Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytyäni salilla pari vuotta säännöllisesti huomasin kauhistuttavan faktan!

Vierailija
11.10.2016 |

Kehitys on tyssännyt ja olen alkanut lihota vaikka syön jopa aiempaa vähemmän, lihakset taas eivät enää kasva - ja mahani on 4cm paksumpi kuin ennen!

Mikä neuvoksi?

Paino ei ole noussut kuin pari kiloa, samat housut mahtuvat jalkaan mutta olen selvästi läskimpi. Mikä neuvoksi?

Kommentit (206)

Vierailija
101/206 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

silirimpsis ja siliät tiet.... kirjoitti:

Ei kun horre kuuria vaan. Ei kukaan muuten saa itseään timmiksi ja kovaan kuntoon.

Itse en moista tekisi ja kaikki horre tyypit väittää että puhtaasti on treenannut 60 kg kynäniskasta 100 kg aminoapinaksi tiukkaa lihasta eikä rasvaa missään. Joo-o....

No ei sitä kehtaa myöntää ihan ymmärrettävää..

Jep. Lisäksi täytyy ymmärtää, että jotkut rankat treeniohjelmat raskailla painoilla jonkun asiantuntijan tekemänä on tehty selvästi sillä oletuksella, että käyttää hormoneja tms. Sellaisilla ohjelmilla ei puhdas treenaaja saa kuin itsensä jumiin eikä kehity mihinkään. No se ohjelman tehnythän oli itse kärähtänyt joskus. Mutta nähtävästi aineiden käyttö on verrattain tavallista nykyään salilla kävijöiden keskuudessa, miesten nyt varmaan lähinnä.

Vierailija
102/206 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin aikaisemmin 1700 k-kaloria päivässä. Aloin 6 kk sitten PT:n kanssa treenaamaan salilla, aloitin nollasta.

Ravinto nostettiin heti 2000 k-kaloriin, ruoka-ajat säännölliseksi. Treenaaminen on ollut suht helppoa mutta ruokapuolen muuttaminen toodella vaikeaa. Päätettiin ettei hötkyillä;  yksi asia muutetaan kerrallaan. Ensin piti opetella syömään aamulla. Nyt se jo onnistuu; puuroa, marjoja, lasi maitoa, kananmuna. Sen jälkeen opeteltiin muistamaan vedenjuonti, sitten säännölliset ruoka-ajat (känny hälyttää kun pitää tankata, nälkä ei ole). Nyt opettelen muistamaan/huolehtimaan, että sekä lounaalla että päivällisellä 250 gr vähintään vihanneksia. Pikkuhiljaa kaikki tulee tavaksi. Luotan siihen. Syön aamiaisen klo 6-7, välipala töissä klo 9, lounas klo 12, välipala klo 15, päivällinen klo 18, iltapala klo 21 ja vielä mahdollinen hiilari (voileipä) jos nukkumaan meno menee yli 23.

Näin sisareni muutaman kuukauden tauon jälkeen ja hän totesi, että hitsi, sä olet laihtunut. Mieskin sanoi, että mitkä noi farkut on mitkä sulla on jalassa - lököttää takapuolesta.

Vaakan mukaan paino on pudonnut 2 kiloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/206 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä moskaa syöt? Leikkeleitä ja valmiita proteiini- ja palautushömpötyksiä? Olet varmaan tappanut ison osan hyvistä suolistobakteereistasi, ne nimittäin päättävät kuinka lihot tai laihdut, siihen ei juurikaan syömäsi energiamäärä vaikuta. Kannattaa ehkä harkita ulosteensiirtoa ennenkuin lihot enemmän.

Vierailija
104/206 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten siis häiritsee se, miksi rasva% on alkanut nousta, vaikken ole tehnyt tavoissa muutoksia ainakaan huonompaan suuntaan. Onkohan jokin sairaus puhjennut?! Ap

Suolistobakteeristo vaikuttaa rasva-aineenvaihduntaan.

Vierailija
105/206 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittää nämä "älä syö yhtään rasvaa" -kommentit täällä. Itse en ole pitkään aikaan voinut niin hyvin kuin sen jälkeen kun aloin taas lisätä rasvaa ruokavalioon (kohtuudella toki ettei kalorit mee ihan överiksi). En lihapiirakoiden ja hamppareiden muodossa, vaan esim. rasvaista kalaa, avokadoa, kananmunaa. siemeniä...

106/206 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim. näin saatan syödä: aamulla banaani ja kalkkunaleikettä nippu, päivällä työpaikkalounas aina runsaasti proteiinin lähdettä (lihaa/kalaa), välipala hedelmä ja proteiinipatukka tai pähkinöitä, illalla iso annos kaurapuuroa raejuustolla, voilla ja mustikoilla ja iltapalalla vaikka pari leipää päällä pari kananmunaa ja juustoa sekä kasviksia. Kaloreita ehkä 2000-2300, proteiinia aina ainakin lähes 100g tai usein ylikin, rasvaa ainakin yli 70g ja hiilaria loput. Entisenä ahmimishäiriöisenä en voi laskea kaikkea tarkkaan tai alkaa ahdistaa koko syöminen. Ap

Siis anteeksi mutta luinko mä oikein. Syöt yli 70g rasvaa päivässä? No ei ihme jos housut kiristää! :D

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
107/206 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

I only live to train

*HUUTONAURUA*

:DDD

108/206 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala käydä myös lenkillä salilla treenailun ohella! Aerobinen liikunta polttaa rasvaa niin laihdut

Tämä on nimenomaan se pointti mitä ihmiset eivät tajua. Salitreenaaminen on nyt muotia, samoin se rahkan syönti. Mihin se aerobinen liikunta unohtui? Siis se, joka oikeasti nostaa sitä kuntoa?

Itse satsaisin siihen, että lisäisin ruokavalioon roimasti kasviksia, täysjyväviljaa, laadukasta lihaa. Maitotuotteet voi jättää pois jos ne eivät sovi. Mitään valmispatukoita älä syö missään tapauksessa, ne on hirveitä kaloripommeja.

Liiku paljon. Salitreeni ei auta, jos lopun aikaa ajat autolla paikasta toiseen. Kuntosi ei kasva, etkä kuitenkaan treenaa riittävän kovaa, että lihasmassa kasvaisi. Olen nähnyt paljon kaltaisiasi "salitreenaajia". Huhkitaan niin helvetisti ja rahkaa syödään, mutta tulosta ei tule. Hengästytään kun pitää juosta bussiin.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
109/206 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ärsyttävä aspergernainen. Vittuilee toisille jostain kirjoitusvirheistä.

Vierailija
110/206 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot raskaana, kuten se nainen Iltalehdessä.

Vierailija
111/206 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla joku julkkis valmentajan tekemä rahka+kana+riisi ruokavalio käytössä ja nyt sitten kroppa alkaa lyömään vastaan?

Vierailija
112/206 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syötkin liian vähän ja keho on mennyt energiansäästöluekille ja säästää kaiken?

Tai onko joku lääke mahdollinen syypää? Mitä lääkkeitä käytät?

Vierailija
113/206 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon cardio kerran tai kaks viikkoon!

Vierailija
114/206 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että lyhytkin aika salilla on parempi kuin ei mitään mutta kun joku sanoo käyvänsä salilla 4 x viikossa 30-45 min niin onko se ok? 

Itselläni menee salilla ensimmäiset n. 20-30 minuuttia lämmittelyyn ja venyttelyyn ennen kuin pääsen edes koskemaan laitteisiin. Sitten noin tunti treeniohjelman mukaan ja loppuhimmaukset stepperillä/soutulaitteella  - yhteensä menee aikaa lähes 2 tuntia.

Vierailija
115/206 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään lääkkeitä eikä ole mitään valmista ruokavaliota. Ehkä mulla on kehonkuvan häiriö ja rasvaprosentin mittaustulos meni jotenkin pieleen, koska tosiaan samat 27 tuuman farkut sopivat yhtä hyvin kuin ennenkin. Ap

Vierailija
116/206 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi leikkeet on ihan hirveetä roskaa! Siinä syy kehityksen pysähtymiseen.

Miksi? Vai onko tämä vitsi? Snellmannin kalkkunaleikettä syön, ei siinä ole mitään epäterveellistä. Ap

törkeästi suolaa ainakin..

nim. verenpainetauti

Vierailija
117/206 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Vai onko tämä vitsi? Snellmannin kalkkunaleikettä syön, ei siinä ole mitään epäterveellistä. Ap

törkeästi suolaa ainakin..

nim. verenpainetauti

Mulle tulee huono olo ja lihaskramppeja jos en syö suolaa. Verenpaine normaali. Ap

Vierailija
118/206 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

just :D Olette te sekaisin ton fitnesenne kanssa :)

Vierailija
119/206 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. näin saatan syödä: aamulla banaani ja kalkkunaleikettä nippu, päivällä työpaikkalounas aina runsaasti proteiinin lähdettä (lihaa/kalaa), välipala hedelmä ja proteiinipatukka tai pähkinöitä, illalla iso annos kaurapuuroa raejuustolla, voilla ja mustikoilla ja iltapalalla vaikka pari leipää päällä pari kananmunaa ja juustoa sekä kasviksia. Kaloreita ehkä 2000-2300, proteiinia aina ainakin lähes 100g tai usein ylikin, rasvaa ainakin yli 70g ja hiilaria loput. Entisenä ahmimishäiriöisenä en voi laskea kaikkea tarkkaan tai alkaa ahdistaa koko syöminen. Ap

Siis anteeksi mutta luinko mä oikein. Syöt yli 70g rasvaa päivässä? No ei ihme jos housut kiristää! :D

No eipä tuo ole mitenkään turhan paljon. Jos energiansaanti on 2000 kcal, ja siitä rasvaa on väh. 70 g -> 70 g x 9 kcal/g = 630 kcal, joka taas on noin kolmannes kokonaisenergiasta.  Proteiinia näyttäisi olevan väh. 20 E%.  Alle puolet kokonaisenergiasta tulee näin ollen hiilareista. Mielestäni vaikuttaa varsin hyvältä, koska ei proteiininkaan osuutta kannata kasvattaa järjettömiin lukemiin. Se on munuaisille rasite ja lisäksi imeytymätön proteiini (n. 5 %) kulkeutuu paksusuoleen, jossa siitä muodostuu haitallisia aineita jotka puolestaan on yhdistetty suolistosyöpään. Ja toisekseen, jos kokonaisenergiansaanti on liian vähäistä, niin proteiini käytetään kylmästi elintoimintojen ylläpitoon pakarankasvatuksen sijaan :) 

Vierailija
120/206 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä mitään lääkkeitä eikä ole mitään valmista ruokavaliota. Ehkä mulla on kehonkuvan häiriö ja rasvaprosentin mittaustulos meni jotenkin pieleen, koska tosiaan samat 27 tuuman farkut sopivat yhtä hyvin kuin ennenkin. Ap

Vy kuitenkin 4 cm enemmän kuin ennen? Kyllä se rehellisestä lihomisesta kertoo, jos näin. Rasvaprosentin mittaamisessa toki voi moni asia mennä pieleen, oli tekniikka melkein mikä tahansa. Ja vaikka laite ja mittaajakin pysyisi koko ajan samana.

Mä en ihan kaikkia sun vastauksia lukenut kovin huolellisesti, mutta mä heitän tähän sellaisen ajatuksen, että ajattele sun elämää kokonaisuudessaan. Minkälainen sun kokonaisrasitus on? En siis tarkoita vain treeniä. Työkuviot, parisuhdekuviot, perhe-elämä, mahdolliset muut harrastukset jne. Ihminen on kokonaisuus ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Stressi estää usein hyvinkin tehokkaasti kehittymisen ja kerää rasvaa vyötärölle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi