Onko kukaan huomannut miten nopeasti elämä menee ohi?
Kun ajattelette esim 10 vuotta taaksepäin, niin ei siitä ole kauan.. 20 vuodet tuntuu menevän tosi nopeasti, sitten oletkin jo 30 vuotias, ja pian 40...pian 60... ja sitten kuolet...
Ei se mua sinänsä haittaa, mutta ajattelin vain.. Että aika menee tosi nopeaa..
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vauhti kuulemma vain kiihtyy mitä vanhemmaksi elää...muistan kun joskus nuorena vuosi tuntui älyttömän pitkältä ajalta, nyt se on ohi ihan hetkessä.
Tämä niin totta!!!! Lapsenlapset kohta jo murkkuja! Ei voi olla totta! Mutta kun on.
Mulla on tapana kävellä hautuumailla mietiskelemässä. Päivä päivältä paremmin ymmärrän, että cemetery.com. siellä se asunto on. Kiitos mustalle huumorille.
Amalia2 kirjoitti:
Todellakin. Ole. 37-vuotias ja ihan hirvittää, että mihin on mennyt viimeiset 10 vuotta. Ja jos tämä fiilis syvenee tulee varmaan vielä aviokriisi. Tässä iässä sitä haluaa vielä nauttia täysillä kun ei oo mikään ikäloppu vielä. Onneksi olen saanut edes toivomani lapsen.
Mulla se aviokriisi on jo aika lähellä. Tuntuu, että vielä pitäisi ehtiä kaikkea, kun kohta tämä aika loppuu. Lapset jo on, mutta jostain syystä sitä on alkanut miettiä, että todellako meinaan olla tuon yhden ja saman miehen kanssa koko loppu ikäni. Vielä ehtisin kokea muutakin, jos kiirettä pidän, jne.
Mutta ei tässä eroa tehdä. Välillä vain iskee näitä kriisejä, kun ajattelee miten aika on mennyt nopeasti ja miten nopeasti se menee tästä eteenpäinkin.
Vierailija kirjoitti:
Liian hitaasti menee. Mielelläni jo lopettaisin tämän elämisen mutta minuun ei vaan sairaudet iske, mikä tuntuu niin väärältä, kun taas elämänhaluisia ja perheellisiä minua nuorempia ympäriltä sairastuu vakaviin sairauksiin ja jotkut on jopa kuolleet.
t. 42 v nainen, joka tuntee jo tätä elämää ihan riittämiin nähneensä, niin että joutaisi lähteäkin
Auts, mikä sulla on? Oon sun ikäinen ja elämännälkä on valtava. Eikö meillä ole aika hirveen paljon koettavana vielä tässä maailmassa? Minä en oo päässy käymään vielä Norjassa enkä Islannissakaan. Madagaskarillekin mies lupasi 25 vuotta sitten minut viedä..Ja appi on luvannut opettaa soutuveneen teon, ja hirvimetällekin oon päättänyt joskus lähteä ja laavulle nukkumaan ja mökille työttömäksi vuoden ajaksi..=) Tuulastusta en oo kokeillut, vaikka appi kovasti ehottelee..
Elämä on niin täynnä juttuja, mitä pitäis tehä.. =))
Elämä on jännää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta 10v on kyllä pitkä aika. Siinä on ehtinyt tapahtua vaikka mitä!
Sulla ei varmaan ole lapsia?
Onhan 10v pitkä aika näin ajateltuna, mutta niin se vaan menee äkkiä ohi.
Ei ole lapsia. Eikä näköjään kannata olla, jos se yleisesti aiheuttaa sen, että elämä vain vilahtaa ohi! En voi ollenkaan samaistua näihin kommentteihin ja on hämmentävää,että tuo tuntuu olevan noin yleistä.
Ei aiheuta. Minulla ei ole lapsia ja en käsitä, miten voin täyttää 37 kun juuri äsken vasta täytin 25. Ja lapsiakin muka pitäisi ehtiä tehdä! Miten kukaan ehtii?
Kyllä. Olin ihan vasta 18v ja nyt jo täytän joulukuussa 23 eikä elämässäni ole vieläkään tapahtunut sen kummempia muutoksia. Oletin olevani tämän ikäisenä jo parisuhteessa ja onnellinen. Eilen taas itkin kun tuntuu, että elämä vain valuu hukkaan. Olen niin yksinäinen ja kaiken lisäksi työtön tällä hetkellä enkä tiedä mitä haluaisin tehdä.
N22
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut.
N95
Noooh... kyllä sinäkin vielä tulet sen huomaamaan.
Ei tosin nyt,ei ihan vielä...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olin ihan vasta 18v ja nyt jo täytän joulukuussa 23 eikä elämässäni ole vieläkään tapahtunut sen kummempia muutoksia. Oletin olevani tämän ikäisenä jo parisuhteessa ja onnellinen. Eilen taas itkin kun tuntuu, että elämä vain valuu hukkaan. Olen niin yksinäinen ja kaiken lisäksi työtön tällä hetkellä enkä tiedä mitä haluaisin tehdä.
N22
Kyllä se siitä. Itse olin masentunut tuohon aikaan mutta vuosien saatossa elämä on tuonut hienoja juttuja eteen vähän myöhemminkin, joskus kolmekymppisenäkin! Tsemppiä 👍
Kyllä. 34 vuotta on mittarissa, vaikka äsken olin teini-ikäinen. En ole löytänyt puolisoa, enkä siis varmaan tule lapsiakaan saamaan. Masentava ajatus, että kohta tämä on ohi, eikä minusta jää tänne mitään jäljelle. Ja tämä masennus se vasta estääkin löytämästä ketään. Tähän päälle olen muutenkin hiljattain sairastunut pysyvästi, ystäväni kuoli perjantaina ja ulkona sataa vettä. Että ehkä ihan hyvä, että tämä menee nopeasti...
Vuodet tosiaan vierii ihan järkyttävää vauhtia. Olen itse 26 ja juuri eilen vanhemmilla käydessäni totesin heille, että vuoden vaihteesta tuntuu olevan vasta muutama kuukausi. Muistan kun kaveri silloin totesi mulle, että vuodesta 2016 tulee hyvä vuosi ja kohta se on jo ohi ja seuraavaksi mietitään vuotta 2017.
Siksi kannattaa elää täysillä ja iloita arjen pienistä hetkistä. 58 vee
Olen "vasta" 23v ja ajattelen jo nyt, että ihan hirveää jos tätä on edessä vielä mahdollisesti se 60 vuotta. 23 vuotta tuntuu jo ikuisuudelta. Eli en oikein voi allekirjoittaa ap:n väitettä.
Terveisin Naispelko23
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Tuntuu että vasta olin 17-vuotias. Silloin en katsellut sen ikäisiä tyttöjä mutta nyt katselen enemmän.
No, miehet pysyy yleensä hyvin nuorina 45 ikään astikin, monia ei erota edes 20-vuotiaista.
Aika on suhteellista enssimmäiset 7 vuotta olivat ikuisuus ja seuraavat 7 vuotta menivät jo puolet nopeammin seuraavien 7 vuoden aikana tapahtui paljon, vaikka ajoittain tuntui vain sen odottelulta, että elämä jo alkaisi.
Tuon jakson lopulla olin jo perustanut perheen.
Nyt omia lapsia tulee nähtyä harvoin ja ne ovat vuodesta toiseen ihan samannäköisiä. Sisarusten lapsista puolitusinaa on alle kymmen vuotiaita, näemme muutaman kerran vuodessa, ja vain näiden lasten kasvamisesta tajuaa, että viime tapaamisesta on aikaa tosiaan vierähtänyt, muuten voisi luulla että se oli vain hetki sitten kun viimeksi nähtiin.
Lapsena kesä oli todellinen aikakausi, nyt se on muutama viikonloppu.
Aika tosiaan kiihtyy vuodesta toiseen. Einstein oli oikeassa suhteellisuudesta ja siitä että aika ei ole sama kaikkialla. Ainakaan subjektiivinen aika. Puolipäivää oli lapsena joulupukkia odottaessa ikuisuus, mutta muistan kuinka nopeasti sama aika meni, kun omille lapsille piti tehdä jouluvalmisteluja.
Käyttäjä2676 kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Tuntuu että vasta olin 17-vuotias. Silloin en katsellut sen ikäisiä tyttöjä mutta nyt katselen enemmän.
No, miehet pysyy yleensä hyvin nuorina 45 ikään astikin, monia ei erota edes 20-vuotiaista.
Kyllä nuorekkaita naisiakin on vaikka ei ehkä Suomessa.
http://m.mtv.fi/lifestyle/tyyli/artikkeli/upeasta-hammaslaakarista-tuli…
Minä mietin samaa jo 12-vuotiaana. Olen aina jotenkin ollut sitä mieltä, että ihmisen oikea elinikä pitäisi olla 80-100 vuoden sijaan 800-1000 vuotta, siis että siinä ajassa sitä ehtisi tehdä lähes kaiken mitä haluaa, ja jos joskus oikeasti eläisimme lähes tuhatvuotiaiksi, niin miettikää, jos meille kerrottaisiin, että joskus ihmiset elivät vain about 80-vuotiaiksi.
Ehkä hieman hämärä ajatusmaailma, mutta olen jo pienestä pitäen ollut tätä mieltä. Vähän niin kuin että ihmisen ohjelmoinnissa meni jokin pieleen ja elämmekin kymmenen kertaa vähemmän kuin pitäisi.
Todellakin. Ole. 37-vuotias ja ihan hirvittää, että mihin on mennyt viimeiset 10 vuotta. Ja jos tämä fiilis syvenee tulee varmaan vielä aviokriisi. Tässä iässä sitä haluaa vielä nauttia täysillä kun ei oo mikään ikäloppu vielä. Onneksi olen saanut edes toivomani lapsen.