Soteli-esivalintakoe
Löytyykös muita hakijoita? Keväällä oli kivat keskustelut kokeesta, mutta nyt syksyllä en ole täällä aiheeseen törmännyt.
Mitkä fiilikset huomisesta kokeesta?
Kommentit (839)
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä te näätte ne vai trollaako joku?
Ei näitä tämän päiväisiä tuolksia näe kuin vasta huomenna. Joku härnää sua vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun koulunpenkiltä onnyli 20 vuotta niin arvaa kuinka vaikeaa oli😀
PItäisköhän meille ammatinvaihtajille olla ihan omat haut??
Aika loppui tyystin kesken ja kyllä sitä matikan ja Enkun kohdalla ihmetteli miten paljon vaativampaa taitaa tämänpäiväinen lukio olla.Nimenomaan, mulla on 17 vuotta kirjoituksista. Tuo koe meni niin huonosti, että kutsua valintakokeeseen ei tule. Olisi kivaa, jos esim työkokemus yms huomioitaisi, ja olisi helpompi vaihtaa alaa. Ihan hullua että pitäisi tässä ensimmäistä kertaa elämässään alkaa opiskelemaan jotain tuollaista matikkaa, jota ei edes kätilön ammatissa todellisuudessa tarvitse.
No ehkä sentään kätilön täytyy hallita matikka ja tuontasonnenkku,minä haaveilen sosionomin urasta enkä edes esiopetuspätevyydellä. Pientenpuolelle lastentarhanopettajaksi. olisiko kasvatustieteelliseen helpompi päästä.Ainakin ne pääsykoe kirjat kiinnostavat ja niiden lukemisesta jäisi enemmän käteen. Ikää jo yli 40 niin ajattelin ettei olisi enää yliopistoon lukemaan ,mutta ei taida olla AMK oma juttu.
(70 P ei varmankaa riitä ja millainen mahtaa olla oikea pääsykoe??)
Itse sain ennakkomateriaaliosuudesta 32/40 oikein.... En tiedä onko hyvä vai huono
Vierailija kirjoitti:
Ketjun innoittamana kävin katsomassa vastaukset. Matikan tehtäviin sai käyttää jopa laskinta. Huh huh...
Miten sä vahtisit etänä tehtävässä kokeessa, ettei kukaan käyttäisi laskinta? :D Eli tottakai saa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi räkä- aineisto meni penkin alle. ( 28 P ) muut täydet joten 68 ei taida pääkaupungissa riittää sosionomiksi:(
Itse asiassa sait 64,4, koska miinuspisteitäkin tulee.
En saanut laskin nuo miinukset--en ole ihan palikka matikastahan sain täydet.
Kyllä tulokset on jo siellä sivuilla, vaikka piti olla vasta huomenna.
Kaverilta just kuulin, että kirjastossa oli jotkut tehneet koetta isolla porukalla. Kokeen alussahan piti vakuuttaa, että tekee koetta yksin, mutta kuka hitto tuota pystyy vahtimaan. Niinpä, ei kukaan. Ymmärrän että resurssipulan takia sähköinen koe pitää järjestää, mutta kyllähän tuossa on helppo huijata.
Vierailija kirjoitti:
Minkähänlainen varsinainen valintakoe on? Onko sielläkin matikat ja kielen ymmärtämiset jne uudestaan?
Riippuu varmasti paikasta. Keväällä Laurea Tikkurilassa lähinnä juteltiin ryhmässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mihinkäs haitte?
Itsellä seuraavat hakukohteet:
Terveydenhoito, Laurea TikkurilaTerveydenhoito, Metropolia
Terveydenhoito, Diak
Sairaanhoito, Laurea Tikkurila
Sairaanhoito, Laurea Hyvinkää
Sairaanhoito, Diak
Lykkyä tykö.Pqljonko sait pisteitä?
Itse hain sosionomiksi Laurea ja Metropolia ja pisteet 68
Kyllä ne näkyy. Siellä on "oikeat vastaukset" kohta ja niiden alla tiedostot missä vastaukset
Vierailija kirjoitti:
Kaverilta just kuulin, että kirjastossa oli jotkut tehneet koetta isolla porukalla. Kokeen alussahan piti vakuuttaa, että tekee koetta yksin, mutta kuka hitto tuota pystyy vahtimaan. Niinpä, ei kukaan. Ymmärrän että resurssipulan takia sähköinen koe pitää järjestää, mutta kyllähän tuossa on helppo huijata.
Totta. Siksi on todella epämääräinen tuollainen sähköinen koe. Porukalla tekee niin aina joku osaa jotain. Ei ole reilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun koulunpenkiltä onnyli 20 vuotta niin arvaa kuinka vaikeaa oli😀
PItäisköhän meille ammatinvaihtajille olla ihan omat haut??
Aika loppui tyystin kesken ja kyllä sitä matikan ja Enkun kohdalla ihmetteli miten paljon vaativampaa taitaa tämänpäiväinen lukio olla.Nimenomaan, mulla on 17 vuotta kirjoituksista. Tuo koe meni niin huonosti, että kutsua valintakokeeseen ei tule. Olisi kivaa, jos esim työkokemus yms huomioitaisi, ja olisi helpompi vaihtaa alaa. Ihan hullua että pitäisi tässä ensimmäistä kertaa elämässään alkaa opiskelemaan jotain tuollaista matikkaa, jota ei edes kätilön ammatissa todellisuudessa tarvitse.
No ehkä sentään kätilön täytyy hallita matikka ja tuontasonnenkku,minä haaveilen sosionomin urasta enkä edes esiopetuspätevyydellä. Pientenpuolelle lastentarhanopettajaksi. olisiko kasvatustieteelliseen helpompi päästä.Ainakin ne pääsykoe kirjat kiinnostavat ja niiden lukemisesta jäisi enemmän käteen. Ikää jo yli 40 niin ajattelin ettei olisi enää yliopistoon lukemaan ,mutta ei taida olla AMK oma juttu.
(70 P ei varmankaa riitä ja millainen mahtaa olla oikea pääsykoe??)
Kätilön työ sattuu olemaan minulle tuttua, eikä todellakaan tarvita mitään yhtälöitä, jos ei edes halua muita sairaanhoitajan töitä. Ne laskut mitä kätilön työssä tulee eteen (lääkelaskentaa) opetellaan koulussa. Muita tärkeitä taitoja siihen kyllä on mutta niitä on vaikea testata kirjallisella kokeella. En pääsisi varmaan itsekään tuosta läpi. Terveisin kätilö ;)
Oliko teillä kellään teknisiä ongelmia kokeen kanssa? Itseäni harmitti, että sivusto jumitti jo heti avaamisen jälkeen ja jouduin avaamaan kokeen uudestaan toisella koneella. Lopputuloksena ehdin vastaamaan vain aineisto-osioon ja englannin kielen osioon, matikkaa ja äikkää en ehtinyt edes vilkaisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Oliko teillä kellään teknisiä ongelmia kokeen kanssa? Itseäni harmitti, että sivusto jumitti jo heti avaamisen jälkeen ja jouduin avaamaan kokeen uudestaan toisella koneella. Lopputuloksena ehdin vastaamaan vain aineisto-osioon ja englannin kielen osioon, matikkaa ja äikkää en ehtinyt edes vilkaisemaan.
Ei ollut. Kaikki sujui mainiosti. Mutta toihan siinä on vaarana. Pitäis olla kaikilla samanlainen laite ja sama selain jne. Kannattaa valittaa asiasta.
Olet tietenkin täysin oikeassa, ei mulla ollut mitään stressiä asian suhteen. Mutta oikeasti, 5 kg + 180 mg? Keskiarvon laskeminen?
Matikassa 15 kysymystä, joista 5 oikein... Lopuista olin tyhmä ja laitoin nopeasti vastaukset vaikka aikaa ei ollut laskea kunnolla (koska jätin osion viimeiseksi ja muihin meni koko aika) eli sain jokaisesta väärästä -0,5p.
Meni kyllä ihan päin helvettiä. Tuntui, että meni paremmin kuin keväällä, jolloin pääsin valintakokeisiin. Harmittaa.
Muistaako joku kevään esivalintakokeen tehneistä, kuinka pian kokeen jälkeen pisteet tulivat sähköpostiin? Ahdistaa, menee niin tiukille!
Minusta oli tosi helppo. Lähinnäketuttaa etten lukenut esimateriaalia. Hain vastauksia siinäohessa. Ja ihan ex tempore sain innon hakea.
Tai sit laskitkin ne jo mukaan noihin aineistopisteisiin. Sori...