Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meluun kyllästynyt

Vierailija
15.08.2024 |

Olenko ainoa jolla kiristää hermoja liikenteen äänet? Autojen kohina ikkunan alla ja kuorma-autojen meteli, kaupungilla liikkuessa autojen melu? Kuinka usein autoilijat miettivät tätä? 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kuin muuttaa kaupungista pois metsän keskelle, ei kuulu autojen äänet.

Vierailija
2/15 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meteli on terveydelle haitallista. Pelkäästään liikenteenmelu tappaa ihmisiä. Nostaa sykettä, verenpainetta ja lisää stressihormoneja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusit keskustaan asumaan. Deal with it!

Vierailija
4/15 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olet ainoa. 🙄🙄

Vierailija
5/15 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu keskustassa, vaan peltojen keskellä Espoossa. Autoja vaan on ihan joka paikassa. 

Vierailija
6/15 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoripyörät ja amisautot ovat pahimpia päristelijöitä.

Vierailija
7/15 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta maaseudulle kaikkien palveluiden ulottumattomiin. Ei kuulu autojen melu.

Vierailija
8/15 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt miten ihmiset pystyvät asumaan ihan tien tai kadun vieressä. Kaupungeissakin on kyllä paljon asuinalueita, jotka ovat vähän kauempana vilkkaasta liikenteestä. Mulla on tällä hetkellä 60 metriä 40 km/h tielle, joka riittää henkilöautojen osalta, mutta rekat ja pärinäpojat välillä häiritsevät.

Vierailija
9/15 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta maaseudulle kaikkien palveluiden ulottumattomiin. Ei kuulu autojen melu.

Siellä on traktoreita, puimureita, isoja autoja, naapurin teinien mopoja, ja hulluja kaupunkilaisia, jotka kaahaa päät punaisina läheiseen laskettelukeskukseen ja sieltä pois. Kesällä kapea mutkainen tie houkuttelee motoristit paikalle.

Vielä enemmän mua häiritsee jatkuva viihde-elektroniikan melu. Viikon olen kuunnellut sairaalassa huonekaverin telkkarin huudattamista aamusta 6.30 iltakymmpiin. Kiltisti teen fyssarin harjoitteet, että pääsen melusta eroon edes hetkeksi. Muun ajan joudun viettämään luurit päässä. 

Vierailija
10/15 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta kuin muuttaa kaupungista pois metsän keskelle, ei kuulu autojen äänet.

Ei tarvitse. Asumme Turussa, muutimme puolitoista kuukautta sitten n. 600 metriä edellisestä paikasta (kerrostalosta) Aurajoen suuntaan rivitaloon. Kun istuu takapihalla, kuuluu vain linnunlaulua ja hiljaista kohinaa metsän ja pellon takaa kymppitieltä (Turku-Hämeenlinna-tie). On niin ihanan rauhallista, kaikki se kakaroiden kiljunta ja autoliikenteen aikaansaama kirskunta ja muu melu on muisto vain. Istuin muutama ilta sitten takapihalla lukemassa kirjaa, ja kun tulin sisään, piti ihan kyyneleet silmissä halata miestä ja kertoa hänelle, miten onnellinen olin. Sain olla ulkona ihan rauhassa, ilman naapureiden tupakankäryä (tässä talossa kukaan ei polta), oli hiljaista ja rauhallista ja leppeä kesätuuli suhisi puiden lehdissä. En uskaltanut toivoa enää tällaista onnea kokevani, mutta niinpä vain kävi! 

Vierailija
11/15 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun pikkukaupungin keskustan tuntumassa, keskustaan n 400 m, minulla on joka yö keittiön ja makuuhuoneen ikkunat auki, asun rivarissa, ja nuo huoneet ovat eri puolella kotia. Ihanan raikas ilma yöllä nyt kun yöt on viilenneet. Klo 22 jälkeen loppuu liikenne likipitäen kokonaan, viikonloppuisin jokunen auto varmaan menee, mutta niihin en herää. tämä on ihanaa, kaikki on kävelyetäisyydellä ja ihanan rauhallista. Kun omistin talon, se oli kauempana keskustasta, siellä oli enemmän häiriöitä.

Vierailija
12/15 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratkaissut tuon ongelman nukkumalla korvatulpat päässä. Vaatii vähän totuttelua mutta maksaa vaivan.

Vierailija
13/15 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häiriintyy kaupungin äänistä, ei pidä asua kaupungissa. Kaikki tiet arvatenkin olivat paikallaan jo kun muutit. 

Sitten ymmärrän valituksen, jos olet alunperin muuttanut keskelle korpea ja sinne on myöhemmin tullut kova liikenne.

Vierailija
14/15 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos häiriintyy kaupungin äänistä, ei pidä asua kaupungissa. Kaikki tiet arvatenkin olivat paikallaan jo kun muutit. 

Sitten ymmärrän valituksen, jos olet alunperin muuttanut keskelle korpea ja sinne on myöhemmin tullut kova liikenne.

Asuinpaikkaansa ei voi aina valita. Kaikilla ei ole vara asua missä vaan.  

Maaseudulla voi paikoitellen olla rauhallista asua, mutta miten asut jos palvelut häviää. Terveyskeskukset ja kaupat lopettaa pikkukunnissa. 

Vierailija
15/15 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melu saa aikaan ihmisen kehossa taistele-pakene reaktion. Joskus muinoin kova ääni on merkinnyt aina vaaraa: maanvyöry, villieläimen huuto yms.  

Ihmisen vaistot ei ole muuttuneet, keho menee hälytystilaan esim. liikenteen jyrinästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän