Kummallisin/kamalin kokkaus tai leipomus moka jonka tiedät?
Mikä siis on kummallisin tai kamalin kokkaus tai leipomis moka, jonka olet joko itse tehnyt, tai tiedät jonkun tehneen?
Itse tässä juuri leivoin kakkua, ihan perus sokeri-muna-jauho pohjaa täytekakkua varten ja unohdin lisätä jauhot. Tuohon pöydälle ne jäivät kun kakku meni uuniin. Ei ihan tullut haluttua lopputulosta joten uusiksi meni.
Kommentit (49)
Omiakin leivontamokia löytyy, mutta anoppi tekee aina sellaisia täytekakkuja joissa pohja on leikattu vain kahteen osaan, keskellä siis vain yksi täytekerros. Maku näissä on, sanotaanko nätisti että hyvin kakkupohjaisa, kun kuitenkin normaalikokoisesta täytekakusta on kyse. Kermaa ei myöskään osaa pursottaa pursottimella joten päällä on sinne tänne veitsellä vedelty kerros kermaa, josta kakkupohja paistaa läpi. Ihmettelee aina miten minä osaan leikata kakkupohjan kolmeen osaan ja vielä pursottaakin niin nätisti :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan aina köksäntunnilla,kun piti tehdä lihapullia ja laitoin kahden teelusikallisen sijaan 2 ruokalusikallista suolaa niihin. No syötiin tunnin lopuksi sitten tekemäni ruoka ja kavereiden piti arvostella se myös. Kehuivat vaan kovasti ja 10 tuli todistukseen :D
Kaveri laittoi köksäntunnilla riisipuuroon desin suolaa, kun piti laittaa 1 tl. :'D Oli vähän tuimaa puuroa!
Tuima tarkoittaa suolatonta.
Itä-Suomessa suolatonta, Länsi-Suomessa liian suolaista. Joten molemmat oikeassa : )
Mun mies teki kerran lasagnea pakkauksesta jossa oli levyt ja kastikeainekset.
Paistoi jauhelihan ja heitti sekaan lihaliemikuution.
Muuten tuli ihan hyvä lasagne mutta tooosi suolaista, ukko kun ei ollut oikein tajunnut että se kastike on jo valmiiksi maustettu.
Eipä sitä kukaan syönyt ja lapsille jä lievä kammo lasagnea kohtaan...
Leivottiin kaverin luona. Kaakaojauheessa oli elämää, siis jotain pieniä mustia otuksia, jotka vipelsivät hulluna siellä kaakaojauheen seassa. Tuumin ääneen, että nyt pitää äkkiä käydä kaupassa. Kaveri tähän, että ei tarvitse, proteiinia ne vaan on. Jätin syömättä, mutta kaveri ihan tyytyväisenä veteli valmiita leipomuksia.
Olin pienenä kova kokkailemaan ja leipomaan. Kerran tein korvapuusteja. En osannut vielä lukea, joten olin sitten onnistunut sekoittamaan kanelin curryyn, ja tein sitten curry-sokeri korvapuusteja. Äiti tietysti kehui että ihan hyviähän nämä ovat, itse olin melko pettynyt.
Mä oon kans kerran laittanut kanelia jauhelihakastikkeeseen...
Ei ollut hyvää ei
Vieläkin joskus tulee kanelintuoksu muisto kun tekee jauhelihakastiketta vaikka kanelia ei ole lähimaillakaan
Lapsena epäonnistuin kananmunan keitossa. Kyllä, keitetty kananmuna on vaikea tehdä:D
Olin täyttänyt ison kattilan puolilleen vedellä, (8-10l) koska en pienempää löytänyt ja kun vesi kiehui kunnolla, ei kun muna sinne, en tietenkään ollut tehnyt reikää kuoreen, enkä suolannut vettä. Ja muna oli kai jo veteen tiputus vaiheessa hajonnut, ja valunut veden sekaan osittain ennen kuin hyytyi. 10 minuutin päästä munaa pois kattilasta ottaessani oli vastassa aika järkyttävän näköinen sekamelska. Keitin kannen kanssa, joten en ollut huomannut hajoamista...
Pojan 1-vuotis synttäreille tein lava-autokakun. Anoppi kehaisi että ompa hieno koira :D :D
Olen tunnettu mun todella "kauniista" leipomuksista. Hyviä ne kyllä aina ovat.