Soteli-esivalintakoe
Löytyykös muita hakijoita? Keväällä oli kivat keskustelut kokeesta, mutta nyt syksyllä en ole täällä aiheeseen törmännyt.
Mitkä fiilikset huomisesta kokeesta?
Kommentit (839)
Metropolian sosionomien aineistokokeessa ainakin omalla kohdalla sai kirjoittaa 30min muistiinpanoja aineistosta, jonka jälkeen oli 60min aikaa tehdä tehtävät. Ja tosiaan aineistokin oli 3-sivuinen paperi eli ei sähköinen koe.
http://www.studentum.fi/Sosiaali_terveys_ja_liikunta_alan_valintakokeet…
"Sosiaali- ja terveysalalla on viisi valintakoeryhmää. Näin ollen samaan valintakoeryhmään kuuluvat ammattikorkeakoulut hyväksyvät toisessa ammattikorkeakoulussa suoritetun valintakokeen."
"Valintakoetulos hyväksytään kaikkiin samaan valintakoeryhmään kuuluviin koulutuksiin (tulos voi vaihdella koulutuksen vaatimusten mukaisesti)."
" 2. Valintakoeryhmä
Bioanalyytikko (Metropolia, Oulun seudun amk, Savonia-amk, Tampereen amk ja Turun amk)
Hammasteknikko
Optometri (Metropolia ja Oulun seudun amk)
Röntgenhoitaja (Metropolia, Oulun seudun amk, Savonia-amk ja Tampereen amk ja Turun amk)
Suuhygienisti (Metropolia, Oulun seudun amk, Savonia-amk ja Turun amk)"
Olisi mielenkiintoista tietää, ohjeistettiinko kaikkia röntgenhoitajan kokeeseen osallistuvia olemaan kirjoittamatta muistiinpanoja. Mitenhän on optometrian pääsykokeissa toimittu?
Hmm, no jos mulla ei hirveästi muisti petä (:D), niin Metropoliassa röntgenhoitajan pääsykokeessa kaikki kutsuttiin ensin yhteen pienempään luokkaan, jossa kaikille selitettiin mitä kokeessa tapahtuu, ja siinä yhteydessä sitten siis sanottiin että muistiinpanoja ei tehdä, ei lukumateriaaleihin eikä muuallekaan. Tämän jälkeen noin puolet lähti tekemään koetta toiseen luokkaan. Eli kaikille sama ohjeistus, huolimatta siitä missä luokassa oli.
Oliko joku Metropolian terveydenhoitaja- tai sairaanhoitajakokeessa? Mietin että saiko sielläkin tehdä muistiinpanoja, kun me kätilökokeessa saatiin, ja kuulutaan luultavasti samaan valintakoeryhmään. Ettei vaan löydy lisää tälläisiä epäreiluuksia muiden valintakoeryhmien sisältä... :)
Onko muita fyssarin pääsykokeissa olleita? Minkälaisia fiiliksiä jäi? (=
Siis tää odottelu on ihan kamalaa. Monet muut (esim. tradenomeiksi hakeneet) on saanu jo tietää.
Siis onko jotkut jo saaneet tietää yhteishaun tuloksia vai??! Muiden alojen siis?
Vierailija kirjoitti:
Olin terveydenhoitaja kokeessa ja saatiin tehdä muistiinpanoja
Toivottavasti et pääse. Terveydenhoitajakoe on yhdyssana.
T: terveydenhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. Näkisitpä lääkärien kirjoitustaidot....:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas tökerö kommentti ja vieläpä terveydenhoitajalta! Mistä sitä tietää jos kirjoittajalla on vaikka lukijäiriö ja tämän takia sattui pieni yhdyssanavirhe. Hohhoijaa. Harmi, että olet itse päässyt terveydenhoitajaksi asti, koska vaikutat niin väärältä ihmiseltä siihen ammattiin.
Tsemppiä tulosten odottajille! Itse aloitan vihdoin viimeib opiskelut 2 vuotta sitten nappaamassani opiskelupaikassa, joten ketjusta saattaisi löytyä vaikka tulevia opiskelukavereita 🤗
Tsemppiä tulosten odottajille! Itse aloitan vihdoin viimeib opiskelut 2 vuotta sitten nappaamassani opiskelupaikassa, joten ketjusta saattaisi löytyä vaikka tulevia opiskelukavereita 🤗
Mä oon ihan pihalla noista valintakoeyhteistyöjutuista sun muista. Hain ekaa kertaa amkkiin tänä syksynä ja vain röntgenhoitajaksi. Koe ei mennyt kovin hyvin. Nyt pitäis viel murehtia, että joku muun alan kokeen tekijä kilpailee kans mun kanssa! Menee ihan sekavaksi.