Exän mielenterveysongelma hankaloittaa meidän arkea
Mun ex sairastui ja nyt hoidossa. Olen joutunut tämän takia perumaan tärkeitä työkeikkoja. Ihan kamalaa ja vaikeaa kun en voi kertoa syytä asiakkaille. Ihmettelevät mun löysää moraalia, keikka perutaan päivää ennen. Vaikuttaa mun toimeentuloonkin jo. Kaikki aika menee huoltajuusneuvotteluihin, asunnon myyntiin, ihan pienet lapset. Pelkään että kohta väsähdän.
Kommentit (62)
En nyt jaksanut lukea koko ketjua, mutta tässä vinkki
Ainakin meidän kunnassamme on tälläinen mahdollisuus:
Lapsemme ovat tavallisessa päiväkodissa. mieheni tekee "normaalia" päivätyötä ja minä vuorotyötä.
Pääsääntöisesti lapsemme hoidetaan tavallisessa päiväkodissa, mutta jos mieheni on työmatkalla tarvitsemme paikan yöhoitoa tarjoavasta päiväkodista. Näin tapahtuu max. 1-2x kuukaudessa eikä edes ihan joka kuukausi.Tämä paikka pitää varata kyllä viimeistään viikkoa ennen, joten äkilliseen tarpeeseen ei tästä apua ole.
Maksamme kalleinta hoitomaksua eikä lisäkustannuksia tule.
Olisiko tästä sinulle apua.
Aluksi mekin palkkasimme hoitajan mieheni työmatkan ajaksi, se ei kuitenkaan ollut taloudellisesti järkevää. Vastapainoksi lapsilla on myös arkivapaita eikä viikonloppuisin ole hoidon tarvetta. Ja lapset ovat innoissaan kun pääsevät "yökyläpäiväkotiin" . Ensi syksynä kun eskari /koulu alkaa meidän on mietittävä kuvio uudelleen.
Miksi kukaan työntekijäsi ei voi paikata sinua neuvotteluissa? Edes osa-aikaisesti?
Entä jos sairastut?
t. pomo