Soteli-esivalintakoe
Löytyykös muita hakijoita? Keväällä oli kivat keskustelut kokeesta, mutta nyt syksyllä en ole täällä aiheeseen törmännyt.
Mitkä fiilikset huomisesta kokeesta?
Kommentit (839)
Joopa joo, materiaalikysymyksissä jo pelkästään on 13-15 vastausta väärin. En taida viitsiä edes laskea pidemmälle.
Minkälaisia pisteitä saitte? Itselläni jäi olo, että meni hyvin, mutta laskujeni mukaan saan 63,8 pistettä. En usko että tuolla pääsisi metropolian tai laurean pääsykokeisiin, elleivät rajat ole nyt merkittävästi alemmat kuin keväällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin miettimään, miten tuleeko siis vääristä vastauksista nolla pistettä vai miinuspiste? Matikkaosiossa taisi ainakin keväällä "en tiedä"-vastauksesta saada nollat ja väärästä -1 pistettä. Oliko nytkin näin?
Miksi helkkarissa joku vastais ettei tiedä??? :D
Jos ei tiedä oikeaa vastausta, niin kannattaa laitta se eikä arpoa ja sitten saada se -0,3.
Ja alkuperäiseen kysymykseen, kaikista vääristä tuli -0,3. Mistään ei tullut -1, paitsi jos jätti kokonaan vastaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei tule kutsua :( meni ihan surkeasti, vaikka olin lukenut aineiston tosi hyvin sain vain puolet oikein (edelleen omasta mielestäi vastaukset oli ihan pimeitä!!) matikasta tuli tosi paljon miinus pisteitä, kun siihen jäi 10min ja laskin väärin yli puolet. Sain vääristä vastauksista aineistossa ja matikassa niin paljon miinuksia, että pisteitä tuli vain 48. Itkettää.
Mua itkettää kans sun puolesta. Toivotaan, että joillain ilkeillä ja inhottavilla hakijoilla meni huonosti, että me päästäis.
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin miettimään, miten tuleeko siis vääristä vastauksista nolla pistettä vai miinuspiste? Matikkaosiossa taisi ainakin keväällä "en tiedä"-vastauksesta saada nollat ja väärästä -1 pistettä. Oliko nytkin näin?
Miksi helkkarissa joku vastais ettei tiedä??? :D
Jos ei tiedä oikeaa vastausta, niin kannattaa laitta se eikä arpoa ja sitten saada se -0,3.
Ja alkuperäiseen kysymykseen, kaikista vääristä tuli -0,3. Mistään ei tullut -1, paitsi jos jätti kokonaan vastaamatta.
Matikassa vääristä tuli -0,5p
Äidinkielen osiossa 1 väärin, englannin osiossa 2-3 väärin, materiaalikyssäreissä yli 10 väärin, matikan kanssa loppui aika... Se siitä koulupaikasta vissiin sitten.
Täällä pisteitä n. 62. Kaikki oikein äikässä, matikassa ja englannissa. Mutta aineisto meni päin persettä...
Muistakaa, että keväällä kokonaispistemäärää nostettiin kahdeksastakymmenestä rielu 100, ettei kukaan jäisi miinuspisteille. Joten pisterajat varsinaisiin valintakokeisiin eivät mitenkään voi olla verrattavissa kevään rajoihin (ellei tämän syksynkin yhteispistemäärää nosteta).
Aika loppui pahasti kesken! Ihan järkyttävä, luulin että on paljon helpompi (kun lukenut jostain kokemuksia että "peruskoulun tiedoilla pärjää" yms). Tein aineistojutut ekana ja käytin leijonanosan ajasta siihen että varmasti menee oikein, englanti tuntui helpolta, mutta matikassa jäi sekä vastaamatta että en osannut (olen matemaattisesti todella lahjaton ja koulun matikan tunnit enää kaukainen muisto), äidinkieli jäi viimeiseksi ja harmittaa kun en kunnolla kerennyt edes tekstiä lukea, heitin intuitiolla vastauksia ja silti jäi vielä vastaamatta. Eli kaksi osiota meni ihan penkin alle... Mihinköhän mahtaa riittää?
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että keväällä kokonaispistemäärää nostettiin kahdeksastakymmenestä rielu 100, ettei kukaan jäisi miinuspisteille. Joten pisterajat varsinaisiin valintakokeisiin eivät mitenkään voi olla verrattavissa kevään rajoihin (ellei tämän syksynkin yhteispistemäärää nosteta).
Oho, tätä en tiennytkään. Kiitos tiedosta!
Voi räkä- aineisto meni penkin alle. ( 28 P ) muut täydet joten 68 ei taida pääkaupungissa riittää sosionomiksi:(
Vierailija kirjoitti:
MÄ RAKASTAN SUA!!! KIITOS! <3 JOKU VASTAS TÄHÄN IHANAA ;___; Ehkä mulla on sittenkin mahdollisuus...
Luulin kanssa, että kohtuullisen hyvin meni, mutta ei näköjään mennyt. Aineisto ja äikkä meni hyvin, matikka ja enkku ihan penkin alle. :(
Ketjun innoittamana kävin katsomassa vastaukset. Matikan tehtäviin sai käyttää jopa laskinta. Huh huh...
Mikähän mulla on, että aina menee kaikki monivalintatehtävät päin helvettiä. Pääsykoe kuin pääsykoe, niin pärjään esseevastauksissa, haastatteluissa ja ryhmätilanteissa. Monivalintoihin kompastun joka kerta. Olen oikeasti harjoitellut niitä vapaa-ajalla, jotta tulisin paremmaksi, mutta taas meni päin helvettiä, kun koe oli pelkkää monivalintaa. Jotenkin vaikea hahmottaa oikeaa vastausvaihtoehtoa, kun joku muu on kirjoittanut ne siihen valmiiksi... Onko kellään muulla samaa? :/
Siis mistä te näätte ne vai trollaako joku?
Vierailija kirjoitti:
Voi räkä- aineisto meni penkin alle. ( 28 P ) muut täydet joten 68 ei taida pääkaupungissa riittää sosionomiksi:(
Itse asiassa sait 64,4, koska miinuspisteitäkin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun innoittamana kävin katsomassa vastaukset. Matikan tehtäviin sai käyttää jopa laskinta. Huh huh...
Et siis itse tehnyt koetta? Helppo se on jälkikäteen käydä tiiraamassa vastauksia, kun ei ole mitään aikapainetta. Et voi oikeasti sanoa mitään ennen kuin itse osallistut kokeeseen ja koet sen käytännössä. Minullakin tuli ihan tyhmiä mokia, vaikka oikeasti olisin tiennyt oikean vastauksen, ja osa kysymyksistä jäi ajan puutteen takia vastaamatta kokonaan.
Nimenomaan, mulla on 17 vuotta kirjoituksista. Tuo koe meni niin huonosti, että kutsua valintakokeeseen ei tule. Olisi kivaa, jos esim työkokemus yms huomioitaisi, ja olisi helpompi vaihtaa alaa. Ihan hullua että pitäisi tässä ensimmäistä kertaa elämässään alkaa opiskelemaan jotain tuollaista matikkaa, jota ei edes kätilön ammatissa todellisuudessa tarvitse.