Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte lapsenne viemään vaatteensa pyykkikoriin illalla?

Vierailija
16.10.2016 |

Vaikka asiasta on sanottu, jää vaatteita usein lojumaan pitkin tuolia ja lattioita.
Saa sitten itse metsästellä niitä jokapaikasta kun laittaa peskunetta pyörimään.

Miten teillä toimii tuo asia?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin vain ne vaatteet jotka olivat pyykkikorissa. 

Vierailija
2/36 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetin lapsen viemään vaatteet pyykkikoriin heti, kun hän osasi kävellä. Siitä tuli samanlainen rutiini kuin hampaidenpesusta, ei edes mietitä, miten tulee toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetin lapsen viemään vaatteet pyykkikoriin heti, kun hän osasi kävellä. Siitä tuli samanlainen rutiini kuin hampaidenpesusta, ei edes mietitä, miten tulee toimia.

Näin meilläkin. Ja se on nyt tietysti itsestään selvää, että minä en metsästele likaisia vaatteita mistään. Jos lapsi haluaa laittaa puhtaat vaatteet päälleen, pitää likaiset tuoda pyykkikoriin.

Vierailija
4/36 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kivat pyykkikorit teinien huoneisiin.

Vierailija
5/36 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama sääntö koskee myös miestä. Seuraava level on alkaa pyykkäämään vain omat vaatteensa ja antaa miehen ja 12-vuotiaan pähkäillä keskenänsä, miten pesukone toimii.

Vierailija
6/36 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä heitellä vaatteita lattioille. Puolipitoisilla vaatteilla on omat paikkansa.

Likapyykki viedään automaattisesti pyykkikoriin koska muuta vaihtoehtoa ei ole eikä tule.

Vierailija
7/36 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaatteet jätetään iltapesulla pyykkikoriin. Näin on aina tehty, joten siitä on tullut lapsillekin jo tapa.

Vierailija
8/36 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama sääntö koskee myös miestä. Seuraava level on alkaa pyykkäämään vain omat vaatteensa ja antaa miehen ja 12-vuotiaan pähkäillä keskenänsä, miten pesukone toimii.

Ensin ne ihmettelee muutaman viikon vaatekaapillaan, että missä kaikki mun puhtaat vaatteet on. Sitten alkaa ehkä joku päässä raksuttaa. No, ei meillä noin pahaksi mennyt, mutta sinne päin.

Vierailija
9/36 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on kuus ja kaksi, enemmän ongelmaa on ton ukon kanssa, koulutus on ollut liian myöhäistä kas. Pienet osaa jopa laittaa lajittelun mukaan koreihin.

Vierailija
10/36 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet heitetään kylppärin pyykkikoppaan suihkuun mennessä. Hyvin yksinkertaista. Kukaan ei vielä ole käynyt vaatteet päällä suihkussa.

Vierailija
11/36 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet heitetään kylppärin pyykkikoppaan suihkuun mennessä. Hyvin yksinkertaista. Kukaan ei vielä ole käynyt vaatteet päällä suihkussa.

Sama meillä sillä erotuksella, että kerran meni vaatteet päällä suihkuun, kun halusi tietää miltä se tuntuu. Ensin olin vihainen, mutta sitten ajattelin, että tolla asenteella Kolumbuskin "löysi" Amerikan.

Vierailija
12/36 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jokaista vaatetta pestä päivittäin. Siksi tuo pesulla kaikki pyykkikoriin illalla.

Vierailija
13/36 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkikori on kylppärissä. Heittävät ne koriin kun menevät suihkuun. Joka ilta.

Vierailija
14/36 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä lapset niitä viekään. Ei ne tajua milloin vaate on likainen. Mies ne kerää ja vie pyykkiin ja peseekin pyykit. Lapset 6- ja 8-vuotiaita. Ei mua haittaa jos he ei sitä aikuisina osaa. Teknisesti ei ole vaikea suoritus oppia aikuisenakaan.

Vierailija
15/36 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jokaista vaatetta pestä päivittäin. Siksi tuo pesulla kaikki pyykkikoriin illalla.

Ai. Meillä pestään. Teinit haluavat puhdasta päälle joka aamu. Omat vaatteet ei likaannu samaa tahtia.

Vierailija
16/36 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä vedentuhlausta mennä joka ilta suohkuun. Plus jos on paksu tukka se ei kuivu. Ja pyyhkeitäkin menee ihan liikaa.

Vierailija
17/36 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ana ovat vieneet itse pyykkikoriin kun ovat kynnelle kyenneet, yöpuvut ovat päivän aja kylppärissä ja illalla vaihdettaessa kaikki käy kuin tanssi.

Vierailija
18/36 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveetä vedentuhlausta mennä joka ilta suohkuun. Plus jos on paksu tukka se ei kuivu. Ja pyyhkeitäkin menee ihan liikaa.

Sellaista se elämä on. Aina voi vaihtoehtoisesti pyöriä pieruissaan, haista pahalle ja kaapia päivän becelit letistä.

Vierailija
19/36 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt ole ihan noin pienestä opettanut, kun meillä vaatteet ovat menneet pyykkiin vain ollessaan likaisia, mutta siinä vaiheessa, kun lapsi on käyttänyt kalsarit vaipan sijaan (eikä ole tapahtunut jatkuvia vahinkoja), esikoinen on aina laittanut kalsarit ja sukat pyykkiin itse. Mutta jos en muistuta, lapsi (nyt 5-vuotias) harvemmin niitä muistaa itse laittaa. Eli aina se rutiinikaan ei ole tae siitä, että lapsi osaa ja muistaa. Toki suosittelen näiden asioiden opettelemista mahd. pienestä.

Vierailija
20/36 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ana ovat vieneet itse pyykkikoriin kun ovat kynnelle kyenneet, yöpuvut ovat päivän aja kylppärissä ja illalla vaihdettaessa kaikki käy kuin tanssi.

Mitäs sitten jos lapsi haluaakin mennä nukkumaan päivävaatteilla eikä yöpuvussa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi