Pisin työttömyysaikasi / kauan olet ollut työtön?
Onko täällä ketään pitkäiaikaistyötöntä / mikä on ollut pisin työttömyysaikasi? Miksi töitä ei ole löytynyt, kuinka aktiivisesti olet hakenut töitä?
Kommentit (26)
4 kk pisin työttömyysaikani. Olen 48v, joten tiedän että kuulostaa hyvältä ( tai brassailulta ), mutta ravintola-alalla riittää aina töitä täällä pk-seudulla.
Tuon 4kk olin omasta halusta työtön, halusin pitää kunnon kesäloman kerran elämässä :).
Nykyään työskentelen rav. päällikkönä.
4kk. Menin lukion jälkeen töihin kaupanalalle miettimään, että mitä sitä haluaisi elämällään tehdä.
"Viihdyin" töissä n. neljä vuotta ja irtisanouduin alkuvuodesta, jotta sain aikaa luke pääsykokeisiin, koska valitsemaani alaa on todella vaikea päästä opiskelemaan, eikä opiskelijoita oteta sinne kuin muutaman vuoden välein.
3kk karenssia siitä mätkähti, mutta sen tiesinkin jo etukäteen. Tuon ajan lähettelin työhakemuksia jotta saisin kesäksi töitä ja luin n.8h päivässä pääsykokeisiin. Pääsykokeen jälkeisenä päivänä sain ilmoituksen töihinpääsystä. Siinä se työttömyysaika sitten olikin.
Lähettelin tosiaan tuon neljän kuukauden ajan useita työhakemuksia. Arviolta voisin sanoa, että 15-20. Kaakkois-suomessa on vaan aivan toivottoman huono tilanne noiden töiden suhteen. Sinäänsä tuntuu onnekkaalta ja taisi omalla kohdalla olla planeetat kohdallaan, koska sain sekä työpaikan, että opiskelupaikan ja opiskelen juuri sitä alaa mitä haluankin. Ja tosiaan, sain töitä siivoojana ja sekin oli siinä ja siinä, koska minulla oli kuulemma liikaa työkokemusta. Ehkä vähän erilainen tarina kun työttömyys oli itseaiheutettua, mutta kokemus sekin.
N24
Pisin työsopimusten väli on 2v 3kk. Kun poistaa irtisanomisajat, lyhyet ja pitkät määräaikaiset, niin vakkaritöiden välinen aika oli 4v 10 kk. Kaikki 500 päivää ansiosidonnaista tuli kulutettua ja ammattikin vaihtui.
Kohta tulee 4 vuotta täyteen. Kun ei palkata niin ei palkata, en voi määrääni enempää tehdä. Hakemuksia olen laittanut aiemmin aktiivisesti ja haastatteluissa ollut, mutta väkisinhän tässä tulee "hanskat naulaan" -fiilis. Oman käsitykseni mukaan siinä ei ole enää mitään logiikkaa, ei mitään järkeä, että kuka "saa" olla töissä; sellaista vipeltäjää siellä näkee.
Olen ollut työtön vuodesta - 91. Eli noin 25 vuotta:) Työtä ilman palkkaa kyllä ollaan tuputtamassa vähän väliä, no näihin orjatöihin en tule koskaan menemään. En jaksa enää edes hakea oikeita töitä, tulen asumistuella ja toimeentulotuella hyvin toimeen.
Olen työtön opiskelija. Eli pääsin opiskelemaan ylempää amk-tutkintoa, joka kestää vuoden verran. Opiskelu on monimuoto-opiskelua ja läsnäolo pakkoa ei ole. Pari päivää kuukaudessa lähiopetusta. En koe olevani työtön koska opiskelen. Opiskelu on tällä hetkellä suurin syy työttömyyteen. Työnantajat eivät ole tykänneet parin päivän poissaolosta ja työpaikka on jäänyt saamatta.