Jaksaisitko istua lentokoneessa 18 tuntia putkeen?
Jossain uutisessa kerrottiin, että Qatar aloittaa lennot Dohasta suoraan Uuteen Seelantiin ja lentoaika on noin 18 tuntia!
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos. Minulla on jo kokemusta tuollaisista lennoista. En lähtisi noin kauas ilman parin päivän stoppia jossain välikohteessa. Qatarilla en lentäisi ilmaiseksi minnekään.
Onneksi Qatar ottaa lentolipuistaan rahaa, niin pääset sinäkin reissuun!
Oi raukkaa. Korjaan sinulle nyt lauseeni, koska et kyennyt ymmärtämään sitä yhden sanan puuttumisen vuoksi:
En matkustaisi Qatarilla edes ilmaiseksi enkä sittenkään, jos minulle maksettaisiin siitä hyvästä.
No kerropa mikä siinä Qatarissa mättää. Viiden tähden lentoyhtiö (Finnairilla lienee 3 tähteä, vai olisiko noussut neljään tähteen?) joka on useamman kerran valittu maailman parhaaksi lentoyhtiöksi. Itse olen lentänyt Qatarilla neljä kertaa, ja taatusti lennän vastaisuudessakin varsinkin nyt kun kyytiin pääsee suoraan Helsingistä. Dohan kentälläkin on todella hyvä palvelu.
Kokeillaan uudestaan. Ei ole varmaan kovinkaan montaa kohdetta, joihin Suomessa asuva suomalainen pääsisi helpoiten tai nopeiten Qatarin kautta. Lentoyhtiöllä keuliminen on aika noloa, samoin Finnairin mollaaminen.
Olen ollut 10 tuntia kestävällä lennolla. Ei ollut paha joten hyvin varmaan jaksaisin. Viimeksi olin menomatkalla niin täpinöissäni että en nukkunut ollenkaan, tuossa 18 tunnin lennolla varmaan väkisinkin nukahtaisi jossain vaiheessa. :D
Tuo Dohan reitti on hyvä uutinen niille, jotka tekevät duunimatkoja lähi-itään ja tykkäävät käyttää OW:ia. Aiemmin käytännössä ainut vaihtoehto oli LHR kautta, joka teki turhan pitkän mutkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos. Minulla on jo kokemusta tuollaisista lennoista. En lähtisi noin kauas ilman parin päivän stoppia jossain välikohteessa. Qatarilla en lentäisi ilmaiseksi minnekään.
Oi raukkaa. Korjaan sinulle nyt lauseeni, koska et kyennyt ymmärtämään sitä yhden sanan puuttumisen vuoksi:
En matkustaisi Qatarilla edes ilmaiseksi enkä sittenkään, jos minulle maksettaisiin siitä hyvästä.
No kerropa mikä siinä Qatarissa mättää. Viiden tähden lentoyhtiö (Finnairilla lienee 3 tähteä, vai olisiko noussut neljään tähteen?) joka on useamman kerran valittu maailman parhaaksi lentoyhtiöksi. Itse olen lentänyt Qatarilla neljä kertaa, ja taatusti lennän vastaisuudessakin varsinkin nyt kun kyytiin pääsee suoraan Helsingistä. Dohan kentälläkin on todella hyvä palvelu.
Kokeillaan uudestaan. Ei ole varmaan kovinkaan montaa kohdetta, joihin Suomessa asuva suomalainen pääsisi helpoiten tai nopeiten Qatarin kautta. Lentoyhtiöllä keuliminen on aika noloa, samoin Finnairin mollaaminen.
Toki jos matkakohteet on luokkaa Phuket tai Fuengirola, niin ehkä silloin kannattaa pysytellä Finnairissa... Kyllähän tuo Qatar helpottaa huomattavasti Ausseihin / Uuteen Seelantiin matkaavien elämää, matka-aika Tyynenmeren saarille lyhenee huomattavasti puhumattakaan monista Afrikan kohteista. Finnairista mainitsin tähtiluokituksen vertailun vuoksi, en mielestäni mollannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki jos matkakohteet on luokkaa Phuket tai Fuengirola, niin ehkä silloin kannattaa pysytellä Finnairissa... Kyllähän tuo Qatar helpottaa huomattavasti Ausseihin / Uuteen Seelantiin matkaavien elämää, matka-aika Tyynenmeren saarille lyhenee huomattavasti puhumattakaan monista Afrikan kohteista. Finnairista mainitsin tähtiluokituksen vertailun vuoksi, en mielestäni mollannut.
Ei se lyhene, vaan pitenee. Esim. lyhin reitti Helsinki-Sydney kulkee Hong Kongin kautta 15200 km. Dohan kautta sama olisi 16800 km, eli 2h pidempi lentoaika.
Tosin Qatarilla on nyt ollua hyvin edullisia tarjouksia, eli se ehkä saattaa houkutella valitsemaan vähän pidemmän lentoajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se lyhene, vaan pitenee. Esim. lyhin reitti Helsinki-Sydney kulkee Hong Kongin kautta 15200 km. Dohan kautta sama olisi 16800 km, eli 2h pidempi lentoaika.
Tosin Qatarilla on nyt ollua hyvin edullisia tarjouksia, eli se ehkä saattaa houkutella valitsemaan vähän pidemmän lentoajan.
Tämä minuakin hymyilytti. Varsinainen lentomatkailun asiantuntija tämä Qatarin kehuja.
Eihän tuossa ole mitään ongelmaa. Voi katsella elokuvia, pelailla pelejä ja ruokaa ja juomaa kannetaan eteen koko ajan kun keksii pyytää. Qatarilla on vielä todella hyvät istuimet, joissa nukkuminenkin on oikein mukavaa. Ainakin Airbus A380 -koneissa on varustetaso ja palvelut niin kohdallaan, että mielellään lentää pidempääkin siivua Qatarin kyydissä. Jos jotain toivomisen varaa pitää sanoa, niin suihkuja ei ole (ainakaan ollut tähän mennessä), toisin kuin Emiratesilla.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa ole mitään ongelmaa. Voi katsella elokuvia, pelailla pelejä ja ruokaa ja juomaa kannetaan eteen koko ajan kun keksii pyytää. Qatarilla on vielä todella hyvät istuimet, joissa nukkuminenkin on oikein mukavaa. Ainakin Airbus A380 -koneissa on varustetaso ja palvelut niin kohdallaan, että mielellään lentää pidempääkin siivua Qatarin kyydissä. Jos jotain toivomisen varaa pitää sanoa, niin suihkuja ei ole (ainakaan ollut tähän mennessä), toisin kuin Emiratesilla.
Airbus 380-koneissa on ihan samat varustelutasot ja palvelu kuin pienemmissäkin Airbusin pitkänmatkan koneissa.
Jos nyt et yksinomaan ykkösluokassa matkusta.
Lentoyhtiö on se mikä määrittää varustetason ja palvelun, ei koneen runko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Airbus 380-koneissa on ihan samat varustelutasot ja palvelu kuin pienemmissäkin Airbusin pitkänmatkan koneissa.
Jos nyt et yksinomaan ykkösluokassa matkusta.
Lentoyhtiö on se mikä määrittää varustetason ja palvelun, ei koneen runko.
Eiköhän tuo kirjoittaja viitannutkin juuri Qatarin koneeseen.
Qatarilla ainakin 777 on turistusluokassa sisustettu paljon ahtaammin kuin 380.
Vierailija kirjoitti:
Ai ihan tavallisella lipulla matkustavillakin?!!
Vierailija kirjoitti:
Oon sen verran pitkä ihminen (lähemmäs 190cm) että Suomen sisäiset lennot voin istua hätäuloskäyntipaikalla. Myös keski-Eurooppaan Saksaan, Tsekkeihin, Puolaan voin lentää hätäuloskäyntipaikan saaneena. Muuten en lentokoneeseen mee. Kanarialle jos menisin sillipurkkiosastolle niin pitäisi se 2-4 vkoa tosiaan olla että sen 12h kidutuksen kestäisi (6h a suunta)
Hulluutta. Toiset tykkää toiset ei. ainoa asia josta oon kade pikkusille, lennot on saatanan helppoja. Ja 170 centtisten kääpiöidenhän on ihan turha valittaa tilanpuutteesta. Jos oot yli 180cm niin saa valittaa :D
Bisnesluokassa on tilaa pidemmällekin matkustajalle. Se toki maksaa vähän enemmän.
En. Kanarian lennot, eli 6 tuntia on aikalailla maksimi mitä pystyn istumaan jalat kippurassa pääsemättä oikaisemaan niitä kertaakaan. Tuota pidemmille lennoille en lähde.
Kyllä jaksaisin! Mä jostain syystä rakastan lentokoneita, siis sitä lentokoneessa oloa. Siellä tuntuu aina siltä, kuin olisi jossain elämän välitilassa vailla minkäänlaisia murheita. Rakastan myös sitä, kun keneenkään ei saa yhteyttä (en ole koskaan käyttänyt wi-fia koneessa). Ai että, pääsisinpä pitkälle lennolle <3
Vierailija kirjoitti:
Joo! Onpa hyvä uutinen! Uuteen Seelantiin pääsee nyt siis yhdellä vaihdolla ja hyvällä lentoyhtiöllä.
On sinne yhdellä vaihdolla päässyt ennemminkin, Hong Kong, Singapore, Tokio nyt esimerkkeinä
En ilman älypuhelintani. Jos sen saisi mukaan ja nettiyhteys pelaisi niin no problem.
Riippuu paljon siitä kuka istuu vieressä, edessä ja takana. 10h lennolla edessäni istui joku adhd tyyppi joka hytkytti ja nytkytti ja rytkytti penkkiään ensimmäiset 7h ennen kuin nukahti. Hermot meinasi mennä. Yhdellä 5h lennolla hysteerinen n. 3v tyttö huusi putkisuoraa huutoa edessäni ensimmäiset 3h kunnes nukahti. Tänä kesänä viereeni lysähti n. 150kg nainen joka osittain vyöryi päälleni. Jos tällaisia vierustovereita 18h ympärillä olisi niin kyllä olisi naurussa pitelemistä.
Vierailija kirjoitti:
Oon sen verran pitkä ihminen (lähemmäs 190cm) että Suomen sisäiset lennot voin istua hätäuloskäyntipaikalla. Myös keski-Eurooppaan Saksaan, Tsekkeihin, Puolaan voin lentää hätäuloskäyntipaikan saaneena. Muuten en lentokoneeseen mee. Kanarialle jos menisin sillipurkkiosastolle niin pitäisi se 2-4 vkoa tosiaan olla että sen 12h kidutuksen kestäisi (6h a suunta)
Hulluutta. Toiset tykkää toiset ei. ainoa asia josta oon kade pikkusille, lennot on saatanan helppoja. Ja 170 centtisten kääpiöidenhän on ihan turha valittaa tilanpuutteesta. Jos oot yli 180cm niin saa valittaa :D
Ei millään pahalla, mutta 190 cm ei kyllä ole vielä mitenkään erityisen poikkeuksellisen suuri pituus. Mun vähän pidempi puolisoni lentää työnsä takia säännöllisesti Atlantin yli turistiluokassa ihan sujuvasti. Ärsyttäähän sitä ja kikkailee istumapaikkansa kanssa, mutta lentää kuitenkin ongelmitta.