Soteli-esivalintakoe
Löytyykös muita hakijoita? Keväällä oli kivat keskustelut kokeesta, mutta nyt syksyllä en ole täällä aiheeseen törmännyt.
Mitkä fiilikset huomisesta kokeesta?
Kommentit (839)
Kysytäänpäs taas onko JAMK:n kutsuja tipahdellut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keväällä koetilaisuus ei edes alkanut Laureassa ilmoitettuna aikana. Jos kutsussa luki esim. 13.00, niin siihen aikaan pääsit ilmoittautumaan ja kertoivat pääsykoeaikasi joka saattoi olla vasta muutaman tunnin päästä.
Ei kannata lippua ostaa valmiiksi, sen varmaan voi kuitenkin ostaa vasta kokeen jälkeen?
Voi voi, ainut vaan että sitten onkin jo lipun hinta useamman kympin kalliimpi.
Voi voi jos jääkin lippu käyttämättä jos et ehdi. Viime keväänä osalla oli pääsykoe oli jo 12 aikaan, osalla oli viimeinen osa 16:30.
Sh hakeneet mitä aiot vastata miksi olisit hyvä sairaanhoitaja?
Vierailija kirjoitti:
Kysytäänpäs taas onko JAMK:n kutsuja tipahdellut?
Pisterajat: kätilö 44,1 ; sh päivä 43,9 ; sh monimuoto 39,1.
Vierailija kirjoitti:
Sh hakeneet mitä aiot vastata miksi olisit hyvä sairaanhoitaja?
Voi kamala, kun olisi ehtinyt edes miettimään tämmösiä:D mitä muuta tiedettävää siellä on muuta kun tietty ne materiaalit mitä on annettu? Painan tässä 12h työpäiviä samalla ja pitäisi ehtiä lukeakkin...
Kyllä ärsyttää kun 0.9 jäi pisterajasta. Onko mahdollisuutta silti päästä, jos joku päässeistä ilmoittaa, ettei ole tulossa? Ja sattuisi siis itse olemaan seuraavana listalla..
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ärsyttää kun 0.9 jäi pisterajasta. Onko mahdollisuutta silti päästä, jos joku päässeistä ilmoittaa, ettei ole tulossa? Ja sattuisi siis itse olemaan seuraavana listalla..
Tuskin. Varsinaisiin pääsykokeisiin kutsutaan vähintään kaksinkertainen määrä opiskelemaan pääsijöihin verrattuna (jos esim metropoliaan sairaanhoitajaksi otetaan 50 opiskelijaa, niin pääsykokeisiin kutsutaan 100), joten muutama peruuttanut tuskin haittaa.
Hei varmistan nyt teiltäkin, että eihän tohon sosionomi-valintakokeeseen ollut mitään ennakkomateriaalia? Mitäköhän siellä tehdään, kun ei tossa ollut mainintaa laskimesta tms. eli mahdetaanko siellä laskea vielä jotain matematiikan tehtäviä vai onko valiontakoe enemmän jo motivaatiota mittaava, tietääkö kukaan?
Mulle tulleessa sähköpostissa ei ainakaan ollut mainintaa ennakkomateriaalista, ainoastaan maininta että kynä ja kumi tms mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Hei varmistan nyt teiltäkin, että eihän tohon sosionomi-valintakokeeseen ollut mitään ennakkomateriaalia? Mitäköhän siellä tehdään, kun ei tossa ollut mainintaa laskimesta tms. eli mahdetaanko siellä laskea vielä jotain matematiikan tehtäviä vai onko valiontakoe enemmän jo motivaatiota mittaava, tietääkö kukaan?
Ei ole ennakkomateriaalia. Ainakin Laureasta tulleessa kutsussa lukee se myös selkeästi.
Onko kutsuja tullut jo Hyvinkäälle tai Poriin hakeneille? (Monimuoto sosionomi)
Jos pääsee kouluun niin mikä päivä koulu alkaa esim Metropoliassa? Olen lähdössä uuden vuoden viettoon pidemmälle ja mietin milloin varaisin lennot takaisin?
Metropolian sivuilla lukee vain että lukuvuosi alkaa 1.1. mutta tuskin kukaan kouluun menee samantien.
"Hakija saa saman valintaryhmän sisällä hakemiinsa koulutuksiin yhden valintakoekutsun" sain kutsun sairaanhoitajaksi vaikka mun ensimmäinen vaihtoehto oli ensihoitaja. Voinko siis kuitenkin päästä vielä ensihoitajaksi jos pärjään noissa kokeissa tosi hyvin? Oon vähän pihalla nyt siitä et miten toi homma toimii :D Sen tosin tiedän että ensihoitaja ja sairaanhoitaja (metropolia) kuuluu samaan valintaryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Jos pääsee kouluun niin mikä päivä koulu alkaa esim Metropoliassa? Olen lähdössä uuden vuoden viettoon pidemmälle ja mietin milloin varaisin lennot takaisin?
Metropolian sivuilla lukee vain että lukuvuosi alkaa 1.1. mutta tuskin kukaan kouluun menee samantien.
Tietääkseni 9.1 alkaa.
Onko täällä joku uusi viestiketju aiheesta, kun keskustelu täällä on tyrehtynyt? Vai jyrsivätkö vaan kaikki kynsiään jännityksessä? :D
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä joku uusi viestiketju aiheesta, kun keskustelu täällä on tyrehtynyt? Vai jyrsivätkö vaan kaikki kynsiään jännityksessä? :D
Samaa olen miettinyt! Luulen, että keskustelua alkaa tulla taas valintakokeiden jälkeen.
Millos teillä kutsutuilla muuten koe on? Itsellä 1.11.
Sain kutsun pääsykokeisiin vaikken lukenut edes esimateriaalia läpi. Sain pisteitä 38.5
Vierailija kirjoitti:
Millos teillä kutsutuilla muuten koe on? Itsellä 1.11.
1.11. Laurea Tikkurilassa sosionomi klo 13 (haen siis Porvooseen ja Hyvinkäälle) ja 3.11. Metropoliassa toimintaterapeutiksi klo 9. :)
Tamkiin sh 3.11. :) vähän jo jännittää!
Kutsu tuli Metropoliaan.