Luetellaan koomisia pirkkaniksejä
"Laita ennen vuoristorataan menoa sukkahousut päähän, niin hiukset eivät mene sekaisin"
Kommentit (161)
Vinkki vähävaraisille: Kuivata tortillalätty ja käytä sitä frisbeenä. Halpa tapa pitää hauskaa!
Vierailija kirjoitti:
En muista varmasti oliko Niksipirkassa, mutta jostain luin tämän niksin:
"Tehdessäsi kotitöitä kuvittele olevasi Tuhkimo, jonka ilkeä äitipuoli pakottaa siivoamaan."
Mitenköhän niksin keksijä ajatteli, että tuo ajatus auttaa siivoamisessa?
Jotenkin niin suomalaista, että niksien peruskauraa on miettiä mistä saisi puheenaiheita vieraiden kanssa, ettei tule kutsuilla hiljaisia hetkiä :D
En ole varma, oliko tämä Pirkassa, mutta hyvä av-mammamainen: Kun käyt kaupassa, pakkaa ostoskoriin salaatit ja muut kevyet kasvikset päällimäiseksi, niin näyttää siltä, että syöt terveellisesti.
Leikkaa vanhoista sukkahousuista haarakiilat talteen, niin saat jännittävän tuoksuisia nenäliinoja.
Leipäpussin sulkijasta voi tehdä helposti kihlasormuksen. Valitse leipäpussi, jonka sulkijassa on oikea pvm.
Oletko hukannut autosi parkkipaikalle? Laita auton antenniin pariton hanska ja löydät autosi helposti, kun hanska "vilkuttaa" sinulle.
Tämä niksi ei ole ihan tätä päivää ja jos kaikki olisivat tätä aikoinaan noudattaneet, niin parkkipaikalla olisi ollut satoja hanskoja "vilkuttamassa".
Kuse uunipellille. Laita pelti pakasteeseen. Jäätynyt kusilevy on kätevä sujauttaa vittumaisen naapurin postiluukusta.
Auton suksiboksista saa näppärän kanootin.
Ja jos anoppi tuppaa taas väkisin matkalle mukaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kotonasi pörrää banaanikärpäsiä, kuvittele että ne ovat pieniä keijuja, niin ne muuttuvat vähemmän ärsyttäviksi.
Kauheeta. Kuinkahan monta keijua mä oon litistänyt hengiltä.
Nämä keijukaiset tykkäävät punaviinistä.
Jos ei ole varaa ostaa kalliita parfyymeja, voi suihkia mielituoksujaan testilapuille ja työntää niitä taskuihin, laukkuun, rintsikoiden alle jne.
Tiedoksi Stokkan kemppari ; La Vie Est Belle on kohta tyhjä.
Terv.
Vakiasiakas
Vierailija kirjoitti:
Ohis mutta mikä on käsikakkanauha, miten sitä käytetään? Mikä on ylipäätään käsikakka?
No siis käsikakkaaminen on sitä, että kun käydään kylässä/työpaikalla kakalla, on noloa kun kakka lumpsahtaa kuuluvasti pönttöön. On fiksumpaa vuorata oma käsi wc-paperilla ja pitää kättä alla, eli siis ottaa kädellä vastaan se kakka, ja siitä äänettömästi tiputtaa se vasta pönttöön.
Tässä on tietenkin se ongelma, että kakka voi osua myös hihaan. Käsikakkanauhalla (esim. hiuslenksulla) kiinnitetään hiha ylös, jos se ei pelkästään käärimällä pysy ylhäällä, siis jos on esim. jotkut liehuvat hihat tms.
Tästä voisi soveltaa uuden Pirkka-niksin: "Käykö usein niin, että käsikakkanauhaa ei ole käsillä, kun sellaista tarvitsisit? Ei hätää, laita aina kaksi hiuslenksua tukkaan, jolloin voit käyttää toista käsikakkanauhana. Ei enää kakkaisia hihoja!"
🇺🇦🇮🇱
Minulla on mieleen jäänyt niksi 90-luvulta:
"Puolisoksi kannattaa valita samankokoinen kuin itse on. Tällöin perheeseen riittää esim yksi ulkoiluasu, kumpparit jne. jolloin säästää paljon rahaa"
😂😂😂
"Ota talteen eri lehdistä ristisanatehtäviä. Kun niitä on riittävästi, rei'itä ne ja pujota vanha kengännaru rei'istä ja solmi rusettiin. Nyt on itsetehty lahja valmiina ristisanojen ratkojalle."
Sanaleikkejä samassa paketissa.
Kun menet elokuviin, ota mukaasi sukkahousuista tehdyt pienet pussukat.
Kuori irtokarkeista paperit ja laita ne pussukoihin, näin et häiritse vierustoveria rapistelulla.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis mutta mikä on käsikakkanauha, miten sitä käytetään? Mikä on ylipäätään käsikakka?
No siis käsikakkaaminen on sitä, että kun käydään kylässä/työpaikalla kakalla, on noloa kun kakka lumpsahtaa kuuluvasti pönttöön. On fiksumpaa vuorata oma käsi wc-paperilla ja pitää kättä alla, eli siis ottaa kädellä vastaan se kakka, ja siitä äänettömästi tiputtaa se vasta pönttöön.
Tässä on tietenkin se ongelma, että kakka voi osua myös hihaan. Käsikakkanauhalla (esim. hiuslenksulla) kiinnitetään hiha ylös, jos se ei pelkästään käärimällä pysy ylhäällä, siis jos on esim. jotkut liehuvat hihat tms.
Tästä voisi soveltaa uuden Pirkka-niksin: "Käykö usein niin, että käsikakkanauhaa ei ole käsillä, kun sellaista tarvitsisit? Ei hätää, laita aina kaksi hiuslenksua tukkaan, jolloin voit käyttää toista käsikakkanauhana. Ei enää kakkaisia hihoja!"
Ok. kiitos selvennöksestä.
Ensin tuota asian selvennöstä lukiessani tuosta "noloudesta" ajattelin, että ei hyvän tähden. Sitten tuosta omaan käteen kakkaamisesta, että ei hyvän tähden! Sitten tuosta varsinaisesta käsikakkanauhasta, että EI HYVÄN TÄHDEN! Joskus tuntuu, että eri ihmisten - tässä tapauksessa minun ja käsikakkaamista harrastavien ihmisten - ajatusmaailmat ovat aivan eri universumeista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mieleen jäänyt niksi 90-luvulta:
"Puolisoksi kannattaa valita samankokoinen kuin itse on. Tällöin perheeseen riittää esim yksi ulkoiluasu, kumpparit jne. jolloin säästää paljon rahaa"
😂😂😂
Hahhah 😂
Ei sitten vissiin yhdessä puolison kanssa lähdetä ulkoilemaan ja marjamettään?
Vierailija kirjoitti:
Ok. kiitos selvennöksestä.
Ensin tuota asian selvennöstä lukiessani tuosta "noloudesta" ajattelin, että ei hyvän tähden. Sitten tuosta omaan käteen kakkaamisesta, että ei hyvän tähden! Sitten tuosta varsinaisesta käsikakkanauhasta, että EI HYVÄN TÄHDEN! Joskus tuntuu, että eri ihmisten - tässä tapauksessa minun ja käsikakkaamista harrastavien ihmisten - ajatusmaailmat ovat aivan eri universumeista.
Sä et siis ole selvästikään käsikakkaaja.
Käsikakkaajat tunnistavat toisensa käsikakkanauhasta, eli se on vähän niinkuin siinä Roosa Nauha -kampanjassa, eli voi osoittaa sellaisella nauhalla kuuluvansa joukkoon. Tämä luo kivaa tunnelmaa ja yhteenkuuluvuutta vaikka bussimatkalla tai työpaikalla.
Käsikakkanauhassa on käsikakkaajan tunnuksena ruskea nappi. Sen voi pitää hiuslenksuna, huomaamattomana ranteessa, tai ihan näkyvilla ylempänä, jolloin kaikki näkevät että MINÄ OLEN KÄSIKAKKAAJA, JA YLPEÄ SIITÄ! :D
🇺🇦🇮🇱
"Puhelinluettelosta saat kätevän puhelinmuistion - viivaa vain yli kaikki, joita et tunne."
En muista varmasti oliko Niksipirkassa, mutta jostain luin tämän niksin:
"Tehdessäsi kotitöitä kuvittele olevasi Tuhkimo, jonka ilkeä äitipuoli pakottaa siivoamaan."