Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sorjonen

Vierailija
16.10.2016 |

Ville Virtanen. Aina samanlainen. Jokaisessa roolissa. Vuodesta kypärä ja miekka. Aina samanlainen. Jokaisessa roolissa.

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto kun en saa tai osaa laittaa tekstitystä. Puhetta ei kuule ja musa ihan helkkarin kovalla!

Vierailija
42/105 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran suomalaisten tekeleestä ei ottanu mitään selvää, siis puheen osalta, sai volyymia laittaa ihan reippaasti isolle. Siltikään ei tahtonut kunnolla kuulla, mitä puhutaan.

Miksi helvetissä tää on aina tätä samaa suomalaisissa elokuvissa/sajoissa? Volyymit täydelle ja auta armias kun tulee mainoskatko niin oikein räjähtää korville mutta sitten kun se sössötys taas jatkuu niin ei kuule mitä puhutaan, pitäs lyödä korva kii kaiuttimiin niin ehkä kuuliskin jotain.

No paskan olonen sarja muutenkin, ainakin eka jakson perusteella. Jotenkin hemmetin koomista kun Saariluomakin oli tässä :D En osaa nähdä sitä missään muualla kuin sketsi ohjelmien juontajana.

Onko muillakin samaa ongelmaa kuulemisen kanssa? Minä olen ajatellut tulevani kuuroksi vanhuuttani ja niin varmaan on ajatellut muukin perhe, kun kuuntelen todella kovalla tv:tä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Walladerissa ollut ainakin. Rohypnolia tytöille ja jossain pakussa kuljetettiin eri ukoille. Yök.

Harmi kun sarja näin kliseinen ja kopioitu. Melkein harmittaa Villen puolesta kun on oikeasti hyvä näyttelijä.

Kaikki jaksojen teemat ja rikostapaukset ovat niin käytettyjä tv-sarjoissa ja dekkareissa että ne olisivat vaatineet edes jollain tasolla tuoreen näkökulman tai käsittelytavan.

Huvitti myös se että joka ainoa seinä on maalattu harmaan eri sävyillä riippumatta siitä ollaanko yksityisasunnoissa vai julkisissa tiloissa. Film noir on kyllä hieman syvällisempi juttu kuin harmaat seinät.

Vierailija
44/105 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäjä-11285 kirjoitti:

Missä leffassa tai dekkarissa on ollut tuo sama teema, että miehet harrastavat seksiä nukutettujen naisten kanssa?

Ainakin pari vuotta sitten tulleessa, loistavassa "Top of the Lake" -sarjassa oli tuollainen juonenkäänne - naiset siis nuoria teinityttöjä siinäkin samoin kuin Sorjosessa.

Tuossa sarjassa tuollainen käytös tosin paljastui ihan loppumetreillä. Ihan loistava sarja, tosin siinä oli koko ajan jotenkin hyytävä fiilis.

Vierailija
45/105 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo suomalaisten sarjojen äänen laatu on kyllä iso synti näissä tuotannoissa! Itse käytän monesti sitä kuulovammaisille tarkoitettua ääniselostetta, mutta oudosti sitä ei ole tarjolla, kun katsoo ohjelmaa HD-kanavalta, miksiköhän?

Vierailija
46/105 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin aiemmat. Juonenkäänteet niin nähty. Viety tässä vaan venäjän rajalle tapahtumat.

Tämä on melkein noloa. Ihmettelen kun mainittu että sarjaa myyty ulkomaille.

Vierailija
47/105 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsi se mumina. Osa näytteijöistä mumisi vuorosanansa niin, ettei niistä saanut oikein selvää.

Katselen suomenkieliset sarjat nykyään aina suomeksi tekstitettynä, niin ei tarvitse ääntä huudattaa tai pinnistellä näyttelijöiden muminan tai huonon äänityksen takia. Suomi löytyy tekstitysvalikon kohdasta "hollanti" :).

Vierailija
48/105 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut nyt Nukkekodit ja Sudenkorennot eli 5 jaksoa. Kyllä tämä on alkanut parantua, vaikka kömpelöltä tuntuu paikoin edelleen. Tykkään itse asiasta siitä, että rikostarinat vaihtuvat muutaman jakson jälkeen. Jos kauden kaikki 11 jaksoa olisivat käsitelleet vain yhtä rikosta, olisi katsominen ollut puuduttavaa (nimenomaan tällä tuotannolla tehtynä).

Vierailija
49/105 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anu Sinisalon habitus ja vaatteet kopiotu sillan sagalta!!!! Samoin moni muu asia, puhumattakaan alkutunnarista!!!!!!!

Vierailija
50/105 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohtaa missä ne on siellä kylpyläbileissä ja se Ben puhuu sille Sorjosen tytölle, ottaa sen mukin käteen, muki on vasemmassa kädessä. Kameran kuvaus vaihtuu toiseen suuntaan, Benin naama näkyy ja muki ei ole enää vasemmassa kädessä, kamera vaihtuu takaisin kuvaamaan selkäpuolta ja muki on taas vasemmassa kädessä. Myös alkujaksoissa kun Sorjonen istui sairaalan penkillä,takaa käveli vasemmalta oikealle mies pahvimuki tms kädessä. Joku kohtaus välissä, ja näytetään taas Sorjosta, ja sama mies sama kuppi kädessä kävelee taas vasemmalta oikealle? Tosi kämäsiä virheitä.

Vierailija
51/105 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan vielä katsonut sarjaa putkeen Areenasta? Mielipiteitä? Itse olen vasta 2. jaksossa menossa. Ajattelin antaa sarjalle mahdollisuuden ja katsoa sen kokonaisuudessaan.

Mä sain juuri kaikki jaksot katsottua ja samanlaista soopaa oli loppuun asti. Välillä tuli tunne, että otokset on viety kerralla purkkiin. Niin jäykkää ja kökköä oli näytteleminen. Sivurooleissa on enemmän onnistumisia, mm. Leppilampi, Kuusniemi, Bremer ja Janne Virtanen.

Sarjassa on niin paljon naurettavia yksityiskohtia, huh huh. Rikosten ideat voivat juuri ja juuri olla toimivia, mutta lopullinen käsikirjoitus on naurettava. Parasta sarjassa on musiikki.

Vierailija
52/105 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta! Luulin aluksi, että katsoin Kylmäverisesti sinun -sarjan uusintoja :D

Vierailija
53/105 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan vielä katsonut sarjaa putkeen Areenasta? Mielipiteitä? Itse olen vasta 2. jaksossa menossa. Ajattelin antaa sarjalle mahdollisuuden ja katsoa sen kokonaisuudessaan.

Mä sain juuri kaikki jaksot katsottua ja samanlaista soopaa oli loppuun asti. Välillä tuli tunne, että otokset on viety kerralla purkkiin. Niin jäykkää ja kökköä oli näytteleminen. Sivurooleissa on enemmän onnistumisia, mm. Leppilampi, Kuusniemi, Bremer ja Janne Virtanen.

Sarjassa on niin paljon naurettavia yksityiskohtia, huh huh. Rikosten ideat voivat juuri ja juuri olla toimivia, mutta lopullinen käsikirjoitus on naurettava. Parasta sarjassa on musiikki.

Jos on ollut rahat vähissä, eikös tuosta tuotantoyhtiöstä ollut jotain konkurssiuutisia joku aika sitten.

Ja jotten levittäisi virheellistä informaatiota, niin kaivoinkin itse linkin:

http://yle.fi/uutiset/3-9191599

Vierailija
54/105 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Nukkekodin juonena oli, että nukutettuja tyttöjä käytettiin hyväksi, niin miksi ainakin ensimmäinen sarjan ruumis oli neitsyt? Miksi hänet tapettiin? 

Vierailija
55/105 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan riitä mielenkiinto aivan loppuun asti, vaikka yritin sinnitellä. Koiratappelujaksoihin lopetin. 

