Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli-esivalintakoe

Vierailija
10.10.2016 |

Löytyykös muita hakijoita? Keväällä oli kivat keskustelut kokeesta, mutta nyt syksyllä en ole täällä aiheeseen törmännyt.

Mitkä fiilikset huomisesta kokeesta?

Kommentit (839)

Vierailija
61/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun koulunpenkiltä onnyli 20 vuotta niin arvaa kuinka vaikeaa oli😀

PItäisköhän meille ammatinvaihtajille olla ihan omat haut??

Aika loppui tyystin kesken ja kyllä sitä matikan ja Enkun kohdalla ihmetteli miten paljon vaativampaa taitaa tämänpäiväinen lukio olla.

Nimenomaan, mulla on 17 vuotta kirjoituksista. Tuo koe meni niin huonosti, että kutsua valintakokeeseen ei tule. Olisi kivaa, jos esim työkokemus yms huomioitaisi, ja olisi helpompi vaihtaa alaa. Ihan hullua että pitäisi tässä ensimmäistä kertaa elämässään alkaa opiskelemaan jotain tuollaista matikkaa, jota ei edes kätilön ammatissa todellisuudessa tarvitse.

Vierailija
62/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, materiaalikysymyksissä jo pelkästään on 13-15 vastausta väärin. En taida viitsiä edes laskea pidemmälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia pisteitä saitte? Itselläni jäi olo, että meni hyvin, mutta laskujeni mukaan saan 63,8 pistettä. En usko että tuolla pääsisi metropolian tai laurean pääsykokeisiin, elleivät rajat ole nyt merkittävästi alemmat kuin keväällä.

Vierailija
64/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin miettimään, miten tuleeko siis vääristä vastauksista nolla pistettä vai miinuspiste? Matikkaosiossa taisi ainakin keväällä "en tiedä"-vastauksesta saada nollat ja väärästä -1 pistettä. Oliko nytkin näin? 

Miksi helkkarissa joku vastais ettei tiedä??? :D

Jos ei tiedä oikeaa vastausta, niin kannattaa laitta se eikä arpoa ja sitten saada se -0,3.

Ja alkuperäiseen kysymykseen, kaikista vääristä tuli -0,3. Mistään ei tullut -1, paitsi jos jätti kokonaan vastaamatta.

Vierailija
65/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei tule kutsua :( meni ihan surkeasti, vaikka olin lukenut aineiston tosi hyvin sain vain puolet oikein (edelleen omasta mielestäi vastaukset oli ihan pimeitä!!) matikasta tuli tosi paljon miinus pisteitä, kun siihen jäi 10min ja laskin väärin yli puolet. Sain vääristä vastauksista aineistossa ja matikassa niin paljon miinuksia, että pisteitä tuli vain 48. Itkettää.

Mua itkettää kans sun puolesta. Toivotaan, että joillain ilkeillä ja inhottavilla hakijoilla meni huonosti, että me päästäis.

:D

Vierailija
66/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin miettimään, miten tuleeko siis vääristä vastauksista nolla pistettä vai miinuspiste? Matikkaosiossa taisi ainakin keväällä "en tiedä"-vastauksesta saada nollat ja väärästä -1 pistettä. Oliko nytkin näin? 

Miksi helkkarissa joku vastais ettei tiedä??? :D

Jos ei tiedä oikeaa vastausta, niin kannattaa laitta se eikä arpoa ja sitten saada se -0,3.

Ja alkuperäiseen kysymykseen, kaikista vääristä tuli -0,3. Mistään ei tullut -1, paitsi jos jätti kokonaan vastaamatta.

Matikassa vääristä tuli -0,5p

Vierailija
67/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkielen osiossa 1 väärin, englannin osiossa 2-3 väärin, materiaalikyssäreissä yli 10 väärin, matikan kanssa loppui aika... Se siitä koulupaikasta vissiin sitten.

Vierailija
68/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne vastaukset näkee?

Vierailija
69/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pisteitä n. 62. Kaikki oikein äikässä, matikassa ja englannissa. Mutta aineisto meni päin persettä...

Vierailija
70/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että keväällä kokonaispistemäärää nostettiin kahdeksastakymmenestä rielu 100, ettei kukaan jäisi miinuspisteille. Joten pisterajat varsinaisiin valintakokeisiin eivät mitenkään voi olla verrattavissa kevään rajoihin (ellei tämän syksynkin yhteispistemäärää nosteta).

Vierailija
71/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika loppui pahasti kesken! Ihan järkyttävä, luulin että on paljon helpompi (kun lukenut jostain kokemuksia että "peruskoulun tiedoilla pärjää" yms). Tein aineistojutut ekana ja käytin leijonanosan ajasta siihen että varmasti menee oikein, englanti tuntui helpolta, mutta matikassa jäi sekä vastaamatta että en osannut (olen matemaattisesti todella lahjaton ja koulun matikan tunnit enää kaukainen muisto), äidinkieli jäi viimeiseksi ja harmittaa kun en kunnolla kerennyt edes tekstiä lukea, heitin intuitiolla vastauksia ja silti jäi vielä vastaamatta. Eli kaksi osiota meni ihan penkin alle... Mihinköhän mahtaa riittää?

Vierailija
72/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että keväällä kokonaispistemäärää nostettiin kahdeksastakymmenestä rielu 100, ettei kukaan jäisi miinuspisteille. Joten pisterajat varsinaisiin valintakokeisiin eivät mitenkään voi olla verrattavissa kevään rajoihin (ellei tämän syksynkin yhteispistemäärää nosteta).

Oho, tätä en tiennytkään. Kiitos tiedosta!

Vierailija
73/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi räkä- aineisto meni penkin alle. ( 28 P ) muut täydet joten 68 ei taida pääkaupungissa riittää sosionomiksi:(

Vierailija
74/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MÄ RAKASTAN SUA!!! KIITOS! <3 JOKU VASTAS TÄHÄN IHANAA ;___; Ehkä mulla on sittenkin mahdollisuus...

Vierailija
75/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin kanssa, että kohtuullisen hyvin meni, mutta ei näköjään mennyt. Aineisto ja äikkä meni hyvin, matikka ja enkku ihan penkin alle. :(

Vierailija
76/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun innoittamana kävin katsomassa vastaukset. Matikan tehtäviin sai käyttää jopa laskinta. Huh huh...

Vierailija
77/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mulla on, että aina menee kaikki monivalintatehtävät päin helvettiä. Pääsykoe kuin pääsykoe, niin pärjään esseevastauksissa, haastatteluissa ja ryhmätilanteissa. Monivalintoihin kompastun joka kerta. Olen oikeasti harjoitellut niitä vapaa-ajalla, jotta tulisin paremmaksi, mutta taas meni päin helvettiä, kun koe oli pelkkää monivalintaa. Jotenkin vaikea hahmottaa oikeaa vastausvaihtoehtoa, kun joku muu on kirjoittanut ne siihen valmiiksi... Onko kellään muulla samaa? :/

Vierailija
78/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä te näätte ne vai trollaako joku?

Vierailija
79/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi räkä- aineisto meni penkin alle. ( 28 P ) muut täydet joten 68 ei taida pääkaupungissa riittää sosionomiksi:(

Itse asiassa sait 64,4, koska miinuspisteitäkin tulee.

Vierailija
80/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun innoittamana kävin katsomassa vastaukset. Matikan tehtäviin sai käyttää jopa laskinta. Huh huh...

Et siis itse tehnyt koetta? Helppo se on jälkikäteen käydä tiiraamassa vastauksia, kun ei ole mitään aikapainetta. Et voi oikeasti sanoa mitään ennen kuin itse osallistut kokeeseen ja koet sen käytännössä. Minullakin tuli ihan tyhmiä mokia, vaikka oikeasti olisin tiennyt oikean vastauksen, ja osa kysymyksistä jäi ajan puutteen takia vastaamatta kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän