Tyhmä kysymys, mutta kuuluuko mielestänne parisuhteessa (ei avo- tai avioliitto) puhua päivittäin?
Näemme miesystäväni kanssa yleensä n. kerran tai kaksi viikossa, nyt olemme kuitenkin olleet näkemättä jo kahteen viikkoon (sattumalta näin hänet kaupassa hieman yli viikko sitten, mutta emme ehtineet jutella). Viimeksi olemme puhuneet kunnolla 4-5 päivää sitten viesteitse, olemme tosin eilenkin puolen päivän aikaan puhuneet mutta vain vähän.
Tiedän, että miehellä on kova kiire tällä hetkellä, joten sen takia en odotakaan kovin pitkiä viestittelyjä tai soittoja . Tänään emme ole puhuneet ollenkaan, mies sanoi eilen että tulee puhumaan minulle heti kun kiireet hieman hellittävät.
Tiedän kyllä, kenen kanssa mies on ja mitä tekee (en siis epäile ollenkaan mitään pettämisiä tms. mies ei ole ollenkaan sen tyyppinen), mutta nyt vain kysyn, että onko normaalia olla puhumatta esim. päivään tai kahteen?
Olen siis tottunut pitkiin puhelutuokioihin ja tapaamisiin usein, sen takia tuntuu hieman oudolta vaikka ymmärrän toki kiireet.
Kommentit (17)
Mua ainakin ahdistaisi semmoinen jatkuva puhuminen. Mutta minä ja mies ollaankin molemmat erakkoluonteisia nörttejä :D
Eli minä sanoisin että ei ole mitään "kuuluu"-juttua, ei mitään oikeaa tapaa. Riippuu parisuhteessa olevista ihmisistä kuinka usein puhutaan tai viestitellään. Asiasta voi tulla ongelma sitten, jos toisen tarpeet on hyvin erilaiset kuin toisen.
Jos suhde on täysin vakiintunut ja ns. alkuvaihe on jo takana päin, niin voisi hyvinkin olla joskus tilanne ettei viestisi. Mutta itse tykkään vähintään hyvän yön toivotuksista tai pikakuulumisista. Vähintään viestiin pitäisi vastata jos itse viestii. Se vie muutamakymmentä sekuntia. Jos ei siihen ole aikaa niin saa jo olla aika hyvät kiireet.
Vierailija kirjoitti:
Ei me ainakaan pelkän puhumisen takia puhuta jos ei ole asiaa. Nähdään harvemmin kuin te.
Itse puhumme toisillemme vain puhumisen ilosta, eli vissiin näissäkin on eroja.
Finderella kirjoitti:
Jos suhde on täysin vakiintunut ja ns. alkuvaihe on jo takana päin, niin voisi hyvinkin olla joskus tilanne ettei viestisi. Mutta itse tykkään vähintään hyvän yön toivotuksista tai pikakuulumisista. Vähintään viestiin pitäisi vastata jos itse viestii. Se vie muutamakymmentä sekuntia. Jos ei siihen ole aikaa niin saa jo olla aika hyvät kiireet.
Riippuu mikä on alkuvaihe, vasta sitten osaisin sanoa tähän jotain.
Olemme vaihtaneet pikakuulumisia kuitenkin lähes päivttäin, hyvänyönviestejä emme laita toisillemme ellemme puhu nimenomaan yöllä (yleensä se on meillä tapana puhua juuri ennen nukkumaanmenoa). Edellispäivänä ja muutama päivä ennen sitä jäivät pikakuulumisetkin vaihtamatta, minua hieman suretti silloin mutta miehestä se oli ihan normaalia (en vain ollut tottunut siihen ja luulin hänen suuttuneen).
Lisään vielä, että mies on toisessa kaupungissa kiireidensä takia (ja edelleenkin tiedän, mitä nämä kiireet ovat enkä epäile pettämistä), ja menee vielä todennäköisesti toiseenkin kaupunkiin vielä kauemmas ennen kuin näemme taas.
Vierailija kirjoitti:
oletteko jo panneet?
Olemme, jo aikoja sitten. Miksi kysyt?
Ihan normaalilta tuo minusta kuulostaa. Ennen kännyköitä oli ihan tavallista. Jos on työ/opiskelukiireitä niin parempi keskittyä niihin.
Kamila kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oletteko jo panneet?
Olemme, jo aikoja sitten. Miksi kysyt?
Kaikki seksiin liittyvä kiinnostaa mua
No hyvä, jos on normaalia. Mies on kyllä sanonut kaipaavansa minua, eli tuskin on ainakaan heti minua jättämässä (kuten jossain vaiheessa oletin, kun mies ei puhunut minulle) :D
Asumme (entisen) avomieheni kanssa tällä hetkellä mun työn takia eri maissa. Ennen kuin muutimme yhteen olimme kyllä ainakin lähes päivittäin tekemisissä, vaikka kiireitä oli, ja nyt myös toisissa maissa. Senhän tietää vain itse, että onko kyseinen tyyli itselle sopiva. Minulle on tärkeää viestitellä päivittäin, joten olisi vaikea kuvitella suhdetta, jossa ei jaeta arkea, vaikka oltaisiinkiin eri paikoissa, mutta ei tähän ole mitään yhtä ainoaa oikeaa kaavaa. Jos olet itse tyytyväinen, niin silloin tuo tyylinne on hyvä.
Väiti kirjoitti:
Voi vittu...anteeksi nyt vaan mutta joko sun abortti on tehty? Sillekö olit paksuna?
Koko raskautta ei ole edes varmistettu, joten saattaapi olla etten edes ole raskaana.
Ja mikäs tässä on nyt niin "voi vittu"?
Kamila kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Voi vittu...anteeksi nyt vaan mutta joko sun abortti on tehty? Sillekö olit paksuna?
Koko raskautta ei ole edes varmistettu, joten saattaapi olla etten edes ole raskaana.
Ja mikäs tässä on nyt niin "voi vittu"?
Näit mies/ poikaystäväsi (mikä nyt milloinkin) kaupassa ja oot paksuna, ehkä, sille ja mietit täällä kuinka kauan kestää että saat keskeytyksen.. En tiedä oletko noin tyhmä, nuori vai vähän " kukkuu" ???
Ei me ainakaan pelkän puhumisen takia puhuta jos ei ole asiaa. Nähdään harvemmin kuin te.