Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MARRASMUKSUT(Te, joilla laskettu aika loka-marraskuussa, huhuu!)

08.03.2006 |

Sopisiko tällainen nimi ryhmällemme? Ensisynnyttäjiä kun ollaan suuri osa, laskettu aika yleensä ehtii mennä ennen kuin vauva syntyy. Niinpä varmaan monella vauva tulee vasta marraskuussa, jos la on lokakuun loppupuolella.

Humaukselle vielä: älä huoli niistä alavatsakivuista. Mulla kans ne jatkuu vaan ne toispuoleiset kivut, vaikka ultrassa (rv6+0) oli kaikki hienosti. Nyt elellään rv6+2.

Ensi viikon torstaina taas ultra, silloin rv 7+3.

Taidan soittaa tänään neuvolaan ja varata ajan!

Kuinka moni tietää,millainen keskenmenoriski on, jos on päässyt viikolle 6 asti? Tiedän hyvin, että ne 12 ekaa viikkoa on pahin riskiaika. Pelottaa...

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kuinka pitkälle te olette saaneet ohjeet jatkaa Lugeja? Tuli tuosta Karelian viestistä vaan mieleen. Mulla itsellä on Progesteron, jota laitoin aluksi 3kpl/päivä, mutta plussan jälkeen annostusta pienennettiin ja eilen oli viimeisen kapselin vuoro. Ajattelin kyllä tänään laittaa vielä yhden, koska muuten sinne kaappiin jää yksi kpl pyörimään ihan turhaan. Jotenkin pelottaa jättää ne pois, sitten pikku molekyyli saa pärjätä sitten omillaan, hirvittää...

Mullakin oireet poissa! :-/

22/86 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyihän sieltä yksi pieni lepattava sydän, joka hakkasi vimmatusti! Itkuhan siinä pääsi! Toinen siirretyistä alkioista oli varmaan surkastunut jo alkumetreillä. Saipahan nyt varmuuden, ettei ole ainakaan kohdunulkoinen, jota pelkäsin.

Sikiö oli vain 7.6 mm pitkä ja vastasi viikkoja 6+5, vaikka omasta mielestäni viikoja pitäisi nyt olla 7+1. Mutta eipä tuo lääkäri tuntunut olevan huolissaan, vaikkei ihan täsmälleen vastannut viikkoja. Sanoi, että kuitenkin jokainen alkio kasvaa omaa tahtia ja jos olisimme huomenna menneet, niin se olisi saattanut olla jo paljon pidempi. Sanoi myös, että tytöt kasvavat alussa paljon hitaammin, mutta eihän siitäkään tiedä. Emme mene vielä ostamaan vaaleanpunaisia mekkoja tuon sanonnan perusteella. :) Nyt onneksi se keskenmeno riski on enää sen 5%, kun ultrassa on todettu sydänäänet. Mutta kyllähän tässä jännitettävää vielä riittää.

Kirjoittelen sitten illalla enenmmän!

Terveisin onnellinen Hessunen ja Mauno-mato 6+5 (7+1)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kuulla hyviä ultrauutisia. Jotenkin antaa itsellekin toivoa! Ja eihän noissa viikoissa sinulla ole kuin kolmen päivän heitto, eikö? Joten ei kannata olla huolissaan, nyt vaan keskityt iloitsemaan raskaudestasi!:-)

Vierailija
24/86 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Mondlicht " saadaan" olla molemmat piinassa samana päivänä sain ultra-ajan ensi viikon maanantaille, tuolloin rv6+5. Toivottavasti sieltä saataisiin molemmat hyviä uutisia bd Minä myös tänä aamuna hermoilin sitä, kun tissit eivät tuntuneet niin kipeältä ja kun olen nyt suht normaalisti pystynyt viime päivät syömään. Aamut ovat aina niin ankeita, kun mulla on yleensä silloin oireet vähimmillään. Kuitenkin tänään on sellaista oiretta pukannut, että tuttu kasvorasva haisi tänä aamuna kuvottavalta ja töissä tuli aamulla hetkeksi tosi yököttävä olo, joka meni sitten ohi tahdonvoimalla ja appelsiinilla. Ja on ne rinnatkin sitten aamusta kipeytyneet ;)

Valittelin sitä aamulla, että miten sitä jotenkin tuntee itsensä " vähemmän raskaaksi" ;) kun ei tosiaan joudu oksentamaan tai rinnat eivät ole heti kasvaneet kolme kokoa isommiksi (ei ole kyllä vara kasvaakaan). Sitten kun päivällä mietin omassa lähipiirissäni olleita odottajia (joita on ihan liian monta) niin tiedän vain yhden oksentaneen koko alkuraskauden ajan. Paras ystäväni ensimmäistä odottaessaan oli tosi oireeton ja pelkäsi tuulimunaraskautta, mutta sai terveen pojan. Ja jos netistä tutkii noiden raskausoireiden esiintymistä niin pahoinvointi on yksi harvinaisimmista oireista. Eikä tämä nyt sitten ollut missään nimessä moite niille, joilla niitä raskausoireita enemmän esiintyy. Halusin vaan lohduttaa itseni lisäksi muita vähempioireisia.

Hessuselle onnittelut Mauno-madon näkemisestä! :)

-Annimaari-lle ja :kirsika:lle tervetuloa mukaan marrasmuksujen odottajiin!

Olet Karelia77 oikeassa sen suhteen, että tosiaan todennäköisempää pitäisi olla, että siellä masussa on kaikki hyvin. Sitä on vaan saanut pettyä niin monta kertaa, että kai sitä yrittää suojella itseään ottamalla huomioon myös sen toisen ikävämmän vaihtoehdon. Maanantaina se sitten toivottavasti selviää. Tsemppiä myös sinulle sinne ensi viikon ultraan!

Ja nyt päiväunille,

mörötin rv 6+1

Vierailija
25/86 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Hessunen, ja onnea hienosta ultratuloksesta! Minulle ei edes kerrottu otuksen kokoa, lääkäri vain sanoi että " muutaman millin" ...

Mistä sait tuon tiedon, että keskenmenoriski on 5% sen jälkeen, kun syke on näkynyt ultrassa? Kiinnostaa sattuneesta syystä kovasti nuo prosentit. Jospa vain osaisi olla rauhassa, mutta kun koko ajan vaan pelottaa että tämä kaikki ilo taas kerran kääntyy kärsimykseksi. Hoidot ottivat todella koville.

Pieni vuoto lakkasi jo. Alavatsa on edelleen tosi kipeä, niinkuin on ollut alusta asti. Ja koko ajan, aamusta iltaan, on etova olo. En ole kuitenkaan oksentanut. Ja koko ajan väsyttää. Rinnat eivät ole arat eikä turvonneet vieläkään.

Ei pitäisi teidän oireettomien tai alun oireiden jälkeen oireettomiksi tulleiden hätääntyä. Luin myös netistä että oireet voivat kadota ja palata ja vaihdella kovastikin, ilman että mitään on vialla. Kaikilla on omanlaisensa raskaus, ei pidä verrata. = )

Sorruin tänään kiusaukseen ja ostin Vauva-lehden. Mieheni kyllä sanoi, että sellaisia ei ennen viikkoa 12 ostella. Heh.

Vierailija
26/86 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mörötin todella onnistuit lohduttamaan tuolla tiedolla! Kivaa että se ultra nyt järjestyi noin pian. Hienoa.

Kiitos Niinanii tosiaan tuosta tiedosta että oireiden häviäminen on normaalia. Joka paikassa kun toitotetaan ettei oireita välttämättä tarvitse olla mutta vähän on tullut vastaan tietoa oireiden häviämisestä. Paitsi että se voi enteillä keskenmenoa... Tänään täällä on ollut melko oireeton päivä. Minun mielestäni kaikki lapsettomat plussaneet tuttavani ovat sanoneet ensimmäisen ultran jälkeen että km-% on enää sen 5. Eli on ihan yleinen ultrassa käyjille kerrottava tieto. Hienoa että se vuoto loppui.

Hessunen, onnittelut sydänäänistä. Se on varmasti ollut mieletön hetki. Jos lääkäri ei huolestunut pienestä koosta, tuskin on aihetta huoleen. Kyllähän hän asiaa perustelikin onneksi. Kivaa tietää tuollainenkin ihan uusi asia, että koko on yksilöllistä pienestä pitäen :)

Mondlicht, minä jatkan Lugeja ainakin ultraan. Siellä sitten saan ohjeet jatkosta.

Tänään töissä palaverissa mielikuvitus laukkasi ja olin jo varma että nyt vuoto alkoi. Naureskelin sitten itsekseni kun kävin sen jälkeen wc:ssä ja ihan yhtä vuodoton olin kun tähänkin saakka.

Kylläpä siihen ultraan tuntuu aina vaan olevan pitkä aika.

Vierailija
27/86 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viime käynnillä klinikalla ohjeet jatkon suhteen koskien PAS:n jälkeistä hormonilääkitystä. Minulla lääkitystä (Progesteron -emätinpuikot ja Progynova-tabletit) vähennetään viikon 7 ultran jälkeen vähitellen. Kuitenkin lääkkeitä jatketaan viikon 12 loppuun asti.

Olisi kiva jo päästä lääkkeistä eroon. Minulla ainakin osa oireilusta tulee noista lääkkeistä. Rankkaan. Heti aloin tietysti miettiä, että mitä jos tämä raskaus pysyy päällä vain noiden lääkkeiden takia ja menee heti kesken, kun ne lopetetaan.... huh tätä vainoharhaista mielikuvitusta! = (

Vierailija
28/86 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsakipuun ei löytynyt ultrassa mitään syytä. Kohdussa ruskuaispussi ja pienen pieni sikiöksi tulkittava tyyppi. Lääkäri sanoi, että hyvällä mielikuvituksella siinä saattaa olla syke. Sanoi myös, ettei tilanne voisi tässä vaiheessa näyttää myöskään paremmalta. Ja että vielä ei kannata julistaa julkisesti tilaansa.

Vähän olo ehkä huojentui, mutta kyllä se huoli kalvaa... Niin kuin joku jo totesikin; turpiin on tullut näissä hommissa niin monta kertaa, että ei kai sitä vaan uskalla tai osaa ajatella positiivisen realistisesti asiaa.

Lugeista: Mulla loppui luget viikko plussan jälkeen, ja hyvin olen nämä muutamat lugettomat päivät pärjäillyt. Olen kuullut, että jossain (oisko VL) lopetetaan luget plussaan. Ohjeet voi olla tietty henkilökohtaisiakin.

Karelia taisi kysyä hCG:stä tuulimunassa. Muistan lukeneeni, että hCG tasot ovat yhtä korkeita tuulimuna- ja normiraskauksissa ainakin aluksi.

Anno ja Santeri Alkio rv 6+0

Vierailija
29/86 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja ultrauutisia Hessuselta! Voi kumpa minäkin pian pääsisin ultraan¿ Asiaa voisi auttaa se, jos tilaisi ajan ;-) Ultraa odotellessa olen surffaillut ja lukenut mielenkiintoisia raskausjuttuja. Alla muutamia mua vastaan tulleita hcg-linkkejä ja keskenmenotilastoja Kirsikalle ja Niinaniille sekä muillekin, jotka niitä kyselivät.

Hcg-taulukoita ja linkkejä sekä tutkimustiivistelmiä: www.ivfer.com/hcg.htm

Japanilaisia (?) graafeja hcg-tasosta: http://www5a.biglobe.ne.jp/~hhhp/pregnancy-test/pregnancy-test.htm

Juttuja kohdunulkoisesta raskaudesta ja normaaliraskauden hcg-kehitys: http://www.ectopic.org/medical_information/guidelines_for_management.htm

¿all about hcg¿, paljon tietoa, paljon linkkejä: http://babymed.com/faq/content.aspx?288

Keskenmenoriskitilastoja: http://www.tekay.fi pääsivulta linkki ¿keskenmenoriskit¿

terkuin tilastonikkari, Annimaari

Vierailija
30/86 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava tuo Tekay-linkki! Tällä hetkellä minulla on siis 7% keskenmenoriski. Kuulostaa kamalan isolta... Toisaalta, sama kai se mikä prosentti se on - aina se jollekulle osuu. Kamala pessimismi vaivaa. = (

Tosi huono olo jo toista päivää. Koko päivän kuvottaa ja väsyttää - ei meinais jaksaa mitään. Ja koko ajan nälkä ja jano!

Vierailija
31/86 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittelin teille, että kun ei ole ollut muutamaan päivään huono olo. No nyt on taas tänään illalla ollut. Nyt näyttäisi tämä ällöttävä olo tulevan jos ei syö tarpeeksi usein kun se viime viikolla oli niin päin ettei mitään tehnyt mieli syödä. Kävin myös uimassa ja ilmeisesti ne rinnat on tosiaan vähän kasvaneet, kun bikinit alkoivat vaikuttaa ahtaille. Mies kyllä sanoi jo vkl, että toinen rinta on kasvanut ja vähän naureskelikin minun eri pari rinnoille ;) No nyt ne ainakin minun mielestä on samankokoiset ja ehkä vähän entistä muhkeammat ;)

Miten muuten tuosta sykkeestä, kun jäin nyt miettimään että onko se ultra kuitenkin liian aikaisin? Mulla ultrauspäivänä rv 6+5 ja olen laskenut nuo viikot sen mukaan, että ovulaatio olisi tapahtunut vuorokauden kuluttua lh-plussasta. Mullahan oli pregnylkin varmistamassa (pistin samana aamuna kun ovistesti näytti plussaa) ovuloinnin, että ei kai siinä pitäisi suurta heittoa olla. Ja raskaustestikin näytti jo ihan vahvaa viivaa rv 4+2 Tällä kertaa mulla ei vaan ollut minkäänlaisia ovulaatiokipuja, joten siinä mielessä ei ole hajuakaan, milloin se/ne sieltä irtosi.

Mitenkähän sitä viikonlopun pysyy nahoissaan ;) Pitää vaan keksiä paljon tekemistä ja yrittää luottaa siihen, että kaikki on kunnossa.

Hyvä jos minusta oli Karelia77 sinulle apua. Ei sitä keskenmenoa vaan voi mistään ennustaa, eikä sitä auta muu kuin pitää peukalot ja varpaat pystyssä, että nämä meidän lapsukaiset pysyvät kyydissä loppuun saakka.

Minä riemuitsen jo nyt siitä, että huomisen jälkeen koittaa viikonloppu ja saa taas mukkua niin paljon kuin mieli tekee. Aika rankkaa on tämä töissäkäyminen ja raskaanaoleminen ;)

Vierailija
32/86 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te oottekin saaneet ison pinon aikaiseksi, mä en vaan ole saanut kirjotettua=( Olo on ollut iltaisin tosi kamala, pahoinvointi oikein intaantuu kun töistä pääsee. Aamut ovat ihan hyviä ja päivän pystyy töissä oleen suht hyvin mutta illat on aika kamalia=(

Ja sit ne ultrakuulumiset=)

Tiistaina rv6+4 masusta löytyi yksi asukas, joka vastasi täysin viikkoja ja sykekin näkyi=))))))))))) Lääkitykset jatkuu ja seuraava ultra on rv 9+4. Mutta pitemmittä puheitta sohvalle maate

Waimo rv7+0

Vierailija
33/86 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on mukava lukea oireiden kirjoa, joka tässäkin pinossa olevilla on. Itselläni kuvotus meni lähes kokonaan ohi veritestin jälkeen, mutta sen jälkeen olen kärsinyt poikkeuksellisesta nälästä! Nyt on jo kolmas yö kun minä, erittäin aamu-uninen ihminen, herään keskellä yötä siihen kun vatsa kurnii. Lisäksi nälkä saattaa yllättää jo pari tuntia ruokailun jälkeen. Hyvä puoli tässä on se, että mieli tekee vain terveellistä ruokaa. Rinnat ovat nyt aremmat kuin koskaan aiemmin. Nyt yritän mennä uudelleen nukkumaan.

Vierailija
34/86 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa Waimo, että ultrassa kaikki hyvin!:-D Ihanaa!

Annimaari: mullakin jatkuvasti nälkä, ja todella voimakas sellainen. Yöllä olen noussut pari kertaa juomaan piimää, kun vatsa kurnii. Mutta sitten kun saa ruokaa, nii tulee nopeasti aika tukko-kylläinen olo.

Oma Napa (ja siis todellakin Napa) pongasin nimittäin tänään " linea negran" tuolta navan alta!!!:-D se alkaa muutaman sentin navan alta, ja jatkuu tummahkona viivana alas asti. Jee! Jotain näyttöä saatiin vihdoin!:)

Rintoja kutittaa aina silloin tällöin, ja kun kutituskohtuas tulee, on pakko raapia (se saattaa olla julkisilla paikoilla hivenen kiusallista);-)

Itse taas vähän rauhallisimmin mielin ylihuomiseen ultraan asennoiduin, kun huomasin noita oireita taas. Kun ne on poissa, niin pelko jäytää heti. On tämä lapsettoman alkuraskaus sellaista pelkojen ja toiveiden vuoristorataa...!

Mondis 6+5

Vierailija
35/86 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitin jo aiemmin alavatsakivuistani. Ne jatkuvat edelleen, nyt pari päivää jo niin kovina, että on ollut pakko turvautua särkylääkkeeseen (parasetamoliin, tietysti).

Onko teillä muilla kipuja? Ihan kamalaa ähkimistä ja kärvistelyä tämä elo. Tekee mieli vaan maata kippurassa. Muut raskausoireet (paha olo, väsymys jne.)vielä siihen päälle, niin kyllä on sairas olo!

En aio kuitenkaan nyt soitella lääkäriin, koska vuotoa ei sen pari päivää sitten tulleen tuhrun jälkeen ole tullut ja torstaina on taas ultra. Toivottavasti se mahaotus on siellä vielä hengissä ja syke yhä näkyy...

Pelottaa.

Vierailija
36/86 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hermostu niistä kivuista ainakaan vielä tässä vaiheessa.Mulla on kans koko alkuraskauden ollut enempi ja vähempi masukipuja...tai eivät ne ole oikeestaan varsinaisia " kipuja" , mutta sellasta jomotusta yms....Mitään lääkkeitä en ole joutunut ottamaan kuitenkaan.Tänään on ollut kivuton päivä :)) Yritä nyt ottaa ihan rauhallisesti sinne ultraan saakka!!!!

Tsemppiä ja onnea tulevaan ultraan!

Toivottelee: Je_Ni & " Pikku-Hippu" rv 9+6 (huomenna jo rv 10,iiikkss)

Vierailija
37/86 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jännitetään jo kovasti huomista ultraa. Välillä tulee pelko, että sitä olisi vaan kuvitellut koko tämän raskaana olon. Lauantaiyönä näin unta, että olin mennyt jostain hankkimaan äitiyspakkauksen ja huvikseni tein raskaustestin uudelleen ja se olisi näyttänyt negatiivista. Sitten KELA:n tädit tulivat minulle mesomaan, että millä oikeudella sitä oikein ollaan äitiyspakkaus hankittu, kun ei kerran raskaanakaan olla :( Nämä pelot varmaan tulee siitä, että sitä niin monta kertaa jo kuvitteli olevansa raskaana kun oli vaikka minkälaista oiretta ja sitten testi näytti kuitenkin negatiivista. Onneksi on tuo positiivinen testi kuitenkin tallessa ja kyllähän näitä oireitakin on muistuttamassa, että tämä olisi oikeasti totta. Voi kun siellä ultrassa olisi kaikki hyvin!

Oireissa ei ole tapahtunut nyt viime päivinä muuta muutosta kuin, että se ällöttävä olo tulee aika ajoin ja entistä voimakkaampana. Muutaman kerran on jo tuntunut, että pitäisi päästä pöntölle yökkimään. Se menee kuitenkin ohi syömällä, kun vaan saa ensin itsensä pakotettua syömään ;)

Mondlichtille vaan onnittelut siitä napaviivasta ;) Kyllähän se on mukavaa havaita jokin konkreettinen oire raskaudesta. Ja onnea huomiseen ultraan!

Niinaniille: Toivottavasti kivut menevät ohi. Kyllä joillakin tuntuu olevan aika koviakin alavatsakipuja. Omallakin kohdalla on jossain vaiheessa tuntunut ikävälle mahassa, mutta aika nopeasti se kipu on mennyt ohi.

Mörötin rv 6+4

Vierailija
38/86 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomista ultraa! Mörötin, tule sinäkin sitten heti kertomaan kuulumiset. Onneksi se ultra on meillä heti aamu kahdeksalta, ettei tarvitse iltapäivään asti piinata. Kyllä mieskin sen napaviivan huomasi tänään, joten en ole kuvitellut sitä!:-D Aamiaisella tänään meinasi oksu yllättää, kun haukkasin ekan palan karjalanpiirakasta. Naama vääntyi ja piti hetken aikaa siinä ihmetellä, ja sitten spurtti vessaan. Tilanne meni kuitenkin pian ohi, joten ei tarvinnut muinaisnorjaa jutella. Ja pystyin syömään sitten ihan normaalisti (tyypillistä sekin mulle).

Niinanii, luuletko, että jaksat odottaa sitä torstain ultraa kipujesi kanssa, vai ajattelitko mennä jo aikaisemmin? Aika hurjilta kuulostaa nuo kivut kyllä. Mutta jos ekassa ultrassa kerta kaikki oli hyvin ja kohdunulkoinenkin poissuljettiin..? Toivotaan, että kivut lieventyy!!! Mulla itellä on ollut vaan lieviä " tuntemuksia" , ei mitään kipua eikä sinne päinkään.

Missäs se leiska taas luuraa?:-D

t. Mondis 6+6

Vierailija
39/86 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen lueskellut palstaa ja meillä menossa kahden ja puolen vuoden yrittämisen jälkeen ensimmäinen plussa ja nyt rv 6+3. Toisesta inssistä tärppäsi. Lääkärissä ollaan oltu meilein koko yrittämisen ajan.

Nyt vaan ihmetyttää tuo ultra-asia. Teillä kaikilla tuntuu olevan ultrat jo takana tai just edessä. Meillä kuitenkin vasta rv 8+4. Väestöliittoon ollaan menossa.

Onko tästä haittaa, hyötyä vai onko normaali käytäntö? Haluttais valtavasti päästä katsomaan asukkia, että onko oikeassa paikassa jne.

Vierailija
40/86 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin onnea plussasta! Kyllä yleensä nuo hoidoilla aikaansaadut raskaudet ultrataan n. 5 viikkoa punktion/alkionsiirron jälkeen, eli rv 6+ - 7. Tuo alkuraskauden ultrahan ei siis mikään vakiotoimenpide ole, vaan sinne halutessaan voi mennä. Aika myöhäänhän teillä ultra näyttäisi varhaisultraksi olevan, voithan soittaa ja pyytää aikaisempaa ultraa? Yksityisellä kuitenkin joustoa yleensä ajoissa löytyy. Sen sijaan julkiselle saa sitä ekaa ultraa odotella sinne rv 12 tietämille...

Tiedän, millaista jännäystä se on, kun ei ole vielä saanut näkyvää todistetta maha-asukkaasta!