Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sellon Halosen ala-arvoinen palvelu - älkää ostako epäluotettavalta kaupalta mitään

Paljon kotona vaatteita sovittava
16.10.2016 |

Olin keväällä lapseni kanssa katsomassa kenkiä Halosella jotka aioin kotona rauhassa sovittaa kun lapsen kanssa vaateostot ovat mahdottomia. Otin kahdet kengät jotka olivat alennuksessa ja kysyin nuorelta myyjältä, että voiko kengät palauttaa. Tämä nuori, kokematon myyjä kysyi vanhemmalta jotain jota en kuullut ja vastasi sitten minulle, että voi. Käytin nimenomaan sanaa palauttaa, sillä ostan usein juuri esimerkiksi Stockmannilta, marketeista sekä muistakin vaatekaupoista joiden tuotteet voi palauttaa kun on rauhassa sovittanut kotona.

Yllätys oli suuri mennessäni palauttamaan kenkiä kun paikalla ollut eritäin epäkohtelias myymälän osastonhoitaja sanoi, että heillä on vain vaihto-oikeus. Kerroin hänelle, että tämä nuori kokematon myyjä oli vastannut, että voi kysyessäni nimenomaan, että voiko palauttaa en käyttänyt sanaa vaihtaa sillä missään nimessä en olisi ottanut 50 euron arvosta tuotteita joiden ostamisesta en ollut varma sillä en käy Halosella muutenkaan. TÄmä vanha myyjä ei antanut edes yhteystietoja minne voi valittaa koska oli niin epäkohtelias. Jouduin itse etsimään ne. Tällä hetkellä asia on kuluttaja-asiamiehellä, mutta lopputulos tulee olemaan se, että tapauksesta ei ole todisteita eikä kuittiin oltu merkitty palautusta, koska tämä nuori kokematon myyjä valehteli, että olisin kysynyt, että voiko tuotteet vaihtaa vaikka kysyin palauttamismahdollisuudesta. Miksi hitossa ostaisin 50 eurolla jotain josta en saisi edes rahoja takaisin ja sitten joutuisin taas pakolla ostamaan jotain vaihdossa saadulla kaupan lahjakortilla.

ÄLKÄÄ OSTAKO MITÄÄN HALOSELTA SEN HUONON JA EPÄLUOTETTAVAN PALVELUN VUOKSI!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa paikoissa on palautusoikeus, myös alennustuotteilla, paitsi prismoissa ja näköjään halosella. Hyvä vinkki, älkää käykö niissä niin vältytte kaikista ikävyyksiltä:) 

Vierailija
22/43 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kauppa yleensä toimii niin että asiakkaalle jää hyvä mieli. Ei ole iso raha kaupalle purkaa ap:n kauppa ja antaa se 50€ takaisin. Ap on todennäköisesti riehunut kassalla isoon ääneen vinkumassa oikeuksiaan ja saanut koko henkilökunnan kiukkuiseksi... Harvoin kauppa päästää 50€ kauppaa kuluttajaviranomaisille, mieluummin sovitellaan asiakkaan kanssa. Ap on varmasti mustalla listalla muidenkin liikkeiden silmissä, kahjo tapaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut kotisovittajista, jotkat sovittavat  ostoksensa esimerkiksi sukujuhlissa. Sitten vaate tai kengät eivät sopineetkaan. Röyhkeää!

Vierailija
24/43 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kehotuksineen liikkuu nyt alueella, josta voi koitua oikeudellisia seuraamuksia.

Vierailija
25/43 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sillä palautuksellakin on aikaraja, joka harvoin on 4-6 kuukautta, kuten ap nyt tuntuu olettavan.

Kaupoissa pitäisi olla valmiita avokauppalomakkeita, jolloin asiakas voisi itse päättää, ottaako aletuotteen sovitettavaksi täydellä hinnalla, mutta niin, että sen voi palauttaa vai sittenkin maksaa kassalla alehinnan ja jo siinä vaiheesa päättää pitää tuotteen.

Vierailija
26/43 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kauppa yleensä toimii niin että asiakkaalle jää hyvä mieli. Ei ole iso raha kaupalle purkaa ap:n kauppa ja antaa se 50€ takaisin. Ap on todennäköisesti riehunut kassalla isoon ääneen vinkumassa oikeuksiaan ja saanut koko henkilökunnan kiukkuiseksi... Harvoin kauppa päästää 50€ kauppaa kuluttajaviranomaisille, mieluummin sovitellaan asiakkaan kanssa. Ap on varmasti mustalla listalla muidenkin liikkeiden silmissä, kahjo tapaus.

Kaupalle on itse asiassa aika lailla iso juttu ryhtyä purkamaan kauppaa, joka tehtiin keväällä.

Vierailija
27/43 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halosella on ainakin joskus ollut 3 päivän avokauppa ( eli palautusmahdollisuus ainakin normaalihintaisille tuotteille), mutta siitä piti tehdä muistaakseni erikseen sopimus ja merkintä kuittiin.

Vierailija
28/43 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki ei tunne minkäänlaista vaihto- ja palautusoikeutta virheettömien tuotteiden osalta. (Jos tuotteessa on valmistusvirhe, vastuu on aina myyjän/valmistajan.)

Oikeudellisesti tavaran ostaminen merkitsee aina sopimuksen tekemistä, eikä kauppaa voi noin vain peruuttaa vaikka tulisikin katumapäälle.

Jos jotkut jotkut kaupat myöntävät vapaaehtoisesti vaihto- ja palautusoikeuden virheettömille tuotteille, he voivat täysin vapaasti päättää minkälaisin ehdoin oikeus myönnetään.

Eli tämä ei ole mikään yleinen lakiin perustuva juttu ollenkaan, vaan liikekohtainen homma, esim. asiakkuuskortin hankkineelle voi olla eri säännöt. Jotkut harvat liikkeet suostuvat avokauppaan.

Fiksu kuluttaja tietää tämän, ja halutessaan palautusoikeuden sopii selkeästi siitä kaupassa. Ihan hölmöä edes olettaa että joku supiseminen myyjien kesken riittää. Toisaalta jos itse mokaa, ja lähtee rasittamaan kuluttajasuojajärjestelmää 50 euron edestä(!), niin pitää olla aika itseensä ottava persoona, kun ei voi myöntää itse tehneensä virheen: jos haluaa tehdä avokaupan, kannattaa kysyä ääneen sitä, eikä höpistä mistään "palauttamisesta."

Vierailija
29/43 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokauppa sitten ensi kerralla.

Vierailija
30/43 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nyt vaan keksii näitä huonoja provoja.

Vierailija
31/43 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa nyt rahat takaisin, kun kenkiä on säilytetty/käytetty keväästä lähtien. Taitaa olla tarve uusille talvikengille, joihin ei ole nyt muuten varaa. Yritätkö palauttaa useinkin tuotteita puolen vuoden kokeilun jälkeen?

Vierailija
32/43 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kotona vaatteita sovittava kirjoitti:

Olin keväällä lapseni kanssa katsomassa kenkiä Halosella jotka aioin kotona rauhassa sovittaa kun lapsen kanssa vaateostot ovat mahdottomia. Otin kahdet kengät jotka olivat alennuksessa ja kysyin nuorelta myyjältä, että voiko kengät palauttaa. Tämä nuori, kokematon myyjä kysyi vanhemmalta jotain jota en kuullut ja vastasi sitten minulle, että voi. Käytin nimenomaan sanaa palauttaa, sillä ostan usein juuri esimerkiksi Stockmannilta, marketeista sekä muistakin vaatekaupoista joiden tuotteet voi palauttaa kun on rauhassa sovittanut kotona.

Yllätys oli suuri mennessäni palauttamaan kenkiä kun paikalla ollut eritäin epäkohtelias myymälän osastonhoitaja sanoi, että heillä on vain vaihto-oikeus. Kerroin hänelle, että tämä nuori kokematon myyjä oli vastannut, että voi kysyessäni nimenomaan, että voiko palauttaa en käyttänyt sanaa vaihtaa sillä missään nimessä en olisi ottanut 50 euron arvosta tuotteita joiden ostamisesta en ollut varma sillä en käy Halosella muutenkaan. TÄmä vanha myyjä ei antanut edes yhteystietoja minne voi valittaa koska oli niin epäkohtelias. Jouduin itse etsimään ne. Tällä hetkellä asia on kuluttaja-asiamiehellä, mutta lopputulos tulee olemaan se, että tapauksesta ei ole todisteita eikä kuittiin oltu merkitty palautusta, koska tämä nuori kokematon myyjä valehteli, että olisin kysynyt, että voiko tuotteet vaihtaa vaikka kysyin palauttamismahdollisuudesta. Miksi hitossa ostaisin 50 eurolla jotain josta en saisi edes rahoja takaisin ja sitten joutuisin taas pakolla ostamaan jotain vaihdossa saadulla kaupan lahjakortilla.

ÄLKÄÄ OSTAKO MITÄÄN HALOSELTA SEN HUONON JA EPÄLUOTETTAVAN PALVELUN VUOKSI!

Mä en ole koskaan ottanut mitään kotiin sovitettavaksi vaan olen sovittanut liikkeessä. jos haluat sovittaa kotona, tilaa netistä. Olen aina ollut tyytyväinen Haloselta saamaani palveluun.

Vierailija
33/43 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät jätetty kauppaan heti seuraavalla viikolla. Kuluttaja-asiamieheen otettu yhteyttä jo huhtikuussa. Nuori kokematon myyjä joka luultavasti ollut koeajalla ei uskalla kertoa totuutta, että mistä on sovittu vaan väittää, että olisi kysytty vaihdosta joka on täysin eri asia kuin palautus.

Halonen pimittää rahoja ja asiakaspalvelu on niin kivikautista, ettei tuotteita voi edes palauttaa. Isoimmille toimijoille palautus on itsestäänselvyys, oli tuote normaali tai alehintainen.

Ja todellakin myymälän osastonhoitaja oli todella epäkohtelias ja ei antanut  pyydettäessä yhteystietoja minne voi reklamoida, mutta hänestä itsestään on laitettu reklamaatio Halosen omistajaveljeksille.

Vierailija
34/43 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niitä vaativia ja oman arvonsa tuntevia asiakkaita ap, enkä usko taloutesi kaatuneen niihin kenkiin. Itse en olisi jaksanut alkaa tuollaista ruljanssia, kun aikakin on rahaa, mutta se hyvä, jos joku jaksaa ja viitsii niin kaupat voivat selkiyttää toimintatapojaan.

Vierailija
35/43 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut missään niin huonoa palvelua kuin Halosella.

Vierailija
36/43 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan saanut missään niin huonoa palvelua kuin Halosella.

Minä en taas ole koskaan saanut missään vaatekaupassa niin hyvää palvelua kuin Halosella moneen kertaan.

Vierailija
37/43 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilla on tarjouslaari jossa lukee ettei niitä tuotteita voi vaihtaa eikä palauttaa.

Vierailija
38/43 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/43 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ettei "nuori kokematon myyjä" oikein ymmärtänyt mitä tarkoitit. Siis perinteinen väärinkäsitys missä toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä.

Aina sama o gelma nuorten naisten kanssa ne ei perkele ymmärrä edes suomenkieltä mitä niille puhuu ja jos sattuu ymmärtämäänkin niin ei todellakaan sisäistä asiaa. Joko nuoret naiset on äärimmäisen kieroja asiakaspalvelutilanteessa tai sitten ne on vain tyhmiä, ei ole muuta vaihtoehtoa kun aina sama homma 

Vierailija
40/43 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halosella myydään turkiksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi