Naapuri kielsi parveketupakoinnin
Tämä aihe varmasti nostattaa tunteita puolin ja toisin, mutta kysytään kuitenkin. Uudehko naapuri ilmoitti, että tupakointi parvekkeellani on muodostunut ongelmaksi. Taloyhtiömme ei ole kieltänyt parveketupakointia. Miten edetä? Haluan säilyttää naapurisovun mutta en pidä siitä että joku määrittelee mitä kotonani voin tehdä.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minustakin olisi mukavaa, etten kuulisi kyseisen naapurin perheriitoja olohuoneeseeni tai etten heräisi toisen yötöitä tekevän naapurin oven kolinaan aamuöisin. Nämä ovat kuitenkin asioita jotka pitää hyväksyä kun asuu kerrostalossa. En edes ramppaa tupakalla paljoa vaan pari kertaa illassa. Eri asia olisi, jos taloyhtiön säännöt kieltäisivät parveketupakoinnin. Sitten asia olisi tietenkin selkeä. Ap
Kysy siltä että tehdäänkö sopimus, te ette enää riitele kovaäänisesti ja minä en polta parvekkeella? Jos he rikkovat sopimusta niin sinä jatkat parvekkeella tupakoimista.
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiö VOI kieltää. Et taida tuntea lainsäädäntöä.
Otapa itse selvää laista. Taloyhtiö ei voi kieltää tupakointia.
Vierailija kirjoitti:
Jos käyt polttamassa tupakan tyyliin joka tunti, niin voisit polttaa muualla kosks kokemuksesta voin sanoa ettei tupakansavu ole ihanaa varsinkaan kesällä kun ei voi pitää parvekkeenovea auki. Jos taas poltat aamulla ja illalla yhdet niin polta vain. Vaikka ei olekaa kielletty niin joissain tilanteissa kannattaa ajatella muitakin :)
Jos menet vuokralle kerrostaloon, silloin tulee ymmärtää, että siellä asuu myös muita ihmisiä, joista joillain saattaa olla tapoja jotka eivät sinua miellytä. Ja jotkut asukkaat jopa omaavat sen verran omaa tahtoa, etteivät elä juuri sinä käsket.
Muilla ei mitään velvollisuuta kysellä primadonnalta mitä he saavat tehdä ja mitä eivät. Muuta omakotitaloon, jos ei kerrostalossa asuminen kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naapuri on tullut jälkeenpäin, niin ilmoita hänelle, että on syytä muuttaa muualle. Sinä olet ollut siellä ensin tupakoinesi. Sama kuin joku muuttaisi tieten tahtoen sikalan viereen ja alkaisi kohta valittaa hajusta vaatien sikalan lopettamista.
Olen asunut talossamme kymmenen vuotta. Ap
Sillä ei ole mitään merkitystä asian kanssa.
Myöskään tavanomaisesta elämisestä kuuluvia ääniä ei lainsäädännössä voi verrata tuoakanpoöttoon.
Sun täytyy hyväksyä se, että nykyisin tupakansavun tiedetään olevan sivullisille niin epäterveellistä, että lainsäädäntö turvaa siltä suojautumista.
Muuta omakotitaloon, jossa on kunnon piha, niin sulla on oma tupa oma lupa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet valitettavasti vääräsaä. Laki on muuttunut tänä vuonna ja nykyään taloyhtiö VOI kieltää parveketupakoinnin.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/385367-nyt-se-alkaa-nailla-toi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käyt polttamassa tupakan tyyliin joka tunti, niin voisit polttaa muualla kosks kokemuksesta voin sanoa ettei tupakansavu ole ihanaa varsinkaan kesällä kun ei voi pitää parvekkeenovea auki. Jos taas poltat aamulla ja illalla yhdet niin polta vain. Vaikka ei olekaa kielletty niin joissain tilanteissa kannattaa ajatella muitakin :)
Jos menet vuokralle kerrostaloon, silloin tulee ymmärtää, että siellä asuu myös muita ihmisiä, joista joillain saattaa olla tapoja jotka eivät sinua miellytä. Ja jotkut asukkaat jopa omaavat sen verran omaa tahtoa, etteivät elä juuri sinä käsket.
Muilla ei mitään velvollisuuta kysellä primadonnalta mitä he saavat tehdä ja mitä eivät. Muuta omakotitaloon, jos ei kerrostalossa asuminen kelpaa.
Puhut täyttä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet valitettavasti vääräsaä. Laki on muuttunut tänä vuonna ja nykyään taloyhtiö VOI kieltää parveketupakoinnin.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/385367-nyt-se-alkaa-nailla-toi…
Laki on muuttunut, mutta se ei edelleenkään anna taloyhtiölle oikeutta tupakoinnin kieltämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ilmansaastuttajat nikotinistit!
Tupakointi on tässä mielessä yhdentekevää. Hengität joka tapauksessa ulkoilmassa sellaisia myrkkyjä, jotka ovat tupakansavuja paljon haitallisempia terveydellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naapuri on tullut jälkeenpäin, niin ilmoita hänelle, että on syytä muuttaa muualle. Sinä olet ollut siellä ensin tupakoinesi. Sama kuin joku muuttaisi tieten tahtoen sikalan viereen ja alkaisi kohta valittaa hajusta vaatien sikalan lopettamista.
Myöskään tavanomaisesta elämisestä kuuluvia ääniä ei lainsäädännössä voi verrata tuoakanpoöttoon.
Sun täytyy hyväksyä se, että nykyisin tupakansavun tiedetään olevan sivullisille niin epäterveellistä, että lainsäädäntö turvaa siltä suojautumista.
Muuta omakotitaloon, jossa on kunnon piha, niin sulla on oma tupa oma lupa.
Vastasin tuossa esitettyyn kysymykseen. Kuten jo olen sanonut, taloyhtiömme ei ole kieltänyt parveketupakointia.
Meillä on mukava taloyhtiö, ja naapurisopu on ollut oikein hyvä tähän asti. Mainitaan nyt vielä että olen siirtynyt ulos tupakoimaan heti kun naapuri otti asian puheeksi. Periaate tässä vaan tökkii. Olen työssäkäyvä ja paljon harrastava ihminen joten en edes ole paikalla tupakoineni kuin pari tuntia iltaisin. Silloin tykkäisin käydä aamutakissa omalla nätiksi laottamallani parvekkeella polttamassa iltatupakan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmansaastuttajat nikotinistit!
Tupakointi on tässä mielessä yhdentekevää. Hengität joka tapauksessa ulkoilmassa sellaisia myrkkyjä, jotka ovat tupakansavuja paljon haitallisempia terveydellä.
Eiköhän noita turhia myrkkyjä kannattaisi silti minimoida. Tupakointi on täysin turhaa toisin kuin vaikka liikenne!
Asuin tampereella 2006-2007 ja siellä yläkerran naapuri mekasti joka viikonloppu ja joskus arkisinkin.Lukuisten valitusten jälkeen yksi yö ulostin hänen postiluulusta sisään kunnon ripulipaskat humalassa.Sen jälkeen sieltä ei kuulunut enää pihaustakaan.Tässä aplle vinkki mitä tehdä niin vikinä loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta omakotitaloon, jossa on kunnon piha, niin sulla on oma tupa oma lupa.Vastasin tuossa esitettyyn kysymykseen. Kuten jo olen sanonut, taloyhtiömme ei ole kieltänyt parveketupakointia.
Meillä on mukava taloyhtiö, ja naapurisopu on ollut oikein hyvä tähän asti. Mainitaan nyt vielä että olen siirtynyt ulos tupakoimaan heti kun naapuri otti asian puheeksi. Periaate tässä vaan tökkii. Olen työssäkäyvä ja paljon harrastava ihminen joten en edes ole paikalla tupakoineni kuin pari tuntia iltaisin. Silloin tykkäisin käydä aamutakissa omalla nätiksi laottamallani parvekkeella polttamassa iltatupakan. Ap
Olet fiksu ja hyvätapainen onneksi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiö voi kieltää, naapuri ei.
"Taloyhtiöiden hakemien tupakointikieltojen käsittely alkaa kunnissa vasta 1. tammikuuta 2017 alkaen. Sosiaali- ja terveysministeriö valmistelee parhaillaan ohjeita asetuksen soveltamisesta".
Minäpä asun maassa, jossa poltetaan sisällä... Tai jos on vuokralla ja vuokranantaja kieltää, niin sitten poltetaan rappukäytävässä. Vihaan tupakointia ja jos olen 100% rehellinen, pidän tupakoitsijoita ehkä hivenen vajaaälyisinä tämän asian suhteen. Mutta eipä auta tässä maassa valittaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Taloyhtiöiden hakemien tupakointikieltojen käsittely alkaa kunnissa vasta 1. tammikuuta 2017 alkaen. Sosiaali- ja terveysministeriö valmistelee parhaillaan ohjeita asetuksen soveltamisesta".
Näin se menee. Jotkut täällä eivät ole nälöjään lukutaitoisia tai kiinnittävät huomion vain lehtiartikkelin otsikkoon.
Siis edelleenkään taloyhtiöllä ei ole oikeutta kieltää tupakointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskimpa on tämä laki on kauan voimassa. Tulee aiheuttamaan niin hirveät naapurisodat, että se on loputon suo.
Sano heille et poltat max 2 tupakkaa per ilta. Ei ole heille ylivoimainen kestää. Mä itse polttaisin ketjussa...
Vierailija kirjoitti:
Sano heille et poltat max 2 tupakkaa per ilta. Ei ole heille ylivoimainen kestää. Mä itse polttaisin ketjussa...
No joo. Näin se yleensä on, mutta en haluaisi sitoutua tällaisiin sopimuksiin. Joskus saatan järjestää vaikka illanviettoja jne jolloin parvekkeella käytäisiin useammin tai vaihtoehtoisesti rapun kautta pihalla. En halua joutua pyytämään lupaa/suostumusta tällaisiin asioihin muilta. Ap