Poikani vaimo haukkui minut narsistiksi ja poikani ei pidä minuun enää yhteyttä
Viimeksi äitienpäivänä kävi pari tuntia kylässä eikä tuonut edes korttia. Sen jälkeen ei ole soitrllit, itse kyselen kuulumisia muuten hänestä ei kuulu.
Syntymäpäivillekkään en saanut kutsua.
Vaimonsa perheen kanssa viettävät kaikki juhlat ja käyvät harvase viikko kylässä ja ovat matkustaneetkin yhdessä.
Toinen poikani sentään pitää yhteyttä mutta nyt hänelläkin on mennyt välit veljeensä. Raskas tilanne.
Kommentit (68)
Juuri noin vois mun anoppi kirjoittaa. Marttyyri, joka on ihan "hyvää hyvyyttään" tehnyt mun elämästä helvetin. Mitään en osaa tehdä oikein, tai edes "sinne päin". Anoppi muistaa siitä kertoa joka kerta tavatessa. Pitää myös huole , että ihan jokainen sukulainen ja tuttava tietää, kuinka huonon naisen poikansa on valinnut. On ilkeä, mitätöivä, ei anna muille mitään arvoa, sekaantuu ihan joka asiaan, laskee itsensä kuuluvaksi perheeseemme... ja kun ei tanssita pillinsä mukaan, niin syyllistää, itkee, haukkuu, kitisee... katso itseäsi peilii , ja mieti, olisiko sinussa samaa vikaa. Jos ei, niin tsemppiä tilanteeseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko poikasi vaimo oikeassa? Oletko narsisti?
No just! Tämähän sen juuri paljastaakin, NOT!
Yksikään oikeasti narsistisesti persoonallisuushäiriöinen ei koskaan, ikinä, missään olosuhteissa sanoisi olevansa luonnehäiriöinen. Tuskin edes itse tiedostaisi saati tunnustaisi häiriön olemassaoloa.
Päinvastoin. Kyllähän (ainakin älykäs) narsisti tietää olevansa narsisti, ja saattaa hyvinkin sen myöntää. Narsisti ei yleensä näe mitään pahaa tai väärää narsismissa.
Mitä tapahtui ennen narsistiksi haukkumista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kukaan ennen tätä vaimoa niin sanonut. Paitsi tämän jälkeen myös nuorempi poikani sanoi. Mielestäni en ole narsisti. Vaimonsa on uskonnosta sekaisin mennyt.
Kai tuon sanan käytölle jotain perusteita oli? Mitä?
Hänen mielestään käytän poikiani hyväkseni ja pompottelen heitä mieleni mukaan. Ja olen kuulemma hänelle ilkeä ja puhun pahasti hänen perheestään. Lista on todella pitkä.
Onko hän oikeassa? Pompotteletko poikiasi? Oletko ilkeä miniällesi? Puhutko pahaa hänen perheestään?
No en. Tämä vaimo ottaa kaiken itseensä.
Ehkä hän on vain täysin uupunut sinun ilkeyteesi, eikä oikeasti jaksa ottaa yhtään enempää vastaan pilkkaasi ja paskanpuhumistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just! Tämähän sen juuri paljastaakin, NOT!
Yksikään oikeasti narsistisesti persoonallisuushäiriöinen ei koskaan, ikinä, missään olosuhteissa sanoisi olevansa luonnehäiriöinen. Tuskin edes itse tiedostaisi saati tunnustaisi häiriön olemassaoloa.
Päinvastoin. Kyllähän (ainakin älykäs) narsisti tietää olevansa narsisti, ja saattaa hyvinkin sen myöntää. Narsisti ei yleensä näe mitään pahaa tai väärää narsismissa.
Käsittääkseni monet tajuavat olevansa narsisteja, mutta eivät sitä myönnä. Ovat niin muiden yläpuolella mielessään, etteivät välitä yhtään vaikka kuinka tallaavat muut jalkoihinsa, vaan jopa nauttivat siitä kun loukkaavat muita. Konfliktitilanteessa eivät ikinä näe itsessään mitään vikaa.
Ei narsisti kyllä itsestään narsistia tunnista. He pitävät itseään muita parempina, koska ansaitsevat sen mielestään. Lisäksi heillä on huono itsetunto jonka takia polkevat muita maahan. En tiedä tajuaako he itse edes heikkoa itsetuntoaan. Narsismi on sairaus eikä sitä itsestä tunnisteta, koska mitään "väärää" ei tehdä. Ollaan vaan niin jumalaisia olentoja, että muiden kuuluu palvoa heitä ja he tarjoavat upeaa seuraansa muille, jotta muutkin saisivat nauttia heidän seurastaan. Oikeastihan siis haluavat ihmisiä lähelle hyväksikäytettäviksi ja roskapusseikseen heijastaen omat heikkoutensa toiseen. Eivät he tätä itse tajua. Ei skitsofreenikkokaan tajua elävänsä harhoissa vaan luulee niitä todeksi.
Eipä aloitukseen voi mitään kommentoida, koska mitään esimerkkejä näistä riitatilanteista ei anneta. Joko ap ei itse tajua loukkaavansa tai miniä ei kykene ottamaan mitään kritiikkiä vastaan. Niinkuin joku sanoi, ainoastaan omaa käytöstään kykenee muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Joulunkin saan varmaan taas viettää yksin. Vanhempi poika ehkä tulee käymään, nuoremmasta en osaa sanoa.
No eikö tämä kerro jo paljon? Kumpikaan lapsista ei oikein välitä viettää aikaa kanssasi. Ja tuo sanavalinta on varsin marttyyrimäinen.
Suomessa on nykyään kahdenlaisia ihmisiä: narsisteja ja mielensäpahoittajia. Naristit on niitä, jotka näkee asiakseen sanoa kaikki asiat suodattamatta ja suoraan. Mielensäpahoittajat taas niitä, jotka ottaa henkilökohtaisena loukkauksena senkin, kun on huono sää.
Näitä on sitten samassa perheessä.
Niille, joilla on vielä pieniä lapsia, sanoisin, että kannattaa kohdella jälkikasvuaan viisaasti sekä kasvattaa heitä sellaiseen elämään, jossa vanhempien ja lasten välit on hyvät. Se kantaa. Sitten, kun lapset ovat aikuisia, teillä on edelleen hyvät välit. Sitten ei synny riitoja, kun lapset menevät naimisiin ja saavat omia lapsia. Ei tarvitse riidellä miniöiden ja vävyjen kanssa eikä tapella siitä, saakonähdä omia lapsenlapsiaan. Eikä itkeä sitä, että on itse vanha, eikä kukaan tule enää käymään.
Pitäkää ihmiset huolta toisistanne!
Kenen synttäreille et saanut kutsua? Ehkä vaimon vanhemmat / suku ovat mukavampua ihmisiä kuin sinä. Vois toki poika silti joskus soittaa, jos olet ns. normaali. :)
Voisit kertoa vähän enemmän itsestäsi ja pojistasi. Millaiset suhteet teillä on ollut ("hyvät" ei riitä), mitä poikasi toivovat ja haluavat ja uneksivat, miten he ovat itsenäistyneet, mitä sinun elämääsi on tullut poikiesi kasvettua aikuiseksi, millaiset välit itse haluaisit aikuisiin poikiisi ja miniöihisi sekä lapsenlapsiin.
Ei me oikein muuten voida ottaa kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kukaan ennen tätä vaimoa niin sanonut. Paitsi tämän jälkeen myös nuorempi poikani sanoi. Mielestäni en ole narsisti. Vaimonsa on uskonnosta sekaisin mennyt.
Kai tuon sanan käytölle jotain perusteita oli? Mitä?
Hänen mielestään käytän poikiani hyväkseni ja pompottelen heitä mieleni mukaan. Ja olen kuulemma hänelle ilkeä ja puhun pahasti hänen perheestään. Lista on todella pitkä.
Onko hän oikeassa? Pompotteletko poikiasi? Oletko ilkeä miniällesi? Puhutko pahaa hänen perheestään?
Mun narsku-anoppi kieltäisi puhuvansa perheestäni/minusta pahaa, koska hän vain kertoo totuuRen (ärrä hyvin painottaen lausuttuna). Ei tajua, että hänen mielipide/käsitys asiasta ei ole totuus.
Huvittaa nämä narsimijutut. Narsisteja on alle 1%. Täällä saa käsityksen että joka toinen
Varsinkin anopit!
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nämä narsimijutut. Narsisteja on alle 1%. Täällä saa käsityksen että joka toinen
Varsinkin anopit!
Osa anopeista on narsisteja. Samoin osa miniöistä. Ja pojista, isistä ja sisaruksista. Kaikki hankalat ihmiset eivät ole narsisteja, mutta kaikki narsistit ovat läheisilleen hankalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin anopit!Osa anopeista on narsisteja. Samoin osa miniöistä. Ja pojista, isistä ja sisaruksista. Kaikki hankalat ihmiset eivät ole narsisteja, mutta kaikki narsistit ovat läheisilleen hankalia.
Hyvin pieni osa. Tuskinpa nämä täällä haukutut
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin anopit!
Ei vaan narsisteja on 6% väestöstä.
Kuulostaa pieneltä prosenttina, mutta tarkoittaa, että joka 16. tai 17. ihminen on sellainen.
No kysy miniältä, että mitä tarkoitti ja millä perusteella hän sinua narsistina pitää. Tai voit jatkaa murehtimista ja velloa itsesäälissä.
Kyllähän se jotain kertoo, että kumpikaan lapsistasi ei pidä yhteyttä tai toinen pitää jotenkin.
Oletko kova arvostelemaan miniää? Kerrot miten asioiden pitäisi mennä tai neuvot pyytämättä jatkuvasti? Utelet liikaa? Puhut vain omista asioistasi?
Pojallasi on oma perhe ja kuten joku aiemmin jo sanoi, että poikasi on lojaali perheelleen. Näin se on.
Vierailija kirjoitti:
No kysy miniältä, että mitä tarkoitti ja millä perusteella hän sinua narsistina pitää. Tai voit jatkaa murehtimista ja velloa itsesäälissä.
Kyllähän se jotain kertoo, että kumpikaan lapsistasi ei pidä yhteyttä tai toinen pitää jotenkin.
Oletko kova arvostelemaan miniää? Kerrot miten asioiden pitäisi mennä tai neuvot pyytämättä jatkuvasti? Utelet liikaa? Puhut vain omista asioistasi?
Pojallasi on oma perhe ja kuten joku aiemmin jo sanoi, että poikasi on lojaali perheelleen. Näin se on.
Minä ymmärsin, että toinen pojista pitää yhteyttä ja veljesten välit ovat menneet poikki tämän toisen veljen vaimon takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa tuohon narsisti-heittoon. Jostain kuitenkin tuo yhteydenpitämättömyys kumpuaa jos se kerran rikkoo jo veljestenkin välit. Olisiko rehellisyyden paikka itsellesi?
Perheellinen poikasi on lojaali omalle perheelleen. Et voi puuttua heidän elämäänsä.
Eipä ollut meillä poikien kanssa ongelmia ennen tämän vaimon ilmaantumista kuvioihin.
Vaikea uskoa. Ehkä pojallasi ei vain ollut itseluottamusta päästää irti vahingollisesta äidistään. Mieti vielä, olisiko sinun käytöksessäsi jotain korjattavaa?
Eihän ap välttämättä poikiaan kohtaan ole ollut hankala, vaan näiden puolisoita koihtaan.
Itse en ole äitiini misään tekemissä siksi että hän puuttui elämämme ja oli hankala vaimolleni. Toivottavasti on nyt tyytyväinen että sai kerran puhuttua suunsa puhtaaksi.
t.mies
Tiedän millainen on narsisti anoppi. Ihan puistattaa kun mietinkin kuinka kiero, ovela, valehteleva, mustamaalaa, nauttii jos jollain menee huonosti ja inhoaa jos joku menestyy... Tekee kaikkensa tuhotakseen toisen ihmisen, jos hän ei suostu elämään anopin pillin mukaan eikä anoppi hyödy hänestä mitenkään. Nauttii kun sisarusten välit katkeaa ja vetää kaiken pois ihmisen elämästä joka sanoo oman tahtonsa eikä elä lopun elämää anopin talutushihnassa. Lista on loputon ja yksi piirre on yli muiden- narsisti ei jätä koskaan rauhaan vaan jatkaa jatkaa jatkaa kiusantekoa. Jos meinaa selvitä järissään on välit katkaistava kokonaan. Välimuotoa ei ole.
Tästä tulee hyvä ketju. Mammat villinä haukkuu ap.ta monta sivua, että totta kai anopissa on vika, vaikka miniä olisi hurahtanut uskoon ja suututtanut veljestenkin välit :)
Antaa palaa mammat, nyt ap haukutaan lyttyyn narsistiksi ja paskaksi ja vaikka miksi :)