olen nettiin. Mä jo kiukuttelin miehelle, et jos multa otettais netti pois (=lue vauva-sivut ja fasebökkis) niin lähtisin heti töihin... Siis apua. Onko tämä joku korvike mun sosiaalisille suhteille? Vaikka kyllä näen paljon ihmisiä ihan livenä, enkä vain teitä muruseni, niin kyllä tämä on tärkeä foorumi...

Mammariinille onnittelut oviksesta! Mulle tuli selkeä nega ovistestiin ja se oli viimenen tikku se, katsotaan ensi kiertoon sitten lisää, ehkä. Mulla on ollut ovikset selkeästi hukassa elokuusta asti, ja nyt harmittaa kun ei kesällä jo yritetty vauvaa, silloin oli parissa perättäisissä kierroissa ovikset. Painoin silloin viisi kiloa vähemmän, joten luulen, että tämä mun nykyinen paino ei ole mun "hedelmällinen paino". Olen joskus kuullut puhuttuvan tuollaisestakin... Kovasti yritän syödä terveellisesti ja liikun nyt mielestäni hyvin, tänään olin jumpassakin =) Mut tätä urheiluhulluutta on kestänyt nyt 1.5kk, joten luulen, että se ei ole syy ovuloimattomuuteen, mutta tiedä siitä. Kyllä joutuu keskittymään, että mieli pysyy positiivisena tämän asian suhteen... Meinaan kyllä tänään miehen kammeta vinttiin, onneksi tuo nukkuu nyt ja kerää voimia ;o) Tämän asian puolesta hänet on helppo herättää, heh...

Iineri-73: Oikein paljon tervetuloa vaan joukkoon! Aktiiveja kaivataan kun plussatuulia alkaa puhaltaa. Sulla onkin aika kutkuttava tilanne, tuohan ihan vaatii vielä sen neljännen mussukan ;o) Mun veljen perheessä on 18v, 16v ja 6v lapset, ja just viimex kylässä sekä veli että vaimonsa harmittelivat, että eivät tehneet kuopukselle seuraa heti siihen perään ;o) Nyt on kuulemma "pillit pussissa" =)

Miksuliinusta oli kivaa kuulla! Onneksi 13. pvä tulee nopeasti. Heti tuut sitten meille päivittää kuinka ultrassa meni. Hyvin se menee, usko pois!

äitix3: Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Odottele rauhassa. Tiedä mitä vielä tulee vastaan bd bd

Peitonheilutusintoa kaikille tärppiläisille ja piinailijoille tsemppiä myös, tai siis plussatuulia!!

T:Anttuli yk4 kp13/26

Vierailija
15/59 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ovis tänään, mutta mies haluaa vain nukkua, jess. Siis tätiä saan odotella =(

Yleensä halut on meillä nurin päin mies enemmän kuin minä.... varmasti shokissa, kun yhtäkkiä haluankin enemmän kuin yleensä. No tiedä häntä....

Vähäkö oon pettynyt.

Harmistuneena Mammariini

16/59 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla vielä tirkistelemään tänne, vaikka tää päivä on ollu sellasta liitoa, että oksat pois! Varmaan uni tule heti ku kaadun tonne petiin.

Ekaks tervetuloa vaan minunkin puolestani Iineri-73 tänne "omituisten otusten kerhoon"! Tyyli on vapaa, eli saa olla kovasti kuumeen kourissa tai ihan vasta ajatusasteella, kaikenlaisia apiloita peltoon mahtuu :-) Eikä kannata ottaa paineita tästä koneen käytöstä sanoo nimim. totaalikäsi(!) Minä soittelen nörtti-pikkuveikalle pienimmistäkin "ongelmista", ja se sitten huokailee ja yrittää kestää mua. Monta kertaa oon miettiny tota uuden viikon avausta, mut kun en yksinkertasesti osaa linkkejä laitella edellisiin, niin vaan laiskana odottelen, että joku etevämpi tekee sen...(kauhee tunnustus!)

Nani: Niinhän se on, että elämä jatkuu ja jotenkin itsestä aina on tuntunut, että hautajaisten jälkeen se konkretisoituu ihan todella. Muuten kuulostaa siltä, että vois hyvinkin olla positiivisia kipuja....bd Nyt on kyllä pakko ihan torvena(!) kysyä tosta imettämisestä ja raskautumisesta. Mulle joskus joku tohtori sano, että imetettäessä keskenmenon riski on paljon suurempi, kun imetys "aktivoi" kohtua. Mulla noi ikäerot on ollu sen verta isoja, ettei ole tarvinnu asiaa pähkäillä, mut ihan mielenkiinnosta vaan. Onko kukaan kuullu koskaan vai onko jotain vanhan ajan uskomuksia?

Sani: Mullekin tuli heti mieleen kiinnittymisvuoto...Toivottavsti on matkalainen jumittunut kyytiin!

Mammariini: Nyt et kyllä luovuta, kun on munis kerta tärpillä! Muista, et elää jonkun aikaa, et kokeile "hyökkäystä" esim. aamulla... Meillä ainakin mies "luontaisesti" halullaan sillon, eikä ole koskaan kauheesti houkutteluja tarvinnu, ku on vielä "iskeny" niin, et on ollu vähän unessa... Tää on tosi halpamainen temppu, koska meillä nuorimmainen sai alkunsa just tollasesta "yllätyshyökkäyksestä"...

Miksuliinu: Onpa ihana ku "tulit poikkeamaan"! Kiitos kivasta tietoiskusta :-) Koita nyt vaan lepäillä ja kyllä oireet ainakin kuulostaa hyviltä! Tule tosiaan sitten kertomaan miten ultra meni ja puksuttele vaan hitaasti sillä junalla, jos vaikka oliski lähtijöitä täältä mukaan.

Voi äitix3, mua suorastaan hymyilytti sun ihana adhd-tyylinen "porina"... Toivottavasti saat vedettyä henkeä, eläkä heitä kirvestä kaivoon...kyllä sieltä voi silti olla hyviä uutisia... Mä pidän peukkuja bd! Ja on joo pikkujoulut tulossa, ei tosin tietoa oman työmaan meiningeistä, ku oon sieltä ollu pois, mut miehen firmalla olis "pilleet" päivä mun synttäreiden jälkeen parin viikon päästä. Saa nyt sit nähdä, saako vetää "päätä täyteen" (mihin mä en kyllä enää edes pystyis :-D ) vai pitääkö keksiä "tekosyitä"...

Moi sullekin anttu! Mulle on kyllä kans iskeny kauhee vimma roikkua täällä kuumeilusivuilla, ja tulee sitä välillä hortoiltua muuallakin. Kuulostaa varmaan tosi säälittävältä, mut te ootte tällä haavaa mun ainoat ystävät, joille voin puhua tälläsistä asioista. Mun paras ystävähän päätti tossa alkusyksystä ettei tarvii mua enää. Pari lapsuudenystävää on niin eri elämäntilanteessa ku minä, ettei kauheesti yhteistä näkemystä löydy (toinen sinkku, molemmat lapsettomia ja tykkäävät vielä mennä ja shoppailla ja kaikkee...). Mulla on siis yksi oikeestaan ystävä, jonka kanssa voi parjata miehiä ja kirota maailmanmenoa, mutta ei puhua esim. vauvahaaveista ku...no ei vaan voi! Et jos teistä joskus tuntuu, et eiks tolla oikeesti ole muuta elämää, niin vastaus saattaa hyvinkin olla, et ei kauheesti...

No sit vähän omaa keskustaa eli selkäkivut on selkeästi laimentunu, onneks, mut edelleen ihan outoja "fiboja". Mahanpohjaa välillä juilii sillai aaltomaisesti ja tulee pyörrytyksen ja huonon olon puuskia... Valkovuoto on melko runsasta ja nuo työttömät maitohinkit edelleen arat+maha ihan järkyttävän näkönen =turvonnut! Painontunnetta tuntuu alamahassa ja parina iltana oon istunu täällä nyt villasukat jalassa ja viltti korvissa, ku palelee. Tää on niin karmivaa! Mä väitän kolmen lapsen jälkeen, et kyllä niin vahvasti on samanlaiset olot ku joka kerta raskaana ollessa, mutta ku ei vaan voi uskoa kuitenkaan! En oo tehny mitään testejä, eikä ole mitään hajua missä vaiheessa sellasia edes kannattas tehdä!!! Olo on ku teinitytöllä, joka on vähän "revitelly" päissään... Sen kyllä sanon, että jos tästä nyt jotain poikii (kirjaimellisesti), niin sen äijäni kanssa mietin kyllä samoille lauteille istumistakin kahdesti! Ja mulle kuitenkin sanottiin ku olin 14, että jään todennäköisesti lapsettomaksi... Nyt nukkumaan, jos aamulla ajatus olis kirkkaampi. Mulla kuitenkin edelleen perjantaille se aika olemassa sinne lekuriin.

terkuin ihan pyöreenä omppu kp 27(23)/32?

ps. edelleen realistina uskon myös, et voi olla megalomaniset tätikekkeritkin tulossa, ku kuitenki tässä jo yli kolme vuotta nauttinut kivuttomista ja melko niukoista kierukkakierroista.

Vierailija
17/59 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas taas ollut kiirettä kun ei koneelle ole kerennyt ajan kanssa ollenkaan!!

Pikaisesti kerron että ekan plussan sain viime keskiviikkona,kp silloin 26,haalea oli mutta plussa kuites,perjantaina sit tein toisen ja silloin oli plussa jo näkyvämpi.

Nyt vaan mietityttää että onko tämä ns.oikea raskaus kun täysin tummaa plussaa ei tullut,kauheasti ei oireita oli,joskus etoo hieman..

Nyt ois sitten oikeasti kp 33/28-31

Ajattelin että kun kystan takia pitää kontrollissa käydä (yksityisellä) niin siellähän sitten varmaan saa jotain varmistusta asiaan..

Tärppionnea kaikille!Palaan paremmin kirjoittelemaan kunhan saan lapsilta hetken rauhan.

Vierailija
18/59 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joma aivan upeaa! Onnea paljon plussasta!! Suojelusenkeleitä myös sinulle ja pikkuiselle matkaan. Mulla kuopukselta tuli haalea plussa, vaikka menkat oli jo myöhässä kun testasin.. Tosin kiinnittyminen oli varmaan tapahtunut myöhään vasta muutama päivä ennen plussaa, ns kiinnittymisvuodosta näin päätteli.. Ja toisaalta km:ssä raskaudessa testasin tumman plussan tosi aikasin ennen kun menkkojen olis pitänyt alkaa.. bd bd bd

äitix3: ei meidän auta nyt kun ootella ja toivoa parasta. Vähän olis hienoa, kun kummatkin plussattas, niin olis samat la:t! :) Peukutukset myös sulle! bd

Omppu: sä sitten annat meille vähän jännitystä tähän elämään! Hui jännää nähä onko salamatkustaja liittynyt kyytiin.. ;)

Mammariini: voi video noita miehiä välillä! Koska ootta viimeks peuhannut miehen kanssa, että oisko mahdollista että sielä kuitenkin olis siemeniä ollut vielä odottamassa? bd

Anttuli: mä kans oon ajatellut, että nuo kuopukselta jääneet kilot on ollu syynä, ettei taho tärpätä. Toisaalta niistä huolimatta sillon kesällä tärppäsi ja aikasemmin vaikkei kiloja oo niin paljon ollutkaan on ennen kuopusta ja ennen esikkoa kestänyt ennen kun raskaus on alkanut useamman kuukauden. Keskimmäiseltä kyllä sit tärppäs heti kerrasta.. Saa nähä onko apua nyt kun oon saanut reilu 10 kg:a pudotettua.. Tsemppiä kyllähän se ovis voi edelleen sieltä tulla. Onko sulla muuten yleensä tarkka kierto? Kun eikö sillon luulis, että ovulois, jos ei kierrot kauheesti heittele??

Miksuliinu kiitos onnen toivotuksesta töihinpaluun suhteen. On se kyllä helpompaa palata töihin, kun ei muksuja tarvi viedä hoitoon. Vaikka silti on jo valmiiks huono omatunto erityisesti tuon pienimmän suhteen, kun yhdessäolo aika vähenee huomattavasti. Vaikka tiedän, että varmasti se ihan hyvin menee, mutta silti.. Onneks tietää vanhastaan, että ihminen sopeutuu nopeasti uusiin tilanteisiin ja täytyy sit koittaa muistaa käyttää se kotona olo aika mahdollisimman hyvin yhdessäoloon..

Nani: voi voimia väsymyksen kanssa kamppailuun. Väsymys on kyllä tosi kurjaa! Oisko teidän kuopukselle tullu enemmän tapa tuosta yösyömisestä kuin että ihan tosissaan ois nälkä? Mä oon meidän kahen vanhemman kanssa joutunut vierottamaan yösyötöt, eivät ite oo meinanneetkaan alkaa lopettelemaan.. Kumpikin oli noin 9 kk:tta, kun yhtenä iltana tuli sellanen olo itelle, että nyt kyllä riitti ja sit en sitä enään antanut. Tosi helposti siitä kyllä sit vieroittuivat muistaakseni ekana yönä vaan tarvi vähän kannella itkuisia pikkuisia ja toisena jo nukkuivat tai ei ainakaan itkeneet eivätkä tarvinneet kantelua. Mutta se olo pitää kyllä tulla itelle siis se että nyt riittää, että onnistuu eikä sitten helly antamaan..

Iineri-73 tervetuloa minunkin puolestani! Tuu vaan tänne ahkerasti kirjoittelemaan, niin nopeasti opit koneen käytön ja myös tuntemaan kuuluvasi joukkoon. :)

ON: Vuoto on tältä erää loppunut. Olis tosi ihanaa, jos kyse olis ollut kiinnittymisvuodosta, mutta en oikein sitä usko, koska ne ovistestit näytti sillon edellis viikonloppuna/alkuviikosta negaa.. Lh:ta kyllä kropassa silloin oli, mutta ei kuitenkaan niin paljon, että viiva olis ollut läheskään yhtä vahva kun kontrolliviiva eli plussaa näyttänyt.. No mut nyt ei oo oireita suuntaan eikä toiseen. Lämmöt on vähän koholla, joten uskon, että ovis on tapahtunut eli nyt vaan odotellaan ainakin toistaseks rauhallisella mielellä (huomattavasti rauhallisemmalla kun viime kierrossa ;) ). Ainoa mikä vois viitata oireisiin, niin aamulla tuli hieman kiire vessaan, maha siis sekaisin.. Mutta eipä se tietenkään välttämättä ole mikään oire; ainakaan raskauteen liittyvä..

Sani kp20/24-30

19/59 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa huikean kiva yllätys! Mukava kuulla sinusta joma_, ja minkälaisia uutisia!!! Onnea plussasta taas yhdelle neliapilalle :-) Voisiko tuo haaleus johtua siitä, että olis hedelmöittyminen tapahtunu vähän myöhemmin? Oletko tehnyt testiä perjantain jälkeen? Ja varmaan, jos on epävarma olo, voit pyytää kattomaan istukkahormoonin verestä, kun menet sinne kontrolliin. Ihana asia joka tapauksessa!

Mulla on mieliala kääntyny ihan toiseks eilisen jälkeen. Eilen nukkumaan mennessä poltteli sillai ilkeesti mahan puolelta ja aamulla tein taas vahvan negatestin (ei mieli malttanu olla, ku oireet muka niin vahvat). Oon kyllä nyt melko vakuuttunu, että edessä on todellinen "verilöyly" ja kunhan nyt vaan keräilee sitä reilun kolmen vuoden edestä! Hullua, et yrittää olla vähän pettyny olo, vaikka tää ei edes ole mikään yrityskuukausi vielä. Ja sitä syksyvauvaahan mää niin toivosin...

Pakko kysyä, että onko porukka kuinka taikauskoista näiden lapsiasioiden suhteen? Oletteko kuulleet/tehneet sitä sormustestiä, jossa otetaan oma hius (jotkut tekee langalla, mut mulla esim pitkä tukka) ja oma sormus(kihla-tai vihkisormus, vihki- parempi) ja sit pujotetaan sormus hiukseen, hangataan vasenta rannetta vasten (kämmenpuoli ylöspäin) ja nostetaan varovasti valtimon yläpuolelle?... Sormus eri liikesuunnilla kertoo lapsien sukupuolia ja määriä. Mä muistan, et jo lapsena äiti teki tätä ystävättärensä kanssa. Mulle tuli tää testi mieleen muutama kuukausi sitten, ja kokeiltiin yhden kaverin kanssa. Pelottavaa oli, että näytti kaiken oikein, järjestyksen, ja jopa sen menettämäni kaksosen (näytti toista poikaa). En tytön jälkeen uskaltanu enää jatkaa, ettei vaikuttais omiin ajatuksiin. Mua on aina kiehtonu vähän tälläset jutut, no olenkin kyllä hyvin tyypillinen skorpioni, ja tiedän kyllä senkin, et moni pitää ihan hölynpölynä, mut kertokaa. Onko omia kokemuksia/kertomuksia vastaavista? Niin ja näytti muuten äidillekin kaikki oikein...

-"myrkkyomppu"- :-)

Vierailija
20/59 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain sen viheliäisen flunssan nyt sitten pojalta ja päivä mennyt pedinpohjilla, sen jälkeen kun vein lapset hoitoon.

Mies myös kipeä, se selittänee tuon haluttomuuden =)

Pe tai la viimeksi touhuttu ja ovistesti oli plussa ti aamuna, et on siinä ja siinä miten käy.... No odotellessa se sitten varmentuu miten käy.

Sani: Hyvä, kun vuoto loppui, odotellessa se sitten sinullekin valkenee että oletko yksin vai kaksin =) Piinailla siis saamme.

Mun tuuri on nykyään niin huonoa, että taitaa täti paukata paikalle.

Mammariini kp 17/24-32