Hieman kylmempi heinäkuu ja tästä pitäisi ammentaa voimaa taas seuraavaksi 9 kk.ajaksi
Istun terassilla toppatakki päällä ja toppatohvelit jalassa. Silti on viileä. Tästä ammennan sitten energiaa matalapalkkatyöläisenä seuraavaksi vuodeksi. Työttömänä ehkä vielä jotenkin jaksaisi kun ei tarvitsisi välttämättä liikkua minnekkään. Ei ole varaa lähteä edes Rhodokselle. Ja kiitos nykyisen hallituksen, kiinnostaa vielä vähemmän mennä takaisin töihin.
Kommentit (28)
Juu. Ei ole kylmä. T-paita päällä kävin päivällä ulkona kaupassa. Puut ja kasvit viheriöivät kun ei ole 40 C! Lenseää terassikeliä on Suomessa illalla harvoin. Mene sisälle istumaan jos tuntuu kylmältä.
kamoon hei kirjoitti:
Ikävämpää olisi käristyä viikkokausien 35 helteessä
Meillä täällä etelässä on ollut tuollaista jo useita viikkoja enkä mä ole mitenkään käristynyt täällä.
Vierailija kirjoitti:
kamoon hei kirjoitti:
Ikävämpää olisi käristyä viikkokausien 35 helteessä
Meillä täällä etelässä on ollut tuollaista jo useita viikkoja enkä mä ole mitenkään käristynyt täällä.
Missä asut ?
Mikset ap. ammentanut kesäkuun helteistä ? Minut lomautettiin kesä - heinäkuuksi ja kesäkuun alkupuoli oli todella lämmin. Hikipäässä hoidin puutarhaamme
Se lämpökö jotenkin antaa energiaa? Mulle energiaa antaa se, että voin tehdä päivät mitä haluan, lähteä ulos, lukea kirjaa tms. oli sitten keli mikä tahansa. Ei ole myöskään varaa lähteä etelään, mutta asenteeseeni voin vaikuttaa ja nauttia siitä, loma on kuitenkin loma kelillä kuin kelillä.
Pitäisi yrittää välttää hirttäytymistä ajatukseen, että vain kesä on hyvä vuodenaika. Jokaisessa on oma energiansa, johon mukautumalla voi olla tyytyväinen ympäri vuoden.
Kurjaa on toki kun ei ole rahaa matkustella, se virkistää kyllä.
Meillä on ollut tänäänkin lämmin ja suurimmaksi osaksi myös aurinkoinen päivä, ei ole paleltanut. Asun Itä-Suomessa.
Muuten samaa mieltä mutta edellinen hallitus meidät kurjisti. Tämä voisi ehkä tuoda jonkun parannuksen. Vaikka lisää poliiseja kaduille.
Mulla on tapana laittaa säitä ja lämpötiloja kalenteriin ylös vähän kuin vanhukset, mutta koska ihmisen muisti on niin lyhyt ja huono, voin tarkistaa aina välillä, että milloin olikaan ne helteet, milloin kylmää.
Tän kesän osalta löytyy merkintöjä, että touko-kesäkuun vaihde lakkiaisten aikaan oli tosi kylmä, mutta vähän ennen kesäkuun puoltaväli oli hellettä, meillä ainakin +27- +28 asteen kieppeillä, jatkui juhannusviikolle. Juhannuksen alla oli vähän epävakaisempaa, mutta ei kylmää silloinkaan.
Kesä-heinäkuun vaihteessa kylmeni uudestaan ja heinäkuun alku oli viileä ja sateinen. Viime viikolla lämpeni jälleen, ei tosin hellelukemiin, mutta johonkin 22-23 lämpöasteeseen. Siinä on aika lailla pysytty, ja nyt tuli taas ukkoset ja sadekuurot.
Ihan kiva ja vaihtelevasäinen kesä on siis tähän asti ollut. Muutamana päivänä on ollut vähän kalsa, mutta suurimmaksi osaksi on tarennut t-paidalla ja ohuilla housuilla tai shortseilla.
Vierailija kirjoitti:
Muuten samaa mieltä mutta edellinen hallitus meidät kurjisti. Tämä voisi ehkä tuoda jonkun parannuksen. Vaikka lisää poliiseja kaduille.
Toiveesi saattaa toteutua, sillä edellinen hallitus, joka meidät kurjisti, palkkasi lisää poliiseja. Nykyiseltä hallitukselta tuskin nähdään samaa.
Taas autisteilla ei ole muuta vaihtoehtoa kelille kuin joko kylmä tai +48 helle.
Viime viikko oli lämmin ja kesäkuussa oli jopa hellettä, mun mielestä ei paha. Nytkin istun mekko päällä parvekkeella ja aamulla kävin aamu uinnilla, ilma ihan ok. Ei valittamista.
Ilmeisesti asut lapissa. Olen kohta kaksi viikko ollut Pori-Vaasa akselilla ja on ollut omaan makuun liikaakin kuumia päiviä. Yhtään kylmää päivää ei ole jaksolle osunut, muutama mukavan viileä (pärjännyt ohuilla pitkillä housuilla ja ohuella pitkahihaisella).
Missä sä asut? Jossain pohjoisessa? Täällä Pohjanmaalla on ollut tosi lämmintä ja hiostavaa suorastaan. Ihan kesäkelit!
Tämä.
Itse olin kolmisen viikkoa reissussa ja siellä oli onneksi lämmin.
Syysloma palmujen alle on jo varattu ja hiihtolomaa suunnitellaan -kauas lämpimään silloinkin.
Oulus on ollu semmottii +15 ja joka päivä sadellu vettä enemmän tai vähemmän. Jee
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi yrittää välttää hirttäytymistä ajatukseen, että vain kesä on hyvä vuodenaika. Jokaisessa on oma energiansa, johon mukautumalla voi olla tyytyväinen ympäri vuoden.
Kurjaa on toki kun ei ole rahaa matkustella, se virkistää kyllä.
Väkisinkin pimeys ja sade syö energiaa ja vetää mielen matalaksi. Vaikka kuinka liikkuisi.
Mikään kylmä ole...