Rupesin nyt katsomaan Siltaa ensimmäistä kertaa ikinä. Tämä on kyllä jo ihan hyvä, mutta jää parhaista amerikkalaisista tuotannoista vielä aika kauas. Näillä näkymin katson kuitenkin koko sarjan mielenkiinnolla.

Seuraava jakso pyörimään.

Vierailija
56/105 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Nukkekodin juonena oli, että nukutettuja tyttöjä käytettiin hyväksi, niin miksi ainakin ensimmäinen sarjan ruumis oli neitsyt? Miksi hänet tapettiin? 

Tyttö kuoli ennen kuin asiakas pääsi vauhtiin? Kuski laitettiin siivoamaan roska pois?

Vierailija
57/105 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Lappeenranta ympäristöineen todella yhtä cool kuin sarjassa? Kesäpäiväturistin näkökulmasta tosi hip verrattuna omaan kokemukseen.

Vierailija
58/105 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö kuoli ennen kuin asiakas pääsi vauhtiin? Kuski laitettiin siivoamaan roska pois?

Nukuttaja oli kokenut ammattilainen, joten tuo ei ole todennäköistä.

Vierailija
59/105 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo suomalaisten sarjojen äänen laatu on kyllä iso synti näissä tuotannoissa! Itse käytän monesti sitä kuulovammaisille tarkoitettua ääniselostetta, mutta oudosti sitä ei ole tarjolla, kun katsoo ohjelmaa HD-kanavalta, miksiköhän?

Tämä on todella kotimaisten sarjojen/elokuvien helmasynti. En tarkkaan otten tiedä mistä johtuu, mutta saattaahan olla että suomen kielessä itsessäänkin voi olla vikaa ja suomalaisissa ylipäätään. Eli suomea puhutaan varsin matalalla äänellä ja toisaalta me olemme muutenkin kovin matalaäänisiä. Tähän yhdistettynä nykyiset taulutelevisiot, joissa kaiuttimet takana, saavat aikaan epäselvää puuroa. Joka tapauksessa tämä ongelma on korostunut nimenomaan tällä vuosituhannella. En muista ongelmasta puhutun 70-80 luvuilla. Sen sijaan nykyään siitä puhutaan poikkeuksetta lähes aina kun ylipäätään puhutaan kotimaisista sarjoista.

Vierailija
60/105 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin aiemmat. Juonenkäänteet niin nähty. Viety tässä vaan venäjän rajalle tapahtumat.

Tämä on melkein noloa. Ihmettelen kun mainittu että sarjaa myyty ulkomaille.

Tämähän on ollut koko sarjan lähtökohta, eli ulkomaille on ollut tähtäys. Näkeehän sen kaikesta. Kuvaus on niin kansainvälistä, kuin vaan Suomesta voi aikaiseksi saada. Juoni normaalista kotimaisesta realismista isosti poikkeava, eli sitä mielikuvutuksellista fiktiota ja muuta hömppää, joka maailmalla myy ja tottakai viety tapahtumat Venäjän rajalle, joka nyt kaikkialla läntisessä maailmassa edustaa kaikkea mahdollista pahuutta.

Toteutus vaan on hieman kökkö ja kotikutoinen, mutta onko se sitä muunmaalaisille, onkin sitten eri juttu. Täytyy muistaa, että ainakin Saksassa ja varmaan Ranskassakin (joihin maihin se on jo myyty) sarja dubataan, joten sehän muuttaa lopputulosta melkoisesti.

Itselläni tökkää kaikkein eniten tämä mentalisti fiktio humpuuki, joka ei sitten kolahda ensinkään, vaan saa aikaan lähinnä myötähäpeän tunteita. Ville Virtanen on mielestäni ihan hyvä näyttelijä, eikä hän sarjaa pilaa, muttei sitä kyllä pelastakaan. Harmi että hän on lähtenyt tuollaiseen hömppäkurasarjaan mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme