Soteli-esivalintakoe
Löytyykös muita hakijoita? Keväällä oli kivat keskustelut kokeesta, mutta nyt syksyllä en ole täällä aiheeseen törmännyt.
Mitkä fiilikset huomisesta kokeesta?
Kommentit (839)
Vierailija kirjoitti:
Tikkurilan Laureaan terveydenhoitajaksi!! Itken ilosta!
Minäkin itkin ilosta kun sain tietää pääseväni 1.hakutoiveeseen.:) En olis uskonut,että pääsen.
Voi perkele, Lahteen 5. varasijalla sosionomiks. Eipä taida paikkaa irrota.
Vierailija kirjoitti:
Turkuun sh-opintoihin tullut tulokset opintopolkuun. 3. varasija :/ Mahtaakohan olla mahdollisuuksia päästä sisälle?
On varmasti mahdollista.:) pidetään peukkuja!
Mitenhän todennäköistä on päästä Metropoliaan ensimmäiseltä varasijalta? Sain paremmat pisteet kuin viimeinen sisäänpäässyt, mutta koska ensikertalaiskiintiö niin en silti tullut valituksi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulokset tullu. Lamk fysioterapeutti hylätty, keväällä uusiks.. :(
Haitko muualle? Ite en päässy lamkii pääsykokeesee, oli mun 1.vaihtoehto, mut esivalintapisteillä pääsin alempien hakutoiveiden pääsykokeeseen ja pisteet riitti 1.vaihtoehtoon eli pääsin sinne. Ekalla kerralla hain vain lamkii pari vuot sit ja mulla kans hylättii silloin koe. Eli ei kannata lannistua.:)
Metropoliaan mutte pisteet ei riittäny sinne pääsykokeeseen. :( Harmittaa kun ei oikeen pysty ns pohjosimpiin kouluihin hakemaan ja kaikkiin eteläpään kouluihin (Lamk, tamk, hamk, turun amk & helsingin amkit) on niin korkeat pisterajat.
Miltä varasiljalta voi odottaa pääsevänsä metropolia sosionomiin?
Metropolian tulokset ovat tulleet! Pääsin kouluun nippa nappa! Epätodellinen olo :D Nyt oon vaa melkein kaks tunti selaillu eri sivuja ja koittanut ottaa selkoa, mitä kaikkea pitää tehdä ja milloin.
Pääsin ekaan vaihtoehtooni! Muita Otaniemen Laureassa aloittavia?
Onnea kaikille muillekin jotka pääsi :)
Onnea sisäänpäässeille. Meikäläiselle ei ovet auenneet. Ensimmäistä kertaa hain tälle alalle ja pääsykokeen jälkeiset fiilikset oli vähän ristiriitaiset. Tuntui,että koko kokeen arvostelu perustuu liiaksi subjektiivisiin näkemyksiin,vaikkakin tottakai yhtenäiset arvosteluperusteet on olemassa. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Vierailija kirjoitti:
Miltä varasiljalta voi odottaa pääsevänsä metropolia sosionomiin?
En usko et jos on yli 3 edellä että pääsis. En yritä siis olla ilkee vaan se on vaan fakta. :-( Itekki jäin keväällä 5. varasijalle enkä päässy sillon kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulokset tullu. Lamk fysioterapeutti hylätty, keväällä uusiks.. :(
Haitko muualle? Ite en päässy lamkii pääsykokeesee, oli mun 1.vaihtoehto, mut esivalintapisteillä pääsin alempien hakutoiveiden pääsykokeeseen ja pisteet riitti 1.vaihtoehtoon eli pääsin sinne. Ekalla kerralla hain vain lamkii pari vuot sit ja mulla kans hylättii silloin koe. Eli ei kannata lannistua.:)
Metropoliaan mutte pisteet ei riittäny sinne pääsykokeeseen. :( Harmittaa kun ei oikeen pysty ns pohjosimpiin kouluihin hakemaan ja kaikkiin eteläpään kouluihin (Lamk, tamk, hamk, turun amk & helsingin amkit) on niin korkeat pisterajat.
Mä hain pohjoseen ja kävin kokeen tekee kaukana ja pääsin kuitenki "etelän" kouluun. Kannattaa myös miettii, jos avoimen puolella pystyis suorittaa sen 60op ja hakee sitte väylän kautta.
Seamk th omat pisteet 63, alin hyväksytty 50,5
Seamk sh omat pisteet 55,75, alin hyväksytty 47,25
Niille tiedoksi jotka hakee keväällä ja jännää pisteitä 😀
Onks muille niin että omat pisteet on korkeemmat kuin pisteraja, mutta ei ole silti tullut hyväksytyksi ensikertalaiskiintiön takia? tää tuntuu niin väärältä ja epäreilulta.
Näkeeköhän jostain omia pisteitä ja Laurean pisterajoja?
Onko täällä muita Laureaan Tikkurilan pisteeseen sosionomiksi valittuja? Itse hain ensimmäistä kertaa ja heti tärppäsi!
Vierailija kirjoitti:
Näkeeköhän jostain omia pisteitä ja Laurean pisterajoja?
Sähköpostiin minulle ainakin tuli linkki josta näkyi omat pisteet ja pisterajat.
Hei! Oon miettinyt yhtä juttua, oliko Tamkin sh päivätoteutukses ja monimuodos samat pääsykokeet?