Anoppila...joulukin.
Anoppilassa on aina kuoleman tylsää.Ainoat ohjelmat on tv,ruoka,makoilu ja nukkuminen.Erityisesti pyhät menee näissä merkeissä ja pääni hajoaa!
Olen liikkuva ja urheilullinen,en ole tottunut katsomaan salkkareita.Puoliso heittäytyy anoppilassa aina löysäksi.Talo on keskellä korpea eikä ympäristössä ole mitään mielenkiintoista.Lapsia ei ole.
Joulu pakko olla anoppilassa parisuhteen vaatimuksesta tänä vuonna.Inhoan tällaisia jouluja!Kohtalon tovereita?
Kommentit (71)
Jatkan vielä, että sä et todellakaan ole liikunnallinen. Ne ihmiset, jotka on urhwilullisia, eikä harrasta sitä koska niin kuuluu tehdä keksivät kyllä urheilullista tekemistä itselleen vaikka väkisin. Yleensä he myös innostuvat kokeilemaan uusia lajeja jos heille tarjoutuu mahdollisuus.
Eikä se pakkanen muuten sitä kävelyä tai vaikka metsässä vaeltelua estä.
-19
Mä en mene omaan anoppilaan kuin max. kahville jouluna. Asutaan vieressä. Ruoka on siellä kamalaa, en ole toipunut vieläkään siitä, että meille tarjottiin hiiltyneitä pipareita (anoppi ei ole keittiössä kovin taitava). Siis puolet mustaa. Hälläväliä-anopin mielestä syötäviä, yritti niitä tunkea meidän pienille lapsillekin. Telkkari on päällä koko ajan, ja anoppi juoruaa ihmistä, joita en ole ikinä nähnytkään. Lisäksi kehuu itseään. Painajainen! Onneksi mieskään ei sinne halua.
Vierailija kirjoitti:
No on se nyt yhtä helvettiä ahtaa ruokaa ja maata telkkarin edessä.Mies taantuu kotonaan,ei lähde mihinkään eikä suostu kuuntelemaan jos minä haluan tehdä jotain.Hänen mielestä mussa silloin vikaa...Jos minä en suostu välillä noihin sukujouluihin (missä kaikkia vituttaa),niin meille tulee perheriita...ap
Sun ei tartte ahtaa ruokaa ja maata! Ulos vaan reippailemaan!
No siis mitvit sä sitä miestä sinne lenkille tarvit? Kai nyt helkkari soikoon nainen osaa vaikka kävellä lenkkiä tienpielustaa jouluaattoaamuna vaikka ihan itekin? Lumikengät ei ole iso investointi, eikä niitä varten tarvi edes olla latuja. Pyllyskin varmaan pienenisi ja kiinteytyisi.
Vierailija kirjoitti:
No eihän sinun tarvitse siellä vain makoilla, ota lenkkikamat mukaan ja lähde lenkille tai hiihtämään tai luistelemaan, ei niihin anoppia tarvitse mukaan ottaa, jos ei halua lähteä. Tai ehkä voitte lähteä vaikka anopin kanssa kävelylle. Jos olette siellä useamman päivän, voit ilmoittaa, että nyt alkaa uusi perinne eli tapaninajelut ja autoilette johonkin lähistölle, vaikka ei olisi "mitään mielenkiintoista" niin kaipa sekin sen tylsän anoppilan voittaa - joku ravintola, paikallinen kotiseutumuseo, mikä vaan.
Aika harva museo on auki joulunpyhinä.
Noh, aseellako sut sinne pakotetaan vai millä? Mitä tapahtuu jos et lähde?
Taas näitä lapasia jotka ei uskalla tehdä joulusta omanlaista.
Sano sille miehelles, että ensi joulun vietätte sinun perheesi luona. Jos ei suostu, alat rageemaan kuten miehesi on tehnyt.
En minäkään tykkää siitä, että jouluna pitäisi aina lähteä miehen vanhempien kanssa maalle. Ihan ok olisi viettää aatto heillä ja tulla yöksi kotiin. Mutta kyllä siellä "korvessakin" pari päivää menee vaikka lukien. Anoppi tykkää myös ruuanlaitosta, joten ihan kiva, kun joku toinen valmistelee jutut, autan toki sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tosiaan jo stressata etukäteen asiasta. Jouluna vitutus on sitten huipussaan.
😀
Nyt,nyt...tämä anoppi ei mua kyllä passaa.En mä mikään ihmis-sika ole :).Suksia ei ole,koska asun rapaisessa kaupungissa jossa lunta on aika harvakseltaan.Mun anoppilassa on kyllä jouluna ollut 30 astetta pakkasta...
Mulla ei ole perhettä itsellä eli sinne ei voi mennä.Eikö muita ahdista muka sukujoulut?Ap
Ap olet lapanen. Miksi mies saa päättää joulunvietostanne? Ei se ole mikään kompromissi, vaan toisen määräilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole suksia eikä luistimia,joo valitettavasti.Lenkkeillä olen joskus,mutta jouluna voi olla 30 astetta pakkasta.Muuten juoksisinkin.Tämä on niiiin korvessa,että mitään museoita ei ole,paikka on kuollut.Mikä pahinta:naisihmiset ei luettele jotain uusia perinteitä...
Jep,korpeen kärrätään city-tyttö ja periaatteetkin menee ristiin,niin että päässä räjähtää.Siis arrrghhhh!
Niin sinä olet liikunnallinen, mutta et käytännössä ulkoile?
Osta sukset, niitä saa kaupasta.
Viime aikoina jouluna on ollut melkein samanlainen sää kuin juhannuksena. Kun seuraavaksi vänkäät, että eivoikun on pimeää - hanki otsalamppu.
Vierailija kirjoitti:
Ap olet lapanen. Miksi mies saa päättää joulunvietostanne? Ei se ole mikään kompromissi, vaan toisen määräilyä.
Kysymys kuuluu miksi mies saa päättää joulunvietostaSI. Omastaan hän saa luonnollisesti päättää.
Minkä helkutin takia aloittajan täytyy laahautua sinne poikiksen perheen riesaksi. Tuskin anoppi ja appi toivoo häntä sinne yhtään sen enempää kuin tyttis toivoo olevansa siellä. Ja voi olla että poikakin tuntisi olonsa rennommaksi ja kotoisemmaksi jos se tyttis olisi jossain muualla kitisemässä.
Minä en ole liikunnallinen ihminen, ja silti voin juosta -15 asteessaihan hyvin, ja harvoin jouluna on kylmempää. Hyvät varusteet auttaa, Lildlistä saa halvalla. Stemppiä ap, toisten nurkissa ollaan aina toisten nurkissa, mutta ulkoilu piristää, ja parisuhteessa joustetaan puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole liikunnallinen ihminen, ja silti voin juosta -15 asteessaihan hyvin, ja harvoin jouluna on kylmempää. Hyvät varusteet auttaa, Lildlistä saa halvalla. Stemppiä ap, toisten nurkissa ollaan aina toisten nurkissa, mutta ulkoilu piristää, ja parisuhteessa joustetaan puolin ja toisin.
Niin ja teoriassa osaan kirjoittaa, eli tsemppiä.
Mä en ole appivanhempia koskaan tarvinnut viihdytyksekseni.
Otat mukaan korjoja, käsitöitä, lautapelejä, piirrä, kirjoita, tee jotain sisäsiistiä, mitä et yleensä tee..
Nyt ehtii vielä hankkia kunnon ulkoiluvaatteet, pulkkia saa halvalla, eikun mäenlaskuun (minttukaakaot termariin). Eihän pakkanen saa olla syy ulkona liikkumattomuudelle.
Musta on ollut mahtava viettää joulut korvessa, kun se on ihan jotain muuta.
Ymmärrän, että kummankin vanhempien luona oloilu kuuluu hyvään parisuhteeseen. Selkeesti kaikki ei ole valmiita tekemään "uhrauksia" rakkaudesta.
Perheriita - hui! Ootko muissakin asioissa noin kynnysmatto?
Eikö siellä voisi olla vain yön, jäisi sitten aikaa ihan oman kodin jouluun. Itse en oikeen kanssa jaksa pitempään jutella niitä näitä ja istuskella tv:n ääressä, lukeakkaan ei oikein voi, kun ovat niin seurallisia. Yksi yö on todella maximi minulle ja sitten pois.
Kyllä on kauheeta. Anoppi passaa ja sinä vaan mariset. Jää kotiin ja mene sitten vaikka sinne museoon viettämään joulua.