Exän mielenterveysongelma hankaloittaa meidän arkea
Mun ex sairastui ja nyt hoidossa. Olen joutunut tämän takia perumaan tärkeitä työkeikkoja. Ihan kamalaa ja vaikeaa kun en voi kertoa syytä asiakkaille. Ihmettelevät mun löysää moraalia, keikka perutaan päivää ennen. Vaikuttaa mun toimeentuloonkin jo. Kaikki aika menee huoltajuusneuvotteluihin, asunnon myyntiin, ihan pienet lapset. Pelkään että kohta väsähdän.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas empaattisia vastauksia. Mikä ihmisiä oikein vaivaa, toisella tosi hankala tilanne ja tyypit hyökkää syyttävä sormi ojossa viisastelemaan.
Tsemppiä ap, joudut varmaan järjestelemään asiat toistaiseksi niin kuin olisit totaaliyh, mutta ei tosiaankaan ole sinun vikasi, on yhteistyökumppaneiden ym. oma häpeä, jos eivät ymmärrä tilannetta.
Ap ei ymmärrä, että on seurustellut sekapollon kanssa ja ei suostu ymmärtämään vieläkään. Kun ap ymmärtää, että toiseen voi luottaa 0%, niin siitä se lähtee. Jokaiselle elintärkeälle bisnesreissulle lapsilla ON hoitaja.
Juu, tämä on ihan totta. On vaikea sitä uskoa ja ymmärtää. Eikä mulla tietenkään elintärkeitä matkoja ole. Oon kuitenkin huolissani toimeentulosta nyt kun oon yksin vastuussa kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Kurja homma. Jos kerran itse olet pomo, eikä lasten hommien sujumiseen poissaollessasi ole luottamista (joudut usein perumaan sen työkeikkasi), niin voisiko niitä yrittää minimoida? Laitat jonkun alaisistasi asialle tai yrität sopia niitä sinun päähäsi, ei sinne hornantuuttiin missä asiakas on? Tai sitten sovit työkeikan suosiolla niin, että varaat siihen lastenhoitajan (nuoria voi saada "halvemmallakin" kuin varsinaisia hoitajia olemaan sun lasten kanssa päiväkotipäivän jälkeisen illan, yön ja aamun).
Kun eihän tuosta tule kuin tikkuja persiiseen että homma menee reisille joka kerta, tai edes joka toinen kerta. Kohta sulla ei ole enää niitä asiakkaitakaan...
Jep, on surkeat alaiset pomo itselleen valinnut, jos ei pysty hätätilassa luottamaan heihin..
Syyllinen löytyy tällöin peilistä.
t. pomo
Epäilen jotain fiilua näissä jutuissa, olisiko myyntiedustaja tms. jolla toisen paikkaaminen vie omat tulot?
t. pomo
Niin ja mulla on sama palkka kyllä joka kuukausi.
t. pomo
Vierailija kirjoitti:
Kurja homma. Jos kerran itse olet pomo, eikä lasten hommien sujumiseen poissaollessasi ole luottamista (joudut usein perumaan sen työkeikkasi), niin voisiko niitä yrittää minimoida? Laitat jonkun alaisistasi asialle tai yrität sopia niitä sinun päähäsi, ei sinne hornantuuttiin missä asiakas on? Tai sitten sovit työkeikan suosiolla niin, että varaat siihen lastenhoitajan (nuoria voi saada "halvemmallakin" kuin varsinaisia hoitajia olemaan sun lasten kanssa päiväkotipäivän jälkeisen illan, yön ja aamun).
Kun eihän tuosta tule kuin tikkuja persiiseen että homma menee reisille joka kerta, tai edes joka toinen kerta. Kohta sulla ei ole enää niitä asiakkaitakaan...
Joo, kiitos tää oli hyvä. Voisin tosiaan alkaa vähentää keikkoja maakuntiin kun ei siitä oikein tule mitään muuta kuin stressiä. Ja ihan kuin sanoit kohta asiakkaat kaikkoaa. Lapset on niin pienet että toi hoitajakuvio ei oo vielä mahdollinen, ehkä vuoden kuluttua. Mut aivan, joku opiskelija voisi toimia sitten näissä. Kiitos kun vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi au pair?
Tää oli hyvä idea, voisin alkaa selvittää jossain välissä kun asiat järjestyy. Nyt ei ole tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata seurustella hullujen kanssa. Etenkään tehdä lapsia.
Tää kommentti niin tulee sua vastaan vielä. Onnea matkaan.
Mulla on vieläkin hauskaa, koska nämä asiat on käsitelty jo 10 vuotta sitten.
Olen vela nykyisin.
Lapset on parasta mitä mulla on. En vaihtaisi äitinä olemista mihinkään maailmassa. En siis mihinkään.
Miehelle siis sun tarjonta lähenee nollaa.
Vierailija kirjoitti:
t. pomo
Oon tosi pieni toiminimiyrittäjä. Suhteellisen harvinaisella sektorilla. Mut oon pärjännyt ihan riittävän hyvin aiemmin. Mulla on vaan 1-2 alaista vähän tilanteesta riippuen. Nyt vaan 1 joka hoitaa tilauksia tuntityöntekijänä. Vastaan siis lähes kaikesta yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vela nykyisin.
Lapset on parasta mitä mulla on. En vaihtaisi äitinä olemista mihinkään maailmassa. En siis mihinkään.
Siis mille miehelle? Ei mulla ole miestä, ei ole aikaa eikä tarvettakaan tämän tapauksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. pomo
Oon tosi pieni toiminimiyrittäjä. Suhteellisen harvinaisella sektorilla. Mut oon pärjännyt ihan riittävän hyvin aiemmin. Mulla on vaan 1-2 alaista vähän tilanteesta riippuen. Nyt vaan 1 joka hoitaa tilauksia tuntityöntekijänä. Vastaan siis lähes kaikesta yksin.
Jos kerran työt ovat maakuntiin, niin olisiko mahdollista muuttaa pois Helsingistä? Jos ei muuta, niin ainakin kustannukset laskee.
t. pomo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vela nykyisin.
Siis mille miehelle? Ei mulla ole miestä, ei ole aikaa eikä tarvettakaan tämän tapauksen jälkeen.
Eli siis vituiksi meni..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. pomo
Jos kerran työt ovat maakuntiin, niin olisiko mahdollista muuttaa pois Helsingistä? Jos ei muuta, niin ainakin kustannukset laskee.
t. pomo
Tää on kyllä hieno idea. Ja oikeasti myös mun haave tällä hetkellä. Kulutkin vähenisi kun saisin varastot kodin yhteyteen. Mut on se iso päätös. Ja jos muuttaisin takaisin kotikuntaan mulla olis turvaverkko vahvana. Vaikea vaan uskoa vieläkin että tää menisi niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vela nykyisin.
Eli siis vituiksi meni..
😂 kaikki ei todellakaan mennyt lailla sadun
Vuoropäivähoito niin ongelma on ratkaistu. Sit osittain isällä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, selvitän tätäkin. Ehkä voisivat olla samassa ryhmässä jos ovat yötä. Mut on se aika pitkä aika jos ovat melkein 2vrk päivähoidossa putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis isällään eivät voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ole varautunut johonkin lastenhoitajaan, jos oot tiennyt jo monta kuukautta ettei ex ole luotettava?
Koska tapaamissopimuksessa on tietyt päivät hänelle. En voi hänen luokseen varata hoitajaa enkä turhaan munkaan luo. Ja nuo yli yön menot on nyt mun ongelma, yli yön hoitaja maksaa niin paljon että ei kannata lähteä työmatkalle. Tuntuu että oon ihan pattitilanteessa. Ja kyllä, haen koko ajan töitä.
Palkkaat sen hoitajan sun luokse. Teetkö sä jotain hutsunhommia, kun lapset on isällään. Vai, mikä tässä nyt mättää?
Hutsunhommia 😹 no en aivan. Mutta tosiaan, tarviin apua lastenhoitoon työmatkojen ajaksi. Siis yön tai kahdenkin reissuja. Nyt en pääse niille, joudun perumaan töitä. Tulee liian kalliiksi ottaa 2 päivää, yötäpäivää hoitajaa.
Emojisi ei toimi tietokoneella, vitun pässi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ole varautunut johonkin lastenhoitajaan, jos oot tiennyt jo monta kuukautta ettei ex ole luotettava?
Koska tapaamissopimuksessa on tietyt päivät hänelle. En voi hänen luokseen varata hoitajaa enkä turhaan munkaan luo. Ja nuo yli yön menot on nyt mun ongelma, yli yön hoitaja maksaa niin paljon että ei kannata lähteä työmatkalle. Tuntuu että oon ihan pattitilanteessa. Ja kyllä, haen koko ajan töitä.
Palkkaat sen hoitajan sun luokse. Teetkö sä jotain hutsunhommia, kun lapset on isällään. Vai, mikä tässä nyt mättää?
Hutsunhommia 😹 no en aivan. Mutta tosiaan, tarviin apua lastenhoitoon työmatkojen ajaksi. Siis yön tai kahdenkin reissuja. Nyt en pääse niille, joudun perumaan töitä. Tulee liian kalliiksi ottaa 2 päivää, yötäpäivää hoitajaa.
Emojisi ei toimi tietokoneella, vitun pässi.
Toimii se hitsin pukki.
Menikö polla sekaisin ennen vai jälkeen eron? Oletko siis itse osasyyllinen?