Kuuluuko joihinkin kulttuureihin, että uusia kavereita voi etsiä ihan vaikka kadulta aamuruuhkasta?
Mut pysäytti tänään ihan siistin ja normaalin näköinen hyvää suomea puhuva mies. Ulkonäöstään päättelin, että hän olisi kotoisin jostakin Lähi-idästä. Hänen mielestään näytin iloiselta ja sporttiselta ja halusi siksi jutella. Mies vaikutti ihan mukavalta, mutta silti mun mielessä oli koko ajan, ettei tää oo ihan tavallista, ja ihan huomaamattani käsi puristui takintaskun päälle, jossa oli mun lompakko ja kännykkä. Kuitenkin yritin ihan kohteliaasti hymyillä ja keskustella. Hetken päästä mies sanoi, että näkisi mut mielellään joskus paremmalla ajalla. Sopertelin jotain poikaystävästä, vaikka eihän mun poikaystävää kaveripojat haittaa. Mies jopa halasi, kun lähdin kiirehtimään luennolle. Onko joissain kulttuureissa tällainen ihan normaalia? Tokihan mä tiedän, että monissa maissa ihmiset on paljon avoimempia, mutta että ihan noin avoimia? Ei hän mitään vaikuttanut yrittävän varastaa, enkä usko että ajatuksissa oli mikään raiskauskaan, oltiin kuitenkin erittäin vilkasliikenteisellä kävelykadulla.
Kommentit (83)
Ei se halunnu ystävää vaan viedä sut kahville et pääsee joskus panemaan.
Muslimit eivät saisi kotikulttuurissaan edes lähestyä vieraita naisia.
Varmaan kuuluu. En kyllä osais heittäytyä tuolla tavalla, toisaalta en ole kovin sosiaalinen muutenkaan. Vierastan jos joku tuntematon tulee juttelemaan jotain small talkin tyylistä.
Vierailija kirjoitti:
Allah ei näe tänne, niin täällä pätee erisäännöt.
No joo kuuluu. Siis olla sosiaalinen ja alkaa jutella. Mutta tuollainen treffien ehdottaminen on kyllä ihan selvää iskuyritystä. Teit aivan oikein, kun ilmaisit, että olet varattu. Säästät hänenkin aikaansa ja energiaansa.
Vierailija kirjoitti:
No eihän ole sanottu, että ap:n tapaama mies olisi ollut muslimi, onhan vaikka jossain Iranissakin esim. kristittyjä ja juutalaisia virallisesti tunnustettuina vähemmistöinä.
Oisit sanonu, että etsi teiän omista noita-akkahuivipäisistä neitokaisista seuraa. Niitähän riittää.
Pitää löytää Suomi-eukko ennen kuin valitusrumba on ohi ja karkoitetaan maasta.
Mulle on tullut vaikka kuinka monta ulkomaalaista miestä vuosien mittaan jankkaamaan "I wanna be your friend". Enää ei mulla kärsivällisyys riitä, viimeksikin meinasin myöhästyä junasta kun toinen vaan jankkasi ja oli tiellä, niin sain sitten "antisosiaalisen suomalaisen" leiman kun tokaisin, etten kaipaa uusia kavereita.
Niin, ei varmaan yrittänyt "lainata" lompakkoa ja kännykkää.
Arvaapas, kuinka monta uutta "ystävää" tuokin on tuolla menetelmällä kerännyt. Niistä on sitten valita pehmitettävät, kun naisseuraa tekee mieli.
Vierailija kirjoitti:
Oisit sanonu, että etsi teiän omista noita-akkahuivipäisistä neitokaisista seuraa. Niitähän riittää.
No niin eksyihän tännekin joku idiootti rasisti. Ap tuskin haluaa tällaisia kommentteja, hän aloitusviestinsä perusteella vaikuttaa suvaitsevaiselta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vääräuskoisia kyllä. Onhan ne vuosikymmenet harrastaneet turistinaisten perseen puristelua tungoksessa.
Kyllä!!
Väitöskirjaa teki kanssani samassa tutkijahuoneessa ghanalainen mies, joka oli iskenyt avokkinsa bussipysäkiltä. Heillä oli jo 2 lastakin.
Tosin hän sai sitten väitöskirjansa valmiiksi ja oli muuttamassa Englantiin tai takaisin Ghanaan. Suomalainen avovaimo oli jäämässä Suomeen.
Mies sanoi jo tapailun aluksi kyllä suunnitelmansa.
Vierailija kirjoitti:
Jos huomasit, niin aloittajan viestissä mielestäni selvästi luki "hyvää suomea puhuva mies". Tuskin oli ihan äskettäin Suomeen tullut ja karkoitusta odottava tyyppi.
Nuo tietyt kulttuurit ovat siitä mielenkiintoisia, että vierasta naista ei saa kätellä eikä oikein edes katsoa silmiin, mutta kadulla kyllä saa tuikituntemattomalta kerjätä puhelinnumeroa ja halatakin vielä.
Seuraavaksi se odottaa luentojen jälkeen yliopistolla ja aika pian päivystää kotisi luona. Et pääse kulkemaan ulkona lainkaan yksin, et pääse tapaamaan kavereita, et voi tehdä mitään. Hän on aina vierelläsi, hän on aina paikalla, kun suljet kotisi oven.
Älä päästä kotiisi, sen jälkeen olet vielä pahemmassa ansassa. kerro poikakaverille ja sopikaa, miten toimia, kun näet miehen seuraavan kerran. Niille naisen EI ei merkitse mitään.
Minä törmäsin tuohon ilmiöön ekan kerran jo 1990 Jyväskylässä. Olin teini ja menossa illalla kielikurssille kun nelikymppinen arabimies tuli kysymään suomeksi olenko sen ystävä ja halusi pitää kädestä kiinni. Onneksi sinne kurssille ei päästetty ulkopuolisia ja pääsin tyypistä eroon. Ei siihen aikaan vielä osannut edes pelätä kun ei mamuja ollut kaupungissa lähes ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos huomasit, niin aloittajan viestissä mielestäni selvästi luki "hyvää suomea puhuva mies". Tuskin oli ihan äskettäin Suomeen tullut ja karkoitusta odottava tyyppi.
Jopa 5 vuotta maassa olleita karkotetaan.
Mistäs ne muualta ettii kuin kadulta. Eihän niillä ole baarejakaan...
Lisäksi toiset nyt vaan ovat sellaisia, että on tartuttava hetkeen. Koska viiden minuutin päästä sua ei olisi ollut enää.