Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirkkoon kuulumattomilla ei oikeutta srk:n kerhoihin.

Vierailija
07.03.2006 |

Alkanut ärsyttää noi välistä vetäjät, jotka eivät halua maksaa kirkollisveroja, mutta kaikki kirkon palvelut kyllä kelpaavat.

Käydään srk:n muskarit, perhekerhot ja päiväkerhot ja vielä kehdataan nipottaa niissä olevista kristillisistä sanomista.

Ei näitä palveluja ilmaiseksi ja pyhällä hengellä järjestetä ja niinpä me muut sitten maksamme näidenkin lusmujen osuuden veroissamme.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ihan *peace* vain, emme me teidän siivellänne siellä käy. ;)

Vierailija
22/43 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasia ovat kerhot ainakin meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkin kun voi olla :)

T: äiti joka ei lapsensa kanssa osallistu hartaushetkeen ja josta on ohjaajien kanssa sovittu

Vierailija
24/43 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkkoon vai et? Ja jos et, mee kassan kautta ja muut menkööt suoraan herran huoneeseen? Häh?

Vierailija
25/43 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että se peittää kuluja tai muutakaan, mutta mielelläni sen maksan olkootkin nimellinen summa.

Menipä tämäkin kestustelu taas.... t. 13

Vierailija
26/43 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kuulu kirkkoon, eikä ole mitään halua viedä lasta seurakunnan kerhoihin tms. Eikä kukaan omista kirkottomista tutuistakaan ole mitään srk:n palveluita käyttänyt.

Vierailija
27/43 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Me emme kuulu kirkkoon, eikä tulis mieleenkään käyttää yhtään mitään kirkon " palveluja" . Seurakunnan muskarit, päiväkodit...hyi saatana!

Vierailija
28/43 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoon kuuluville on se tietty summa ja kirkkoon kuulumattomille on maksu kaksinkertainen. Mielestäni ihan ok.

Vierailija
29/43 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä huolimatta en vie lapsiani srk:n kerhoon, koska emme kuulu kirkkoon. En halua lasteni kuulevan pimeyden oppeja.

Vierailija
30/43 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käymme seurakunnan vauvakerhossa. Tästä en ole huonoa omatuntoa kantanut. Mieheni maksaa vuodessa vajaat 500 euroa kirkollisveroa, joten en tunne itseäni rikolliseksi, vaikka tunnin viikossa seurakuntatalon penkkiä kulutankin. Ihan periaatteesta en kertaakaan ole kahvia tai pullaa ottanut, enkä myöskään ylijääneitä EU-avustus ruokatarvikkeita.

Vauva-iän ohitettuamme emme enää aatteellisista syistä tunge seuraanne.

Vierailija
31/43 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atet hakekoon kertsinsä muualta.

Vierailija
32/43 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ateisti. Lapseni kävi aikoinaan seurakunnan kerhossa. En ole pahoillani, enkä aio pyytää anteeksi. Maksukaan ei ollut pieni, mutta sama sekä kristityille että muille. Miksi ihmeessä lapseni ei olisi saanut käydä siellä kerhossa. Koska en usko Jumalaan?

Lapseni sai vielä saman kerho-ohjaajan kuin minulla on aikoinaan ollut :) Jäi eläkkeelle pian tyttäreni jälkeen. Ihana ihminen, ja hän ei ainakaan erotellut koskaan noin jyrkästi. Kaikki olivat tervetulleita ja hyvä niin.

Vierailija
33/43 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies eronnut kirkosta, minä kuulun, lasta ei ole kastettu, koska saa päättää aikuisena oman vakaumuksensa. Voinko tuoda lapseni srk kerhoon/muskariin? Olen nimittäin miettinyt asiaa viime aikoina, olisi ihan kiva saada korrekteja vastauksia. :)

Vierailija
34/43 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun päiväkerhoikäinen lapsi ei mahtunut edes kerhoryhmään. Kyllä mielestäni kaikki halukkaat seurakuntaan kuuluvat lapset kuuluisi päästä mukaan. Tehkööt sitten vaikka kesken vuotta lisäryhmiä.

Nyt sitten lapsi on puolikin vuotta ilman ikäistä lapsiseuraa, kun kavereita ei ole.

Vierailija
35/43 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydään seurakunnan ilmaisessa muskarissa. Mielestäni sinne voi tulla ihan hyvin kirkkoon kuulumatonkin, mutta sitä en ymmärrä jos joku rupeaa hartauksista ym. hengellisistä toiminnasta valittamaan. Sehän on seurakunnan tehtävä hoitaa jäseniensä hengellistä elämää...

Jos ei halua kuulla Jeesus juttuja, niin sitten menee muihin kerhoihin. Jos paikkakunnalla ei ole muuta, niin sitten jää kotiin tai perustaa oman kerhon.

Siis jos menet jääkiekko-otteluun, niin oletus on kai että siellä pelataan jääkiekkoa. Vai mitä ? Jos menet srk-tapahtumaan, niin oletus on, että siellä puhutaan myös Jeesuksesta, rukoillaan, lauletaan hengellisiä lauluja jne. Jos menet rokki konserttiin, niin siellä oletat kuulevasi rokkia. Jokainen voi siis valita, mitä menee kuuntelemaan, katselemaan. Ja jos ei sanoma kiinnosta, niin jää kotiin. Ja antaa niiden mennä, jotka haluavat.

Vierailija
36/43 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat sitten tämänkin asian ajatellut tosi monimutkaisesti. Joku oikein kehuu, että muita kerhoja ei ole muttei srk:n kerhoonkaan mene.

Mun mielestä sinne saa tulla/mennä kaikki. Perhekerhossa kahvit ja pullat ovat maksullisia ja päiväkerho maksoi 100 e/vuosi. Meillä on hartaushetki (missä lauletaan paljon muitakin lauluja kuin hengellisiä) lopuksi, joten pois voi lähteä aikaisemmin jos haluaa. Paikalla on kuitenkin kivoja leluja ja sosiaalisia kontakteja.

Jossain vaiheessa Jumalan kämmenellä-laulu oli ehdottomasti lasteni mielestä paras : ) vaikkei kotona näistä asioista puhutakaan.

Vierailija
37/43 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkoja tosiaankin on rajoitettu määrä ja on väärin, että kirkkoon kuulumattomat täyttävät kerhot.

Vierailija
38/43 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän perhe on eronnut tollaisesta meiningistä.

Meillä täällä ei muita kerhoja ole kuin SRK-kerho ja sinne en lapsiani vie.

Vierailija
39/43 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ehkä siinä tapauksessa, että paikkakunnalla ei kertakaikkiaan ole muuta kerhotoimintaa yli 3-vuotiaille, joutuisin tekemään myönnytyksen. Tosin silloinkin äidit voisivat itse olla aktiivisia ja järjestää kerhon esim. MLL:n puitteissa, palkata pätevän ihmisen vetämään.

Itse vierastan myös kaupunkimme tapaa laistaa koululaisten iltapäiväkerhon järjestämisestä, parin koulun iltapäiväkerhon järjestää seurakunta! Mielestäni kaikilla on ihan lainkin mukaan oikeus iltapäiväkerhoon, uskonnosta riippumatta.

Vierailija
40/43 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen lapsi jäi ilman srk:n kerhopaikkaa ja parin tietämäni " pakanan" lapset kulkevat siellä hymyssä suin.

Ai, että ottaa päähän ja raskaasti.