Kuuluuko joihinkin kulttuureihin, että uusia kavereita voi etsiä ihan vaikka kadulta aamuruuhkasta?
Mut pysäytti tänään ihan siistin ja normaalin näköinen hyvää suomea puhuva mies. Ulkonäöstään päättelin, että hän olisi kotoisin jostakin Lähi-idästä. Hänen mielestään näytin iloiselta ja sporttiselta ja halusi siksi jutella. Mies vaikutti ihan mukavalta, mutta silti mun mielessä oli koko ajan, ettei tää oo ihan tavallista, ja ihan huomaamattani käsi puristui takintaskun päälle, jossa oli mun lompakko ja kännykkä. Kuitenkin yritin ihan kohteliaasti hymyillä ja keskustella. Hetken päästä mies sanoi, että näkisi mut mielellään joskus paremmalla ajalla. Sopertelin jotain poikaystävästä, vaikka eihän mun poikaystävää kaveripojat haittaa. Mies jopa halasi, kun lähdin kiirehtimään luennolle. Onko joissain kulttuureissa tällainen ihan normaalia? Tokihan mä tiedän, että monissa maissa ihmiset on paljon avoimempia, mutta että ihan noin avoimia? Ei hän mitään vaikuttanut yrittävän varastaa, enkä usko että ajatuksissa oli mikään raiskauskaan, oltiin kuitenkin erittäin vilkasliikenteisellä kävelykadulla.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää löytää Suomi-eukko ennen kuin valitusrumba on ohi ja karkoitetaan maasta.
Jos huomasit, niin aloittajan viestissä mielestäni selvästi luki "hyvää suomea puhuva mies". Tuskin oli ihan äskettäin Suomeen tullut ja karkoitusta odottava tyyppi.
Just oli lehdessä nyyhkyjuttu jostain karkotettavasta joka on ollut Suomessa kuusi vuotta kun sen hakemukset ja valitukset on kiertäneet eri oikeusasteet!
Vierailija kirjoitti:
Oisit sanonu, että etsi teiän omista noita-akkahuivipäisistä neitokaisista seuraa. Niitähän riittää.
Tarvitsee epätoivoisesti suomalaisen vaimon. Vaan sekään ei estä karkotusta, kun tulkitaan kuitenkin lumeavioliitoksi. Moni noista ei tiedä sitä. Lisäksi lienee kuullut, että suomalaiselta naiselta saa huntupäitä helpommin persettä. Kyllä sekin hetken aikaa lämmittää.
Ei se varmaan pahaa tahtonut, siis rikollista. Mutta kannattaa muistaa, että heidän maassaan noin saa lähestyä vain huoria.
Onnea ap, sinulle luvassa rikastuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Onnea ap, sinulle luvassa rikastuttamista.
Siis miten vauvapalstalla on nykyään näin jumalattomasti rasisteja? Mitähän tälläkin kommentilla tarkoitettiin? Yliopiston käynyt toimittaja ei ymmärrä.
Se, että pysähtyy vastaamaan, katsotaan jo rohkaisuksi.
Valitettavasti vain sylkeminen maahan ja matkan jatkaminen rivakasti toimii riittävänä kieltona; tämä opittu Marokosta, ja samoja tapoja on nyt sitten Suomessakin.
Tuolla eteläisellä ja itäisellä puolilla käydessä ei taida kuulua mihinkään kulttuuriin tuollainen, mutta Suomessa ilmeisesti oletetaan sen olevan soveliasta, koska länsimaa.
Jos olis mulle tullu sönköttää niin olisin käskeny painumaan sinne mihin ei aurinko paista, ei saa olla noin naiivi ne käyttää sitä helposti hyväkseen. Multaki tuli kerran yks afrikkalainen mies kyselemään numeroa, kerroin olevani varattu niin jankkasi silti että voi olla mun ja mun miehen kaveri, sanoin sille että mulla on kiire ja lähdin kävelemään niin se juoksi perässä ja jankutti sitte ärähdin sille vittumaisesti suomeksi(se puhui englantia)että lähtee vetää tai soitan poikäystävälle niin sen jälkeen jätti vasta rauhaan. Jossai pohjois-Suomessaki ne turvapaikanhajijat vikittelee suomalaisia naisia varmaan siks että ne hölmöt menis niiden kanssa naimisiin ja ne sais jäädä tänne, ja kertoo myöhemmin kuinka niillä on kolme muuta vaimoo siellä hiekkamaassa ja 20 kakaraa.
Vierailija kirjoitti:
Nuo tietyt kulttuurit ovat siitä mielenkiintoisia, että vierasta naista ei saa kätellä eikä oikein edes katsoa silmiin, mutta kadulla kyllä saa tuikituntemattomalta kerjätä puhelinnumeroa ja halatakin vielä.
Ja puistossa voidaan pusikossa rikastaa vääräuskoista.
Viikko sitten istuin kahvilla täpötäydessä kahvilassa ja odotin poikakaveria. Siihen tuli ulkomaalainen mies, joka kysyi kohteliaasti, että onko pöydässä tilaa ja vastasin myöntävästi (koska olin lähdössä poikakaverin kanssa, kunhan hän saapuisi). Mies jututti minua, kyseli kaikenlaista ja siirsi tuoliaan lähemmäs sillä verukkeella, että viereiseen pöytään pääse helpommin. Hän halusi tilata minulle toisen laten, kieltäydyin ja yritin tehdä lähtöä, kun hän tarttui käteeni ja selitti, miten kovasti haluaisi nähdä uudestaan. Poikakaveri tuli juuri silloin ja kun hän lähestyi pöytää ja tervehti, alkoi ulkomaalainen mies selittää, että olen hänen tyttöystävänsä eikä silloin tervehditä muita.
Ei kannata olla edes alkeellisesti kohtelias tietyille seuraantunkeutujille.
Vierailija kirjoitti:
Minä törmäsin tuohon ilmiöön ekan kerran jo 1990 Jyväskylässä. Olin teini ja menossa illalla kielikurssille kun nelikymppinen arabimies tuli kysymään suomeksi olenko sen ystävä ja halusi pitää kädestä kiinni. Onneksi sinne kurssille ei päästetty ulkopuolisia ja pääsin tyypistä eroon. Ei siihen aikaan vielä osannut edes pelätä kun ei mamuja ollut kaupungissa lähes ollenkaan.
Minua on vokoteltu ystäväksi Jyväskylän kirpputoreilla. Ja kun siitä keskustelusta ei vaan anneta liueta, seurataan ja vaaditaan vastauksia.
Jotkut etsivät vaimoa. Oleskeluluvan toivossa tai voi ne puutteessakin olla. Olisit kysynyt!
Ei saa näköjään päiväsaikaankaan saada olla noilta rauhassa. Mitähän muuta epätoivoista on luvassa? Ainakin on lupailtu, että iso osa valituksista saataisiin käsiteltyä vuoden loppuun mennessä. Tietävät itsekin, että se on suurimmalle osalle paluuleima.
Panoseuraa he hakevat, mutta tuolla friend-jankkaamisella tehdään naisen olo epäkohteliaaksi, jos tämä ei suostu edes juttelemaan. Jos oikeasti ystävyys/kaveruus kiinnostaisi, niin sitten he kunnioittaisivat toisen henkilökohtaista kuplaa ja tutustuisivat ihmisiin muilla tavoin. Maahanmuuttajille on kuitenkin tarjolla järjestettyä toimintaa, jossa on mukana kantasuomalaisia ja jossa kerrotaan suomalaisesta kulttuurista - jos siis oikeasti sopeutuminen kiinnostaisi.
Trolli vai hyvin naiivi? Seksiä nuo hakee. Hyvin tyypillinen iskuyritys tiettyjen kulttuurien edustajilla.
Minun kokemukseni oudosta itämaisesta ajattelutavasta on eräästä kolmikymppisestä intialaisesta itseäni jitakin vuosia nuoremmasta dippainssistä, jonka kanssa luulin olevinani hyväkin kaveri monen vuoden ajan. Asiakaskäynneillä oli aikaa jutella kaikenlaisesta ja minä pidin tuota tyyppiä aika länsimaistuneena kaikin puolin. Kerran oli hänen vuoronsa ajaa, ja hän ajoi suoraa päätä minulle tuntemattomaan osoitteeseen. Alkoi keskustelu, josta minä en ensin saanut mitään selvää, koska hän käytti kiertoilmaisuja.
Kaverini oli ajanut erään maanmiehensä osoitteeseen, koska tämä oli luvannut olla poissa tuona päivänä. Tarkoitus oli siis käyttää tuota asuntoa ja erityisesti sen sänkyä yhdyntätarkoituksissa, kondomitkin olivat valmiina. Kaveri selitti, että minähän olin juuri eronnut miesystävästäni. Hänen mielestään minä olin siis ihan vapaa kenen tahansa seksikumppaniksi, varsinkin, kun hän muisti minun joskus maininneen aikaisempiakin miesystäviä. Ja kun en kerran ollut neitsyt enkä varattu, hänkin saisi minusta osansa. Kun epäuskoisena sanoin hänelle, että ei sinkkuus nyt sentään jokaisen kanssa naiskentelemista tarkoita, hän alkoi inttää, että kyllä hän tyytyisi suuhoitoonkin vaikka heti tässä autossa. Myöhemmin kävi vielä ilmi, että asunnon haltija oli ollut kulman takana vahdissa. Tai ehkä jonossa?
Tuosta on jo joitakin vuosia aikaa, mutta en edelleenkään pysty hahmottamaan kunnolla sitä, millaiset käsitykset tuolla ja hyvin monella noista naista alistavista kulttuureista tulevilla miehillä on. Tuo mies piti ihan itsestään selvänä sitä, että lähtisin sekstaamaan hänen kanssaan kesken työpäivän. Ja syynä lähtemiseen olisi se, että suurin piirtein kaikki halukkaat pääsisivät pukille. Länsimaisen naisen vapaus on heille täysin mahdoton hahmottaa. Olen sitä mieltä, että esimerkiksi tp-hakijoille annettava valistus menee kaukaa ohi ja on lähinnä haitaksi, koska esimerkiksi väite "Suomessa nainen saa tehdä seksiä (SPR:n ilmaus) kenen kanssa haluaa" voi tarkoittaa kehitysmaan dippainssille vaikka sitten mitä, ja lukutaidottomalle kansalaiseksipyrkijälle jotain vielä eksoottisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Trolli vai hyvin naiivi? Seksiä nuo hakee. Hyvin tyypillinen iskuyritys tiettyjen kulttuurien edustajilla.
Aamulla? Päiväsaikaan? Selvin päin? On kyllä kaukana suomalaisista tavoista.
Se sukupuolten välinen tasa-arvo on kyllä varmasti hankala käsittää, jos ei sitä toista tunnusteta omassa kulttuurissa edes kunnolla ihmiseksi.
Valistus menee hukkaan joka tapauksessa. Nuo tulevat niin eri kulttuurista, missä käsitys naisen asemasta on muodostunut jo lapsuudessa. Ei sitä muokata uusiksi kertomalla Allahista seuraavalle, että meillä on muuten oikeus. Parempi pysyä erossa koko joukosta.
Eikös juuri eilen ollut Hesarissa viimeisin nyyhkyjuttu miehestä, joka on asunut vastaanottokeskuksissa kuusi vuotta, puhuu oikein hyvää suomea, on vastikään saanut karkotuspäätöksen ja uhkaa tehdä rikoksen, jotta pääsee vankilaan asumaan. Ennen vankilaan lähtöä kannattaa pysäytellä vaikka kadulla naisia, jos tärppäisi ja pääsisi vielä lokoisampaan majoitukseen jonkun naisen kainaloon.