Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerätään vinkit: Millaisella itsehoidolla olette päässeet eroon paniikista, ahdistuksesta ja vastaavista häiriöistä?

Masentava syksy
18.10.2016 |

Kertokaa miten olette päässeet eroon paniikkikohtauksista, ahdistavasta olosta, sellaisesta joka on rajoittanut elämäänne jossain vaiheessa?

Minulla oli 3n kuukauden fyysinen sairastelujakso jonka aikana viihdyin lähinnä kotona koska se oli ainoa paikka joka tuntui turvalliselta, joten se vaiva muuttui pikku hiljaa ja lopulta psyykkiseksi. Avomies kävi mm kaupassa puolestani. Kun sain lääkäriltä rauhoittavat lääkkeet (bentsot) joita otettiin tarvittaessa, niin pystyin tuolloin ainoastaan niiden voimalla lähteä kauppaan, ulos lenkille, palata ensin osa-aikatöihin ja pikkuhiljaa vähensin lääkitystä kun uskaltauduin laajentaa kulkuympäristöäni, ja nyt ollut parempi olo noin kolmen viikon ajan.
Edelleen jännittää lähteä esim. ulkomaanmatkalle, mutta sellaista ei ole tiedossa kuin aikaisintaan ensi vuonna.

Stressaantuneena ennen sairastumista nukuin aina 2-4 tunnin pätkissä ja heräsin huolestuneena jostain asiasta, mutta esim Youtubessa olevat rentoutusharjouitukset, unimusiikit, meditaatioharjoitukset ja muut ovat saaneet kireät ja hermostuneet pääni ja kehoni rentoutumaan ja rauhoittumaan ja olen pystynyt nukkua 6-7 tuntia putkeen öisin :)

Millaisia vinkkejä teillä on ahdistuneen olonne parantamiseen?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiinin vähentäminen auttoi ainakin mulla jännitykseen 

Vierailija
62/62 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jarrut päälle, eli hermolomaa töistä/opiskeluista. Aivot narikkaan hetkeksi, eli ei ole lupaa ajatella niitä töitä/opiskeluita. Tämän hermoloman voi sitten viettää miten kukakin tykkää, itse pelaan mmo-rpg:tä ja sillä keinolla ahdistuskin vähenee. Jos oikein ahdistaa, kunnon hikirääkki auttaa taatusti. Eli lenkille, mielellään luontoon kävellen/juosten. Kotona voi vielä lisäksi tempaista punttitreenin. Kauppaan lähtiessä nappaa propralin jos on tarvetta. Hikitreenin jälkeen harvemmin on. Sitten voikin taas palata töiden/opiskeluiden pariin.

Olen yrittäjä, vuokra, alv pitää maksaa.neuvo minuakin.en voi sulkea yritystä.

En pysty treenaamaan kun psyyke hajoilee..miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla