Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikani vaimo haukkui minut narsistiksi ja poikani ei pidä minuun enää yhteyttä

Vierailija
16.10.2016 |

Viimeksi äitienpäivänä kävi pari tuntia kylässä eikä tuonut edes korttia. Sen jälkeen ei ole soitrllit, itse kyselen kuulumisia muuten hänestä ei kuulu.
Syntymäpäivillekkään en saanut kutsua.
Vaimonsa perheen kanssa viettävät kaikki juhlat ja käyvät harvase viikko kylässä ja ovat matkustaneetkin yhdessä.

Toinen poikani sentään pitää yhteyttä mutta nyt hänelläkin on mennyt välit veljeensä. Raskas tilanne.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa tuohon narsisti-heittoon. Jostain kuitenkin tuo yhteydenpitämättömyys kumpuaa jos se kerran rikkoo jo veljestenkin välit. Olisiko rehellisyyden paikka itsellesi?

Perheellinen poikasi on lojaali omalle perheelleen. Et voi puuttua heidän elämäänsä.

Eipä ollut meillä poikien kanssa ongelmia ennen tämän vaimon ilmaantumista kuvioihin.

Vaikea uskoa. Ehkä pojallasi ei vain ollut itseluottamusta päästää irti vahingollisesta äidistään. Mieti vielä, olisiko sinun käytöksessäsi jotain korjattavaa?

Eihän ap välttämättä poikiaan kohtaan ole ollut hankala, vaan näiden puolisoita koihtaan.

Itse en ole äitiini misään tekemissä siksi että hän puuttui elämämme ja oli hankala vaimolleni. Toivottavasti on nyt tyytyväinen että sai kerran puhuttua suunsa puhtaaksi.

t.mies

Mun mies ei ikinä ole päässyt näkemään miten äitinsä kohtelee mua. Jonkun ulkopuolisen läsnäollessa anoppi on hyvin neutraali minua kohtaan. Kahdestaan jäädessä on ihan järkyttävä, yhtä hyvää sanaa ei tule, paitsi kun itseään kehuu. Mä niin toivoisin, että mies joskus näkisi totuuden. Tosin mun anoppi on mukava vain tyttärelleen, toinen poika soittaa jouluna ja joskus (asuu kaukana), mun miestä pompottaa ja pitää talkkarinaan.

Vierailija
42/68 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän millainen on narsisti anoppi. Ihan puistattaa kun mietinkin kuinka kiero, ovela, valehteleva, mustamaalaa, nauttii jos jollain menee huonosti ja inhoaa jos joku menestyy... Tekee kaikkensa tuhotakseen toisen ihmisen, jos hän ei suostu elämään anopin pillin mukaan eikä anoppi hyödy hänestä mitenkään. Nauttii kun sisarusten välit katkeaa ja vetää kaiken pois ihmisen elämästä joka sanoo oman tahtonsa eikä elä lopun elämää anopin talutushihnassa. Lista on loputon ja yksi piirre on yli muiden- narsisti ei jätä koskaan rauhaan vaan jatkaa jatkaa jatkaa kiusantekoa. Jos meinaa selvitä järissään on välit katkaistava kokonaan. Välimuotoa ei ole.

Voi kyllä. Lisäksi pohjaton kateus ja uteliaisuus ihmisten asioista. Ja millä innolla ihmisten asioita juorutaan eteenpäin! Mitä kamalampi ihmiskohtalo, sitä enemmän sylki lentää kun on niin tärinässä jutun kanssa. Myötätuntoa tasan nolla, onnessaan juorusta, jonka avulla saa olla hetken huomion keskipisteenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuupas kertomaan vähän lisätietoja, voidaan tehdä tarkempi analyysi tilanteesta!

Vierailija
44/68 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa nämä narsimijutut. Narsisteja on alle 1%. Täällä saa käsityksen että joka toinen

Varsinkin anopit!

Osa anopeista on narsisteja. Samoin osa miniöistä. Ja pojista, isistä ja sisaruksista. Kaikki hankalat ihmiset eivät ole narsisteja, mutta kaikki narsistit ovat läheisilleen hankalia.

Hyvin pieni osa. Tuskinpa nämä täällä haukutut

Ainakin osa näistä on narsisteja. Ja on ne narsistit sen verra kauheita, että haukut ansaitsevat. Järkeä heilke ei voi puhua, tykkäävät vaan ku joku ali-ihminen narisee loukatuista tunteista.

Vierailija
45/68 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa tuohon narsisti-heittoon. Jostain kuitenkin tuo yhteydenpitämättömyys kumpuaa jos se kerran rikkoo jo veljestenkin välit. Olisiko rehellisyyden paikka itsellesi?

Perheellinen poikasi on lojaali omalle perheelleen. Et voi puuttua heidän elämäänsä.

Eipä ollut meillä poikien kanssa ongelmia ennen tämän vaimon ilmaantumista kuvioihin.

Vai niin. Tuo kertoi sinusta enemmän, kuin ehkä ymmärrät..

Vierailija
46/68 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa nämä narsimijutut. Narsisteja on alle 1%. Täällä saa käsityksen että joka toinen

Varsinkin anopit!

No olipa huvittavaa. Kyllä täällä muustakin kirjoitetaan, eikä kaikki kirjoita narsisteista.

Mutta vaikka narsisteja olisi "vain" 1%, niin heitä löytyy silloin Suomesta noin 55 tuhatta. Yhden narsistin kanssa on tekemissä erinäinen joukko ihmisiä ja yhden narsistin kaltoin kohtelmaksi on voinut joutua ehkä puoliso, lapsi, miniä, naapuri, työkaveri ja joku muu, jolloin aiheen kanssa tekemisssä on jo näinkin pienellä kontaktimäärällä yli 300.000 suomalaista. Aika todennäköistä että silloin tällöin joku kirjoittelee aiheesta tännekkin, tosin varmaan tulee myös huteja ja muuten vain vittumainen ihminenkin voi välillä leimaantua narsistiksi.

Vierailija
47/68 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin anopit!

Ei vaan narsisteja on 6% väestöstä.

Kuulostaa pieneltä prosenttina, mutta tarkoittaa, että joka 16. tai 17. ihminen on sellainen.

Oikeesti noin paljon? Eli on todennäköisempää tuntea narsisti kuin ruotsinkielinen ja ruotsinkielisiäkin tunnen jotain parikymmentä.

Vierailija
48/68 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa nyt ihan rauhallisesti alusta asti eli mitä oikeastaan tapahtui. Mitä teit, että sinua nimitettiin narsistiksi? Ei kukaan tuollaista nimitystä tuosta noin vain viskaa, kyllä silloin on jo tapahtunut jotakin aika raskauttavaa. Pyritkö kontrolloimaan poikasi ja hänen perheensä elämää? Tiesit aina kaiken paremmin kuin kukaan muu? Loukkaannuit verisesti, jos sinun "hyviä neuvojasi" ei noudatettukaan eikä sinun sekaantumistasi asioihin arvostettu? Jotain tällaista tulee mieleen. Mutta kerropa itse rehellisesti, mistä oikein on kysymys.

Vierailija
49/68 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa. Ehkä pojallasi ei vain ollut itseluottamusta päästää irti vahingollisesta äidistään. Mieti vielä, olisiko sinun käytöksessäsi jotain korjattavaa?

Eihän ap välttämättä poikiaan kohtaan ole ollut hankala, vaan näiden puolisoita koihtaan.

Itse en ole äitiini misään tekemissä siksi että hän puuttui elämämme ja oli hankala vaimolleni. Toivottavasti on nyt tyytyväinen että sai kerran puhuttua suunsa puhtaaksi.

t.mies

Mun mies ei ikinä ole päässyt näkemään miten äitinsä kohtelee mua. Jonkun ulkopuolisen läsnäollessa anoppi on hyvin neutraali minua kohtaan. Kahdestaan jäädessä on ihan järkyttävä, yhtä hyvää sanaa ei tule, paitsi kun itseään kehuu. Mä niin toivoisin, että mies joskus näkisi totuuden. Tosin mun anoppi on mukava vain tyttärelleen, toinen poika soittaa jouluna ja joskus (asuu kaukana), mun miestä pompottaa ja pitää talkkarinaan.

Noin se meilläkin meni monta vuotta. Kovuus miniää kohtaan tapahtui niin että muut eivät näe, mutta pikkuhiljaa tuli tilanteita joissa muutkin huomasivat että anopin toiminta on kohtuutonta. Pistä puhelin nauhoittamaan juttujanne, jos haluat ne miehesi tietoon. Yksittäistapaus voi vaikuttaa sattumalta tai ansalta, joten kannattaa kerralla kerätä kunnon materiaali jonka käy miehen kanssa läpi.

Vierailija
50/68 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on, kun ei selvitellä. Jokainen voi opetella selvittämään ongelmia, käsittelemään tapahtumia monelta kannalta ja ymmärtämään sekä itseään että toista. Narsisti ei selvittele, yksi narsismin piirre. Mutta kyseisen piirteen omaava ei ole luonnollisesti narsisti.

Vierailija
51/68 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että lähtökohtaisesti aina anopissa on se vika, jos miniä syyttää jostain. Tosin aihe vapaalla sen kyllä uskon.

Mutta oikeassa elämässä olen omassa perheessä nähnyt, kuinka veljen vaimo sai melkein koko suvun sekaisin. Lopulta piti isäni puuttua asiaan ja sanoi veljelleni, että vaimonsa ei tule enää heille haukkumaan äitiäni, joka ei ole tehnyt mitään. Se oli aivan sama, mitä äitini teki, niin veljen vaimo löysi hänestä vikaa.

Ovat kyllä nyt eronneet, mutta taistelu jatkuu nyt lapsista. Veljen vaimo (siis entinen nykyään) on pannut lapset kiistakapulaksi ja levittelee nyt veljestäni mitä mielikuvituksellisempia juttuja.

Nä'mä ovat sellaisia asioita, että ei voi uskoa sinua:  voitte olla erittäin puolueellisia ja sokaistuneita, ehkä kateus ja omistushalu sokaisee näkemään omat vikanne ja toimenne.

Vierailija
52/68 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole narsisti ja tämä vika ei ole minussa. Laitan poikani vaimolle välillä syntymäpäivä onnittelut ja ystävänpäiväterveiset, mutta hän ei edes vastaa.

Ikinä eivät ole minulle joululahjaakaan ostaneet, toisin kuin vanhempi poikani.

Koulujakaan eivät ole käyneet ennen kuin nyt vasta aloittivat ikää molemmilla yli 20 ja eivät ole peruskoulun jälkeen tehneet mitään koulutuksen eteen.

Poikani ei ikinä sanonut minua narsistiksi ennen kuin vaimonsa oli tullut kuvioihin.

Olen sairas ja alkaa ikääkin olla. Eivät ymmärrä

Vierailija
53/68 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole narsisti ja tämä vika ei ole minussa. Laitan poikani vaimolle välillä syntymäpäivä onnittelut ja ystävänpäiväterveiset, mutta hän ei edes vastaa.

Ikinä eivät ole minulle joululahjaakaan ostaneet, toisin kuin vanhempi poikani.

Koulujakaan eivät ole käyneet ennen kuin nyt vasta aloittivat ikää molemmilla yli 20 ja eivät ole peruskoulun jälkeen tehneet mitään koulutuksen eteen.

Poikani ei ikinä sanonut minua narsistiksi ennen kuin vaimonsa oli tullut kuvioihin.

Olen sairas ja alkaa ikääkin olla. Eivät ymmärrä

Ovatko töissä? Äkkiseltä tulee mieleen, jos koulukaan ei ole kiinnostanut, ettei kovin hyväpaökkaista työtäkään ole. Oletko sinä lahjonut heitä?

Et nyt kyllä hirveästi valottanut mitä on tapahtunut ennen tuota miniän lausahdusta.

Vierailija
54/68 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun oli pakko nauhoittaa pari kertaa anoppini puheita, kukaan ei muuten olisi herännyt siihen, millainen hän on.

Nauhottaminen tuntui tosi väärältä ja pahalta ja poistin nauhoitukset sen jälkeen kun mieheni oli ne kuunnellut.

Annopini vaikutti aluksi maailman ihanimmalta ihmiseltä, iloinen, nauravainen, otti toiset huomioon, suuri ja välittävä sydän.

Ajauduin hänelle ensimmäisen vuoden aikana todella henkilökohtaisista asioista, joita edes oma äitini ei tiennyt, anopille oli helppo puhua ja hän ymmärsi.

Pikku hiljaa hänestä alkoi palajstua outoja piirteitä ja hän alkoi suoraan ja piilotetusti vittuilla minulle näistä asioista joita olin hänelle kertonut. Hän jopa vitsaili siitä, että ystäväni oli kuollut huumeisiin. Hän alkoi nälviä minua ja perhettäni aina kun olimme kahden.

Annopini oli aina kaikessa parempi kuin muut, hänen vastoinkäymisensä olivat paljon raskaampia kuin muiden. Hän oli aina jopa sairaampi kuin muut.

Hänellä on 3 lasta ja hän ei ole ikinä väleissä heidän kaikkien kanssa yhtäaikaa, aina on riidoissa jonkun kanssa ja puhuu tästä pahaa muille, kylvää eripuraa koko perheeseen ja syylistää muita näistä riidoista. Riidan aiheeksi kelpaa ihan mikä vain, siis_ ihan mikä vain _.

Anoppi saattaa olla 7:kin kuukautta ottamatta yhteyttä lapsiinsa loukattuaan heitä ensin pahasti ja sitten se on näiden lasten vika, kun eivät pidä yhteyttä äitinsä.

Täällä meillä tilanne alkoi aueta vasta, kun näille lapsille alkoi tulla tyttö- ja poikaystäviä.

Lapset alkoivat huomata näitä asioita vasta kun ottivat vähän etäisyyttä.

Anoppi levittelee valheita minusta ja lapsistaan ja heidän puolisoistaan ja puolustelee itseään ja heittäytyy marttyyriksi.

Yksi hänen lapsistaan on hänen "lellikkinsä", jonka kanssa hän myös riitelee, mutta lahjoo ja kiristää tämän lapsen aina takaisin lähelleen. Käy siivoamassa hänen kotonaan ja ostelee lahjoja, kunnes menee taas sukset ristiin ja vie ostamansa lahjat pois (esim. Uuden maton) palauttaa maton sitten kun hänestä siltä tuntuu ja saa taas lapsensa pauloihinsa.

Olisi paljon lisää, mutta nyt meni aivot lukkoon..

Vierailija
55/68 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko poikasi vaimo oikeassa? Oletko narsisti?

Ei ole kukaan ennen tätä vaimoa niin sanonut. Paitsi tämän jälkeen myös nuorempi poikani sanoi. Mielestäni en ole narsisti. Vaimonsa on uskonnosta sekaisin mennyt.

Kai tuon sanan käytölle jotain perusteita oli? Mitä?

Hänen mielestään käytän poikiani hyväkseni ja pompottelen heitä mieleni mukaan. Ja olen kuulemma hänelle ilkeä ja puhun pahasti hänen perheestään. Lista on todella pitkä.

Onko hän oikeassa? Pompotteletko poikiasi? Oletko ilkeä miniällesi? Puhutko pahaa hänen perheestään?

No en. Tämä vaimo ottaa kaiken itseensä.

Toinen virke paljastaa, mistä on kysymys. Että mielestäsi kuulijalla on vastuu. Ethän sinä mitään tee ja tarkoita, sinähän vain olet tuommoinen ja miniä on lapsellinen yliherkkä mielensäpahoittaja? Hyväähä'n sinä vain tarkoitat, poikasi elämään.

Vierailija
56/68 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulee hyvä ketju. Mammat villinä haukkuu ap.ta monta sivua, että totta kai anopissa on vika, vaikka miniä olisi hurahtanut uskoon ja suututtanut veljestenkin välit :)

Antaa palaa mammat, nyt ap haukutaan lyttyyn narsistiksi ja paskaksi ja vaikka miksi :)

Ja miten miniän uskoon hurahtaminen liittyy asiaan? Suututtanut veljesten välit? Kenties siksi, että kumpikin tajuaa jotakin menneen anopilla väärin, eikä ole selkärankaa puolustaa kuin toisella. Ei kukaan toisten välejä sotke, jos ei ole epäreilua toimintaa "suututtajaa" kohtaan.

Vierailija
57/68 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun oli pakko nauhoittaa pari kertaa anoppini puheita, kukaan ei muuten olisi herännyt siihen, millainen hän on.

Nauhottaminen tuntui tosi väärältä ja pahalta ja poistin nauhoitukset sen jälkeen kun mieheni oli ne kuunnellut.

Annopini vaikutti aluksi maailman ihanimmalta ihmiseltä, iloinen, nauravainen, otti toiset huomioon, suuri ja välittävä sydän.

Ajauduin hänelle ensimmäisen vuoden aikana todella henkilökohtaisista asioista, joita edes oma äitini ei tiennyt, anopille oli helppo puhua ja hän ymmärsi.

Pikku hiljaa hänestä alkoi palajstua outoja piirteitä ja hän alkoi suoraan ja piilotetusti vittuilla minulle näistä asioista joita olin hänelle kertonut. Hän jopa vitsaili siitä, että ystäväni oli kuollut huumeisiin. Hän alkoi nälviä minua ja perhettäni aina kun olimme kahden.

Annopini oli aina kaikessa parempi kuin muut, hänen vastoinkäymisensä olivat paljon raskaampia kuin muiden. Hän oli aina jopa sairaampi kuin muut.

Hänellä on 3 lasta ja hän ei ole ikinä väleissä heidän kaikkien kanssa yhtäaikaa, aina on riidoissa jonkun kanssa ja puhuu tästä pahaa muille, kylvää eripuraa koko perheeseen ja syylistää muita näistä riidoista. Riidan aiheeksi kelpaa ihan mikä vain, siis_ ihan mikä vain _.

Anoppi saattaa olla 7:kin kuukautta ottamatta yhteyttä lapsiinsa loukattuaan heitä ensin pahasti ja sitten se on näiden lasten vika, kun eivät pidä yhteyttä äitinsä.

Täällä meillä tilanne alkoi aueta vasta, kun näille lapsille alkoi tulla tyttö- ja poikaystäviä.

Lapset alkoivat huomata näitä asioita vasta kun ottivat vähän etäisyyttä.

Anoppi levittelee valheita minusta ja lapsistaan ja heidän puolisoistaan ja puolustelee itseään ja heittäytyy marttyyriksi.

Yksi hänen lapsistaan on hänen "lellikkinsä", jonka kanssa hän myös riitelee, mutta lahjoo ja kiristää tämän lapsen aina takaisin lähelleen. Käy siivoamassa hänen kotonaan ja ostelee lahjoja, kunnes menee taas sukset ristiin ja vie ostamansa lahjat pois (esim. Uuden maton) palauttaa maton sitten kun hänestä siltä tuntuu ja saa taas lapsensa pauloihinsa.

Olisi paljon lisää, mutta nyt meni aivot lukkoon..

Kun näitä lukee, niin tulee miettineeksi josko tarvittaisiin joku kamalien anoppien uhrit -vertaistukiryhmä. Ei noita juttuja usko kukaan, joka ei ole moista mielettömyyttä kokenut.

Tuo lahjojen pois vienti kuulostaa niin tutulle. Meiltä kävi hakemassa pois ostamansa lelun lapselta, kun suuttui miehelleni. Lapsi onneksi oli vauvaiässä eikä ymmärtänyt tilannetta, mutta vissiin anopin mielestä lapseni pikkuserkku tarvitsi sitä enemmän... kohtuullisen varakas anoppi, hakemansa lelun hinta kaupassa n. 8€ :D

T. Kohtalotoveri

Vierailija
58/68 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa raskaalta.

Viesteistä välittyy, ettei henkilökohtaista suhdetta näiden ihmisten välillä ole. Anoppi, vaimo, miniä yms. määritellään aina jonkun toisen kautta, siinä ei keskustele kaksi ihmistä suoraan toisilleen vaan mutkan kautta.  Jo valmiiksi ongelmille herkkää suhdetta voi rasittaa sen mutkan, eli toisen pojan ja toisen aviomiehen, ihmissuhdeongelmat.

Tilannetta voisi helpottaa jos olisitte suoraan tekemisissä toistenne kanssa ettekä vain sen yhteisen nimittäjän avulla. Voisit vaikka soittaa miniällesi ja pyytää häntä kahville (tai mikä nyt on luontevinta, vaikka sienimetsään tms.) ja pahoitella sitä ettette ole aikaisemmin ehtineet jutella keskenänne ja tutustua. 

Vierailija
59/68 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa raskaalta.

Viesteistä välittyy, ettei henkilökohtaista suhdetta näiden ihmisten välillä ole. Anoppi, vaimo, miniä yms. määritellään aina jonkun toisen kautta, siinä ei keskustele kaksi ihmistä suoraan toisilleen vaan mutkan kautta.  Jo valmiiksi ongelmille herkkää suhdetta voi rasittaa sen mutkan, eli toisen pojan ja toisen aviomiehen, ihmissuhdeongelmat.

Tilannetta voisi helpottaa jos olisitte suoraan tekemisissä toistenne kanssa ettekä vain sen yhteisen nimittäjän avulla. Voisit vaikka soittaa miniällesi ja pyytää häntä kahville (tai mikä nyt on luontevinta, vaikka sienimetsään tms.) ja pahoitella sitä ettette ole aikaisemmin ehtineet jutella keskenänne ja tutustua. 

Jos oikein railakkaasti on onnistunut polttamaan sillat pojan perheeseen, niin eipä sieltä ihan heti vastata, jos anoppi soittaa.

Vierailija
60/68 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tyttö ei pidä yhteyttä.Tunnen itseni täysin arvottomaksi, kun en näe lapsenlapsia ja aion tappaa itseni, kun saan rohkeutta ja lääkkeitä tarpeeksi.En kerro aikeistani kenellekään, vaan esitän normaalia loppuun asti.

Miksi tyttösi ei pidä yhteyttä?

Ja tuohon toiseen, niin haethan keskusteluapua? Heti!