Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Perheenisä kertoo köyhän lapsiperheen arjesta

Vierailija
11.10.2016 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016101122446779_uu.shtml
Juttu on itsessään hyvä siinä, että tuodaan esille miten vähävaraisten perheiden lapsia kiusataan koulussa. Perheen isän sairaudellekaan ei tietenkään mitään voi, mutta äidin 20 vuoden työttömyys pisti silmään. Miksi äiti ei ole kouluttautunut uuteen ammattiin, jos omalta alalta ei löydy töitä?

Kommentit (227)

Vierailija
1/227 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai miksi niitä lapsia on pitänyt hankkia neljä, jos varaa ei kerran ole. Vali vali, kyllä Suomessa vähävaraisten asiat on oikeasti ihan hyvin. 

Vierailija
2/227 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi niitä mukuloita on pitänyt vääntää neljä. Ne kaksi viimeistä on tehty siinä vaiheessa kun työttömyyttä on jo vuosia takana. Kokin palkalla ei mitenkään kuusi elä. Se äiti ei todennäköisesti ole ksokaa ollut töissä, eikä takuulla enää pääsekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/227 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että sillä äidillä on mitään omaa alaa, nelikymppisiä joten se äiti ei ole ikinä töissä ollutkaan, liekö edes mitään koulua köynyt.

Vierailija
4/227 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pisti silmään vaan se, että toppahousut maksaa muka 70€! No tottahan ne voi maksaa jopa tuhat euroa, mutta toppahousut saa kyllä kaupasta muutamalla kympillä.

Vierailija
5/227 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vuokranmaksun jälkeen rahaa jää vielä 1300 euroa? Kyllä tuolla elää.

Vierailija
6/227 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen että mitä ne täysikasvuiset "lapset" vielä siellä kotona nuohoaa ja miksei he ole itse hankkineet vaatteitaan jo monta vuotta.

Vierailija
7/227 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttu on itsessään hyvä siinä, että tuodaan esille miten vähävaraisten perheiden lapsia kiusataan koulussa. Perheen isän sairaudellekaan ei tietenkään mitään voi, mutta äidin 20 vuoden työttömyys pisti silmään. Miksi äiti ei ole kouluttautunut uuteen ammattiin, jos omalta alalta ei löydy töitä?

Olen itse hakenut kouluihin jo monta vuotta, mutta ei niihin pääse tänä päivänä enää sisään millään!

Vierailija
8/227 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hakenut kouluihin jo monta vuotta, mutta ei niihin pääse tänä päivänä enää sisään millään!

No se äiti olis voinut alkaa sen hakemisen 19 vuotta sitten. Ennen kyllä pääsi.

Vierailija
9/227 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä siinä on, ettet pääse? 

Vierailija
10/227 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta työttömänä ja neljä lasta tehty sinä aikana. "Köyhyys ei ole oma valintamme" isä sanoo. Kyllä on.

Vierailija
11/227 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet toppahousut saa varmasti 30 eurolla.

Vierailija
12/227 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pisti silmään vaan se, että toppahousut maksaa muka 70€! No tottahan ne voi maksaa jopa tuhat euroa, mutta toppahousut saa kyllä kaupasta muutamalla kympillä.

Kympillä ostin meidän pojalle hyvät toppahousut.

Vierailija
13/227 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatana mitä ulinaa.

Elämä on valintoja, mikään pakko ei ole puskea niitä mukuloita maailmaan jos ei ole kykeneväinen edes itseään elättämään.

Lisääntyminen ei ole (ei ainakaan pitäisi olla) mikään velvollisuus, vaan pikemmin etuoikeus. Käy lapsiaan kyllä sääliksi.

Onkoham tuokaan isä ajatellut, että missään muussa maassa heillä tuskin olisi edes kattoa päänsä päällä?

V ttaa että pitää omista verorahoista elättää tuollaisia typeryksiä. Ei mekään olla miehen kanssa tehty sitä ensimmäistäkään lasta kun ei tulot ole vielä sillä mallilla.

Vierailija
14/227 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisivat tehneet vaikka vain yhden tai kaksi lasta, niin perheenäiti olisi ehtinyt kouluttaa itsensä jollekin alalle. Ja noilla tuloilla elämä olisi ollut paljon inhimillisempää vain yhden lapsen kanssa. En osaa tuntea myötätuntoa tällaisissa tilanteissa, jossa on tehty liikaa lapsia tuloihin nähden. Keskituloisetkin joutuvat mitoittamaan lapsilukunsa tuloihinsa.

Vierailija
15/227 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljpsta vetoa että tältä isukilta on pettänyt polvet ylipainon takia.

Vierailija
16/227 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa on uudenveroisia toppahousuja 6 eurolla. Meille jää tuo sama summa joka kuukausi laskujen jälkeen. Emme pidä itseämme köyhänä.

Vierailija
17/227 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä siinä on, ettet pääse? 

En ole tuo jota lainasit, mutta itse olen yrittänyt vaihtaa alaa ja hakenut lapsen syntymän jälkeen kolme kertaa yliopistoon. Hakijamäärät on moninkertaistuneet siitä mitä olivat, kun edellisen kerran hain. Lama ajaa ihmiset opiskelemaan.

Itse luovutin alanvaihdon suhteen ja palasin päiväkotiin töihin, nyt kun hoitovapaa loppui.

Vierailija
18/227 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne ei saa rahojaan riittämään? En ymmärrä.

Vierailija
19/227 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ostaa jotkut Cirafin toppahousut, niin ne lämmittää kyllä, mutta niillä ei sitten kyllä voi istua lumeen, kun ovat heti märät pikkareihin saakka.

Meillä jää muuten vuokran jälkeen käteen vähemmän kuin tuolla perheellä. En silti pidä meitä köyhänä, mutta meillä onkin vain yksi lapsi.

Vierailija
20/227 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ostaa jotkut Cirafin toppahousut, niin ne lämmittää kyllä, mutta niillä ei sitten kyllä voi istua lumeen, kun ovat heti märät pikkareihin saakka.

Meillä jää muuten vuokran jälkeen käteen vähemmän kuin tuolla perheellä. En silti pidä meitä köyhänä, mutta meillä onkin vain yksi lapsi.

Esim xxl:stä tai stadiumista saa kolmellakympillä takuulla kestävät toppahousut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme