Soteli-esivalintakoe
Löytyykös muita hakijoita? Keväällä oli kivat keskustelut kokeesta, mutta nyt syksyllä en ole täällä aiheeseen törmännyt.
Mitkä fiilikset huomisesta kokeesta?
Kommentit (839)
Miten ihmeessä tämän odotteluvaiheen oikeen kestää?! 2,5 viikkoa vielä, ahdistaa. Voi, miten kovasti haluaisinkaan sinne Porvooseen, eikä siitä Laurean pääsykokeen onnistumisesta voi arvailla mitään...
Miten muilla meni Metropolian sosionomin pääsykoe? Itselläni tuntui menneen sekä kirjallinen osio että ryhmätilanne hyvin, mutta luulen, että niin meni muillakin. Jäi vähän mietityttämään, että mahtaa olla aika vaikeaa karsia tuon kokeen perusteella ne 55, jotka tulevat valituiksi.
Oliko kukaan tänään Kyamkissa sosionomien pääsykokeessa?
En voi sanoa muuta kuin että mulla tais mennä yksi päivä elämästäni hukkaan, kun käytin sen tähän pääsykokeeseen. Jännitin haastattelussa aivan älyttömästi ja kirjallisessa jäin pohtimaan niin kauan vastauksia, että yhtä äkkiä aika vain loppui.
Mä en halua sanoat hakukohdetta, mutta se yllätti, että ammattikorkeaan on näin vaikea päästä. Tietysti tulokset ei oo vielä tulleet, mutta pääsykokeessa oli esivalintakokeenkin jälkeen ihan tuhottomasti ihmisiä, parikymmentä paikkaa auki ja koe tuntui tosi vaikealta valmistautumisesta huolimatta.
Zorgge kirjoitti:
Miten ihmeessä tämän odotteluvaiheen oikeen kestää?! 2,5 viikkoa vielä, ahdistaa. Voi, miten kovasti haluaisinkaan sinne Porvooseen, eikä siitä Laurean pääsykokeen onnistumisesta voi arvailla mitään...
Haitko Porvooseen monimuotoon siis? Muistaakseni pöivätoteutusta ei ollut olisin muuten hakenut sinne, jäin kuitenkin nyt miettimään että olikos sittenkin?! :D
Hain monimuotoon, ei tainnut olla Porvoossa päivätoteutusta tarjolla.
Mitä luulette, tuleeko tulokset aiemmin kuin 25.11.? Ei millään malttaisi odottaa...
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulette, tuleeko tulokset aiemmin kuin 25.11.? Ei millään malttaisi odottaa...
Ei ainakaan metropoliasta kuulemma tule yhtään aiemmin.
Kuka oli tnä Metropolian kätilö-kokeessa? Miten meni? :) Itellä meni muuten hyvin, mut aika loppu kesken ja jäi 7 kohtaa vastaamatta, siis 8. a) ja b), 9. a), b), c) ja d) sekä 10. Toivon ettei se olis niin iso miinus, tehtäviä oli muutenkin niin iso määrä ja koin että sain vastattua oikein melkein kaikkiin niihin mitä kerkesin tekemään ... D: Noh, huomena ryhmäkeskustelu, toivottavasti se paikkailee noita tekemättömiä tehtäviä. En ainakaan osaa kuvitella että se vois mitenkään älyttömän huonosti mennä.
Mä olin kätilökokeessa. Oli mun mielestä tosi haastava ja aineistokokeessa oli taas hämäriä kysymyksiä joihin ois sopinut useempi vastaus.
Kerkesitkö tekemään kaikki vai loppuiko sullakin aika kesken? Kerkesitkö tekemään paljon muistiinpanoja siitä materiaalista? Mun mielestä matikka oli helppoa, mutta sitä oli tosi paljon D:
Miten se käytännössä menee, jos jää ensimmäiseen hakuvaihtoehtoon varasijalle; pystyykö silloin ottamaan vastaan esim. toisen hakuvaihtoehdon, jos sinne kuitenkin pääsisi ja poistua 1. vaihtoehdon jonosta?
Vierailija kirjoitti:
Miten se käytännössä menee, jos jää ensimmäiseen hakuvaihtoehtoon varasijalle; pystyykö silloin ottamaan vastaan esim. toisen hakuvaihtoehdon, jos sinne kuitenkin pääsisi ja poistua 1. vaihtoehdon jonosta?
Eiköhän ole sama systeemi kuin keväällä, joten jos esimerkiksi 1. vaihtoehtoosi olet varasijalla 10, mutta sinut valittiin 2. vaihtoehtoosi, voit halutessasi jäädä jonoon ja katsoa irtooko 1. vaihtoehdosta paikka. Tätä ei tarvitse tehdä, voit suoraan vastaanottaa paikan koulusta, mihin sinut on mahdollisesti hyväksytty. Mutta jos olet valinnut jonotuksen 1. vaihtoehtoon, jonosta ei voi poistua ja pitää vain odottaa, että kaikki ovat vastaanottaneet paikkansa.
Toivottavasti sekava selitys auttoi:D
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin malttamaton odottelija. Tuskin tulee yhtään aiemmin kuin 25. päivä :/ Haluaisin niin kovasti opiskelemaan!
Onko muita Jamkin kätilökokeisiin menijöitä? Hitsi kun jännittää. Tulkaa sitten kertomaan miten meni!
Olin Jamkin valintakokeessa. Ihan kiva reissu. Kirjallinen osuus oli aika hankala. Sen jälkeen iso osa ajasta oli oman vuoron odottelua. Juteltiin sitten niitä näitä. Ennen ryhmäkeskustelua odottelu oli ihan hyvä, sillä kerkesimme hiukan tutustua toisiimme ennen tositilanteeseen menoa. Yksilöhaastattelutilannekin oli ihan leppoisa, vaikka osa kysymyksistä olikin aika hankalia.
Vierailija kirjoitti:
Olin Jamkin valintakokeessa. Ihan kiva reissu. Kirjallinen osuus oli aika hankala. Sen jälkeen iso osa ajasta oli oman vuoron odottelua. Juteltiin sitten niitä näitä. Ennen ryhmäkeskustelua odottelu oli ihan hyvä, sillä kerkesimme hiukan tutustua toisiimme ennen tositilanteeseen menoa. Yksilöhaastattelutilannekin oli ihan leppoisa, vaikka osa kysymyksistä olikin aika hankalia.
Mitä kirjallinen osuus piti sisällään?
Minkälaisia fiiliksiä teille on jäänyt Sotelin pääsykokeista? =) Uskotteko pääsevänne haluamaanne kouluun?
Kääk ylihuomena koe :D