Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nettiriippuvuus pilaa elämäni, en jaksa

Vierailija
15.10.2016 |

Avaan koneen aamulla ja olen koneella siihen asti kun käyn nukkumaan. Unirytmi on täysin sekaisin ja elän jatkuvassa univelassa. Tätä on jatkunut nyt noin 5 vuotta ja tilanne on pahentunut entisestään.
Kaikki kotityöt jää tekemättä ja muutenkin elämä valuu ihan hukkaan. Tahtoisin päästä opiskelemaan, mutta tällä menolla ei siitä tule yhtään mitään. Minulla olisi aikaa lukea pääsykokeisiin 24/7 (olen työtön) mutta tuhlaan aikani netissä. Jos kone on kiinni, olen tosi levoton ja sitten tulee joku "pakottava tarve" tarkistaa joku juttu netistä. Sitten jämähdänkin siihen loppupäiväksi. Tuntuu, että internet on pilannut aivoni, en osaa enää keskittyä mihinkään.

Olisiko jollakin konkreettisia neuvoja miten tästä voi selvitä. En jaksa tätä paskaa enää. Hajottaisin tietokoneeni, mutta tarvitsen sitä hoitaakseni virallisia juttuja (pankki ym. muut vastaavat). APUA!?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin.

Vierailija
2/6 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala meditoimaan, sillä niistä riippuvuuksista aikaa myöten pääsee. Se vaatii tosin pari kolme vuotta. Pakottautuminen pois netistä pika-apuna, vaikka kuinka mieli tekisi, tuollaiseen kai aluksi vain tehoaa. Vähitellenhän se pakko poistuu. Varmaan kuukaudessa. Sokerihimon kanssa voisi kuvitella kuluvan saman ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan normaalia että on netissä aina kun on hereillä. Mitä sitä muutakaan? Akka joskus häiritsi vaatimalla seksiä, kummallista ettei sille riittänyt 3 minuuttia huomiota? Nyt sitä ei ole näkynyt johonkin aikaan. Ehkä lähti viime viikolla tai viimekuussa? Kuka voi tietää?

Ois laittanut vaikka faseen ettei olla yhdessä. Tietäisi missä mennään. Pakko tsekata asioita kuten missä on galapakos saaret. Peli pitää tarkastaa muutaman tunnin välein ettei kukaan ole rikkonut mun enkkaa. Jos on niin se on parin tunnin sessio koska mun TÄYTYY pysyä ykkösenä.

Vierailija
4/6 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu jos joudut lähtemään kotoa jonnekin? Tunnistan itseni tuosta (vilkaisen vain jonkun jutun nopeasti ja pian on mennyt kaksi tuntia), mutta olen masentunut ja en keksi parempaakaan tekemistä itselleni päivisin. Ei kiinnosta mikään joten luenpahan sitten vaikka av:tä ja heitän elämäni hukkaan ihan vapaaehtoisesti.  Jos on jotain menoja ja olen kavereiden kanssa, pärjään hyvin vaikka päiväkausia ihan vähäisellä netin käytöllä. Eli mitä se riippuvuus silloin oikeastaan on?

Entä jos lähtisit kirjastoon lukemaan? Tai minne tahansa kodin ulkopuolelle. Jos nyt pääsisit kouluun tai töihin, sinulle tulisi automaattisesti muuta tekemistä ja ajateltavaa ja se auttaisi irrottautumaan. 

Vierailija
5/6 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva. Perseilet himassa meidän työssäkäyvien veronmaksajien piikkiin ja valitat, että et edes pääse opiskelun alkuun kun netissä roikut kaikkipäivät. Ihan totta, keskituloisena vituttaa maksaa törkeitä veromääriä palkastani joka kuukausi!! Vi**u mene töihin tai opiskele ammatti, muiden ei kuulu elättää sinua!! Niin me muutkin tehdään.

Vierailija
6/6 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma, mutta neuvon silti.

Ensinnäkin: selvitä, mitä haluaisit tehdä. Tiedätkö jo, mihin pääsykokeisiin haluaisit lukea? Jos ala on vielä hakusessa, selvitä ensin se. Käy vaikka ammatinvalintapsykologilla. Kun ala on selvillä, selvitä, milloin on valintakokeet ja mitä niissä vaaditaan. Hanki kirjat. Tee suunnitelma, missä ja milloin luet. Mene vaikka kirjastoon päivittäin lukemaan 4-5 tunniksi ja ota eväät mukaan. Aina siellä joku eväidensyöntipaikka on. Välillä haet kahvia. Tee lukemisesta mahdollisimman houkuttelevaa. Kun palaat kirjastosta lukupäivän jälkeen kotiin, olet varmasti tyytyväinen itseesi. Ehkä loppuiltakin menee muissa merkeissä kuin netissä.

Lisää päiviisi myös liikuntaa. Suunnittele sekin mahdollisimman tarkasti. Mitä liikuntaa voisit harrastaa, missä ja milloin. Luo itsellesi liikuntarutiineja, esimerkiksi puolen tunnin kävelylenkki päivittäin.