Elämäni on helvetin tylsää
Työttömänä starttaa viides kuukausi. Mitä helvettiä teen elämälläni? Ystäviä ei ole, eikä oikeastaan mitään seuraa. Mitään odotettavaa ei minulla tässä elämässä ole. Tuntuu että kuolen vain hitaasti pystyyn.
Ruokaa teen päivittäin ja lenkkeilen. Mistä ilmaista sisältöä tai merkityksellisyyttä elämään?
Kommentit (23)
Jatkan vielä että yritän pysyä positiivisena, mutta välillä vain romahdan ja makaan itkien sängyssä. Onko muuta keinoa kuin lääkkeet pysyä positiivisena?
Kokeile löytäisitkö esim. NappiNaapurista lenkkiseuraa. Lue paljon, jos tykkäät lukea. Osallistu johonkin järjestötoimintaan.
Mene alasti seisomaan ikkunasi eteen. Tuskin menee montaakaan tuntia niin elämässäsi on vilinää ja vilskettä. Hieman tuurista riippuu, että minkälaista tarkalleen ottaen, mutta tuskin yhtäkään tylsäksi kuvailtavaa skenaariota tuosta seuraa.
Mulla on mielikuvitusta, eikä oikeastaan koskaan tylsää. Aina on jotain kivaa, mitä voi ideoida tai piperrellä. En tosin tiedä, miten sellaista voi hankkia, jos ei ole valmiina.
Elämä on keskimäärin noin 80 vuotta pitkä. Kyllä matkan varrella on ihan ok välillä elää niin sanotusti ihan vaan tylsää elämää.
Mene vapaaehtoiseksi johonkin järjestöön. Tutustut ihmisiin ja saat mielekästä tekemistä. Esim. paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen tai ihmisiä auttamaan, mikä sinua nyt kiinnostaakaan.
Tai mene vaikka kirjastoon ja etsi mieleistä lukemista tai lainaa sieltä leffoja, joista pidät. Ei maksa mitään.
Kannattaisiko opiskella? Mieti mikä eniten kiinnostaa, lainaa kirjoja tai mene kansalaisopistoon. Sen jälkeen ala tehtailla työhakemuksia alaan liittyen.
Itselläni väärä uravalinta tyssäsi irtisanomiseen ja tällä tyylillä sain uuden työn uudelta alalta ja nyt on kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Mene vapaaehtoiseksi johonkin järjestöön. Tutustut ihmisiin ja saat mielekästä tekemistä. Esim. paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen tai ihmisiä auttamaan, mikä sinua nyt kiinnostaakaan.
Turha neuvo. Ei ap:ta kuitenkaan kiinnosta mikään. Hän kuuluu niihin, joiden ainoa elämänsisältö on palkkatyö.
Löytyisikö jokin lyhyt kurssi tai koulu mihin ilmoittautuisit. Jotkut ihmiset sietävät huonosti toimettomuutta eikä siinä ole mitään väärää, silloin vain täytyisi keksiä jotain merkityksellistä tekemistä.
Noh, minä olen töissä ja elämäni on silti tylsää. Rahaa saa enemmän kuin työttömänä juu, mutta mihinkä järkevään tai huvitukseen sitä käyttäisi?
Harrastukset, ne on tärkeitä.