Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa viineistä jotain sellaiselle, joka ei oikein tiedä mitään.

Vierailija
17.10.2016 |

Olisin superkiitollinen!!

Esim minkälaisia on erilaiset rypäleet, miten eri maiden/alueiden viinit voi erota toisistaan jne jne... Ihan kaikki tieto tervetullutta!

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinien tuotanto menee aina ihan pieleen ja vain aivan poikkeusvuosina ja hyvin harvoista paikoista saadaan hyvällä tuurilla ja korkealla ammattitaidolla edes kohtuullisen juomakelpoista laatua.

Tästä syystä viini-ihmiset käyttävät niin tavattomasti resursseja perehtyäkseen siihen miten tunnistaa kunnollinen viini ja joutuvat sen takia maistelemaan aivan hirmuiset määrät kelvottomia viinejä.

Itse en jaksaisi vaivautua.

Vierailija
42/45 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä pidän sekä kevyistä, että tanniinisista. Enkä edes saa migreeniä vaikka siitä kärsinkin muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein viinisääntö on se, että viinin makua arvioitaessa kaikki muut ovat väärässä ja sinä oikeassa. Kaikilla ihmmisillä kun on erilainen makuaisti. Siis sama sääntö kuin ruoassa. Ei kukaan voi sanoa sinulle, että tässä on maailman paras ruoka, apinan aivot raakana. Sen voi tietää vain maistamalla itse.

Minulle itselle kelpaa ihan hyvin australialainen Bin 343, vaikka se on kyykkyviini. Mutta toki juon jouluna 20-25 euron viinejä ihan vain päteäkseni sivun silmissä. Viinikellarissani on noin 100 pulloa. Mutta jäänevät perikunnalle, viimeksi avasin pullon sieltä viime jouluna. Kesällä juon pelkästään lastikkoviinejä. Ne ovat kyllä kovia haihtumaan. Kun perjantsina avaa, sunnuntaina laatikko on haihtunut tyhjäksi.

Vierailija
44/45 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, joku toinenkin arvostaa kyykkyviinejä :D Bin 343 on aivan mainio tapaus, varsinkin noin edulliseksi viiniksi.

Vierailija
45/45 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gunfu Girl on huono viini, mutta parikin n 39-vuotiasta miestä on tarjonnut sitä mulle huppuviininä. Syynä varmaa hauska etiketti 😄

Ihanko noin?

Kyseessä on laatuviini sillä on neljän tähden viini.

Arvioitu Viinilehdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan