Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pisin työttömyysaikasi / kauan olet ollut työtön?

Vierailija
12.10.2016 |

Onko täällä ketään pitkäiaikaistyötöntä / mikä on ollut pisin työttömyysaikasi? Miksi töitä ei ole löytynyt, kuinka aktiivisesti olet hakenut töitä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkäaikaistyötön, mutta olen joskus ollut työttömänä. Sitä ei kyllä kestänyt muistaakseni kuin puoli vuotta. Siinä välissä tein yhden harjoittelun ja pari kuukautta sen jälkeen pääsin oikeisiin töihin.

Vierailija
2/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivuotta.

Aikoinaan irtisanottiin syystä tai toisesta, etsin alani töitä eikä löytynyt. Jouduin tyytymään sitten kaupalliseen alaan missä olen vieläkin. En tee siis oman alani hommia, eikä niitä ole tiettävästi edes tiedossa. Pakko se on jollain itsensä elättää eikä hypätä yhteiskunnan elätettäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5v.

Vierailija
4/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 91 elokuusta vuoden -92 heinäkuuhun. Se oli mun pisin työttömyysaika. Hesarissa ei ollut työpaikkasivuilla paljon lueskeltavaa.....En tiedä olisinko vieläkin työtön, jos mulla ei olisi ollut koiraa. Tapasin nimittäin koirapuistossa yhden naisen, joka oli jäämässä eläkkeelle. Se vinkkasi minusta työnantajalleen, joka soitti minulle ja otti ensin määräaikaiseksi töihin.

Sen jälkeen olen ollut työttömänä tasan yhden päivän. Tai epävirallisesti äitiyslomalla, kun määräaikainen työsuhde loppui siihen, mutta aloitin vimmatun työnhaun, kun lapsi oli 6 kk vanha, ja sain työpaikan, kun lapsi oli 8 kk vanha. Laitoin muistaakseni 50 hakemusta ja kävin 10 työhaastattelua. En päässyt töihin pikkufirmoille, mutta iso firma otti ja sillä tiellä ollaan. 

(Mies jäi vauvan kanssa vanhempainlomalle.)

Vierailija
5/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni 484 päivää pisin aika työttömänä. Nostin ansiosidonnaiset (500 päivää) lähes kokonaan pois. Se oli hienoa aikaa. Jäätelökesä jatkui ja jatkui. Lopuksi viimeisen 3 viikon aikana aktivoiduin ja hain 3 eri työpaikkaan. Kahdesta eri työpaikasta sain sitten valita paremman. 

Vierailija
6/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä oon ollut 1,5 vuotta. Nyt puoli vuotta työttömänä työnhakijana ja nyt opiskelen uutta alaa.

Vierailija
7/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ollut noin vuoden työttömänä. Olen nyt hakemassa opiskelemaan Haaga-Heliaan ja ikää vasta 22v.

Vierailija
8/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

V 1998 olin melkein kaksi kuukautta tyyöttömänä, sen jälkeen olen kertaalleen ollut lomautettuna kaksi viikkoa. Helpolla olen toistaiseksi päässyt.

Vierailija
9/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk... valmistuin lamaan 94 ja pääsin tehtaaseen töihin syksyllä 94 kolmen kk työttömyyden jälkeen, samaisesta tehtaasta irtisanouduin vajaa 3v myöhemmin vaikka ei ollut tietoa uudesta työstä... työllistyin kolmen kk kuluttua. Pari vuotta sitten sain yt-neuvotteluissa potkut ja olin kolme kk työtön. Nyt ollaan taas työttöminä ja ekaa kertaa pelottaa oikeasti että oliko työurani tässä, ikää kun on yli 40 😟

Vierailija
10/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9kuukautta. Olin sitä ennen pari vuotta kotona hoitamassa lasta. Lapsen täyttäessä 3 aloin hakea eri työpaikkoihin. Heti kun ei onnistanut, niin hain myös kouluun. Yhteen työpaikkaan olisinkin sitten päässyt, mutta olin saanut opiskelupaikan ja katsoin, että on parempi opiskella lisää, kun työtarjonta oli niin huono.

Vierailija
11/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 vuotta

Vierailija
12/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-kirjoitusten jälkeen olin n. puoli vuotta työtön. Siitä lähtien töitä ja opiskelua - ulkomaille muuttettua olin n. 2kk työtön.

N30+

Vierailija
13/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa saanut kenkää, kummallakin kerralla uusi työ löytyi viiden viikon työttömyyden jälkeen.

Kerran ottanut itse loparit ja uusi työ löytyi kuusi viikkoa palkanmaksun loputtua.

Ikää 35 v.

Nyt määräaikainen työ loppumassa äitiysloman myötä ja ja pelkään, että lapsen takia en enää työllisty niin nopeasti. Koulutukseni ei ole minkään arvoinen tällä hetkellä.

Vierailija
14/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta vuoden, ansiosidonnaisella enkä kärsi työttömyydestä, päinvastoin. Ex työpaikassani oli hirveä narsistinen esimies ja elin maanpäällisessä helvetissä monta vuotta, työpaikan menetys oli alkushokin jälkeen suunnaton helpotus.

Vierailija
15/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenisen vuotta taitaa nyt olla.

Mies 34v

Vierailija
16/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hymy hyytyy kun ansiosidonnainen loppuu

Vierailija
17/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta puolitoista vuotta.

Aktiivinen olen työnhaun suhteen, noin 2-3 hakemusta viikottain.

Pirkanmaalla nyt sattuu olemaan työpaikat kiven alla, Tampereen työttömyys % kohta 20.

Terveydellisistä syistä jouduin lopettamaan edellisen työ ja uuteen ammattiin valmistuin tuolloin 1,5v sitten.

Vierailija
18/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-9kk ollut pisin jakso. Ikää 36v, ei minkäänlaista peruskoulun jälkeistä koulutusta, työn kautta saatu ammattitaito.

Vierailija
19/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut koskaan kokopäivätyössä. Vain jotain keikkatyötä ja freelancerina, muuten työtön, sairaslomalla ja nuorena vanhempien loisena.

Vierailija
20/26 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ensimmäistä kertaa elämässäni työtön. Kohta tulee 2kk täyteen. Valmistuin toukokuussa DI:ksi (prosessitekniikka) ja kesätyöt loppuivat elokuussa. Olen hakenut ja hakenut töitä ja päässyt haastatteluihin, mutta kukaan ei palkkaa vastavalmistunutta :(

Etsin töitä ympäri Suomen...

Keväällä haen opiskelemaan jos töitä ei löydy. Hoitoala kiinnostaisi, mutta sinne on vaikea päästä opiskelemaan :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi