Persaukinen "koulutettu" muija
Minä 30-vuotias toiminimi duunarimies joudun elättämään korkeakoulun käynyttä naisystävääni. Tienaan n. 4000-6000€ kuukaudessa ja korkealla koulutettu muijani vain 1900€ brutto.
Hän hässää rahansa viikossa loppuun ylihintaisiin osamaksutavaroihin ja naisten vaaterätteihin ja loppukuun aina vinkuu minulta rahaa.
Onko tosiaan koulutettujen naisten palkat noin huonoja suomessa ettei viikkoa pidempään pärjää? Vaikka koulutettujen naistenhan pitäisi kuulemma olla niin vahvaa ja itsenäistä naista?
Kommentit (63)
On paljon myös akateemisia miehiä, jotka eivät tajua oikeasta työelämästä mitään. Nähty on.
Kyse ei ole sukupuolesta, vaan alanvalinnasta. Jos valitsee opiskella naistutkimusta, vertailevaa kulttuurintutkimusta tai antropologiaa, taidealoista puhumattakaan, on ihan turha kitistä, kun lompakko ammottaa tyhjyyttään. Ne on arvovalintoja.
Jos raha ei kiinnosta, voi keskittyä sivistykseen. Jos taas haluaa rahaa, pitää ala valita sen mukaan.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Minä 30-vuotias toiminimi duunarimies joudun elättämään korkeakoulun käynyttä naisystävääni. Tienaan n. 4000-6000€ kuukaudessa ja korkealla koulutettu muijani vain 1900€ brutto.
Hän hässää rahansa viikossa loppuun ylihintaisiin osamaksutavaroihin ja naisten vaaterätteihin ja loppukuun aina vinkuu minulta rahaa.
Onko tosiaan koulutettujen naisten palkat noin huonoja suomessa ettei viikkoa pidempään pärjää? Vaikka koulutettujen naistenhan pitäisi kuulemma olla niin vahvaa ja itsenäistä naista?
Työtön sinä olet
Työelämässä olen huomannut, että nämä naisten suorittamat tutkinnot ovat lähes poikkeuksetta turhia papereita. Olen tavannut useamman naisinsinöörin (sisältää myös dippainssejä) joilla ei ole ollut mitään hajua alansa asioista. Ilmeisesti ovat säälistä tai jonkun kiintiön kautta läpäisseet tutkintonsa. Voi vain kuvitella sitten, että miten hyödyllisiä nuo humanistiset tutkinnot ovat työelämälle. Joten kyllä suomalaisten naisten korkea koulutus on melkoinen paperitiikeri.