Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko kuvitella jatkavasi työelämässä yli 63-vuotiaaksi?

Vierailija
14.10.2016 |

Jos voisit, niin olisiko syynä ensisijaisesti työn mielekkyys vai se, että haluat isomman eläkkeen? Kummasta syystä tuntemanne yli 63-vuotiaat ovat jatkaneet töissä?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 60 v. koska hänestä pidettiin ja savolaisilla kaikki ihmissuhdepeliä.  Ei haitannut vaikka oli "kuin pommin jäljiltä".

Vierailija
22/53 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, riippuu kunnostani. Kaikki tuntuu sairastavan tänä päivänä syöpää, että kai se omalle kohdallekin osuu. Äitini jäi aikoinaan eläkkeelle 65v 3kk iässä. Viimeiset pari vuotta se vaan raahautu työpaikalle ja teki niin niin vähän kuin mahdollista. Fyysinen terveys oli ok, mutta välillä se oli jo ihan höpö päästään. Sellaisia pieniä ihme juttuja, joita toivon että töissä ei huomattu. Olivat varmaan työkaverit ihan kypsänä että eikö tuo kääkkä jo jäis pois. Mut oikeasti, jos porukka on hiukankin vastuullisemmassa töissä vaikka bussikuski tai joku sairaanhoitaja, joka on suoraan vastuussa ihmisten elämästä niin en halua että he ovat välttämättä töissä enää 68v. Tai ylipäätään olen tavannut jo niin höpsöjä sähläreitä vanhempieni tutuissa 65+ että ei heitä voisi enää päästää minnekään töihin. Miten päättäjät voi kuvitella että nämä tekisivät töitä mitenkään??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelen vain sitä, miten pääsisin mahdollisimman pian ja aikaisin pois työelämästä. Työehtojen heikentäminen hallituksen päätöksellä viestittää, että työn tekeminen on miltei rikollista.

Vierailija
24/53 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani ovat 65 ja 63 ja jatkavat vielä työelämässä, itse asiassa kaikki tuon ikäiset tuttuni ovat jatkaneet 63 ikävuoden jälkeen. Kummisetäni jäi virallisesti eläkkeelle 68 vuotiaana, mutta häet kutsuttiin heti vierailevaksi proffaksi Ruotsiin.

Vierailija
25/53 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 62-vuotias ja aion jatkaa töissä 68-vuotiaaksi, jos vain ei tule mitään terveydellisiä esteitä (virallinen eläkeikäni on 65).

Teen sen molemmista ap:n mainitsemista syistä. Rakastan työtäni. Lisäksi haluan vähän nostaa eläkekertymääni. Tällä hetkellä se on vielä niin pieni, että en yksinäisenä ihmisenä yksinkertaisesti tulisi sillä toimeen.

(Niin, ja työnantajani on jopa esittänyt toiveen, että pysyisin heillä niin pitkään kuin suinkin. Ei työni mitään rakettitiedettä ole mutta kuitenkin niin kapean erikoisalan osaamista, että paikalleni ei tuosta vain edes löytyisi korvaajia.) 

Vierailija
26/53 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vm -71. Uskoisin jaksavani helposti. Nythän eläkeikä on jo 65 vuotta ja varmasti vielä nouseen. Työura ei ole vielä edes puolessa välissä. Nyt kun lapset alkaa olla aikuisia, niin työn tekeminen on helpottunut ja häiritsee vähemmän harrastuksia kuin lasten ollessa pienempiä. Aikaisemmin oli välillä aika vaikea sovitella perheen ja työn vaatimukset niin että kaikki olisivat tyytyväisiä ja hommat sujuu. Uskoisin että tämä vielä helpottuu, kun asuntolainat alkaa olla maksettu ja taloudellinenkin paine työn tekemiseen kevenee. On yhä helpompi kiltäytyä ylitöistä tai ottaa vaikka palkatonta vapaata.

Vierailija
27/53 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

65-vuotiaaksi pitäisi sitkistellä ja ehkä vähän ylikin, koska parin ulkomaanvuoden ja kolmen lapsen takia tuli vähän gäppiä eläkekarttumaan. Jaksamisen näkee sitten kun alkaa noissa numeroissa olla. Työni on välillä aika stressaavaa, koska on asiakastyötä ja projektiduunia.

Vierailija
28/53 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ole omista kuvitelmistani kiinni. Tämän hetken ennuste eläkeiästä -77 syntyneelle on 66 v ja joitakin kuukausia. Ei ole vaihtoehtoja jos haluaa saada edes jonkinlaisen toimeentulon.

Vierailija
29/53 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti jatkankin, koska tällä hetkellä eläkeikäni tulee olemaan 65 vuotta. Ehtii nousta vielä seuraavan 10 vuoden aikana. Jos vaan töitä ja terveyttä riittää, aion jatkaa sen jälkeenkin. Pidän työstäni ja ehdin hoitaa ihmissuhteita, harrastaa ja matkustella  iltaisin, viikonloppuisin ja lomilla ihan kuten tähänkin asti. Ei mulla ole mitään yläikärajaa, milloin varmasti haluaisin jäädä pois töistä. Jään sitten, kun se tuntuu paremmalta kuin työnteko.

