Ruokahalua parantavia lääkkeitä?
Onko olemassa mitään ruokahalua parantavaa lääkettä? Tätä ruokahaluttomuutta on kestänyt jo yli kuukauden. Osa ruoasta maistuu sahajauhoilta, osa taas muuten vääriltä.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Liikunta <3
Olen pyörätuolissa, joten liikkuminen on rajallista. Yritän kyllä parhaani mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Sori kun jankutan mutta menet aamuisin töihin missä fyysisesti rasittuu ja tulet vasta iltamyöhällä kotiin niin johan maistuu vaikka läskisoosi. Joo olen kyllä elänyt myös päiviä toimettomana kotona masennuksen kanssa. aloita vaikka vedellä ja teet ruoan itse oikeasti alusta asti.
Olen sairaseläkkeellä.
Polta pilvee, chillaa, mätöt, polta lisää ja chillaa lisää👌🏼❤️
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko sitä on syödä koko ajan? Vetää sen verran kuin napa vetää ja sillä hyvä. Liikalihavuus on ongelma, ei pieni "ali"paino.
Olen laihtunut 5 kiloa. Mitat nyt 165 / 40. Myös muut ovat huolissaan.
Malvitona apteekista ilman reseptiä. En kyllä tiedä toimiiko..
Joku mirtazapin, sain nukahtamisvaikeuksiin puolikas tabletti aiheutti ihan järjettömän syömishimon-just makeaan. Siis yksi puolikas. 29ja puoli pilleriä lensi roskiin koska seuraavan päivän olin ihan pökkerössä mutta ruuanhimo säilyi.
Mun isoäiti ollut alakuloinen ja syönyt rosi huonosti. Juuri lääkärin kanssa pohdittiin, että ketiamiini vai mirtza käyttöön, ettei vaipuis masennukseen ja alkais taas syösä.
Oletko jo Ap saanut apua? Minulla sama ongelma, laihtunut 3v sisällä 13kiloa eikä vieläkään ruokahalua. Lääkäriltä en mitään apua ole saanut
Ainakin eri vitamiinien saanti täytyy tarkistaa. B-ryhmän vitamiineilla on hoidettu pitkäaik.sairaiden ja vanhusten ruokahaluttomuutta. Oisko niistä apua sulle?
Myös lievä anemia/huonot rauta-arvot vievät ruokahalun. Väsyttää ja on voimaton olo, nälkä ei nouse, ja sitten on vielä väsyneempi. Kierre.
Oikeasti toivon sulle sydämestäni parempaa vointia! Älä anna periksi.
RaMaVit auttoi joskus itseäni. Nykyään ruoka maistuu liiankin hyvin ( 153/68).
Mene lääkäriin, on olemassa erilaisia lääkkeitä joiden sivuvaikutus on suurentunut ruokahalu.
Kannattaa aina keskustella ammattilaisen kanssa jos paino yhtäkkiä laskee tai nousee paljon.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuustilastoissa on vähän outoa se, että tiedämme noin 20% ylipainosta johtuvan kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja noin 30% syö lihottavia mielialalääkkeitä & psykoosilääkkeitä, mutta silti 100% syyllistetään lihavuutta itseaiheutetuksi. Tästä sitten korreloidaan lihavuus aiheuttaa sitä ja tätä, vaikka totuus on pikemminkin se, että lääkkeet tai jokin sairaus aiheuttaa sitä ja tätä.
Sitten lähteitä näille prosenttiluvuille! En todellakaan usko väitettä, että puolet liikalihavuuksista olisi selitettävissä pelkästää noilla syillä.
Eräät hamppulajikkeet ennen ruokailua nautittuna.
(Huom. kaikilla lajikkeilla ei ole yhtä vahvaa ruokahalua nostattavaa vaikutusta)
Vierailija kirjoitti:
Eräät hamppulajikkeet ennen ruokailua nautittuna.
(Huom. kaikilla lajikkeilla ei ole yhtä vahvaa ruokahalua nostattavaa vaikutusta)
Lajikkeita on niin paljon että käytännössä joka vaivaan sopii jokin. Päihteenä mieluiten korkeaoktaanista.
Älkääkä vaan haukkuko.
Jos ei ruokaa kykene syömään normaalisti niin se ei todellakaan ole kivaa.
Se on vaarallistakin pidemmän päälle, etenkin jos lähtöpaino ei ole ylipaino.
Ruokaa voi ostaa ja se jää silti syömättä. Rahatkin menee roskiin siis.
Jos mahdollista, HYVÄ MUKAVA LUOTETTAVA ruokaseura voi auttaa. Ja lempiruoka ja vatsaystävällinen ruoka ja ensin pienemmillä annoksilla.
Yrittää sitten saada syömisestä säännöllistä. Ei ole helppoa tosin kaikille aina.
Alkoholi, muttei ehkä niin suositeltava eikä sovi joka aamuiseksi lääkkeeksi...
Muita ehdotuksia? En haluaisi turvautua ssri-lääkkeisiin tai kannabikseen. En myöskään oikein usko, että lääkäri kirjoittaisi minulle kumpaakaan.