Tervo on Suomen ostetuin.
Jari Tervon Matriarkka oli syyskuun ostetuin kirja Suomessa. Tuskin hiljenee myynti tässä isänpäivän ja joulun lähestyessä.
Aika moni tällä palstalla sanoi boikotoivansa kirjaa ja kehotti muitakin samaan, ja silloin jo mietin että Tervon laariin sataa tämä kampanja. Suomalaiset ovat lukijakansaa.
Kommentit (37)
Tervo on oppinut aika hyväksi. Eka kirja oli ihan paska. Päätöntä kohkausta taksilla kännissä Pohjanhoviin. Troikka oli erinomainen kirja.
Tervoa pitää olla kirjahyllyssä, mutta ei niitä lukea jaksa. Pitkäveteisiä ja mä tykkään lukea sentään ameeban sieluelämästäkin tehtyjä tieteellisiä julkaisuja.
Mulle on yhdentekevää, mitä Tervo on missäkin sanonut. Ainoa kiinnostava asia on, ovatko hänen kirjansa hyviä vai huonoja. Enhän minä kirjakaupasta sitä äijää osta vaan hänen kirjansa.
Luen parasta aikaa Adolf Hitlerin "Taisteluni" -teosta. Osat I ja II, alkuperäinen suomenkielinen painos, WSOY Porvoo 1941.
Pistäpä se natsikirves pois. Et ole itse lukenut sivuakaan ko. teoksesta.
Olen muuten lukenut myös Raamatun ja Koraanin, lisäksi Maon Punaisen Kirjan
Tervon tai Sofi Oksasen tuotoksiin en koske pitkällä tikullakaan.
Lue perässä kirjoitti:
Luen parasta aikaa Adolf Hitlerin "Taisteluni" -teosta. Osat I ja II, alkuperäinen suomenkielinen painos, WSOY Porvoo 1941.
Pistäpä se natsikirves pois. Et ole itse lukenut sivuakaan ko. teoksesta.
Olen muuten lukenut myös Raamatun ja Koraanin, lisäksi Maon Punaisen Kirjan
Tervon tai Sofi Oksasen tuotoksiin en koske pitkällä tikullakaan.
Voin oikein kuvitella, miten tankkaat "Joosuasta syntyi Abanael" ja kuvittelet ymmärtäväsi jotain maailmasta.
Hitlerin Taisteluni ei ole hyvin kirjoitettu, toki kääntäjälläkin on osuutensa tekstin sujuvuudesta. Mutta aika keskinkertainen pläjäys kaikkiaan. Populistinen Hugon Kurjatkin on parempi vaikka pidän sitäkin kohtuu kehnona.
Nykyään kirjoja ostetaan niin vähän, että suomalaiset tervo, renes ja muut äkkiä nousee myydyimmäksi. Pian se on halpiskorissa muutamalla eurolla myytävänä
Vierailija kirjoitti:
Hitlerin Taisteluni ei ole hyvin kirjoitettu, toki kääntäjälläkin on osuutensa tekstin sujuvuudesta. Mutta aika keskinkertainen pläjäys kaikkiaan. Populistinen Hugon Kurjatkin on parempi vaikka pidän sitäkin kohtuu kehnona.
Minkä Kurjien painoksen luit? Itse juuri mietin, minkä metsästäisin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kukaan ei sitä kuitenkaan lue
Ei niin kun se on boikotissa, ostavat vain mutta eivät lue.
Vierailija kirjoitti:
Terve aikoinaan heitti televisiossa Raamatun lattialle, mutta myönsi ettei uskalla Koraanille tehdä samaa koska pelkäisi henkensä edestä. Silti kaiffari aukoo leukojaan maahanmuuton puolesta. Ei tulisi mieleenkään ostaa häneltä mitään. Suomalaista wannabee-intelligentsijaa.
Miten saakin yhteen viestiin näin monta putin-trollin merkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kirjoja ostetaan niin vähän, että suomalaiset tervo, renes ja muut äkkiä nousee myydyimmäksi. Pian se on halpiskorissa muutamalla eurolla myytävänä
Hyvä yritys, trolli. Suomessa myydään vuodessa vain noin 20 miljoonaa kirjaa, toki mukana tieto- ja ammattikirjallisuus. Tervolta hieno saavutus.
Vierailija kirjoitti:
Tervoa pitää olla kirjahyllyssä, mutta ei niitä lukea jaksa. Pitkäveteisiä ja mä tykkään lukea sentään ameeban sieluelämästäkin tehtyjä tieteellisiä julkaisuja.
Ei edes leikillään laittaisi Tervoa kirjahyllyyn. Saisi hävetä silmät päästään. Mitä sanoisi lapsille kun tulevat käymään, levittelisi käsiään ...että tämmöinen moukka olen pohjimmiltani, kauan sen onnistuin salaamaan mutta sitten vaan joku meni ja toteutin moukan luontoani ja ostin Tervoa.
Ei ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä nyt ovat kaikki ne, joiden mukaan Tervo on menneen talven lumia ja suomalaisten vihakki.
Tervolla on se etu, että ne ihmiset keille hän vittuilee harvemmin ovat kovia lukijoita.
Rajakit ovat myös harvoin kirjailijoitakaan, joten boikotti ei voisi edes sataa heidän laariinsa. Boikotoimalla Tervon kirjoja ei rajakkikirjojen myynti silti kiiri yhtään pykälää ylöspäin, edellä mainitsemastani syystä.
Rajakkikirja
Mikä on rajakkikirja?
Paradoksi.
Rajakkeja harmittaa, ettei heitä miellyttävät kirjat myy. Se vain, että niitä rajakkikirjoja ei olekaan, koska rajakit eivät ole kirjailijoita. Rajakit eivät tosin lukisi, vaikka heille joku kirjoja tekisikin.
Ei Tervo ole kirjailija vaan suulas toimittaja joka on alkanut kirjoittamaan kirjoja joita ajattelemaan kykenemättömät ostaa. Tervo myy heille "halpaa" suulaan toimittajan ajatteluaan jota kukaan fiksumpi ihminen ei pysty sietämään.
Moukat ostaa ja lukee Tervoa.
Tervon teksti on helppolukuista sontaa. Olen joskus silmäilllyt yhtä kirjaa että tiedän tämän. Tervon teksti ei anna lukijalle mitään. Nokkeluudet uppoaa, ei siihen niin terävimpään lukijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä nyt ovat kaikki ne, joiden mukaan Tervo on menneen talven lumia ja suomalaisten vihakki.
Tervolla on se etu, että ne ihmiset keille hän vittuilee harvemmin ovat kovia lukijoita.
Rajakit ovat myös harvoin kirjailijoitakaan, joten boikotti ei voisi edes sataa heidän laariinsa. Boikotoimalla Tervon kirjoja ei rajakkikirjojen myynti silti kiiri yhtään pykälää ylöspäin, edellä mainitsemastani syystä.
Rajakkikirja
Mikä on rajakkikirja?
Paradoksi.
Rajakkeja harmittaa, ettei heitä miellyttävät kirjat myy. Se vain, että niitä rajakkikirjoja ei olekaan, koska rajakit eivät ole kirjailijoita. Rajakit eivät tosin lukisi, vaikka heille joku kirjoja tekisikin.
Siinä olisi kyllä saumaa saada 15 kirjaa myytyä.
Mielenkiintoista havaita, että tiltuille selvästi maksetaan nimenomaisesti Tervon haukkumisesta. Keksin parikin naiskirjailijaa, jotka olisivat loogisempi kohde. Mutta niinhän se on, kenen leipää syöt...
Mutta kukaan ei sitä kuitenkaan lue