Kuuluuko joihinkin kulttuureihin, että uusia kavereita voi etsiä ihan vaikka kadulta aamuruuhkasta?
Mut pysäytti tänään ihan siistin ja normaalin näköinen hyvää suomea puhuva mies. Ulkonäöstään päättelin, että hän olisi kotoisin jostakin Lähi-idästä. Hänen mielestään näytin iloiselta ja sporttiselta ja halusi siksi jutella. Mies vaikutti ihan mukavalta, mutta silti mun mielessä oli koko ajan, ettei tää oo ihan tavallista, ja ihan huomaamattani käsi puristui takintaskun päälle, jossa oli mun lompakko ja kännykkä. Kuitenkin yritin ihan kohteliaasti hymyillä ja keskustella. Hetken päästä mies sanoi, että näkisi mut mielellään joskus paremmalla ajalla. Sopertelin jotain poikaystävästä, vaikka eihän mun poikaystävää kaveripojat haittaa. Mies jopa halasi, kun lähdin kiirehtimään luennolle. Onko joissain kulttuureissa tällainen ihan normaalia? Tokihan mä tiedän, että monissa maissa ihmiset on paljon avoimempia, mutta että ihan noin avoimia? Ei hän mitään vaikuttanut yrittävän varastaa, enkä usko että ajatuksissa oli mikään raiskauskaan, oltiin kuitenkin erittäin vilkasliikenteisellä kävelykadulla.
Kommentit (83)
Ei saatana te naiset olette helvetin idiootteja. Ei ihme että mamuraiskaajat saavat täällä mellastaa mielensä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei saatana te naiset olette helvetin idiootteja. Ei ihme että mamuraiskaajat saavat täällä mellastaa mielensä mukaan.
Miten voin estää jonkun puhumisen minulle? Valaise, oi ylevä ihminen.
Kaikki nuo ovat potentiaalisia raiskaajia. Tuokin vain tunnusteli maaperää, olisi iskenyt myöhemmin kun oikeastaan olit himokkaan halukas kun keskustelit hänen kanssaan. Ja eivät nuo mitään lupaa naiselta tarvitse. Kysymys on otollisista olosuhteista, ajatus on aina taustalla, muistakaa se ja opettakaa lapsillennekin.
Tarvittaisiin kulttuuri-infoa myös suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Minun kokemukseni oudosta itämaisesta ajattelutavasta on eräästä kolmikymppisestä intialaisesta itseäni jitakin vuosia nuoremmasta dippainssistä, jonka kanssa luulin olevinani hyväkin kaveri monen vuoden ajan. Asiakaskäynneillä oli aikaa jutella kaikenlaisesta ja minä pidin tuota tyyppiä aika länsimaistuneena kaikin puolin. Kerran oli hänen vuoronsa ajaa, ja hän ajoi suoraa päätä minulle tuntemattomaan osoitteeseen. Alkoi keskustelu, josta minä en ensin saanut mitään selvää, koska hän käytti kiertoilmaisuja.
Kaverini oli ajanut erään maanmiehensä osoitteeseen, koska tämä oli luvannut olla poissa tuona päivänä. Tarkoitus oli siis käyttää tuota asuntoa ja erityisesti sen sänkyä yhdyntätarkoituksissa, kondomitkin olivat valmiina. Kaveri selitti, että minähän olin juuri eronnut miesystävästäni. Hänen mielestään minä olin siis ihan vapaa kenen tahansa seksikumppaniksi, varsinkin, kun hän muisti minun joskus maininneen aikaisempiakin miesystäviä. Ja kun en kerran ollut neitsyt enkä varattu, hänkin saisi minusta osansa. Kun epäuskoisena sanoin hänelle, että ei sinkkuus nyt sentään jokaisen kanssa naiskentelemista tarkoita, hän alkoi inttää, että kyllä hän tyytyisi suuhoitoonkin vaikka heti tässä autossa. Myöhemmin kävi vielä ilmi, että asunnon haltija oli ollut kulman takana vahdissa. Tai ehkä jonossa?
Tuosta on jo joitakin vuosia aikaa, mutta en edelleenkään pysty hahmottamaan kunnolla sitä, millaiset käsitykset tuolla ja hyvin monella noista naista alistavista kulttuureista tulevilla miehillä on. Tuo mies piti ihan itsestään selvänä sitä, että lähtisin sekstaamaan hänen kanssaan kesken työpäivän. Ja syynä lähtemiseen olisi se, että suurin piirtein kaikki halukkaat pääsisivät pukille. Länsimaisen naisen vapaus on heille täysin mahdoton hahmottaa. Olen sitä mieltä, että esimerkiksi tp-hakijoille annettava valistus menee kaukaa ohi ja on lähinnä haitaksi, koska esimerkiksi väite "Suomessa nainen saa tehdä seksiä (SPR:n ilmaus) kenen kanssa haluaa" voi tarkoittaa kehitysmaan dippainssille vaikka sitten mitä, ja lukutaidottomalle kansalaiseksipyrkijälle jotain vielä eksoottisempaa.
Etelä-Aasia/Lähi-itä/Afrikka-akselin miehillä on tosiaan perverssit käsitykset naisista ja seksistä. Voi olla, että osansa on silläkin, että kyseisten alueiden kulttuureissa miehet ja naiset pidetään pitkälti toisistaan erillään eikä heillä ole mahdollisuutta solmia luontevasti kontakteja keskenään. Muun muassa monissa arabimaissa on ihan tuttu ilmiö, että miehet menevät sekaisin kohtaamistaan hunnutetuista naisista sen takia, koska eivät ole koskaan aiemmin olleet missään kontaktissa muiden, kuin lähisukunsa naisten kanssa. Tähän kun lisää näille kulttuureille tyypillisen "mies saa tehdä mitä lystää" -mentaliteetin, niin soppa on valmis.
Kiitos niistä asiallisista kommenteista, joita on jonkin verran tullut. Luulenpa, että erittäin voimakas avoimuus todella kuuluu joihinkin kulttuureihin, kun muillakin oli samantyyppisiä kokemuksia (esim. tuo ghanalainen väikkärintekijä). En usko, että tapaamani mies oli suomalaista vaimoa hakemassa karkoituspäätöstä estääkseen, keskustelumme edetessä selvisi, että mies opiskeli suomalaisessa korkeakoulussa, eli joka tapauksessa hän olisi saanut olla ainakin vielä useamman vuoden Suomessa, oli sitten oleskelulupaa sen jälkeen/kansalaisuutta tiedossa tai ei. Suomenkieli oli niin hyvää, että en yllättyisi, vaikka mies olisi käynyt esim. lukion Suomessa. Joka tapauksessa oli selvästi ollut useita vuosia täällä. Hän ei myöskään millään tavalla ollut aggressiivinen tai "jankannut" kaveruutta, sanoi ymmärtävänsä, etten voi tavata ja toivotti kaikkea hyvää jatkoon. Oikein mukava mies, vähän harmittaa, että suorilta käsin kieltäydyin kaveruudesta. Oma ulkopolitiikassa työskentelevä poikaystäväni on puoliksi jenkki ja puoliksi saudi ja ollaan luultavasti lähdössä muutaman vuoden sisällä suurlähetystön hommiin Arabiaan, joten sinälläänkin Lähi-idästä kotoisin oleviin olisi ihan mielenkiintoista tutustua, en oikein tunne ketään, joka oikeasti tuntisi sitä kulttuuria (poikaystäväkään ei valitettavasti, kun on aina asunut lähisukuineen vain Jenkeissä ja Suomessa nyt pari vuotta). Ap.
Onko rasisti, jos ei halua arabin lääppivän?
Minulla on ollut muslimipoikaystäviä. Vaikka ovat asuneet Suomessa pitkään, näkyy silti se suhtautuminen naisiin eri tavalla. Välillä on saanut aika kovin sanoin ojentaa ja muistuttaa, että tässä maassa muuten tottelet ja kuuntelet myös naista. Kyllä ne tietävät. Enemmän vaan eivät halua muuttaa tapojaan.
no nuo ovat iskemisiä eikä liity kaveruuteen mitenkään, mutta tunnen erään kiinalaisen naisen joka on niin pirteä ja iloinen, että tutustuu muihin naisiin missä vain. Jopa kauppajonossa on tavannut erään pitkäaikaisen ystävän. siis ihan hetero on ja naimisissa suomalaisen miehen kanssa (ei minun)
Vierailija kirjoitti:
No kyl mua on ainakin lääppinyt satakertaa enemmän ihan suomalaiset miehet kuin ulkomaalaiset. On yritetty jopa raiskata. Ja tosiaan kyseessä ihan kantasuomalainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyl mua on ainakin lääppinyt satakertaa enemmän ihan suomalaiset miehet kuin ulkomaalaiset. On yritetty jopa raiskata. Ja tosiaan kyseessä ihan kantasuomalainen mies.[/quote
Suomessa on vielä aika paljon enemmän kantasuomalaisia miehiä kuin arabeja. Mutta sikäli arabit ovat reiluja, että kukaan nainen ei ole niin ruma tai läski, ettei Mohammadille kelpaisi.
Tuo kertomus intialaisesta dippa-inssistä oli kyllä pöyristyttävä. Kai kerroit pomolle? Vähemmästäkin on potkut saanut.
Tuo ei pidä paikkaansa, että kaikille muslimeille kelpaisi kuka tahansa nainen. Kyllä osalla on tiukkoja kriteereitä myös suomalaisnaisten suhteen. Pitää olla hoikka, nätti ja seksikäs. Osalla natsaa. Ei minunkaan afrikkalainen ystävä ymmärrä, miten joku pystyy olemaan lihavan yh:n kanssa yhdessä. Etenkään intiimissä mielessä.
Minulla on samantyyppinen kokemus. Tyyppi oli vaaleaihoinen, puhui todella hyvin englantia. Selitti olevansa austraalialainen ja etsivänsä ystäviä. Tilanne oli niin outo, koska hänellä oli kaupan muovikassi kädessä, ja itse olin kävelemässä töihin. Tunsin oloni töykeäksi kun töksäytin että menen nyt töihin. En ole koskaan nähnyt kyseistä tyyppiä työmatkani varrella aiemmin, enkä sen jälkeenkään.
Jotenkin en usko että itse yrittäisin austraaliassa etsiskellä ystäviä random ohikulkijoista. Joo anteeks, voitteko pysähtyä hetkeksiä juttelemaan, juu kun minä olen Suomesta ja ystäviä tässä etsiskelen... Ei helvata.
Vierailija kirjoitti:
Muslimit eivät saisi kotikulttuurissaan edes lähestyä vieraita naisia.
Missään länsimaiden ulkopuolella ei saa lähestyä vieraita vastakkaisen sukupuolen edustajia.
Muutenkin tuollainen randomtapaaminen kadulla ja yhteystietojen pyytäminen saisi lähinnä juoksemaan karkuun. Pitäisi olla prepaid valmiina ja hma-mailosoite, ettei mahdollisesti ikäväksi stalkkeriksi osoittautuva riippakivi jää vainoamaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muslimit eivät saisi kotikulttuurissaan edes lähestyä vieraita naisia.
Missään länsimaiden ulkopuolella ei saa lähestyä vieraita vastakkaisen sukupuolen edustajia.
et ole käynyt aasiassa, amerikassa tai etelä - amerikassa?
Juuri kauppakeskuksessa äsken näin ryhmän nuoria arabimiehiä. Yhdellä oli kanalossaan supisuomalaisen näköinen nätti liinaharjatyttö. Siinä vain muut ajattelevat, että heitäkin voi onnistaa. Tarvittaessa vaikka väkisin.
Kuuluu joihinkin kultuureihin hississä ja yleisissä vessoissa tervehtiminen ja jopa kadulla. Monessa maassa tehdään tuttavuuttakin kadulla. Monessa maassa sitä sanotaan verkostoitumiseksi.
Pelkään pahoin, että ollaan ottamassa takapakkia tasa-arvoasioissa tässä tulevaisuudessa.