Soteli-esivalintakoe
Löytyykös muita hakijoita? Keväällä oli kivat keskustelut kokeesta, mutta nyt syksyllä en ole täällä aiheeseen törmännyt.
Mitkä fiilikset huomisesta kokeesta?
Kommentit (839)
Oliko kukaan sosionomin pääsykokeissa Laureassa? Millainen fiilis jäi?
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävä fiilis. Itse pääsykokeet kesti ehkä n. 30 min, paljon yksinkertaisemmat kokeet oli kuin olin ajatellut. Hankala sanoa miten meni, ei kauheen vahva fiilis jäänyt, mutta toisaalta en tiedä miten pisteet lasketaan ja mitä niissä painotetaan. Miten muilla?
Onkohan Tamkin sairaanhoitajapääsykokees muuta kuin ne kaksi sähköistä osiota? esim. Ryhmähaastattelu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävä fiilis. Itse pääsykokeet kesti ehkä n. 30 min, paljon yksinkertaisemmat kokeet oli kuin olin ajatellut. Hankala sanoa miten meni, ei kauheen vahva fiilis jäänyt, mutta toisaalta en tiedä miten pisteet lasketaan ja mitä niissä painotetaan. Miten muilla?
Oliko kokeessa englanninkielinen tehtävä?
Itse olen menossa Metropolian pääsykokeeseen, ja kutsussa sanottiin kokeen sisältävän tekstintuottamisosion ja ryhmätilanteen. Mitähän mahtaa pitää sisällään tekstintuottamisosio?
Vierailija kirjoitti:
Minä olin ja tosi hyvä fiilis jäi! Toivotaan, että tuntemukseni on oikeassa ja olisi mahikset päästä opiskelemaan :D
Varmaan referaatti tai essee, mitä oon nyt lukenut keskustelupalstoilta viimevuotisista Metropolian terveysalan pääsykokeista... Itellä ekaa kertaa terveysalan pääsykokeet Metropoliassa (kätilö) 8.11. & 9.11. Kääk, matikasta stressaan (peruskoulun 3-luokalta asti ollut huono matikassa, luonnollisesti ei siis ole tässä lukiota pohjalla, huh toivon ettei kaadu siihen!), muista osioista en niinkään :D Oon harjotellu vaan erilaisia matikanlaskuja tässä pitkin syksyä tätä varten :D Onneks mulla on pitkän matikan kirjoittanut avulias avopuoliso matikanopettajana :D
Onko muita tulossa tamkiin tänään klo 12 alkavaan kokeeseen? Jännittää törkeesti!
Oli tosi typerä sairaanhoitajapääsykoe Tamkis. Näköjään sairaanhoitajiks pääsee nykyään ne, jotka osaa perusmatikan ja osaa lukea. Niin ja osaa tunnistaa kuvasta onko henkilö yllättynyt, iloinen, surullinen....
Millon viimeiset valintakokeet pidetään? Niin tietäis vähän, et milloin voi alkaa kurkkimaan josko opintopolusta vielä näkyis tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Oli tosi typerä sairaanhoitajapääsykoe Tamkis. Näköjään sairaanhoitajiks pääsee nykyään ne, jotka osaa perusmatikan ja osaa lukea. Niin ja osaa tunnistaa kuvasta onko henkilö yllättynyt, iloinen, surullinen....
Meillä oli pelkät haastattelut.
Metropolias on ainaki kätilökoe 8.11. & 9.11. En tiiä muista paikoista
SunWorshipper kirjoitti:
Metropolias on ainaki kätilökoe 8.11. & 9.11. En tiiä muista paikoista
Syksyllä aloittaneilla tenttejä noina päivinä...
Oliko kukaan muu tänään Diakin kokeissa? Yllätyin matikan tehtävien helppoudesta! Kertasin lukion lyhyttä matikkaa viikon ajan, eikä todellakaan olisi tarvinnut.
Kirjallinen tehtävä vaikutti aika peruskauralta, mittasi motivaatiota ja kirjallista ilmaisukykyä. Yritin pysyä aiheessa ja kirjoittaa selkeästi.
Ryhmäkeskustelussa oli ehkä vähän vaikea se yksi aihe, mutta mielestäni meidän ryhmä keskusteli hyvin ja tasapuolisesti.
Parhaani tein ja saa nähdä, mihin se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia matikankysymyksiä teijän kokeissa oli?
Tätä itsekin mietin. Olisi kiva tietää, tarviiko kerrata vaikeampia prosenttilaskuja ja yhtälöitä vai riittääkö, kun hallitsee peruskaavat.
Hei muistaako kukaan teistä muista tamkin kokeessa olleista et mikä oli nimeltään se testin 2. osa? Se tunneälytesti. Joku K:lla alkava se testi oli nimeltään.
Mulla olis fysioterapian pääsykokeet tulossa, mutta en uskalla mennä sinne, kun jännittää niin paljon!! Outo juttu, kun kesällä kuitenkin uskalsin ja pääsin hyville varasijoillekin... :/
Tamkin koe oli ihmeellinen, osa tehtävistä ei todellakaan mitannut alalle soveltuvuutta millään tavalla! Luetunymmärtämistä ja matikkaa oli paljon. Luetunymmärtämiset nyt on vielä ok mutta matikkaa aivan liikaa!! Tuli sellanen olo, että matikan perusteellako ne sinne valitsee uudet sairaanhoitajaopiskelijat? Muutama tehtävistä oli ihan hyviä, esim. Kun oli väittämiä sairaanhoitajan työstä ja piti vastata oikein, väärin tai en tiedä. Myös itsetuntemuksen tms tehtävät oli ihan ok alaa miettien.
Ihan liikaa matikkaa, olen todella motivoitunut mutta matikkaan varmaan tulee kaatumaan.. Kivakiva :/
Laureassa tosiaan oli pelkät haastattelut, kävin myös siellä. Ihan ok fiilis jäi! :)
Miten noista kokeista nyt sitten oikein voi sanoa menikö hyvin vai huonosti? Itse en ainakaan osaa sanoa ollenkaan. Hämmentävää.