Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytyäni salilla pari vuotta säännöllisesti huomasin kauhistuttavan faktan!

Vierailija
11.10.2016 |

Kehitys on tyssännyt ja olen alkanut lihota vaikka syön jopa aiempaa vähemmän, lihakset taas eivät enää kasva - ja mahani on 4cm paksumpi kuin ennen!

Mikä neuvoksi?

Paino ei ole noussut kuin pari kiloa, samat housut mahtuvat jalkaan mutta olen selvästi läskimpi. Mikä neuvoksi?

Kommentit (206)

Vierailija
161/206 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vyötärö kapenee juuri aerobisella! Nyt vaan laiskuus nurkkaan ja sinne lenkkipoluille! Kai sielläkin valaistuja pururatoja on? Tai hanki kotiin joku juoksulaite/stepperi/zumbavideoita..

No ei satu olemaan valaistua pururataa 10km säteellä ainakaan. On meillä aerobisia laitteita ja tähän mennessä tänään olen ihan hyötyliikuntana kävellyt 8000 askelta ja kolme kilsaa pyöräillyt ja vielä tulen kävelemään neljä kilsaa.

Aerobisen lisääminen ei ole ratkaisu, en usko yhtään siihen. Enemmän aerobista aiheuttaisi ihan varmasti salikehityksen huononemisen entisestään.

Ruokavaliota täytyy muuttaa ja opetella olemaan välittämättä muiden ihmisten aiheuttamasta stressistä ja keskittyä vain omaan napaan.

Ap

Vierailija
162/206 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se elämä epäreilua.

Olen itse laihtunut 4kg kahdessa kuukaudessa. Aamulla juon kahvia, lounalla puuroa autingonkukansiemenillä ja päivälliseksi kotiruokaa. Iltapala koostuu joka päivä juustonaksuista tai Ben&Jerry jäätelöstä.

En treena oikeastaan ollenkaan, töissä tulee kävelyä 10-12000 askelta, siirtoja ja nostoja. Koiran kanssa käyn kotona löntystelemässä ja lasten seurana seison pihassa. Illat makaan sohvalla Netflixiä katsoen.

Tää on ollut ihan loistava dietti.

"En treena oikeastaan ollenkaan, töissä tulee kävelyä 10-12000 askelta"

Teikäläinen on postinkantaja!?

kauppakassi keräilijällä tulee kanssa tollaset askeleet

Itellä tulee hoitsun hommissa tommoset askelmäärät, välillä enemmänkin. Juurikin siinä parjatussa vanhustyössä, vaikka istutaankin kaiket päivät kahvilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/206 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tismalleen sama juttu.. Käyn säännollisesti salilla, parina ekana vuonna putosi painoa 15kg, nyt pikkuhiljaa samoilla syömisillä jolla pudotin painoa, kiloja on kertynyt kolme takaisin. Turhauttaa, olen alkanut laskea taas tarkasti kalorilaskurilla päivän syömiset joita tulee yleensä 1800-2000. Silti vaa'an numero kipuaa viikottain ylöspäin.

Joten myötätunnot sinnepäin, tiedän mitä käyt läpi.

Vierailija
164/206 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tismalleen sama juttu.. Käyn säännollisesti salilla, parina ekana vuonna putosi painoa 15kg, nyt pikkuhiljaa samoilla syömisillä jolla pudotin painoa, kiloja on kertynyt kolme takaisin. Turhauttaa, olen alkanut laskea taas tarkasti kalorilaskurilla päivän syömiset joita tulee yleensä 1800-2000. Silti vaa'an numero kipuaa viikottain ylöspäin.

Joten myötätunnot sinnepäin, tiedän mitä käyt läpi.

Mulla on ilmiöstä teoria. Kroppa tottuu jossain kohtaa uusiin asioihin ja vanhat heikkoudet nousevat taas pintaan. Mulla se on paksu keskivartalo. Jotain täytyy muuttaa taas jotta se voisi kaventua. Liikuntaa en ehdi enkä jaksa lisätä, joten kuten jo sanoin, ruokavalioon ja stressinhallintaan uusia juttuja. Mielenkiintoista sekin että silloin kun maha oli pienempi, nukuinkin pienen lapset takia huonommin kuin nyt. Ap

Vierailija
165/206 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan usko että pelkkä salitreeni riittää, itse ainakin kaipaan kovaa aerobista liikuntaa myös, varsinkin naisille joilla rasva kerääntyy helposti aerobinen treeni on must. Itse harrastan vain pari krt vko lihaskuntoa kasvattavaa liikuntaa (kahvakuula, kiertoharjoittelu) ja muuten päivittäin intervallitreeniä, kuntopiirityyppistä intervallia, bodypumppia, zumbaa, perusjumppaa, tanssia (palautukseen), ja lisäksi pyöräilen päivittäin 5 km jota en kyllä laske liikunnaksi. Esimerkiksi tanssissa yritän kannatella vartaloa niin että treenaan samalla myös syviä vatsalihaksia ja korsettia jännittämällä lihaksia oikeaan aikaan liikkkeitä tehdessä. Yhtäkkiä olen saanut lihaksia ja muotoa niin että useimmat luulevat mun käyvän salilla säännöllisesti, no en käy salilla ollenkaan... jos on ylipainoa, aerobinen liikunta kannattaa niin kauan että on hoikka ja sitten lisätä lihaskuntotreeniä ja kuntosalia. Näin aion itse tehdä, sillä ihailen eniten tanssijoiden vartaloita, en mitään salitreenaajien kroppia. Haluan olla siis hoikka mutta hieman lihaksikas, elastinen ja kiinteä.

Toki riippuu, mikä on tavoite.

Vierailija
166/206 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ylipainoinen, bmi 21,5. Ap

Vierailija
167/206 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan usko että pelkkä salitreeni riittää, itse ainakin kaipaan kovaa aerobista liikuntaa myös, varsinkin naisille joilla rasva kerääntyy helposti aerobinen treeni on must. Itse harrastan vain pari krt vko lihaskuntoa kasvattavaa liikuntaa (kahvakuula, kiertoharjoittelu) ja muuten päivittäin intervallitreeniä, kuntopiirityyppistä intervallia, bodypumppia, zumbaa, perusjumppaa, tanssia (palautukseen), ja lisäksi pyöräilen päivittäin 5 km jota en kyllä laske liikunnaksi. Esimerkiksi tanssissa yritän kannatella vartaloa niin että treenaan samalla myös syviä vatsalihaksia ja korsettia jännittämällä lihaksia oikeaan aikaan liikkkeitä tehdessä. Yhtäkkiä olen saanut lihaksia ja muotoa niin että useimmat luulevat mun käyvän salilla säännöllisesti, no en käy salilla ollenkaan... jos on ylipainoa, aerobinen liikunta kannattaa niin kauan että on hoikka ja sitten lisätä lihaskuntotreeniä ja kuntosalia. Näin aion itse tehdä, sillä ihailen eniten tanssijoiden vartaloita, en mitään salitreenaajien kroppia. Haluan olla siis hoikka mutta hieman lihaksikas, elastinen ja kiinteä.

Samaa mieltä. Kannattaa liikkua monipuolisesti. Itse tykkään kahvakuulasta, HIIT:stä, pumpista, joogasta, zumbasta ym. Kroppa on sopusuhtainen ja hyvässä kunnossa (sopivan lihaksikas). Syviä lihaksia olis hyvä treenata myös jos haluaa tiukemman keskikropan.

Vierailija
168/206 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Kannattaa liikkua monipuolisesti. Itse tykkään kahvakuulasta, HIIT:stä, pumpista, joogasta, zumbasta ym. Kroppa on sopusuhtainen ja hyvässä kunnossa (sopivan lihaksikas). Syviä lihaksia olis hyvä treenata myös jos haluaa tiukemman keskikropan.

Ei, vaan sali on kustannus- eli ajallisesti tehokkain tapa muokata vartaloa. Joogaavatko fitnesskisaajat? Niinpä. Ap

Vierailija
169/206 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miksi kitiset koko ajan vastaan, vaikka sulle on annettu täällä ihan hyviä vinkkejä??

Vierailija
170/206 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap miksi kitiset koko ajan vastaan, vaikka sulle on annettu täällä ihan hyviä vinkkejä??

Siksi kun sillä ei ole mistään mitään hajua. Ja komppaan että hyviä vinkkejä on tullut

Vierailija
171/206 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ja ketjun perusteella yleensä vaikuttaa siltä, että vika on enemmänkin korvien välissä.

Taisin olla koko ikäni urheilua harrastanut ja muistaakseni 32, kun pitkäaikaisin kaverini totesi kuntosalituskailuihini seuraavasti: "Sulla on vieläkin se sama teini-ikäisen body image, mutta et ole ollut teini enää vuosikymmeniin."

Vierailija
172/206 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ja ketjun perusteella yleensä vaikuttaa siltä, että vika on enemmänkin korvien välissä.

Taisin olla koko ikäni urheilua harrastanut ja muistaakseni 32, kun pitkäaikaisin kaverini totesi kuntosalituskailuihini seuraavasti: "Sulla on vieläkin se sama teini-ikäisen body image, mutta et ole ollut teini enää vuosikymmeniin."

Ei, vika on siinä että mahanympärys on yli 70cm. Lisäksi myös nahka on raskauksista hieman löystynyt, mutta sen huomaa vain jos olen kontallani. Ap

Vierailija
173/206 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...enkä aio alistua koskaan olemaan omenavartaloinen äiti-ihminen, ainakaan ilman kunnon taistelua 😫 Ap

Vierailija
174/206 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu, 4v käyny salilla ja nyt kehitys tyssännyt

Vierailija
175/206 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää lisätä painoja liikkeisiin. Pitää vaihtaa liikkeitä useammin. Pitää syödä enemmän ja puhtaammin. Eka vuosi on helppoa sen jälkeen se työ vasta alkaa.

Olen lisännyt ihan jaksamiseni mukaan, varmasti en ala enempää syödä, mutta puhtaammin voisin yrittää. Vitun persiistä tämmönen silti. Ap

Sulla on väärä mentaliteetti jos se on perseestä, sun oma mieli on kehityksen tiellä. Laitappa päivän ruuat tähän niin katsotaan vähän mitä sinne nassukkaan menee. Lasketko kaloreita, hiilarit, rasvat ja protskut?

No esim. näin saatan syödä: aamulla banaani ja kalkkunaleikettä nippu, päivällä työpaikkalounas aina runsaasti proteiinin lähdettä (lihaa/kalaa), välipala hedelmä ja proteiinipatukka tai pähkinöitä, illalla iso annos kaurapuuroa raejuustolla, voilla ja mustikoilla ja iltapalalla vaikka pari leipää päällä pari kananmunaa ja juustoa sekä kasviksia. Kaloreita ehkä 2000-2300, proteiinia aina ainakin lähes 100g tai usein ylikin, rasvaa ainakin yli 70g ja hiilaria loput. Entisenä ahmimishäiriöisenä en voi laskea kaikkea tarkkaan tai alkaa ahdistaa koko syöminen. Ap

Terveisiä hoikalta naiselta. Syöt h-tin paljon ja rasvaista sekä proteiinipitoista ruokaa jos vertaan omaani.

Mikä ihme siinä on, että pitää tunkea niitä proteiineja hillittömiä määriä ruokaan, kun lopputulos on se, että läskit sen kun lisääntyy? Älkää hokeko minulle (tai kellekään muullekaan) iänikuista, siis jo vuosia jatkunutta muotimantraa siitä kuinka syömme hitokseen liian vähän proteiineja. Ei ne teidän lihakset tarvitse enempää proteiineja kuin normaalista suomalaisesta ruokavaliosta niitä saa. Ei extra-annoksia rahkaa ja muuta maitomättöä, ei kourakaupalla pähkinöitä ja jyviä, ei hillittömiä määriä lihaa tai paketillista leikkelettä kerralla. LOPETTAKAA!! se yltiöpäinen proteiinin tankkaus ja keskittykää syömään kasviksia enemmän niin johan alkaa paino pudota ja olo kohentua.

Oikeasti, en voi kuin nauraa partaani ja ihmetellä sivusta, kun pullukat "liikuntaa harrastavat" aikuiset mättävät itsensä läskiksi järkyttävällä määrällä proteiineja syystä että "lihakset kasvaisivat". Just joo. Maha kasvaa ainakin. Kas, kun ainakin minulla lihakset kasvavat pääasiassa liikunnalla ja normaalilla ruokavaliolla. Korkeintaan kovan treenin jälkeen voin syödä jotain ylimääräistä proteiinia. Olen varmasti poikkeus.

Ja alapeukkuja, kiitos.

Vierailija
176/206 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä syö mitään eksta-annoksia, en ole aikoihin syönyt. Ekan vuoden ja ylikin söin ja silti maha oli pienempi kuin nyt mutta lihakset kasvoivat selvästi, kunnes kehitys tyssäsi ja alkoi tämä taantuma. Kuinka lihaksikas sinä edellinen vastaaja olet? En tavoittele hoikkuutta pelkästään (olen nytkin hoikka - paitsi maha!). En todellakaan mitään pitkänmatkanjuoksijan rimpulaa vartaloa. Ap

Vierailija
177/206 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää lisätä painoja liikkeisiin. Pitää vaihtaa liikkeitä useammin. Pitää syödä enemmän ja puhtaammin. Eka vuosi on helppoa sen jälkeen se työ vasta alkaa.

Olen lisännyt ihan jaksamiseni mukaan, varmasti en ala enempää syödä, mutta puhtaammin voisin yrittää. Vitun persiistä tämmönen silti. Ap

Sulla on väärä mentaliteetti jos se on perseestä, sun oma mieli on kehityksen tiellä. Laitappa päivän ruuat tähän niin katsotaan vähän mitä sinne nassukkaan menee. Lasketko kaloreita, hiilarit, rasvat ja protskut?

No esim. näin saatan syödä: aamulla banaani ja kalkkunaleikettä nippu, päivällä työpaikkalounas aina runsaasti proteiinin lähdettä (lihaa/kalaa), välipala hedelmä ja proteiinipatukka tai pähkinöitä, illalla iso annos kaurapuuroa raejuustolla, voilla ja mustikoilla ja iltapalalla vaikka pari leipää päällä pari kananmunaa ja juustoa sekä kasviksia. Kaloreita ehkä 2000-2300, proteiinia aina ainakin lähes 100g tai usein ylikin, rasvaa ainakin yli 70g ja hiilaria loput. Entisenä ahmimishäiriöisenä en voi laskea kaikkea tarkkaan tai alkaa ahdistaa koko syöminen. Ap

Terveisiä hoikalta naiselta. Syöt h-tin paljon ja rasvaista sekä proteiinipitoista ruokaa jos vertaan omaani.

Mikä ihme siinä on, että pitää tunkea niitä proteiineja hillittömiä määriä ruokaan, kun lopputulos on se, että läskit sen kun lisääntyy? Älkää hokeko minulle (tai kellekään muullekaan) iänikuista, siis jo vuosia jatkunutta muotimantraa siitä kuinka syömme hitokseen liian vähän proteiineja. Ei ne teidän lihakset tarvitse enempää proteiineja kuin normaalista suomalaisesta ruokavaliosta niitä saa. Ei extra-annoksia rahkaa ja muuta maitomättöä, ei kourakaupalla pähkinöitä ja jyviä, ei hillittömiä määriä lihaa tai paketillista leikkelettä kerralla. LOPETTAKAA!! se yltiöpäinen proteiinin tankkaus ja keskittykää syömään kasviksia enemmän niin johan alkaa paino pudota ja olo kohentua.

Oikeasti, en voi kuin nauraa partaani ja ihmetellä sivusta, kun pullukat "liikuntaa harrastavat" aikuiset mättävät itsensä läskiksi järkyttävällä määrällä proteiineja syystä että "lihakset kasvaisivat". Just joo. Maha kasvaa ainakin. Kas, kun ainakin minulla lihakset kasvavat pääasiassa liikunnalla ja normaalilla ruokavaliolla. Korkeintaan kovan treenin jälkeen voin syödä jotain ylimääräistä proteiinia. Olen varmasti poikkeus.

Ja alapeukkuja, kiitos.

Melkein parimetrinen ja satakiloinen lähes vege äijä komppaa kun hoikka nainen nauraa partaansa :) Ei proteiineja tarvi niin mahdottomia määriä ellei ole kehonrakentaja tai painonnostaja, ja niissä on energiaakin aika paljon. Kaikki prosessoitu pois ja julmasti raakoja ja kypsennettyjä kasviksia ruokavalioon, hedelmiä vähän ja lihaa + maitotuotteita kohtuudella niin varmasti alkaa timmitymään jos vaan viitsii treenata eikä vain käy salilla rimpuilemassa laitteissa.

Vierailija
178/206 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti johdu mahani kasvaminen liiasta proteiinista. Ja eikö se ole ihan maltillista painonnousua, jos kahdessa vuodessa salillakäynnin myötä paino nousee noin kaksi kiloa? Bmi:n ollessa nyt siis 21,5. Ap

Vierailija
179/206 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on outoa, että olen alkanut käydä kakalla aamun lisäksi myös pitkin päivää. Tulkitsen aineenvaihdunnan hidastuneen kun ennen kävin vain isoilla kaikoilla aamulla.

Täytyy varmaan alkaa käyttää jotain uutta lisäravinnetta.

Ap

Vierailija
180/206 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakset eivät voi kasvaa luonnollisesti tietyn pisteen jälkeen. Sori vain, mutta ne kehonrakentajat käyttävät aineita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän