Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vantaalla lohkeama ei ole syy hakeutua kiireelliseen hammaslääkäripäivystykseen

Vierailija
17.10.2016 |

Tähänkö on tultu? Minulta lohkesi juurihoidettu hammas niin, että tie oli auki kanavaan asti. Ajan sain vasta parin kuukauden päähän...

Samaan hampaaseen laitettiin väliaikainen paikka ja nyt se on taas irtoamassa (heiluu). Viitsiikö tuonne kunnalliseen edes soittaa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat kriteerit on joka paikassa, luuletko hoitajien ne keksineen? Apteekista saa paikka-aineen, jonka voi tunkea legoon, pysyy hyvin vähän aikaa. Jos menet esim. megaklinikalle, pääset samana päivänä ja hinta on suunnilleen sama kuin julkisella....

Vierailija
2/31 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuko siihen? MInulla kävi sama juttu pari vko sitten Helsingissä ja aika meni myös melkein 2 kk päähän. Ei kuulemma akuuttia tarvetta. Nyt odottelen, josko hammas tulehtuisi pahasti niin pääsisin päivystykseen. VAraa ei valitettavasti ole yksityiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos hammassärky hoituu särkylääkkeellä ei hoito kuulu silloinkaan päivykselle, sanovat. Vähän pelottaa meininki kun suun sairaudet ovat yhteydessä muihin perussairauksiin ja säästöpaine on tätä...

Ap

Vierailija
4/31 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole missään kriteeri päästä päivystykseen. Itse valehtelin kivut lohkeaman jälkeen, että pääsin nopeasti hammaslääkäriin.

Vierailija
5/31 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Megaklinikka tosiaan on halpa. Ero julkiseen ei ole  varmaan edes kymppiä. Kyllä se kunnallisessakin paikkaus maksaa. Yllätyin itse tuosta Magaklinikan hinnasta positiivisesti.

Vierailija
6/31 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä, kun ei saa hoitoa.

Vierailija
7/31 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuuko siihen? MInulla kävi sama juttu pari vko sitten Helsingissä ja aika meni myös melkein 2 kk päähän. Ei kuulemma akuuttia tarvetta. Nyt odottelen, josko hammas tulehtuisi pahasti niin pääsisin päivystykseen. VAraa ei valitettavasti ole yksityiseen.

Ei satu, mutta kesällä piti jo laittaa juurikanavanasta ja sain noottia kun olin hoitanut huonosti. En tajua miten se pitäisi tehdä kun pesen hampaan (ja muut hampaat!), vedän välit hammasväliharjalla, huuhdon hammaslääkärin suosittamalla apteekkisuuvedellä ja silti jostain välistä tihkuu mätää.

Ap

Vierailija
8/31 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole missään kriteeri päästä päivystykseen. Itse valehtelin kivut lohkeaman jälkeen, että pääsin nopeasti hammaslääkäriin.

Ja sitten tuollaisten valehetevien kusipäiden vuoksi kenenkään vaivoja ei oteta vakavasti eikä oikeasti kipeätkään pääse hoitoon.

Vierailija
9/31 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan jonkun bakteerin mennä sisään ja kuolen siihen. Joutuukohan sen seurauksesta helvettiin?

Vierailija
10/31 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onneksi maahanmuuttajille kustannetaan kaikki hammaslääkäripalvelut yksityiseltä. Ja tulkki myös. Harmi että jättävät usein ajan käyttämättä. Käyvät kun huvittaa. Tulkki istuu ja odottaa. Halpaa on. Maksettiinhan se teidän terveyspalveluillanne. Siis niistä leikatuilla rahoilla...

Vierailija
11/31 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hinta niin paljon ole yksityisellä kovempi. 20 euroa oli hintaero paikkaukseen yksityisellä vs julkisella, julkisella paikattiin keväällä ja yksityisellä syksyllä.

Vierailija
12/31 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae turvapaikkaa, niin pääset heti yksityiselle ohi kaikkien jonojen.

Vierailija
13/31 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat ja sanot et on ruvennut särkemään. Mä käyn nykyisin vaan megaklinikalla.

Vierailija
14/31 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hinta niin paljon ole yksityisellä kovempi. 20 euroa oli hintaero paikkaukseen yksityisellä vs julkisella, julkisella paikattiin keväällä ja yksityisellä syksyllä.

Täh, eikö hammashuolto oo ilmasta?

T: Ei ikinä reikiä

Vierailija
15/31 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh, eikö hammashuolto oo ilmasta?

T: Ei ikinä reikiä

No ei todellakaan ole.

Vierailija
16/31 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat kriteerit on joka paikassa, luuletko hoitajien ne keksineen? Apteekista saa paikka-aineen, jonka voi tunkea legoon, pysyy hyvin vähän aikaa. Jos menet esim. megaklinikalle, pääset samana päivänä ja hinta on suunnilleen sama kuin julkisella....

Ei kuule pysy tällainen lohjennut hammas sillä paikka-aineella, kokeiltu on, vaikkakin eri tarkoitukseen. Noin muuten, hammaskivestäkö olkiukkosi veistit? Juu tottakai luulin, että burana-aivopierut tulivat joiltain elämäänsä kyllästyneiltä hoitajilta. Minähän uskon joulupukkiin ja hammskeijuunkin, joista jälkimmäinen on osasyy siihen miksi tähän pisteeseen on ajauduttu.

Ap

Vierailija
17/31 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Megaklinikka tosiaan on halpa. Ero julkiseen ei ole  varmaan edes kymppiä. Kyllä se kunnallisessakin paikkaus maksaa. Yllätyin itse tuosta Magaklinikan hinnasta positiivisesti.

En ole ap, mutta täytyypä googlettaa Megaklinikan hinnat. Vähän kyllä pelottaa se, että jos menee johonkin vähän akuuttimpaan juttuun, ei perustarkistukseen, niin millainen on loppusumma? Tuleeko yllätyksiä? Menin aikanaan päivystykseen yksityiselle hammaslääkärille viisaudenhampaan poiston aiheutuneesta komplikaatiosta (julkiselle en olisi päässyt samalle päivälle) ja lasku oli noin 200 euroa, vaikka toimenpide kesti alle 20 minuuttia.

Vierailija
18/31 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä päivystyksessä jonottaa ne joilla on lisäksi helvetillinen hermosärky. Ei ne kerkiä siellä muutenkaan tekemään muuta kuin tuupata lääkeaineen ja väliaikaisen hötöpaikan ja sen jälkeen taas hoitojonoon.

Vierailija
19/31 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten tuollaisten valehetevien kusipäiden vuoksi kenenkään vaivoja ei oteta vakavasti eikä oikeasti kipeätkään pääse hoitoon.

Jaa. Yksin siellä päivystyksessä istuin ennen omaa aikaani eikä odotustilassa ollut ketään, kun lähdin pois. Että kenenköhän ajan tuossa nyt sitten vein? Hammaslääkärin mielestä oli kyllä aiheellinen käynti, vaikka ne kivut eivät nyt ihan niin suuret oikeasti olleet, mitä annoin ajanvarauksessa ymmärtää.

Vierailija
20/31 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Yksin siellä päivystyksessä istuin ennen omaa aikaani eikä odotustilassa ollut ketään, kun lähdin pois. Että kenenköhän ajan tuossa nyt sitten vein? Hammaslääkärin mielestä oli kyllä aiheellinen käynti, vaikka ne kivut eivät nyt ihan niin suuret oikeasti olleet, mitä annoin ajanvarauksessa ymmärtää.

Niinpä. Mitäs aina annetaan ymmärtää, että SÄRKY olisi tärkein syy hakeutua hoitoihin. Mulle on esim. tullut yli 10 reikää suuhun elämäni aikana ilman, että olen tuntenut vihlontaa kummempaa. Sehän on salakavalaa, että ne reiät kehittyvät pikkuhiljaa eivätkä tunnu missään. Jos joku nyt ihmettelee asunko sillan alla vai miksi suuni on täynnä reikiä voin sanoa, että huono tsägä kävi mitä hampigeeneihin tuli. Vääränlainen bakteerikanta ja jos en harjaa ja lankaa alkavat leegot tippua viimeistään keski-iässä. No, olen 30 ja tuossa tuo yksi leego heiluu, joten hyvin oli se täti katsonut kristallipallosta karieskehitykseni.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä