Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehopositiivisuus surettaa personal trainer Sara Kivimäkeä, 47 "On pelottavaa, että huomattavasta ylipainosta on tehty normi"

Vierailija
13.06.2023 |

https://www.ksml.fi/uutissuomalainen

Ihanaa, vihdoin joku puhuu ääneen!

Kyseessä on niin järkyttävän vaarallinen kansantauti, että nyt ihan oikeasti hyssyttelyn sen ympärillä täytyy loppua.

Kehopositiivisuus terminäkin saa Kivimäen surulliseksi.

En jaksa katsella itselleen valehtelua ja kieroilua. Ihmisen täytyisi tunnustaa itselleen, että on huijannut itseään ja liikkuu liian vähän ja syö liian paljon.

https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/5996687

Kommentit (2017)

Vierailija
1/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ylipainoisia mammoja miten kiukuttaisu, tämä kehopositiivisuus on huono asia

Vierailija
2/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Kivimäen mukaan anorektikotkin syövät liian paljon ja liikkuvat liian vähän. Siinä on taas ymmärretty kehopositiivisuuden kovin ydin oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivisuus on ymmärretty väärin. Jos pitää kehostaan huolta, tuskin turmelee sitä ylenmääräisellä lihomisella. Jos siis terveys on oikeasti oma arvopäämäärä, eikä vain sanahelinää.

Vierailija
4/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Kivimäen mukaan anorektikotkin syövät liian paljon ja liikkuvat liian vähän. Siinä on taas ymmärretty kehopositiivisuuden kovin ydin oikein.

Kirjoittiko tämän joku, joka ei halua myöntää jotain?

Vierailija
5/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käys lukemassa Hesarin uusin juttu lihavuuslääkäri Kirsi Pietiläisen haastattelu ylipainoisten itsekurista. Saat vähän laajennettua tajuntaasi lihavuudesta ja mien lihavilla on usein huomattavasti tiukempi itsekuri kuin ns tervettä elämää elävillä. 

Mustavalkoisuus on aina huono asia, eikä se vie mitään asiaa eteenpäin ja auttaisi ihmisiä selviämään

Vierailija
6/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen läski enkä jaksa laihduttaa. Silti en ole millään lailla kehopositiivinen

Ymmärrän että ylipaino on haitallista terveydelle.

Vierailija
7/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä,mun tuntemat ylipainoiset ostelee ja tilaa woltista,foodorasta kebabia,pizzaa yms rasvapskaa, einesruoilla elävät,tupakkaa kuluu ja alkoakin sitten itketään että rahat loppu. Yksi kaveri on varmaan suomen lihavin, on kaikenlaista sairautta,uniapneaa,astmaa,luukulumaa ja nyt diagnoosina uudempana diabetes.

Vierailija
8/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino on normaalia, on aina ollut. Miksi siitä tehdään nyt mörkö? Jokainen on mikä on eikä se kuulu muille. Itse kukin läskinsä kantaa.

Vierailija
9/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi juurisyy löytyy löytyy esim kauppojen hyllyiltä, markkinoinnista. Esim karkit, pikaruoka, pikamuoti, alkoholi... Niistä tehdään markkinoiden kautta ns. normia. Vaikka ne ovat se pahin juurisyy ihmisten lisääntyvään ylipainoon.

Vierailija
10/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino tulee Suomelle paljon kalliimmaksi kuin tupakka ikinä on tullut.

Vierailija
11/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja yksi juurisyy löytyy löytyy esim kauppojen hyllyiltä, markkinoinnista. Esim karkit, pikaruoka, pikamuoti, alkoholi... Niistä tehdään markkinoiden kautta ns. normia. Vaikka ne ovat se pahin juurisyy ihmisten lisääntyvään ylipainoon.

Verot tappiin ainakin sokeri- ja rasvapommeissa.

Vierailija
12/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä sitä normina. Se on epänormaalia ja lihavien pitäisi muuttaa elintapojaan. Ei syödä roskaruokia ja pitää liikkua riittävästi.

Vierailija
13/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen on naurettavan helppoa.

Jos sen sijaan haluaa pitää lihakset entisellään muuttuu homma monta kertaluokkaa vaikeammaksi, ellei mahdottomaksi.

Vierailija
14/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino on normaalia, on aina ollut. Miksi siitä tehdään nyt mörkö? Jokainen on mikä on eikä se kuulu muille. Itse kukin läskinsä kantaa.

Itse kukin kantaa, kieltämättä. Mutta kaikki osallistuvat ylipainon aiheuttamien vaivojen maksamiseen. Ja usko pois, sairaanhoidon resursseista melko hyvä siivu menee nimenomaan ylipainon aiheuttamien vaivojen hoitoon.

Vierailija
15/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on ollut parikymmentä vuotta lihavana niin alkaa tulla nivelsairauksia, verenpainetta, diabetesta, rasvamaksaa jne jne. Kuka niiden hoidon maksaa jos yli puolet kansasta sairastaa.

Vierailija
16/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino on jo nimensä mukaan epänormaalia. Normaalipaino on normaalia. Kuka sinut on aivopessyt?

Vierailija
17/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on ollut parikymmentä vuotta lihavana niin alkaa tulla nivelsairauksia, verenpainetta, diabetesta, rasvamaksaa jne jne. Kuka niiden hoidon maksaa jos yli puolet kansasta sairastaa.

Onhan meillä varaa maksaa kymmenientuhansien ulkomaalaistenkin potilaiden hoito+muut palvelut.

Vierailija
18/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ylipaino on ollut epänormaalia ja äärimmäisen harvinaista suurimman osan ihmiskunnanhistoriasta. Ylipaino on nykyaikainen "keksintö", eikä edelleenkään normaalia. Jos olisi, sitä ylipainoisia ihmisiä kutsuttaisiin normaalipainoisiksi.

Tai no, siihen suuntaan tämä on varmasti menossa. Itse olen lihonut parissa vuodessa 10 kg ja nyt mittani ovat 164cm/72kg, eli olen ylipainon puolella. Silti minua kuvaillaan hoikaksi. Jopa työterveylääkäri oli kirjannut "hoikka nainen, yleistila hyvä". Ihan järkyttävää.

Vierailija
19/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on rohkea tyyppi, varmaan tietää että somelynkkaus on tulossa ja koko elämä muuttuu. 

Vierailija
20/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivinen tarkoittaa että pitää kehostaan ja yrittää unohtaa epävarmuudet, oli minkä kokoinen vaan.

Koska kaikilla on epävarmuuksia. Itselläni on bmi 18 ja esim juuri tänäänkin aloitin päiväni salaatilla koska minulla on ruma olo.

Kun on hyvä fiilis, on helppoa pitää omasta terveydestään huolta.

Palstan trolleilla ei vaan ole termistä mitään käsitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän