Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirkkoon kuulumattomilla ei oikeutta srk:n kerhoihin.

Vierailija
07.03.2006 |

Alkanut ärsyttää noi välistä vetäjät, jotka eivät halua maksaa kirkollisveroja, mutta kaikki kirkon palvelut kyllä kelpaavat.

Käydään srk:n muskarit, perhekerhot ja päiväkerhot ja vielä kehdataan nipottaa niissä olevista kristillisistä sanomista.

Ei näitä palveluja ilmaiseksi ja pyhällä hengellä järjestetä ja niinpä me muut sitten maksamme näidenkin lusmujen osuuden veroissamme.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä en ymmärrä miksi kirkkoon kuulumattomat haluavat viedä lapsensa hengellisiin tilaisuuksiin

Paitsi ehkä siinä tapauksessa, että paikkakunnalla ei kertakaikkiaan ole muuta kerhotoimintaa yli 3-vuotiaille, joutuisin tekemään myönnytyksen. Tosin silloinkin äidit voisivat itse olla aktiivisia ja järjestää kerhon esim. MLL:n puitteissa, palkata pätevän ihmisen vetämään.

Kuten jo alkupinosta sanoin, itse en usko, enkä näin ollen kuulu kirkkoon. Tämä on kuitenkin minun ratkaisu ja lapseni saavat tehdä itselleen oikean ratkaisun aikanaan. Joku sanoi, etteivät pienet lapset vielä tee päätöksiä. Eivät niin, mutta toisaalta, jos heille ei koskaan kristinuskosta kerrota, niin miten ihmeessä he siitä saisivat tietoa? Seurakunnan kerhoissa kerrotaan leikin rinnalla sellaisia asioita, jotka ovat jo yleissivistystäkin.

En ole vielä vienyt lapsiani seurakunnan kerhoihin, mutta tulevaisuudessa tuo mahdollisuus on. Ja tosiaan osallistutaan kyllä silloin hartauksiin ja ' kerhomaksun' tulen maksamaan. Jos joku " tosiuskovainen" (eli todennäköisesti yksi näistä, jotka kuuluvat kirkkoon, koska haluavat kirkkohäät, kastejuhlan ja hautajaiset) vetää tästä herneen nenuun, niin ihan rauhassa..:D

Vierailija
42/43 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikki-ikäinen lapsi ei osaa punnita kuulemaansa, vaan ottaa kerrotut tarinat totena (etenkin kun ajattelee, millaisella paatoksella jotkut uskovaiset Jeesuksesta puhuvat). Mielestäni osallistuminen uskonnonopetukseen koulussa on jo paljon hedelmällisempää, lapsi osaa jo kyseenalaistaa opetetut asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnan ja kirkon palveluja en ole sitten rippikoulun käyttänyt, enkä varmaankaan tule käyttämään ennen mahdollista hautapaikkaani. En kyllä ymmärrä miksi maksan noin paljon veroja - enkä ole vielä älynnyt eronnut kirkosta.

Lapseni ei käy seurakunnan kerhossa, joten joku muu saa puolestani mielihyvin käyttää nuo siihenkin toimintaan sijoittamani veromarkat.