Vierailija
30/53 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 62-vuotias ja aion jatkaa töissä 68-vuotiaaksi, jos vain ei tule mitään terveydellisiä esteitä (virallinen eläkeikäni on 65).

Jos olet syntynyt -54, niin sinun vanhuuseläkeikä on 63 vuotta.

Vierailija
31/53 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se ole omista kuvitelmistani kiinni. Tämän hetken ennuste eläkeiästä -77 syntyneelle on 66 v ja joitakin kuukausia. Ei ole vaihtoehtoja jos haluaa saada edes jonkinlaisen toimeentulon.

Mikä ennuste? 62 jälkeen syntyneille virallinen vanhuuseläkeikä on nyt 65 vuotta ja ennen 55 syntyneille 63 vuotta ja väliin jäävät syntymävuodet porrastettu 63-65 vuoden välille.

Vierailija
32/53 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 45 kun lainat on hoidettu, tarvittaessa nopeamminkin. Säästöjä kertynyt myös sen verran, että pääomatuloilla+työttömyysturvalla pystyn ylläpitämään vaatimatonta elintasoa tuossa kohtaa (matkailut jne saa kyllä unohtaa). Eli jos ei enää huvita, jään pois töistä nelivitosena. Jos huvittaa, jatkan kunnes kyllästyn tai potkitaan pois. 63v olen varmasti löysäillyt jo vuosia.

Vierailija
33/53 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KEPU-Sipilän hallituksen ankeutukset ja kiristykset vievät kaikilta suomalaisilta työhalut.

Ei tosin koske Suomen Pankin johtokunnan varapuheenjohtajaa, johon tänään ollaan nimittämässä kepulainen. Kuukausipalkka 20256 euroa plus hulppeita etuja, joista hammashuolto on tosin rajattu 400 euroon vuodessa.

Vierailija
34/53 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄSKI kirjoitti:

En todellakaan. Isoäitini, pian 64v, työskentelee vieläkin. En tajua, miten se jaksaa! Sanoo, että jos ei olis töissä niin tod.näk. olis puunaamassa mökkiä tai keksis jonkun uuden projektin. Relais välillä.

Jotkut relaa tekemällä, oma äiti 80 v yhä huhkii omissa puuhissaan (ei toki palkkatöissä).

Vierailija
35/53 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama jaksaako vai ei, ei tässä maassa ole enää töitä yli 60-vuotiaille. Kun nyt jo nuoremmillakin on hankaluuksia työllistyä.

Vierailija
36/53 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

63 vuotiaana töissä??! Löytyykö sellaisiakin? Eikös sen ikäisten paikka ole istua keinutuolissa, kutoa sukkaa ja odotella kuolemaa..?

t. 62 v.

Vierailija
37/53 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on vähän niin kuin pakko kuvitella jatkavani noin 67-vuotiaaksi. Se on laskettu tuleva eläkeikä. MIllä kuvittelet, että eläkkeet maksetaan? Romanien ja maahanmuuttajien asumistuilla?

Minulla on myös tuo 67 vuotta se laskettu eläkeikä, eli tässä on vielä noin 32 vuotta tehokasta työaikaa jäljellä. Mutta työpaikka ehtinee vaihtua tuossa ajassa monta kertaa ja mistä sen tietää, että onko elossakaan noin kauan. Luulen, että kun eläkeikä koittaa, niin ei tällaista eläkejärjestelmää ole enää olemassakaan. Tämä maahan menee alaspäin koko ajan.

Vierailija
38/53 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 45 kun lainat on hoidettu, tarvittaessa nopeamminkin. Säästöjä kertynyt myös sen verran, että pääomatuloilla+työttömyysturvalla pystyn ylläpitämään vaatimatonta elintasoa tuossa kohtaa (matkailut jne saa kyllä unohtaa). Eli jos ei enää huvita, jään pois töistä nelivitosena. Jos huvittaa, jatkan kunnes kyllästyn tai potkitaan pois. 63v olen varmasti löysäillyt jo vuosia.

Työttömyysturvien varaan ei kannata luottaa edes osaksi.

Vierailija
39/53 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koittanut ottaa sen asenteen, että eläkkeelle päästään vasta kun on toinen jalka haudassa. Se, mikä se ikä sitten tarkalleenottaen on, sitä en tiedä. Tuntuu kyllä näin 29-vuotiaana, etten tule koskaan eläköitymään, vaan hautaan mennään saappaat jalassa, halusin tai en.

Vierailija
40/53 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ennuste? 62 jälkeen syntyneille virallinen vanhuuseläkeikä on nyt 65 vuotta ja ennen 55 syntyneille 63 vuotta ja väliin jäävät syntymävuodet porrastettu 63-65 vuoden välille.

Etkö ole yhtään perehtynyt vuoden alussa voimaan tulevaan eläkeuudistukseen? Se on eliniänodotteeseen perustuva eläkeikä. Ihan lukee omissa tiedoissani Elon sivuilla tuo oma ennusteeni.

http://www.elakeuudistus.fi/ajankohtaista/elakeika-nousee-myos-65n-jalk…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi