Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako koiralle antaa Vichy-vettä josta hiilihapot haihtuneet?

Vierailija
18.10.2016 |

Olen vähän kinkkisessä tilanteessa nyt, kun tulin mökille ja täällä ei ole juoksevaa vettä ja sadevesitynnyritkin tyhjätty. Minulla on täällä hoitokoira eikä omistaja tajunnut laittaa vettä mukaan ja minä en tiennyt että täältä on sadevedet tyhjätty. Omistajan kännykkä on kiinni eikä puhelimesta voi soittaa maksullisiin numeroihin (eläinlääkärille olisin soittanut)

Koira läähättää nyt automatkan jälkeen aika paljon ja varmasti haluaisi juoda. Täällä olisi kylmässä avattuja Vichy-pulloja jotka sihahtivat avatessa ihan ihan heikosti. Uskallanko antaa tuota vettä vai täytyykö lähteä naapurimökille 8km suuntaansa polkemaan ja hakemaan? Tiedän satavarmasti että pulloissa on pelkkää vettä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähdet hakemaan.

Niissä on lisättynä vaikka mitä, tuskinpa koira edes suostuu juomaan, meidän ei ainakaan suostu. Lisäksi voi sitten kostautua oksenteluna ja ripulina, not worth it.

Ja vaikka se nyt joisikin pienen kulauksen, niin mitä sille juotat loppupäivän? 

Koira tarvitsee päivässä aika paljon vettä ja se ei voi olla mitään vichyä.

Vierailija
2/14 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et laita koiraa takaisin autoon ja ajatte hakemaan vettä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa joku miksi kivennäisvettä ei saisi antaa koiralle?

Vierailija
4/14 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pahasta jos vähän annat ensi hätään. Jos on kyse kivennäisvedestä, niin siinä ei juuri mitään ylimääräistä ole, vain hapot. Vichyssä on ihan hiukan suolaa.

Vierailija
5/14 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että tästä aloituksen tarkoitus oli hakea kommentti että anna vaan - ei vähäisestä määrästä haittaa ja sitten ap olisi antanut ja sitten oltaisiin saatu lukea jatkokertomusta kuinka ap antaa koiralle sitä vissyä ja se joko a) ei ollutkaan vissyä, vaan jotain koiralle myrkyllistä tai b) ei sopinutkaan koiralle. Sitten olisi ollut phäkäilyä eläinlääkäriin viemisestä ja koiran omistajan raivoa ym, millä näihin porvoolaisiin tarinoihin nyt ikinä saadaankaan näitä käänteitä.

Vierailija
6/14 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tämä olisi provo? Jollakulla nyt foliohattu vähän liian kireällä :D Tiedän mitä niissä on koska olen ne itse tuonut eikä sisätiloissa ole käynyt muita. Täytyy sitten polkaista hakemaan, eipä siinä kauaa mene. Ap

Vierailija
7/14 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri toi koiran omalla autollaan, itse olin mökillä jo valmiiksi. Tulee hakemaan koiran illalla jolloin saan myös itse kyydin takaisin kotiin. Ap

Vierailija
8/14 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oleiletko sä siellä mökillä ilman juomavettä pitkäänkin?

Ei kahvia, teetä, missä vedessä laitat ruokaa? Tai peset hampaat?

Vierailija
9/14 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tämä olisi provo? Jollakulla nyt foliohattu vähän liian kireällä :D Tiedän mitä niissä on koska olen ne itse tuonut eikä sisätiloissa ole käynyt muita. Täytyy sitten polkaista hakemaan, eipä siinä kauaa mene. Ap

Ok, monimutkainen yliselittelevä taustatarina herätti epäilyksiä. Ei noilla olosuhteilla silleen ole tekemistä sen kanssa voiko koiralle antaa vissyä vai ei.

Vierailija
10/14 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oleiletko sä siellä mökillä ilman juomavettä pitkäänkin?

Ei kahvia, teetä, missä vedessä laitat ruokaa? Tai peset hampaat?

Niin, tämäkin vähän outoa. Miten itse olet pärjännyt tähän saakka jos kerran olit mökillä valmiiksi?

Vierailija
11/14 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on koska jos olisi vaan haluttu tietää olisi riittänyt vain kysymys

Voiko koiralle antaa vihcyä josta on haihtunut hapot?

Selittelyksi meni liian aikaisin. Vähän pitää vielä opetella ennenkuin osaa provoilla kunnolla.

Vierailija
12/14 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vichyssä on hurjasti suolaa eli natriumpitoisuus on korkea. Natrium ei haihdu mihinkään hiilihapon mukana. Mutta ei koira siihen kuole eikä tule mitään oireita, jos nyt kertaluontoisesti annat. Kyllä se janoa jonkin verran vie. 

Anna kuitenkin mieluummin juoda järvestä tai lammesta tai muusta luonnon makean veden lähteestä ensihätään ja sitten hommaat juomavettä. Tarvitsethan sitä itsekin. 

Vierailija
13/14 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna koiran juoda järvestä. Kai mökillä sellainen on. Omat koirani ovat kymmenen vuotta juoneet lenkillä vettä ojista ja eivät ole olleet koskaan sairaana.

Vierailija
14/14 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus. No nyt on koira saanut vetensä. Itse juon mökillä vain vichyä ja minulla on eväät mukana kun en viivy pitkiä aikoja + kertakäyttöastiat on keksitty. Järvi on sen verran kaukana että nopeammin polkaisin naapurista hakemaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan