Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamalin koulu, jossa olet ollut

Vierailija
15.10.2016 |

Peruskoulu, lukio, ammattikoulu, ammattikorkeakoulu? Kertokaa!

Minä aloitan: Oulunkylän yhteiskoulu, Helsinki, 2000-luvun alkupuolella. Kiusaamista oli ja näkyi päivittäin, mutta koululla ei ollut kiinnostusta puuttua mihinkään. Kaikissa juhlapuheissa yms. painotettiin, miten meidän koulussa on kiusaamiselle nollatoleranssi ja meidän koulussa ei ketään kiusata. Yök mikä paikka.

Kommentit (326)

Vierailija
221/326 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikkulan ala-aste. Kiusaajia "ymmärretään" mutta samalla toitotetaan että koulussa ei esinny kiusaamista.

Vierailija
222/326 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella Peltolammin ala-aste: opettaja päätti ketkä olivat ns. hyviä oppilaita ja ketkä ns. huonoja eli Gaussin käyrä oli kova sana! Niin opettajat kuin oppilaatkin kiusasivat ja mikään ei auttanut paitsi koulun vaihto.... Tämä 70-ja 80-luvun alussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/326 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus viestiin 225: siis 70-80 luvun taitteessa.

Vierailija
224/326 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alppilan yläaste, siellä paljon kaikenlaisia häiriköitä, joista fiksut ja mukavat oppilaat joutuivat kärsimään (näin oli ainakin n. 10 v sitten).

Yleisesti ottaen yläasteella meno on kuin hullujenhuoneella, oltiin sitten missä vaan päin Suomea.

Vierailija
225/326 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaakko Ilkan koulu Ilmajoella. Yhtä junttia meininkiä en oo nähnyt eläissäni ennen eikä toivottavasti tarvii nähä.

Vierailija
226/326 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmajoen ainoa yläkoulu siis kyseessä.

Vierailija
227/326 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepän koulu, Masala Kirkkonummi. (Nykyään nisnikunkoulu)

Huono ilmakierto, pää tuli aina kipeäksi,liikaa oppilaita luokissa, meno levotonta ym.

Sama joskus 85-- vuonna

Vierailija
228/326 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, näihin verrattuna oma kouluni 80-luvulla vaikuttaa ihan kivalta. Nousiaisten Henrikin koulu kyseessä.

Vierailija
229/326 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tammelan ala-aste Tampereella. Opettaja päätti itse, mitä minäkin vuonna opetettiin. Jos ei huvittanut opettaa esim. maantietoa, biologiaa tai historiaa, niitä ei opetettu. Kostautui aika ikävästi yläasteella ja lukiossa.

Tosin pahin oli Glasgow'n yliopisto. Luennoitsijat/henkilökunta systemaattisesti "saalistivat" nättejä ja nuoria ulkomaalaisia opiskelijoita, ja koko systeemi suojeli heitä. Opiskelupaikan menetyksellä uhkailtiin ja kiristettiin rahaa, seksiä ja ties mitä, yleensä yli nelikymppisten miesten toimesta ja nippa nappa parikymppisiin nuoriin naisiin kohdistuen. Hirveä paikka.

Siis mun siskon ystävä opiskeli tuolla Glasgowssa. Hän kertoi myös noista seksin avulla saaduista arvosanoista. Loppujen lopuksi valmistuminen jäi hänellä kiinni lopputentistä josta ei seksillä selvinnyt. Jotenkin mulla laski Britanniassa suoritetun tutkinnon arvo:(

Vierailija
230/326 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärpäsen peruskoulua Lahdessa ei voi muistella lämmöllä tai ainakaan kaikkia tapahtumia..

Vierailija
231/326 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri tulossa sanomaan että Nurmon ala-aste. Mikä kaatopaikka. Opettajat kanavoivat vihansa oppilaisiin, omaa jälkikasvua kyllä pidettiin hyvänä. Onneksi pääsin sieltä pois, kannan toki edelleen kaunaa.

Vierailija
232/326 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moision koulu Ylöjärvellä, yläaste + lukio. Vieläkin tulee huono olo kun ajan ohi.

Vierailija
233/326 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkakosken ylä-aste. En jaksa edes avautua... 

Vierailija
234/326 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korivaaran ala-aste Muhoksella. Pahin kiusaaja/simputtaja oli opettaja (eläkkeellä jo) ja ruumiillinenkin kuritus oli sallittua. Oli siellä kyllä kiusaamista oppilaidenkin taholta. Onneksi muutettiin pois.

Vierailija
235/326 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousiaisten Henrikin koulu - kolme vuotta fyysistä ja henkistä rankkaa kiusaamista, johon ei kukaan uskaltanut puuttua! Ei opettajat, ei rehtori, ei terkkari... vieläkin murtunut sormi vinossa, koska ei päässyt hoitoon (ei voi olla noin kipeä...), samoin viiltovammat käsivarressa  (työnnettiin ala-aulan lasien läpi), pitkät hiukseni sytytettiin stendarilla takaa tuleen välitunnilla, puhumattakaan kirjojen repimisestä, varastamisesta, koululaukun tunkemista vessanpönttöön ja tämä on vielä pientä. Pahempaa oli jatkuva ivailu ja pilkka aivan kaikesta. Viimeisen vuoden lintsasin n. 200 h ja lähdin omatoimisesti toiseen ihanan rauhalliseen kouluun, pidin pari välivuotta ja aikuislukiosta yo:ksi! Valmistuin yliopistosta ja haluaisin (no ehkä en) kertoa tuolloisille kiusaajilleni pari valittua sanaa. Heillä taitaa vaan mennä siellä aika huonosti. Ah, karma!

Vierailija
236/326 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edottomasti kamalin oli rippikoulu(leiri). Vaikka kävinkin melko levotonta koulua helsinkiläisessä ongelmalähiössä, ei se ollut mitään ripariin verrattuna!

Vierailija
237/326 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole Ka-Ko -kokemuksia, eli Kamala Koulu.

Mutta aikuisena kärsin työnantajan järjestämissä koulutuksissa (jonne itse vapaaehtoisesti hain). Niissä oli kaksi akkaa Rovaniemeltä (kaveruksia), kaksi hongankolistajaa Turusta, bestiksiä (hongan yläpää humisi vain), Hesasta frendei, Jyväskylästä bestiksii ja Lappeenrannasta hyvii tuttavii keskenää sekä Tampereelta hallinnollinen naispari, tuttavia keskenään.

Eli miksi aikuinen nainen ei osaa matkustaa yksin. Minä, erityisherkkä mutta älykäs jäin aina yksin. Kuvittelen aina että kaikkien kanssa voi k e s k u s t e l l a, mutta vastaus oli öö, ää, nii, joo. Kun se hallintofrendi oli siinä vieressä kaikki ajatustenvaihto tapahtui hänen kanssa. Uusia tuttavuuksia ei siis tehty - mutta miten muuten joku jaksaa matkustaa yhden saman työkaverin kanssa ja yöpyä samassa hotellihuoneessa sata yötä vaihtamatta sanaakaan juuri muiden koulutuksessa olevien kanssa 🙄🤔😐

Vierailija
238/326 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tammelan ala-aste Tampereella. Opettaja päätti itse, mitä minäkin vuonna opetettiin. Jos ei huvittanut opettaa esim. maantietoa, biologiaa tai historiaa, niitä ei opetettu. Kostautui aika ikävästi yläasteella ja lukiossa.

Tosin pahin oli Glasgow'n yliopisto. Luennoitsijat/henkilökunta systemaattisesti "saalistivat" nättejä ja nuoria ulkomaalaisia opiskelijoita, ja koko systeemi suojeli heitä. Opiskelupaikan menetyksellä uhkailtiin ja kiristettiin rahaa, seksiä ja ties mitä, yleensä yli nelikymppisten miesten toimesta ja nippa nappa parikymppisiin nuoriin naisiin kohdistuen. Hirveä paikka.

Siis mun siskon ystävä opiskeli tuolla Glasgowssa. Hän kertoi myös noista seksin avulla saaduista arvosanoista. Loppujen lopuksi valmistuminen jäi hänellä kiinni lopputentistä josta ei seksillä selvinnyt. Jotenkin mulla laski Britanniassa suoritetun tutkinnon arvo:(

Huh. Ei muuta kuin opiskelijana puhelin ketjulla kaulaan puseron alle, kameran kohdalle pieni reikä ja videointi päälle, sitten ääni tutisten kysymään onko todella niin että...ja sitten video talteen.

Vierailija
239/326 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Tapion koulu. Sisäoppilaitoksesta. Ihan hirveä paikka.

Vierailija
240/326 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontulan ala-aste Helsingissä. Wt-porukan häiriintyneitä lapsia ihan liikaa, kiusaaminen ihan arkipäivää. Opettajatkin jotenkin omituisia, ainakin ne jotka jaksoivat olla siellä pidempään töissä.